Gå til innhold

Nye og moderne navn... Hva er det dummeste navnet du har hørt noen gi babyen sin?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg synes det er teit å si at noen gir et dumt navn, bare fordi en selv ikke liker det. Det er navn jeg har hørt jeg finner underlige, men som sagt, navnet skjemmer ingen.. kan le litt av det da..

 

Dette er jo ikke et nytt navn, men tar det like vel, for å ikke henge ut noen barn der ute.. Min oldemor het

 

Krestiane Mekkaline.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner fem stk i fra alder 30-12 som heter Ninja, så det er jo ikke uvanelig..

 

Kjenner også to Indianne, på 15 og 21.

 

 

Carolius er jo litt snaisn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Theolai....

Snakk om å ikke få til å bestemme seg for navn; "theodor eller Olai?, Nei, vi slår det bare sammen vi!" Utrolig tåpelig navn synes jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke akkurat "nye" navn, men jeg har en kusine som har 2 barn som heter henholdsvis Brenda og Dillan. Noen så for mye på tv på tidlig 90-tallet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp...

 

Jeg er ikke imot uvanlige navn, men jeg skulle ønske at man tenkte mer på at barnet vil måtte leve med navnet hele livet, og enkelte navn er en belastning å ta med seg videre. Enkelte navn er/var belastet (Vidkun? Adolf? Harry?), det er bare til å innse det, enkelte andre blir lett mobbematerial (Apple, med mindre din mor heter Gwyneth Paltrow?), og andre blir rett og slett veldig vanskelig å uttale eller stave og bare plagsomme i lengden for brukeren.

 

Min far ordnet forøvrig navneendring for 3 søsken for mange år siden: Tristan, Isolde og Hildegarde. Foreldrene var store fans av Wagners operaer, og tenkte ikke videre på at barna kanskje ikke ville sette like stor pris på det i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger går det godt også da... Min mann er oppkaldt etter en stor kunstner og mellomnavnet er etter en meget kjent komponist. Merkelig kombinasjon, men jeg liker det jeg. Vårt barn skal også få et helt unikt mellomnavn, og gammeldags fornavn. Jeg sier det ikke her, for da blir det bare ledd av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lo godt av Jeger Meister, jeg også! Hehe!

 

Av navn som barn faktisk HAR, er jeg enig i Carosander, Leosander og lignende kombinasjoner, som allerede har blitt nevnt tidligere...

 

Zus-Anne er det også vanskelig å komme utenom. Samt Cay Octavian. Huff.

 

Tinius og Emilian synes jeg også er ganske ille...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er kusinen til Dillans mor.

 

Det er sant at det noen ganger går godt. Jeg har selv et uvanlig fornavn, og har ikke hatt noe problemer med det. Det jeg håper, er at foreldre som gir meget uvanlige navn (som Dillan og Apple, for eks.) tenker på bagasjen som følger med navnet.

 

Gamle navn kan virke pussig i dag, men de bærer ikke med seg de samme fordommene som enkelte moderne navnene kan gjør. Når jeg tenker på min kusine som kalte barna sine for Brenda og Dillan, så tenker jeg at hun (som forøvrig har vært på sosialen mesteparten av sitt voksent liv) bidrar til at barna hennes får en vanskeligere start på livet ved at de settes i bås veldig tidlig.

 

En liten jente som heter Jacobine vil få noen til å reagere, men hun blir ikke "sortert" på samme måte. Det samme gjelder lille Tristan. Tror jeg, i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niks, ph erstatter ALDRI 2xF.

 

Christopher brukes primært i engelsk-talende land, og uttales som om det skulle vært én F i navnet (ChristofER). Hvis denne dama ville at navnet skulle uttales på nordisk måte ( dvs ChristOFFer) så var den sære stavemåten hennes riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at jeg snudde meg da jeg hørte en mor rope i butikken her for etpar uker sinen: " Oliiiiven!"

Jeg trodde jeg kanskje hadde hørt feil, at det var Oliver, men neida, hørte hun snakket til ham en gang til...

OLIVEN!! En gutt, altså....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...