Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #51 Skrevet 19. oktober 2010 Huff jeg blir helt flau over denne nye utdanningen som har kommet. Du har jo ingen mulighet til å videreutvikle deg. Jeg håper ikke mange unge lovende jenter kaster bort tida si for å bli helsefagarbeider. Nei huff! Hjelpepleiere har hvertfall litt mer kunnskap og kan jobbe andre steder enn sykehjem. Omtrent hele helsefagarbeiderutdanningen handler om pleie og kommunikasjon med eldre. Veldig lite fokus på andre pasientergrupper, men det er fordi en får ikke jobb andre steder, mye pga mangel på kunnskap, siden mye anatomi og sykdomslære er fjernet fra denne nye utdanningen(hjelpepleierutdanningen dekket mer av dette) Jeg var så dum og tok denne utdanningen, men har nå startet på sykepleier istedenfor. Angrer på at jeg kastet bort tid på helsefagarbeiderutdanningen..jaja.. men gjort er gjort.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #52 Skrevet 19. oktober 2010 Hjelpepleier er framtidens yrke. Det vil om ikke så mange år bli så stor mangel på dem, at lønna kommer til å skyte kraftig i været.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #53 Skrevet 19. oktober 2010 Jeg skjønner at HI har valgt feil yrke, eller bare feil arbeidsplass. Det finnes ganske mange jobber for helsefagarbeider som ikke har noen ting med sykepleiere å gjøre i det hele tatt. Ikke alle jobber på aldershjem og sykehjem. Som hjelpepleier eller helsefagarbeider kan man jobbe med alt fra små barn til eldre med omsorgsbehov.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #54 Skrevet 19. oktober 2010 Det er faktisk ikke alle som har ambisjoner om å bli ledere eller å klyve oppover i karrierestigen. Det er faktisk ikke det viktigeste for alle. Og det at du prøver å skremme studenter vekk fra det yrker er for meg totalt uforståelig! Det er faktisk ikke alle som tar utdannelse av egosentriske grunner, noen gjør det av nestekjærlighet og et ekte ønske om å bare HJELPE andre som trenger det! Og uansett så har alle mulighet til å videreutdanne seg, så sant de har fullført videregående og har studiekompetansen i tillegg til fagbrevet sitt :-)
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #55 Skrevet 19. oktober 2010 Hvis du leser svarene her så vil du forstå. Det nytter ikke bestandig og bare lese hovedinnlegget.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #56 Skrevet 19. oktober 2010 Neh, gidder ikke lese gjennom over 50 svar når HI ikke har svart stort sett en gang. Dessuten er det jo hovedinnlegget HI vil ha meninger om, ikke sant?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå