Gå til innhold

Den O Store Skravletråden for oss kommende Juli 2011 Mødre:-)


Lillemy36

Anbefalte innlegg

Så bra at det gikk bra Trønderline! Ikke noe er bedre enn slike gode nyheter når man er bekymret :) Kos deg videre!!

 

Og *89'er med julispire*, jeg er glad for at vi er flere... :)

 

Nå gjør jeg alt for å ha noe annet å tenke på enn graviditet, for er en smuuule litt vel opptatt av det. Prøver å forberede julepynting i huset og innredning. Vi har nytt hus og det er nok å gjøre. Ser frem til jula, da jeg er 12 uker på vei og kan glede meg skikkelig og samle familien!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Henger meg på denne tråden jeg også.. kjekt å ha noen å " prate" med :) For min del er kvalmen helt overveldende, men nå er der snakk om noen uker før det gir seg .. ( håper jeg på iallefall :P) Ellers er man vel trøtt og lite energisk. bærer spire nr 3 så spent på fødsel ettersom jeg til nå har født raskt og effektivt.. Har hørt på folkemunne at tredje baby som regel er en luring , så får vel vente å se... :)

 

Hvor er folk fra i landet?? Kanskje man kunne møtes også utenfor skjermen hvis geografien stemmer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god kveld folkens:-)

 

Trønderline; så bra at alt sto bra til med den lille, ikke noe er bedre enn en slik beskjed:-) Håper jeg får samme beskjeden i neste uke.

Skal til 1. kontroll den 2 desember og da er jeg 7+2, har hele tiden trodd jeg skulle i uke 8+2, men hadde vist regnet feil med en uke, så jeg håper ikke det er for tidlig for å se noe da???

 

Ellers er formen varierende, er så jæv.... trøtt om dagen at jeg nesten ikke overlever. må sliiiite meg opp av senga om morgene....kvalmen er ikke så intens, faktisk helt overkommelig, men magen....herregud trodde virkelig ikke det var mulig å produsere så mye luft... og den kommer alle veier....skjønner jo at det kommer av at magen blir tregere, men djeeeses!!!! Det er jo rent flaut....gubben kan jaggu være glad for at han ikke har delt seng med meg denne uka (nattvakt)....he, he, håper virkelig dette er noe som gir seg ellers kan det jo bli mange katastrofer når magen vokser til og klemmer på div indre "rørsystemer"....

Ja, ja nok om luft....

og så er jeg SULTEN.... det er en hel utfordring og ikke øke mengden mat om dagene, har en plan om å ikke legge på meg for mye dette svangerskapet siden jeg allerede før jeg ble gravid var noen kilo i +......

er veldig spent på når magen begynner å vokse til og man kan skimte en bul...dette blir jo 3 barnet, men sist gang var jo for 10 år siden så kanskje ikke magen kommer fortere denne gangen??? Har dere andre begynt å ane kul på magen da??

 

Lubine hvordan står det til med formen da?? Tenker sånn på deg som sliter sånn med kvalme, ikke bra...., men du får trøste deg med at resultatet av de ukene med kvalme faktisk er heeelt fantastisk:-)) Når skulle du avgårde til GYN??

Nei nå skal jeg knaske i meg mine vitaminer og ta kvelden jenter....jeg har fått innvilget "sove lenge dag" i morgen....sukk, det blir nyyyydelig:-)

 

Jippi, nu er foressten "a christmas carol" kommet på dvd... så den på kino sammen med ungene før jul i fjor.... tror den kommer til å ligge inni en av kalender pakken i år:-)) Kan absolutt anbefale den!!!

Ha en fin, fin kveld jenter:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh ja! Nesten som å få et nytt liv etter den ultralyden gitt!

Mye roligere, og for første gang på lenge har jeg ikke hatt mareritt på natta.

 

Hi,hi angående det å plutselig drømme når man er gravid....

Helt i begynnelsen drømte jeg så mye om sex. I alle varianter og med både kjente og ukjente. Våknet mange ganger og var direkte flau!

Ofte omhandlet det folk jeg overhode ville ha gjort noe med i det virkelige liv.

 

Den mest pirrende drømmen var at jeg hadde sex med en som var lam fra halsen og ned.....for jeg var nemlig så bra at "tingen" livnet opp, selv om gubben var lam fra halsen....

HA,HA,HA

Jaja, jeg hadde tydligvis trua på meg selv da..:-)

Noen fler som er litt lettsindig i drømme? *knis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jenter det var dårlig med skravling på tråden vår??? generelt lite fart her inne på terminklubben juli egentlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ha ha, ja, var nok det! Nettopp kommet hjem fra fiskemiddag hos svigers, der svigerinne,svorger og tantebarn på 5 mndr var. Vi fortalte nyheten med en farmorkopp, noe som førte til stor jubel:) Føler meg litt mer tilfreds når de vet om graviditeten. Er bare 7+4 enda, men føler det går framover da. Gleder meg til førstegangskontroll om 3 uker :) Går vel fort til juuuul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sååååå lettet i dag. har hatt brun utflod hele forrige uke, var på innvendig UL på fredag grunnet SA i sommer. Så da en 12 mm stor peanøtt med et hyperaktivt hjerte og det var jo helt fantastisk! legen så derimot en liten blødning nederst i livmoren og sa at jeg kom til å blø i ca en uke. Jeg regnet da med at han mente den brune utfloden. Har jo skjønt at friskt blod ikke er et godt tegn. Da jeg kom hjem etter undersøkelsen, kom det friskt blod. Dette fortsatte gjennom hele helgen og jeg ble selvsagt urolig. visste ikke om jeg hadde misforstått legen eller om jeg hadde grunn til å være urolig. Søndag kveld fikk jeg skikkelige menssmerter i magen og det varte hele natten. I går (mandag) ringte jeg derfor legen og han forsto heldigvis at jeg var urolig og beklaget at han ikke hadde time til meg i går, men jeg fikk en time i dag (tirsdag). Da fikk jeg se en liten reke på 16 mm. Utrolig hvor fort det vokser inni der..... nå er jeg bare så utrolig lettet og føler at jeg svever rundt....begynner endelig å slappe av litt... :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har i dag fortalt om graviditeten til søsteren min. hun har prøvd å få barn i 5 år uten å lykkes. Hun har vært gjennom prøverør og har i grunnen prøvd alt. Det er ingen i verden jeg unner dette mer enn henne, men hun lykkes altså ikke.

Jeg har lenge lurt på hvordan jeg skal klare å fortelle henne nyheten. Jeg var gjennom en SA i sommer og derfor var hun jo på en måte forberedt på at dette villle komme snart.

Da jeg fortalte det fikk hun selvsagt en reaksjon som forventet. Hun begynte å gråte. Jeg ble så lei meg, som sagt så unner jeg ingen i verden dette mer enn henne, så nå sitter jeg her med en ganske dårlig magefølelse igjen. Jeg er jo kjempeglad, men jeg er også så innmari lei meg på hennes vegne. skulle ønske jeg hadde hatt litt bedre timing i forhold til når jeg fortalte det. og skulle ønske at de nervene jeg hadde for å fortelle det ikke hadde ødelagt og at jeg hadde timet hele greia bedre. uff, ingen god følelse dette her.... Er på en måte litt redd for at hun ikke skal klare å glede seg på mine vegne, samtidig som jeg skjønner innmari godt om hun ikke klarer det. I hvertfall ikke med en gang. Er det noen her inne som har liknende erfaringer????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøndeline

 

Det skal vel litt mer til for å skremme oss ;) Rare drømmer er jo ganske vanlig, og kanskje blir de enda rarere med hormonene ja.....Foreløpig har jeg forsøkt å føde en tampong i drømmen min og ja, jeg har også hatt noen litt mer amorøse varianter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

 

Det er jo liv i denne gamle kråka her også, men er vel greit å komme med et lite livstegn.

 

Ja, jeg sliter big time nå. Jeg har gått ned 4 kilo siden kvalmen satte inn. Ikke at det ikke var behov for det, men det er bare så sinnsykt vondt. Har i dag klart å komme meg ut av senga og opp i sofaen. Her knasker jeg IFA og druer. Håper for guds skyld dette gir seg når vi nærmer oss jul, hvis ikke blir det dårlig med både julegaver og andre livsnødvendigheter. :)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter jeg er her jeg og!

 

Så godt å høre at de fleste her "klamrer" seg til juli2011 gruppa fortsatt, tross div blødninger osv.

 

Jeg har så utrolig lite symptomer på at jeg er gravid. Det eneste jeg går og føler på for tida er at jeg er sjuk. Har hatt vondt i halsen/hodet i 3 uker nå, hoster så jeg brekker meg og kaster opp! I tillegg er samboeren min også sjuk, og datteren vår på 14 mnd er rimelig krevende og vekker oss 1-2 ganger om natta. Så det er kanskje ikke så rart at immunforsvaret er litt på bærtur.

 

I tillegg er jeg i opplæring på ny jobb denne uka, så føler ikke jeg kan ta meg sykedager heller.... Har heldigvis fri på fredag. Satser på at Veslefrøkna ikke er sjuk da, for da skal hun i barnehagen og jeg skal soooove!

 

Ellers har jeg fått tidlig ul på Ahus neste fredag og både gruer og gleder meg til det. Føler liksom at jeg burde hatt flere symptomer på graviditeten, men kanskje de bare blir "borte" i all den andre sykdommen.

 

Har forresten gått ned 2 kilo uten å gjøre noe særlig for det, men matlysten er ikke helt på topp nå som jeg er sjuk....

 

Håper på bedre form snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann alle sammen, der var der jo, i alle fall noen av dere:-)

 

Trønderline; He, he, nei her tenker jeg vi kan skrive om alt mulig uten at det skal skremme noen:-))

Jeg har ikke så masse rare drømmer akkurat, men jeg sover utrolig dårlig og våkner til den minste lille ting!! våkner flere ganger for natta og ligger og snurrer....trøtt som ei strømpe hver morgen...ikke særlig godt for kvalmen akkurat nei....:-((

 

"Anonym"; Skjønner ditt dilemma, har ikke egne erfaringer på det området. i alle fall ikke så nært inn på meg da..., men tross alt, du kan jo ikke sette ditt eget ønske om barn på vent selv om din søster ikke lykkes med å få barn, og det tror jeg nok din søster også vet selv om det selvfølgelig er veldig sårt akkurat der og da....Lykke til i alle fall:-)

 

Lubine; der var du jo omsider. Stakkars, stakkars deg!!! Føler kjempe mye med deg. Jeg har hatt en forsmak av hvordan du må ha det, MEN ikke på langt nær så ille....Jeg virkelig HATER og være kvalm!!!

Har sett at andre får anbefalt både postafen reisesyketabletter, afipran(resept) og noe som heter seaband, har du prøvd noen av disse??

Ønsker deg i alle fall goood bedring, får håpe det gir seg snart. Tenk vi er inne i uke 8 nå så det går jo fort....Kanskje ikke fort nok??

 

Veslefrøkna; ikke greit og være syk når man er gravid....husker jeg hadde noe bronkittlignende virus når jeg gikk gravid med frøkna, og det var ikke noe særlig da jeg hostet på meg kynnere hele tiden...

Hvordan gikk det forresten på ny jobben da du fortalte du var gravid?? tok de det pent eller??

 

Ellers skal jeg på 1.svangerskaps kontroll i morgen...det blir SÅÅÅÅÅ spennende. både gleder og gruer meg masse:-))

 

Ha en fin kveld da jenter;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemy75: Lykke til i morgen!! gleder meg til å høre hvordan det går på første kontroll !!

Bare lurte på noe annet, hvor tidlig søker man fødeplass a? jeg synes det er veeeel tidlig å tenke på hvor jeg skal føde jeg, men jordmor sa til meg da jeg ringte for å få time, at jeg må sørge for at fastlegen min hjelper meg med dette før første kontroll 18.12. Jeg har termin 15.juli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at det ble litt fart i tråden igjen da:-)

Her går dagene tregt og kjapt på samme tid. Tregt med hensyn til dagene i sv.skapet...skal være så utrolig glad når jeg bekker 12-13 uker! Men, på den andre siden går dagene for kjapt ifh til gaveinnkjøp, julevask og div.

Kaldt i Trondheim for tida, har stort sett ligget på -12-20 grader denne uka. Hvordan er det rundt om til dere andre?

 

Sommerfugl11; kult å høre at det ikke bare er hjernen min som er forstyrra,...:-))

 

Min lille peanøtt vøtt: Så fint at alt er som det skal. Jævlig følelse dette med blødninger, men heldigvis så går det jo som regel bra.

Veldig ok at du får sjekket med ul med en gang, så hjernen får litt ro!

 

Lubine: Føler med deg. Med dattera mi satt jeg inntullet i dyna med hodet lent inntil do-skåla hver natt og sov. Slik slapp jeg å stå opp så mange ganger, orket det nesten ikke, Kunne bare løfte opp lokket, og la det stå til...

Holdt på slik så lenge at jeg prøvde ut nesten alt. Tilslutt ble hjelpen akkupunktur! 4-5 behandlinger gjorde susen!!

 

Lillemy75: Håper alt har gått bra med deg på kontroll i dag:-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jenter:-)

 

Ja da satt jeg endelig her i godstolen og hviler mitt slitne legeme....:-)

Kontrollen i dag gikk bare bra:-))) Fikk se en liten peanøtt med ett bankende ♥ .... så hærlig altså:-) Fikk fylt ut papirene i svangerskapsmappa og fikk noe lestestoff med meg hjem som jeg ikke har fått sett i ennå...måtte vente til ungene var i seng så jeg ikke blir avslørt for tidlig:-)

Neste kontroll er 12 januar, da er jeg i uke 13:-))

 

hi, hi:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dag har det kommet litt brunlig utflod.... hva er sjangsene for at det har gått gale veien da jeg så ett bankende hjerte i går?? Kan det være den innvendige ul som kan ha forårsaket en liten blødning??

Huff, nå blei jeg veldig "nedimellom" :-(((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.... ble så nysgjerrig.... Jeg er 8 uker og har termin 27.juli.... Hvordan går det an.... Har jeg kanskje termin i Juni da?? Hmmm... Time will show...

Min tredje bebis også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lillemy75... ville bare si at jeg hadde halsbrann morgen , kveld, midt på dagen før jeg fikk tatt testen... Så ja, d må være noe hormonelt det der... Men heldivis ikke det verste... Bare til å drikke noen slurker med melk så forsvinner det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemy: Svarer deg her også jeg, men i kortere form...

Sjansene er mindre ved påvist hj.akt:-)

Du fikk vel ikke vite hva frekvensen pr.min var?

Var vekst og lengde "etter boka"?

Dette kommer til å gå bra!

Kan være litt skjøre slimhinner, eller morkaka som flytter på seg.

Ehh, by the way rundt uke 8 dannes slimproppen, veldig mange får en dag el to med brunlig utflod av det! Håper det går over!

Du får spørre om enda en ul hvis du ikke får slappe av, utrolig viktig for hodet å få ro!

Krysser fingrene for deg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemy: Jeg tror nok om det var kun litt brunlig utflod er det bare helt tilfeldig eller kanskje den invendige ul har skrapt borti noe, ingen ting å bekymre seg for!

 

Jeg skal til ul på Ahus på fredag, og er shiiiitnervøs for at hjertet ikke skal ha startet å slå. Det er fullstendig ubegrunnet, egentlig, bortsett fra at graviditetssymptomene glimrer med sitt fravær det meste av tida.

 

Men i går var jeg sjukt kvalm på bussen, og mye murringer, så slapper mer av i dag :) Tida fram til fredag må gå fooooort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemy: jeg har hatt småblødninger hele tiden jeg og var på UL på lørdag etter en tur på legevakten og det viste et aktvkrabat emd et godt hjerte som slo bra. Gynekologen jeg var hos sa at nå begynner kroppen allerede å gjøre seg klar for fødsel osv, og at livmormunnigne og det andre oppi der fyller seg op med blod.. derfor er det nye lettere å få en liten blødning uten at det er nope fare alikevel. og mange jenter blør lett der oppe :P

 

Fikk vite at dersom det kom MYE blod skulle jeg heller bli bekymret. Det gjaldt liksom å ha litt "is i magen ". Har selv hatt 2 SA dette året, og føler jo at jeg ikke kan slappe helt av, men man må jo bare prøve.. gudskjelv er det jo bare å ringe hvis man lurer på noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Begge deler:D

 

--

Alt bra med dere idag gravide damer?

Har selv en fin dag, fri fra jobb og energi på minus 7:P Godt å være i uke 12 neste uke!

 

Ha en fortsatt nydelig dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...