Gå til innhold

Den O Store Skravletråden for oss kommende Juli 2011 Mødre:-)


Lillemy36

Anbefalte innlegg

Hei:) Da kommer jeg også fra ikm uke 45 gjengen, herlig at jeg fikk følge etter dere hit;) Jeg trodde ikke at jeg var gravid pga en lett blødnig nå før ikm, den ga seg etter få dager og i går testet jeg positivt med billig strimmel:) Jeg het er herlig gutt men har nå forandret nick:)

Jeg har vært hos legen i dag, skulle dit pga noe eksem men fikk da tatt en test der også, den var svak men ikke negativ:)

Lubine: De tok blodprøve av meg i dag og skal ta ny på torsdag for å måle hcg. Det er bare å spørre på legekontoret:D Jeg har mistet 2 ganger det siste året og har spurt om de kan følge med på blodprøver frem til tidelig ul:) Ser ikke noen hensikt i å ta tidelig ul før i uke7-8 da de kan se ett bankende hjertet osv, hørt om flere som har vært der rundt uke 6 og ikke sett hjertet og blir kjempe redde også ar de kommet tilbake en uke etter og da slår det;)

Jeg har heller ikke så masse symtomer nå, bortsett fra større og ømme bryst, tørst og trøtt:) Følt meg litt kvalm i dag men tror det er fordi jeg har vært litt nervøs;) Føltes ut som jeg hadde mere symtomer før positiv test... Nå skal jeg prøve å kose meg å tenke positive tanker:)

Håper jeg er så heldig å får følge dere helt frem til juli:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God kveld vordende mødre. Hvordan har dere det på denne kvelden?

 

Her har vi spist kakerester fra i går og tatt livet med ro. Nå skal vi se Millenium før vi hopper i loppekassa.

 

Lillemy; har to svangerskap bak meg som ikke har gått bra. Men det ene er så lenge siden at jeg ikke tenker noe på det.

 

Ha en fortsatt fin kveld alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, da tror jeg faktisk jeg er i gang med kvalme?? ikke den helt store kvalmen, men halsbrann som går over i kvalme, ikke slik at jeg må spy da... håper og tror det ikke blir verre enn dette!!

Og så er jeg så trett!! Tror de snart må begynne å lure på jobb hva som skjer så mye som jeg sitter og gaper (gjesper) hele dagen. Jeg skylder på årstiden om enn så lenge:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg bittelitt kvalm også. Men klarte likevel å spise både spinatsuppe og ostesmørbrød til middag. He he. Blir vel verre...

 

Ellers så synes jeg det er så himla kaldt. Jeg fryser dagen lang... Mannen min svetter fordi jeg fyrer så fælt. Skal ikke være enkelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med symptomene deres damer? Jeg er 4+5 og i helga hadde jeg sykt mye symptomer som murringer, bekkenplager og trøtthet. Nå føler jeg absolutt ingen ting i går og i dag. Jeg vet det er normalt, men ærlig talt skulle jeg heller vært i alle fall litt kvalm eller noe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har svært få symptomer og er i tipp topp form føler jeg :) litt trøtt, litt ømme pupper, litt oppblåst.... er straks 6 fullgåtte uker;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint med skravletråd!

Jeg er førstegansgravid i (ca) uke 6, og pingle! Hva enn jeg kjenner, og hva enn som skjer - så tenker jeg det verste! Veeet jo at jeg må slappe av, men..

Har lite med symptomer egentlig, men når jeg tenker etter har jeg det egentlig likevel. Jeg tenker gravid = kvalme. Men jeg har ikke vært kvalm i heletatt. Trodde jeg var det, men da var jeg bare sulten. He he. Ømme, harde,rare bryster, murringer å litt stikking i "babyhuset", trøtt og sulten (ja ikke minst sulten!!).

Jeg har hatt to dager med ekstra utflod nå, og det har også vært en brun "prikk" i. Lurer på hva dette kan være. Noen som vet? Tror ikke det er noe farlig altså, var veeldig lite, men jeg har liksom ikke intrykk av at noen andre opplever det, å da blir man (igjen!) litt nervøs. Nervøs for for lite plager, og nervøs for for mye! Hadde det bare vært litt enklere å slappe av, og nyte alt det vidunderlige som skjer i kroppen.. Tenker dette kanskje er lettere for dem som har vært igjennom det før? Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*89'er med julispire*: Det er mange, mange som har litt blødninger i første del av svangerskapet - mener å ha lest at det er så mange som 20-25 prosent som blør litt i første trimester og som likevel får friske, fine barn til termin. Jeg har selv hatt små blødninger med begge mine gutter, og det gikk helt fint med begge to. En bitteliten prikk av blod tror jeg du trygt kan sette på kontoen for ekstra skjøre slimhinner, det er fort gjort at man blør litt da (på samme måte som mange har lett for å blø neseblod når de er gravide). Dette kan du bare ta HELT med ro:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror også en bitteliten blødning er harmløst.

 

Venter på den "fantastiske" kvalmen jeg da. Kjenner den er tilstedeværende, men enn så lenge er det en snill variant. Kanskje det er en gutt denne gangen. :)

 

Skulle egentlig til legen i dag, men har utsatt det til neste uke. Er så hektisk på jobb, føler meg dessuten i ganske fin form, så satser på at det går greit.

 

Puppene begynner å bli monsterømme og gedigne! He he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, alle sammen! :)

 

Jeg har aldri vært gravid før. Fjernet hormonspiral i juli og har termin i juli :) Lurer veldig på hvor lenge jeg MÅ vente med å fortelle det. Mannen min er veldig god på å holde hemmeligheter, og jeg er elendig. Ikke klarer jeg å lyve heller. Sa til mamma at jeg skulle hente resept da jeg skulle ta test på legesenteret og har fortsatt vondt i magen av dårlig samvittighet for at jeg løy :P Har veldig lyst til å dele det med noen også! Nå er det mannen min og to venninner som vet...er vanskelig når man har mye kontakt med foredrene! Og jeg ser det på kroppen min! Sikkert andre som gjør det også?

 

Og når dere teller uker. Er jeg 6+4 når det er tiden siden jeg fikk mens sist? Er ikke helt med på om dere regner for mor eller barn :P

 

Håper alle får et fint svangerskap! Jeg kan ikke lenger ligge på "brystet", er veldig oppblåst og glefser til mannen min hvis han klarer å si noe dumt(som forsåvidt kan være det meste). Men man har vel lov til det hvis man er gravid? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann her fylles på med gravide og det er jo bare hyggelig:-)

 

Rugesola; Ja man regner uker fra første dag av sist mens.

 

Her i gården går det bare bra, litt kvalme som for det meste oppstår på kvelden.... kjenner jeg er alt for opphengt i av å sjekke papir og truse når jeg går på do for tiden. prøver bevist unngå å lese "blødning" trådene som det er ganska mange av her inne på 1.tri for å ikke stresse meg selv, men kjenner at jeg greier det likevel og det er ikke helt bra!!! :-(

Hvit truse er UT for tiden!!! mørk er mer sikkert:-) Teite meg...

 

Hvordan står det til med dere damer i helgen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld jenter!

 

Jeg skal ikke klage på manglende symtomer igjen! I dag har jeg vært ganske uvel. Spesielt dersom det har gått mer enn halvannen time etter siste måltid. Et vekjent symptom med andre ord. Spise, spise og atter spise. He he.

 

Når det gjelder blødning-trådene så skremmer ingenting meg nå. Denne spira klorer seg fast, det er sikkert og visst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neimen jenter da... dette er jo en skravletråd!! Hvor blir det av skravlingen??

Hvordan er det med formen da??

Her i gården er egentlig formen ganske god, skal ikke klage, men kjenner egentlig på meg at jeg hadde blitt litt mer betrygget hvis formen hadde vært litt dårligere egentlig...he, he, nei man skal da egentlig ikke klage, det er jo ennå tidlig....

 

Nårtid planlegger dere å fortelle resten av familien??

Jeg planlegger å si det til ungene på julaften og så gi dattra mi i oppgave å fortelle det til svigers samme dagen, da de skal være hos oss på julaften:-) da er jeg vel i uke 11 og det begynner og nærme seg trygt...selv om det blir laaange uker med masse tanker og usikkerhet før den tid!!

Heldigvis 11 dager igjen til første sv.kontroll og tidlig ul:-)

 

Lubine har du fortalt datteren din det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg vert gjerne med å tyta! Ser det er ein del som allereie er "kjende" med kvarandre frå prøvetider her inne, men eg sleng meg no med likevel eg. Om eg kjem til å vera så aktiv kjem tida til å vise... har ein gubbe som syns det er kjipt når eg brukar kvalitetstida me liksom skal ha ilag om ettermiddagane, på data! hehe!

 

Vert utruleg lenge å venta desse 7 vekene eg har att til eg bikkar dei magiske 12! Er 4+3 i dag, så det er jo laaaaaaaaaangt uti januar (jaffal i midten av januar) før eg kan røpa det til heile verda. Til no er det ikkje mange som veit.... Gubben fortalde det til ein kompis fordi han var sprekkeferdig, og svigersøstra mi veit det og eg fortalde det til besteveninna mi då eg testa positivt fordi eg var i tvil om det kunne stemma... hehe! Gler meg sååå til jentungen på 5 1/2 får vite det! Vert kos å ta bilete saman med ho og magen *sveve*

 

Elles fryktar eg magen kjem "fortare" denne gongen... uffdå, og eg som søkjer etter jobb? Takk og pris at det finnast tights og tunika ;) Hehe!

 

Ha ein super sundag alle julimammaer! Heidå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, hiver meg på her jeg også, selv om jeg ikke ble gravid i uke 45*hehe*

Derimot har jeg hatt et prøverørsforsøk, og satt inn et egg i uke 42:))

 

De to første svangerskapene mine var jeg veldig trøtt, litt kvalm og hadde sinnsykt vonde pupper! Måtte sove med bh om natta, for det var vondt da dyna traff brystvortene...

Har fått to gutter 14 og 4 år gamle.

 

Denne gangen er jeg bare VELDIG kvalm. Ikke så trøtt, og puppene er ikke vonde. Men kvaaaaaaaaaaaalm....

Så da er det kanskje jente denne gangen??? :))

 

Jeg er i uke 7 (snart 8) og har vært kvalm siden FØR jeg testet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nesten ingen symptomer fortsatt jeg. Litt murringer i går og vondt ved symfysen/skambenet. I dag er det ingen ting.

 

Jeg skal ha ultralyd privat i uke 9, og det er jo over 3 uker til! Alt for lenge å vente *sukk*

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er også formen forholdsvis fin! :) Noe murringer, men det har avtatt litt etter at jeg bikket 6 uker.. Ellers har jeg dager der jeg er meeeeget kvalm og andre der jeg er i kjempe form! :) Ømme pupper har jeg hatt siden ett par dager før ikm!

 

Var på ul i forje uke, 6+0 og så ett lite hjerte som banket! :D Skal også til ul 29. nov :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemy; nei, barna vet ikke om det ennå. Men med tanke på at jeg nå er hjemme pga møkkakvalmen så tar det vel ikke så lang tid før jentungen legger sammen to pluss to. Hun er jo relativt oppegående.

 

Som sagt, nå har kvalmen satt inn for fullt. Er nesten flau over alle bekymringene jeg hadde for en uke siden. Siste dag på jobb var i går. Har legetime på torsdag, så da får jeg vel en etterlengtet sykemelding.

 

Dagene går med på å spise og planlegge neste inntak av mat. He he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om jeg virkelig er gravid. Har hatt en del menslignende smerter, og puppene er jo vanvittig såre til tider og vokser, men det kvalmegreiene merker jeg ikke så mye til. Har hatt litt hodepine. Er ikke veldig trøtt heller, men kan til tider føle meg utrolig sliiiten i kroppen. Akkurat som om den veier flere tonn, og det er umulig å komme seg opp av sofaen. Det er flere som skriver at kvalmen er det store tegnet på graviditet, og da blir jeg jo litt redd... Men søstrene mine var visst ikke spesielt kvalme de heller, så da går det kanskje i arv? Er litt uggen, men det er det. Tenker at det er mest fordi jeg er så oppblåst at jeg er helt sprekkferdig :P Akkurat det er litt problematisk når det gjelder klær, for jeg orker ikke å ha bukser som strammer over magen, og det gjelder så å si alle tightsene og buksene. Har en tights som funker og en olabukse som er lav nok i livet. Blir en kald vinter siden stilongsene også er en pine... Kjøpte en mamma-strømpebukse(tynn) fordi jeg skal gå med kjole om et par uker. Får håpe den ikke bare blir helt slapp rundt magen. Skal ikke være lett :)

 

Min store utfordring de neste ukene er å holde veddemålet med venninne. Det endte opp med et veddemål da jeg fortalte henne om planen min. Hun tror nemlig IKKE at jeg klarer å la være å si det til foreldrene og svigers før julaften. Da er jeg 12 uker på vei. Er et par søstre og noen venninner som vet det, så jeg har jo noen å snakke med. For min del er jeg egentlig mer sikker på at mamma kommer til å se det før da. Kjære vene, skal jeg si at jeg har lagt inn silikon? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallaisen!

 

Jeg og vil være med:-))))

Sitter her i angst og spenning, skal snart på ul. 8+2 i dag. Var der også 6+1 og ble satt noen dager tilbake, men det var vanskelig å anslå, siden de vokser så i rykk og napp.

Blir spennende i dag da, og se om alt er ok.

Har hatt brun utflod i går og litt i dag, og det er ikke et godt tegn for meg.... krysser alt jeg har for at det er ufarlig og evnt kommer av crinonen jeg bruker. *håpe,håpe*

ellers kommer og går symptomene som de vil selv...dvs en dag kvalm, den andre i toppform!

Håper virkelig på positiv ul i dag, ellers så kan det holde hardt med et smileansikt i barnehagen til dattera vår i ettermiddag.

De skal arrangere grøtfest for alle barn og foreldre.... iiiiikk!

Hun gleder seg sånn til at vi skal komme, så må nok bite tennene sammen derom noe ikke er som det skal.

Uff, skal jo prøve å glede seg og være positiv når man er gravid!!- ser selv at dette blir sutrete, håper dere bærer over med meg. Håper jeg kan senke skuldrene litt etter ul idag, og heller komme inn å være GLAAAAD!!! :-)

Ha en strålende aften damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver, rugesola!

Vi må vel bare være glade for at vi slipper å spy (*bank i bordet*). Selv om det føles som noe "mangler"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir med her jeg....

Jeg er 7+4 og har vært innom de fleste symptomer tror jeg. Den siste uka er det kvalmen som har overskygget evt andre symptomer. Slitsomt altså.... Jeg fikk tips om at jeg burde bruke lang tid på å stå opp om morgenen. Det er ikke så lett når man skal på jobb akkurat. Så nå står vekkerklokka på tidligere enn ellers og jeg må ligge i sengen og drikke ingefærte og spise salte kjeks i en time før jeg kan stå opp. Så må alt gjøres sakte og med pauser i mellom. Hva klager jeg egentlig på her.... digg å ligge lenge i senga da....

Bare synd jeg er så kvalm der jeg ligger bare.... (og den som kalte det "morgenkvalme" må ha vært mann, kvalm hele tiden jeg.) Til fredag skal jeg på tidlig UL, håper å se et lite hjerte slå da. Jeg mistet i uke 6 i sommer og håper på at det går bra denne gangen.

Stemmer det forresten at det er et godt tegn med kvalme??? Hva betyr det? Jeg har også sånn brun utflod nesten hver dag. Gleder meg til fredag når legen skal si at alt er bra og at jeg bare kan slappe av:-D satser nemlig på det, skal gi mamma bildet fra UL i bursdagsgave på tirsdag og det blir såååå moro!! hun har ingen barnebarn og har ønsket seg barnebarn leeeeeenge nå.

Blir gøy å fortelle det til venninner også, gleder meg til å be om råd fra de med erfaring i dette her....

Dette ble et langt innlegg, hvis noen fortsatt leser så takk for det. Jeg haaaater å holde på hemmeligheter, føler at jeg holder på å sprekke, har lyst til å fortelle det til fremmede folk på gata til og med:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg med på skravling jeg. Er vel det man kaller nygravid. Er 6+0 idag. Har en gutt født i 2005 fra før.

 

Leser en del om symptomer her. Nå skjønner jeg hvorfor jeg er så innmari tørst hele tiden. Puppene er fredet område. Og jeg er i seng før jr om kveldene. Jaja, er jo ikke kvalm i hvert fall. Skjønner ikke at noen faktisk kan lengte etter det.

 

Jeg fikk mistanke om frø i magen allerede i uke 3. Altså en uke etter unnfangelsen. Da var jeg så trøtt og sliten som jeg aldri før har vært. I to uker sov jeg 18 timer i døgnet. Er bedre nå. Trodde det var tidlig med symptomer, men skjønner jo at alt er normalt.

 

Syns det er koselig å lese innleggene her. Jeg er jo "erfaren" andregangs gravid, men må innrømme at de fleste små detaljer fra sist er glemt.

 

Er spent på dette videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg ferdig med ul nr 2 i går:-)

Ble satt frem 2 dager plutselig nå, sa da er alt som det skal.

Var nemlig veldig liten vekst i forhold til uker sist ul, og jeg fryktet det værste.

Hjertefrekvensen var super, og som sagt veksten litt fremfor antatt tid:-))

Den brune utfloden som jeg var redd for, stammer enten fra hormonene jeg tar, eller fra livmorhalsen siden morkaka ligger langt nede, og dekker for.

Så utrolig lettet! Koselig å se at "peanøtta" hadde begynt å røre på seg, og det mest rørende av alt var å se gubben.

Trodde han skulle gå i bakken da han forsto at alt var bra, vi var forberedt på det aller værste... med dårlige erfaringer fra før, mistet flere ganger, får brun utflod, mangler symptomer, ja da lengter man etter spying...da kjenner man iallefall at man er gravid, og hjernen får roe seg litt.

Nå ser det jo ut til at det går bra alikevel, og jeg er sjeleglad, dette ble virkelig en opptur i den lille familien vår:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...