Gå til innhold

Den O Store Skravletråden for oss kommende Juli 2011 Mødre:-)


Lillemy36

Anbefalte innlegg

Hei. jeg savnet en sånn Skravle tråd som i alle fall vi i uke 45 hadde gående. vi var en usedvanlig skravlete gjeng og jeg følte nesten vi ble ordentlig kjent med hverandre, i alle fall vi som holdt til der lengst. Derfor hadde jeg lyst til å starte en lignende tråd her for oss alle. Flere som er med på skravlinga????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

JUHU! Jeg er med! :)

Jeg har savnet skravlinga på uke 45. Jeg har bare mannen min å skravle med om dagen, det kan jo bli litt lite... Han blir sikkert lei av å høre på gnellet mitt.

 

Har du fått sagt det til mannen din nå Lillemy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke dumt! :)

 

Har dere noen "symptomer" enda da? Jeg har ingenting enda annet enn en positiv test... ønsker meg egentlig en god dose kvalme nå for å være helt ærlig. siste spire mista jeg i MA i august, og med den hadde jeg ingen symptomer, mens med de to gutte jeg har fra 07 og 08 var jeg virkelig dårlig og kasta opp hver dag. så for meg er liksom det et skikkelig trygghetstegn da. ;) men det er jo tidlig enda, jeg er jo bare 4 uker på vei, og så tidlig har jeg jo aldri vært klar over at jeg var gravid engand. Denne perioden var første gang i mitt liv jeg VIRKELIG gikk inn for å få det til, og da ble det jammen full klaff! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, flott at det er flere som vil skravle:-)

 

Lubine; Jada jeg har sagt det til mannen nå:-) Så nå er vi også to om det her hjemme:-) Han hadde spurt jenta vår på 9 i går om hun ønsket seg en liten søsken og jaaaaaa det ville hun, hun ville ha en lillesøster, da han hadde sagt at slikt kunne man ikke bestemme selv, jammen det bryr jeg meg ikke om, det blir akkurat det samme bare jeg får ett lillesøsken:-)) da måtte jeg si til mannen at han måtte ikke si noe mer fordi da var det plutselig ikke noe hemmelighet lengre....:-)

 

knoll(07) og tott(08)+julibaby; Jeg har heller ikke så mye symptomer så det virker så vanskelig og tro at det er noe der inne ennå. Nå har jeg ikke brukt å ha den helt store kvalmen, og ennå er det nok litt for tidlig for det ennå når man er i uke 4+4:-) Det kommer nok tidsnok symptomer:-)

 

i dag har jeg foresten kommet godt i gang med handling av julegaver....Jippi, man vet jo aldri hvordan formen blir framover mot jul:-)

 

Ha en fin lørdagskveld jenter:-))

 

Ha en fin lørdagskveld jenter:-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg symptomer enda ja..

Er og trøtt. Noe som ikke helt passer så bra med tanke på 2barn (2 1/2 og 4år) her + jobb. Ordner seg nok tenker jeg :)

 

Vet at jeg må ta det ganske mye med ro i dette svangerskapet!

Hvordan jeg skal få til det aner ikke jeg,men jeg må visst bare gjøre det.. Bah..

 

Jeg har litt problemer med å forstå at jeg er gravid igjen da :P

For jeg gikk fast på pillen,såe.. Ikke planlagt i det store og det hele. Min kjære er heller ikke far til de to jeg har,og det er nervøsitet og redsel for hvordan det vil gå fra hannes side.

Vi var egentlig tenkt til å ta abort,men jeg var likevel usikker. Og har funnet ut nå at vi har økonomien til det likevel,så nå mangler vi bare større plass.

Fikk vite at det var hjerteaktivitet på ultralyd da jeg skulle ta forundersøkelse på abort,og da knakk jeg sammen.

 

Er 7+3 på vei.

Termin 1.juli :)

 

Hums..

Ikke bare IRL jeg er "pratsom" ser jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok hele to tester poitivr tester i går (viktig hvis den første prøvde å lure meg,hehe) og er ennå litt shakey:) Var litt sånn "skjer det så skjer det" og plutselig hadde det skjedd veldig fort:)

Lørdagen er nå satt av til skumming av nettsiden da dette er vår første runde.

Utrolig godt med slike sider som dette selv om jeg ikke føler jeg er så hysterisk person i utgangspunktet. Men overraskene hvor fort en går inn i kategorien hysterisk når det står Gravid svart på hvit på en "pinne":)

godt å høre at noen her lengter etter symptomer for jeg synes nesten det er rart jeg har så mye alt og ble litt bekymret for det. Er 5+0 i dag hvis jeg har regnet riktig og allerede følt på meg at jeg var gravid i flere dager. Konstant tørst, varm,kald,varm, bobler og murrer i magen, ømme pupper, og en rar stølhet følelse i magen når jeg har vært ute å gått tur med bikkja.

Godt å få ut litt på et sted som dette da det en stund fremover kun er min stakkars bedre halvdel som får gjennomgå rare samtaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Supert moro med skravletråd ja :-) Jeg har "akkurat" rukket å bli gravid. Tipper jeg er ca 4-5 uker på vei. Har ett eneste symptom, vonde bryster. Men det er som de sa her over meg, det kommer tidsnok!

Har kun vinterbarn så skal bli moro med ett lite sommerbarn ja. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, jeg er også her :)

 

Jeg er til tider helt ekstremt trøtt om kvelden. Sist gang kom ikke trøttheten før uke 5-6, men nå tok jeg en test fredag og på lørdag kom trettheten! Jeg tror jeg er 4+2 i dag, søndag.

 

I tillegg har jeg endel murringer fra nederst i bekkenet og oppover og blir veldig fort sliten i ryggen. Jeg har også hatt strålinger nedover beinet på innsiden og forsiden av låret ned mot knærne! Så det blir jo interessant (?) å se hvor heftig bekkenløsning jeg får denne gangen...

 

Er veldig spent på hvordan dette svangerskapet blir i forhold til det forrige, da jeg bare hadde meg selv å tenke på. Nå har jeg en på 14 mnd som krever sitt.... blant annet har jeg vært oppe deler av natta med henne i natt før jeg sto opp kl 6.30 for å dra på jobb...

 

I tillegg skal jeg starte i ny jobb om 2 uker og må si til arb giver med en gang at jeg er gravid pga typen arbeid... så det blir jo festlig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Super ide med en skravletråd:) Jeg for min del synes jeg har lite symptomter på å være gravid. Er nå 7+1 og eneste jeg merker er egentlig økt utflod. Ellers er jeg verken trøtt eller kvalm, eller noe annet. Blir litt skeptisk ettersom jeg hører flere skriver at de har hatt SA når de ikke har vært kvalme. Synest kanskje dette går litt for bra..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påvei: Husk at alle sv skap er forskjellige! Sist jeg var gravid var jeg heller nesten ikke kvalm, Tror jeg ble litt rar av lukta av stekt bacon helt i begynnelsen, og bittelitt småkvalm et par morgener hvor jeg så vidt brakk meg, eller ingen kvalme overhodet! Så trenger absolutt ikke være noe galt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veslefrøkna09 + juli2011: Jeg er klar over det, men trenger visst å høre det innimellom. Takk:) Hvordan er det med deg denne gangen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann damer på farsdagen:-)

 

Her i gården holdt jeg jaggu meg og glemme hele farsdagen pga at mine tanker denne siste uken utelukkende har dreid seg om min nygravide mage:-) Ja, ja det blir i alle fall middag sammen med svigers her hjemme hos oss og kake etterpå, så da får vi feiret både far og farfar:-)

 

Tretthet ja, det har jeg jo også forsåvidt hatt siden før ikm, men har tenkt at det like greit kan være årstiden og at det er så mørkt ute om dagene...., men når jeg sitter å gjesper slik at kjeven holder på å hoppe ut av ledd tidlig på ettermiddagen så tenker jeg at det nok kommer litt av graviditeten også....:-p

Når man blir trett så tidlig når man er gravid må det jo være kroppen egen måte å si at man trenger å ta det med ro den første tiden i svangerskapet???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke kvalm i det hele tatt nå, men er jo bare 4+2 så hvem vet. Jeg har "verk" nederst ved symfysen og oppover på begge sider av magen omtrent opp til navlevivå. Så det er helt klart noe på gang her ja :)

 

 

Sist gang var jeg helt sykt trøtt hele 1. tri, og egentlig hele svangerskapet av og på. I 1.tri sov jeg omtrent hele tida. Resten av svangerskapet måtte jeg sove ca 2 timer HVER DAG jeg kom hjem fra jobb. Bodde rett ved jobben så var hjemme ca 1-2 timer før sambo så lå nesten alltid og sov når han kom hjem ;) Denne gangen jobber jeg mye lengre unna og har ei lita frøken som er sliiiiten etter lang dag i barnehagen. Å som jeg gleder meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært kjempetrøtt hele forrige uke, dvs. en uke før ikm. Har vært litt forkjølet og, og tenkte som så at enten er jeg gravid, eller så er det fordi jeg er syk. Var veldig trøtt og sov masse forrige svangerskap også. Ellers var det vel to dager hvor jeg kjente meg litt småkvalm forrige uke, men ikke så mye at jeg trodde det var svangerskapskvalme. Har ingen andre symptomer. Husker jeg merket det godt på luktesansen sist, før ikm - var oversensitiv for enkelte lukter.. men nå er jeg så tett i nesen at om jeg er det så merker jeg det ihvertfall ikke nå..

Mannen fikk vite om det i dag - fikk positiv test i farsdagsgave :) Var veldig stas! Han spurte straks om jeg var kvalm, hvorpå jeg svarte nei i og med at jeg ikke har vært noe plaget med kvalme.... og ikke mer enn en lite time senere ble jeg så kvalm at jeg måtte legge meg nedpå. Har også vært ute og kjørt bil nå - og ble bilsyk med en gang.

 

Men litt kvalme gjør ingenting... jeg er bare overlykkelig for å virkelig være gravid!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen og god farsdag! :)

 

Jeg har vært på venninnebesøk, så nå har opptil flere avslørt meg. Søren å... Det er jo helt håpløst å være på sosial tilstelning med fri alkoholflyt og takke pent nei. Blir jo fortere avslørt enn hva jeg hadde trodd. Så sånn er det.. He he.

 

Jeg er veldig trøtt og har såvidt en mild kvalme, murringer i magen i tillegg til ømme pupper. Er enig med dere som sier at kvalme egentlig er betryggende, så grugleder meg til den setter inn.

 

Takk igjen for bra initiativ Lillemy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg med på denne tråden jeg også :)

Syns det er kjekt vi er så mange her inne og at det er så mye aktivitet allerede. Skal bli morsomt å følge hverandre hele veien til termin i juli!

 

Ellers har jeg begynt å få en god del symptomer, kvalmen er blitt værre, jeg er konstant trøtt og det merkeligste av alt er vel luktesansen er forandret. Henger vel mye sammen med kvalmen, men er ikke alltid jeg blir kvalm av luktene, bare legger merke til hvordan alt lukter. Skulle steke kjøttdeig i dag i soyaolje f.eks og endte opp med at mannen min måtte gjøre det for soyaoljen luktet så mye! Jaja, skal ikke være lett dette her, men er vel litt sånn at jo flere symptomer jo bedre for tiden, så bring it on :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og gratulerer alle sammen!!

Prøver og huske hvordan jeg hadde det med mine to forrige, men jeg klarer ikke helt huske... Første svangerskap var jeg i super form, men der var det så mye angst med i bildet, gikk og var redd for å miste hele tiden. Med nr to var jeg dødssliten i hele svangerskapet pga at den første bare var 5 måneder da jeg ble gravid. Denne gangen er jeg helt lammet i kroppen og helt tappet for energi, trolig værre enn forrige gang. Mye mere kvalm også. Og magen buler ut fordi jeg er oppblåst. Ser ut til å være langt på vei allerede, selv om det ikke har med livmoren og gjøre... Merker ingenting i puppene, men så er det bare 6 måneder siden jeg sluttet og amme, og tror det kan ha noe med det og gjøre...

 

Ellers så håper jeg virkelig ikke jeg legger på meg 25 kilo som i de to foregående. Er så lei av å være feit!! De siste 3 årene har jeg gått og drasset på +10 kilo i mellom svangerskapene. Nå den siste tiden hadde jeg virkelig lagt meg i sælen for å bli slank igjen, kommet godt i gang med trening og kuttet ut alt snop og slikkerier. Hadde faktisk gått ned 4 kilo, men så var det bråstopp. Jeg ble gravid. Er meget bevisst på hva jeg skal putte i meg framover, og jeg vil ikke legge på meg mere enn 10 kilo nå. (nettovekt altså! Snakker ikke om de kiloene som kommer pga av vann)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solveig 73 jeg vet hva du mener! Jeg la på meg ca 22 kilo sist og 10 av de har aldri gått av igjen. Slanket meg ca 3 kilo nå men så ble jeg gravid, så får prøve hardt å ikke legge på meg like mye denne gangen og så jobbe litt hardere etter graviditeten med å få kiloene av igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lagt på meg mye under svangerskapene. hele 27 kilo med førstemann...herrefred jeg så ut som en liten traktor....jeg er ikke så høy så...

Ikke på langt nær så mye med nr 2, men likevel for mye. Denne gangen skal jeg være veldig bevist på hva jeg putter i munnen ja!!! Etter nr 2 startet jeg på grete roede og jeg gikk ganske mye ned, men da startet også "jo-jo slankingen" Har aldri vært mye overvektig, men vekten har svinget mellom "slankekurene" ....

 

I går og i dag har jeg plagdes med halsbrann.... er ikke det noe som skal komme senere i svangerskapet da eller?? kanskje det også er hormonellt...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kopierer denne fra 1. trimester:

 

Jeg synes ikke symptomene er som de skal. Jeg har vært gravid tre ganger tidligere og på denne tiden bruker jeg å være veldig kvalm, det er jeg ikke nå. Jeg kjenner et lite snev, men ikke i nærheten av "jeg-må-sykmelde-meg"-følelsen som kjenner så altfor godt.

 

Puppene er også mindre harde, men brystvortene er fortsatt vonde.

 

Jeg skal til legen på fredag og bør vel da be om måling av HCG-verdier, eller hva?

 

Noen som har noen erfaringer og/eller oppmuntrende ord? Jeg kjenner at jeg er veldig usikker på dette. Klarer ikke slå meg til ro med dette. Har aldri hatt så lyst til å bli kvalm i hele mitt liv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle svangerskap er nok ikke like. Mens jeg gikk gravid med nr 2 syntes jeg ikke jeg oppdaget noe som var anderledes, men det var det nok... var mere kvalm første gang, la på meg mere, masser av humørsvingninger og masse vann i kroppen, magen var rund alle veier og det var masse liv i magen i tillegg ble jeg så fin fra kviser som jeg aldri hadde vært før. Dette var en gutt.

Nr 2, ikke så mye kvalm. magen vistes ikke bakfra, ikke så mye livligheter, ikke noe særlig vann i kroppen, ett jevnt humør, og mer kviser enn med nr 1. Dette ble ei jente.

 

Barnet som du mistet, vet du hva det var og var sv.skapet likedan som ved første??

 

Man må bare prøve å slappe av og stenge ute katastrofetankene (lettere sagt enn gjort). Tror ikke det er sunt å tenke negativt!! i alle fall gjøre sitt beste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du tar deg tid til å svare meg Lillemy!

 

Jeg har alltid vært like dårlig ja og er dessuten overfølsom for hormoner, så jeg SKAL være dårlig i følge legen. Jeg kjenner jo at jeg fortsatt er gravid, men det er absolutt ikke likt det i fjor. Har sammenlignet kalenderene mine.

 

Vekk med katastrofetankene! Kan jo være de tre første var jenter og denne er en gutt. Kanskje det er noe man kan reagere forskjellig på. Hvem vet..

 

Kan jeg spørre om dette hos legen fredag tror du? Måler de slike verdier etter forespørsel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det tror jeg helt sikker de gjør på forespørsel. det er jo bare å fortelle om dine bekymringer angående saken.

 

Har du hatt to aborter tidligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...