Gå til innhold

Livet er helt grusomt akkurat nå....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var besteforeldre.... Vi hadde egentlig ikke råd, men stod dem så nære at det ble vanskelig å droppe det.

I ettertid ser jeg at jeg uansett burde prioritert veldig annerledes...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt sikkert på at banken kan hjelpe dere med et lån på opptil 50 000 om dere forklarer situasjonen :-)

Skrevet

Helt sikker på at dere får lån i banken på opptil 50 000,- selv om dere ikke har vært kunder der lenge. Bare si det som det er :-)

Skrevet

For det første:

Det virker ikke som om denne mannen din er noen hjelp, ressurs, eller støtte for deg når det blir vanskelige tider. Istedet for å takle problemer så feiger han ut, er utro og behandler deg generellt som dritt, og gir deg skylden. Dropp ham, la ham gå, la han bli sur fordi at du får lempet over deg alt for mye når han er for veik til å ta ansvar selv!

For det andre:

Du kan nok komme deg utav dette på et vis. Som noen andre sa: Sosialen kan nok hjelpe, men de krever selvfølgelig at du betaler tilbake. Det er ingen problem å finne en akseptabel avtale med dem eller kommunale etater generelt.

Hvis sosialen ikke vil dekke alt, så tviler jeg sterkt på at absolutt ingen i familien din ville hjulpet deg økonomisk bare du forklarte situasjonen og la alle kortene på bordet. Åpenhet er viktig, da står du ikke alene eller uten de personene som faktisk bryr seg om deg og barna dine.

Jeg håper det ordner seg for deg, og sender deg en god klem.

Vet hvordan det er å være i et økonomisk uføre, selv om det ikke har vært så grovt for min del.

Skrevet

Oi!! Nå ser jeg at det ser ut som jeg lever i et voldelig ekteskap NÅ...Nei, jeg har vært gift tidligere... Han jeg er gift med nå er ikke voldelig i det hele tatt, og er en veldig snill ( men kanskje litt konfliktsky mann)

Det er bare disse månedene vi har hatt problemer oss i mellom....selv om vi i alle år har hatt det slik at jeg tar meg av "problemer".

Han tar mye av det andre, og er super med barna...så derfor har jeg nok oversett det at han ikke er glad i konflikter.

Foreldrene mine er begge gift på nytt. Pappas kone styrer økonomien der, og ser på hans barn og barnebarn som litt "jobb" fra før..

Mammas mann er advokat, og veeeeldig streng på det med penger...Og vi har haugevis av ganger snakket med dem om hvor utrolig dårlig råd vi har, og fått omtrent bare skuldertrekk tilbake.

Jeg prøver både bank og sosialkontor i morgen iallefall.

Tusen takk igjen for alle svar :)

Skrevet

Ville bare si lykke til :) Håper det ordner seg snart!

Selv om dere har mange barn, så bør dere kanskje se dere om etter noe litt billigere mens mannen din studerer. 14000 er veldig mye penger, det er omtrent det vi betaler ned på huslånet og vi har to inntekter. Vi bodde veldig trangt da min mann studerte, alt går for en periode.

Kanskje dere skulle vært på familievernkontoret også, det høres ut som dere trenger å snakke ut om ting. Og kanskje få litt råd om hvordan dere løser konflikter og vanskelige tider.

Skrevet

Hmm dette høres ikke så lett ut. Vil bare si at jeg er uenig med de som sier at du skal dumpe mannen din. syns du virker veldig tøff og det krever faktisk en veldig tøff dame for å overleve utroskap. Det er ikke så lett å "dumpe mannen" - det ligger så uendelig mye mer bak enn det. Ikke alltid det som virker som enkleste utvei er det. Det er ikke bare å skille seg! Når det er sagt så må mannen din skjerpe seg og BIDRA. Hva med å studere på kveldstid og jobbe nå? Hva med å ta en deltidsjobb ved siden av studiene? Det er da vanlig.. hva med å studere frem til jul og så ta en pause for å få økonomien deres opp å stå? Ville nok også sett meg om etter et billigere boligalternativ, evnt hvis dere bor i et dyrt område, å flytte til et rimeligere sted hvis det er mulig pga jobb og barn. Selv om du ikke har et lagt forhold til banken går det an å ta et møte og høre om de kan hjelpe dere med en plan. for 14 000 i mnd så betaler du ned et lån på over 2 millioner så kanskje dere på sikt kan få kjøpt noe i stedet for? Men da må dere vel ha noe sikkerhet av noe slag, noen foreldre som kan være kausjonister? noen venner som kan hjelpe dere litt? Har ingen erfaring med sosialen, men vil tro at de er til nettopp i slike tilfeller...? Uansett lykke til!!!

Skrevet

Hei!

Jeg jobber med sosialhjelp. Dersom du hadde kommet til meg med denne historien hadde jeg innvilget dere stønad til husleie (om det ikke er andre faktorer her jeg ikke vet om). Evnt. ville jeg gitt dette som lån (dersom dere i nær framtid har mulighet til å innfri).

Det jeg ville sjekket ut først er om dere ha noe lett realiserbar formue eller om du har feriepenger fra ifjor å ta ut.

Vil anbefale å legge ved vedlegg til søknaden der du forklarer hele saken. Du må dra dit personlig i morgen for å få forklart at dette haster. Du må da ha med:

Leiekontrakt

Dok. på inntekt for begge to

Ligning fra ifjor for begge to

Kontoutskrift siste 3 mnd for begge

Dere må signere begge to på søknaden, så lurt å dra sammen.

Dette ordner seg!

Klem fra NAV-dama

Skrevet

Jeg synes heller ikke du skal dumpe mannen din.

Og snille NAV dama - gjør som hun sier du HI :)

Klem

Skrevet

Tusen tusen tusen takk for svar! :) :)

Da har jeg iallefall et håp for at ting kan løse seg! Da skal jeg samle sammen de papirene jeg trenger, dra med meg mannen og søke i morgen.

Har ingen formue jeg vet av ;) Og ingen feriepenger fra i fjor..

Kanskje du får en søknad du kjenner igjen på pulten i morgen :) hehe!

Igjen....jeg er så vannvittig glad jeg skrev inn hit. Jeg kunne ikke for mitt bare liv se en eneste løsning på dette, og nå har jeg flere ting å prøve på.

Jeg oppdaterer med hvordan det gikk :)

Hjertelig tusen takk!!

Skrevet

Tusen takk! :)

Ja vi har hatt mange veldig gode år sammen, så jeg skal kjempe alt jeg kan for å få det tilbake...og det ser heldigvis ut til å gå litt bedre på den fronten nå.

Håper bare å få økonomien på rett spor også...Det er så tungt å gå med skuldrene hevet hele tiden.

Ang studier så er jeg enig...det går rett og slett ikke å studere ferdig akkurat nå. Jeg håper han ser det samme...

Skrevet

En liten oppdatering...

Det ser ikke ut til å løse seg dessverre.

Jeg var nede på sosialkontoret hvor de sa at husleien var lå langt over satsene de hadde, og vi ville derfor ikke kunne få hjelp.

Jeg spurte om de visste hvor jeg fikk en bolig til så mange til en rimeligere penge...hvorpå saksbehandleren måtte medgi at det var vanskelig.

Jeg fikk en melding fra utleierne der de skrev at alt måtte betales i løpet av dagen om vi skulle unngå innfordring...og da utkastelse som jeg er usikker på om er i morgen eller fredag.

Sosialkontoret anbefalte å ta kontakt med forbrukerrådet for å høre litt ang våre rettigheter oppi dette. For første varsel fra utleier var 16 september.....og det er jo kun 14 dager på å ordne alt, eller være ferdig pakket og ute av huset.

Takk for alle svar, tips og råd....det er uansett godt å ikke føle seg helt alene.

Klem til dere :)

Skrevet

Så trist å høre :(

Men hør med forbrukerrådet ja, det er jo en veldig kort frist dere har fått! Og i tillegg har dere barn, det er jo en faktor som skal veie tungt for at dere skal få mere tid.

Huff jeg skulle ønske det var noe jeg kunne gjøre for å hjelpe dere, men vi har verken pengene eller plass til flere i vårt lille hus...

Jeg ønsker dere så inderlig lykke til, håper det løser seg på en bra måte likevel :)

STOR støtteklem :)

Skrevet

Ta kontakt med kommunen og barneværnet. ?

Skrevet

Husleier kan IKKE kaste dere ut - det er helt garantert. Se dere om etter noe rimeligere i mellomtiden, la ungene dele rom, hvor mange barn har dere og hvor gamle er de?

Gjør som NAV-damen sier og ta ut feriepenger. Har mannen din studielån?

Ring til utleier og fortell at du er helt klar over at de ikke kan kaste dere ut og at det er i deres interesse å finne en levelig løsning. De bare skremmer dere, ikke sjans i havet for at de kan møte opp og skifte lås, det der tar flere måneder og må via namsmann etc..

Skrevet

BANKEN DA ????? Var du ikke der? Gå nå i så fall.

Skrevet

Jeg mente ikke å være ufin med å kontakte barneværnet men de må jo kunne hjelpe deg? mener de kan ikke sette en barnefamile på gaten.

Skrevet

Liten oppdatering igjen :)

Jeg betalte inn alt jeg bare klarte i husleie, dro ned til utleier og sa at jeg ønsket ikke å gi opp...Jeg skulle gjøre alt for å komme ajour så raskt som bare mulig, og beklaget situasjonen igjen.

Og....DE GODTOK DET!!!!! :) :) :) :)

I tolvte time løste det seg...det hadde jeg aldri i verden trodd :)

Er sååå lykkelig nå! Det blir noen ekstra harde måneder økonomisk fremover...men det er virkelig ingenting i forhold til å sitte uten hus og hjem.

Føler meg som verdens sterkeste og tøffeste idag! :) hehe! For det å troppe opp hos utleier IGJEN er noe av de værste jeg har gjort.

Takk for masse tips og klemmer :)

Skrevet

Så bra!! :)

Kan tenke disse dagene har vært helt forjævlige for å si det mildt.. vi sliter også med økonomien og det holder på å ta knekken på oss så jeg kan godt forstå deg..

Så godt å høre at det kan løse seg selv om alt ser håpløst ut :)

Du gjorde en super jobb som ikke ga deg og prøvde alt du kunne og lyktes :) Godt jobba!!

Vær stolt av deg selv og prøv å se på de positive sidene. Familien din er heldige som har en mamma som står på og ikke gir seg :)

Lykke til i tiden fremover, håper det går rette veien for dere nå. Stor klem :)

Skrevet

Tusen takk for et utrolig koselig svar! :)

Dårlig økonomi er virkelig hardt å leve med.... Håper det snur for både dere og oss snart.

Stor klem tilbake!:)

Skrevet

Flott! Flink jente!

Hvor mye står igjen nå da ? Hvordan skal du løse resten?

Skrevet

Kan kommunal bolig være en løsning for dere?

Jeg har nettopp fått innvilget ett til meg og ungene med 4 soverom. Skal betale 9400 i mnd. Jeg er alene med dem.

Skrevet

Kommunal bolig har jeg vært inne på tanken på å søke om ja...men har hørt det er ganske lang ventetid på å få det.

Hvor lang tid tok det fra du søkte til du fikk?

Fikk betalt inn halvparten av hva jeg skyldte, og skulle ta resten neste mnd...og det må jeg bare få til på et vis. Alt annet får vente :)

At 14 000 i leie er vannvittig mye er jeg veldig enig i...men vi slet med å finne en bolig, og leieprisene er utrolig høye... Håper vi finner en annen løsning.

Takk igjen for alle svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...