Gå til innhold

Hvor mye har barna deres på konto,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eldste på 2 har godt over 30.000 på konto samt noe i fond.Hun har også hus som får når hun blir en god del eldre.

Minstemann på 8 mnd har 10.000 på sparekonto..Godt over 30.000 i aksjer og så håper vi på å kunne skaffe henne et hus etterhvert.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sønnen min på 14 mnd har ca 10.000 på kontoen. Sparer 400 kr til han hver måned, og til nå har vi satt inn pengene han fikk i dåp/jul/ på den kontoen, da han var så liten og ikke trengte noe særlig. Men etter hvert kommer han til å få bruke bursdagspengene-julepengene til ting han ønsker seg =) Så da blir det bare de 400 kronene inn på kontoen hver mnd, men det utgjør jo en grei sum når han blir 18=)

Skrevet

6 år: ca 600 kr

3 år: ca 200 kr

Ser ikke noe poeng i at barna skal ha mye penger. Vi har god økonomi, og skal bidra i oppveksten, med studier, me d førerkort, etableringsfasen, men vil bevilge øremerkede midler etter behov.

Synes det er viktig at ungene lærer at man må jobbe for penger.

Skrevet

Har to jenter, ei på 3 år og ei på 1 år. De har begge litt over 100 000 hver på konto, gitt av mine foreldre som fordeler mellom barn og barnebarn så mye de kan (for å slippe arveavgift). De har kun 70 000 på egen konto pga overformynderiet. Men det er jo mye å sløse bort det også, så vurderer å flytte det meste før de får vite om de pengene :-).

Selv har jeg alltid hatt alt jeg trenger pga foreldre som har tjent godt. Likevel har jeg alltid følt meg ekstremt takknemlig for det, og ikke tatt det for gitt. Så jeg tenker litt på hvordan jeg skal gi barna et sunt forhold til penger, gi de arbeidsmoral og fornuft.

Skrevet

10 300. Mor og far er studenter, så derfor syns vi at vi har vært flinke til å spare til han :) Han er 7 månder.

Skrevet

Ho er 2,5 og har kanskje 8-10tusen? Litt fra dåpen og resten fra sparebøssa.

Synes det er IDIOTISK å spare så mye penger til barna som de skal få når de blir 18. Hva tror dere pengene går til? Joda studier, men hva gjør studenter? FESTER.

Ungdom må lære at pengene ikke kommer rekende på ei fjøl.

Skrevet

Jeg synes du virker IDIOTISK som tror du besitter sannheten om all ungdom og all spraring til barn.

Skrevet

Jeg SLUTTET å utdanne meg etter videregående fordi jeg syntes det var ulevelig å være så fattig (var borteboer). Jeg klarte ikke mer. Heldigvis innhentet fornufetn meg noen år etterpå, og jeg holder på med høyere utdannelse.

Barna mine skal, så langt vi har mulighet, få støtte til utdanningen sin. DERFOR sparer vi på egen konto til de. Jeg syns det er

IDIOTISK

å være så knallsikker på at dere har råd til å punge ut 200 000 kroner mens de utdanner seg.

Vi sparer barnetrygda på en konto. Er alle som sparer 1000 kroner måneden idiotiske??

Skrevet

Ingen grunn til å spare store summer for at de skal ta høyere utdanning. Vi har faktisk en Lånekasse her i landet, som ikke bare gir billige lån, men også stipend.

Skrevet

Nei, det er kun de som sparer barnetrygden som er IDIOTER.

Hvis du bruker opp barnetrygden, men sparer en annen tusenlapp, er du KJEMPEFLINK (men litt for rik).

Logikk på høyt nivå.

Skrevet

Min sønn er 5 år og har ca 25.000 på konto.

Skrevet

Jeg er dritmisunnelig på bestevenninna mi som ikke har studielån fordi foreldrene hennes sparte all barnetrygd til utdannelse.

Hun slipper å punge ut 14 000 i året til Lånekassen.

Huff, for noen IDIOTISKE foreldre hun har!

Skrevet

Har vel 12000 på egen konto som ble opprettet ved dåpen, der gavepengene blir satt inn. Der setter også besteforeldrene inn penger innimellom.

De pengene er hennes, og de får hun når hun blir myndig. Jeg satser på at vi som foreldre gjør jobben vår såpass bra mht oppdragelse at hun ikke sløser dem vekk på tant og fjas.

I tillegg sparer jeg 300 kr i mnd i fond til henne (og evt fremtidige barn), der er det nå vel et par tusen foreløpig. Dette fondet skal være felles for alle barna vi evt får, og de må dele på summen. Jeg planlegger å overføre dette over til en BSU-konto når barna blir gamle nok, for disse pengene vil jeg de skal bruke til bolig.

Vi betaler allerede ned godt med gjeld, så det skal ikke være noe problem å bli gjeldfri før barna blir voksne heller, så det anser jeg ikke som noe problem.

Vi er ikke rike, men prioriterer faktisk å betale gjeld/regninger og sparing før byturer, luksusvarer og siste mote i klær. Å sikre barnas fremtid går foran eget "luksusliv".

Skrevet

Er veldig enig med mange her som sier at de ikke sparer noe til barna, fordi de prioriterer å betale ned egen gjeld. Ikke så dumt med tanke på at man bruker i snitt 1,000,000 kr på èn unge frem til den er 18 år. Har en sønn på to måneder, og jeg skal ned i banken i dag for å åpne sparekonto, vi kommer til å spare 500 kr til han hver måned. Etter hvert som grensa nermer seg 70000 kommer vi til å ta pengene over i vårt navn. Overformynderiet kan kleie seg i ræva.

Gjest lillehi
Skrevet

Hun er 10 år og har ca. 35 000 i fond. Hennes onkel og tante og hennes morfar setter inn 100 kr hver i mnd. i to ulike fond

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...