Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #1 Skrevet 27. september 2010 Må bare få dette ut av hodet mitt...må dele det med noen. Godt å kunne skrive noe anonymt for akkurat nå er det så kaos i livet mitt at jeg ser ingen løsninger... Jeg har opplevd utrolig masse oppigjennom med incest, voldtekt med graviditet som resultat (under seksuell lavalder) Voldelig ekteskap. Veldig dårlig økonomi, som jeg sliter med å få ordnet opp i. Jeg har alltid klart å se og fokusere på det positive uansett, og har vært den som har hjulpet mine nærmeste å lete etter løsninger da de ikke ser noen...for jeg har ment at det alltid finnes løsninger. Men, det siste året har alt sett ut til å kjøre seg mer og mer fast... Min kjære studerer, så jeg er den som har inntekten...og slik må vi ha det i to år til. Før jul i fjor hadde min kjære et forhold på si, og visste ikke om han elsket meg lenger. Han var stresset pga skole, barn, bosituasjon og dårlig råd... og hadde da ekstra lett for å flykte inn i noe annet. Helt frem til sommeren var han veldig frem og tilbake, hadde kontakt med denne andre, vinglet frem og tilbake om han ville skilles eller ikke. Midt oppi dette gikk leiekontrakten mot slutten der vi bodde, så vi måtte skynde oss å finne et nytt sted...noe som er vanskelig. Vi fikk tilbud om å leie et hus, men da måtte vi overta umiddelbart...altså sitte med dobbel leie i tre måneder. Vi prøvde å finne andre løsninger, men klarte det ikke. Vi flyttet inn i det nye huset, og så bare blir det et totalt ras av uhell... Vaskemaskin og oppvaskmaskin går i stykker samtidig...Bilen ødelagt ( stor reparasjon) To tette dødsfall i familien ( reise og andre utgifter der) osv osv... Så vi klarer å bli sene med husleien fra andre måned i det nye huset. Da vi er to måneder forsinket tar huseier ( som er et firma) kontakt, og sier at om vi ikke betaler skyldig husleie...pluss den som skal til å forfalle umiddelbart blir vi kastet ut av huset om to uker! Jeg beklager dypt, og forklarer at vi ble sittende med dobbel leie hele sommeren. Jeg ba om å få delt opp leien slik at vi var ajour i løpet av to måneder. Det kom ikke på tale! Jeg ba om et møte med daglig leder i dette firmaet, for å prøve å komme til en løsning...tenkte det ville hjelpe å møtes ansikt til ansikt. Jeg fikk da beskjed om at enten var hele leien betalt inn i løpet av de to ukene, eller så kunne vi få en måned på å betale...men da måtte vi ha en bankgaranti. Nå klarer vi å betale alt ut i løpet av den måneden ( vi har allerede betalt en stor del) men bankgaranti når vi har den økonomiske historien vi har....det tviler jeg på gitt. Firmaet vil ikke vente de to ukene med å kaste oss ut om vi ikke har bankgaranti, og de to ukene har gått på fredag Nå har jeg dette hengende over meg, i tillegg har jeg problemene jeg om min kjære har hatt de siste månedene.... Jeg vet at mye av grunnen til at han ville skilles var nettopp alle problemene vi har...og at hodet hans var så fylt opp av problemer slik at han mistet følelsene for meg. Han vet om disse problemene med leien, men jeg tok på meg ansvaret for å finne en løsning...fordi jeg vet han ikke takler slik. Jeg er redd han vil skilles på flekken om jeg ikke løser dette! Jeg holder på å vri hjernen for løsninger... men det har aldri sett så svart ut som dette... Låne av foreldre går ikke...Vi har heller ingen besteforeldre eller noe. Jeg har ikke hatt jobben jeg har så lenge, så låne der går ikke. Vi har nettopp byttet bank, så ikke noe kundeforhold å spille på heller.. Så fredag står trolig utleier på døren for å skifte lås, og ekteskapet mitt ryker! Jeg ser jeg er heldig som har friske og lykkelige barn ( som heldigvis ikke merker noe av dette) Men det meste andre er sort akkurat nå. Jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre....
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #2 Skrevet 27. september 2010 Hvor mye er husleien på da? Hva med å selge noe av det dere ikke trenger, høre om dere kan låne penger av familie/bekjente. Eller så kan du vel ta deg en tur innom sosialkontoret?
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #3 Skrevet 27. september 2010 For det først så bør du kvitte deg med mannen din. Han legger all skyld og ansvar på deg. "Fiks dette eller så går jeg fra deg".....jeg mener du nå bør sette deg og barn forand mann, og la han gå. Deretter kontakter du nav og sier at du har barn, null inntekt og ingenting i verdi. Og si at du desperat trenger hjelp. Si at de må hjelpe deg med husrom - fordi du står på gata. Det beste er jo om du finner en plass å bo gratis inntil videre. Har du ingen venner? Jeg lurer på hvorfor du ikke jobber? Barna er ditt ansvar. Du må gi dem mat, et hjem, klær osv. Du har nok krav på mer enn du får - ettersom du ikke har noen stønader nå. Og du får faktisk mer hjelp om du er alene - uten mann.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #4 Skrevet 27. september 2010 Så nå at du hadde inntekt. Hva skal du med mannen da?
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #5 Skrevet 27. september 2010 14 000 pr mnd.... Vi har hatt så dårlig økonomi så lenge at vi har faktisk ikke noe særlig av verdi Ellers så var det en veldig god ide! Pc og nett er igjennom jobb, og ellers er det liksom ikke noe luksus...en gammel tv.... Har ingen smykker bortsett fra gifteringen... Får vri hjernen der litt.. Sosialkontoret- Jeg har vært inne på tanken, men er faktisk redd de melder rett til barnevernet eller noe. Jeg ser jo selv at det er vannvittig uforsvarlig å havne i en slik situasjon med barn i bildet. Jeg kommer iallefall ikke til å havne i noe tilsvarende situasjon igjen. Fristen er liksom til fredag allerede... Forstår jo vi må betale leien, men skulle så ønske utleier ville gitt de ekstra to ukene på å få inn resten.. Tusen takk for svar!
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #6 Skrevet 27. september 2010 uff, høres ikke lett ut for deg nå nei. Men jeg ville gått til banken og spurt om å låne penger fra banken? Det skader ikke å ta en telefon. alternativ er jo å låne penger fra privat aktør som har høy rente. Jeg har lite info om forholdet mellom deg og din mann, tør ikke gi deg noen råd. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #7 Skrevet 27. september 2010 HI skriver jo at det er HUN som tjener penger, mannen er student... Lese før man svarer kanskje?
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #8 Skrevet 27. september 2010 Du blir ikke meldt til barnevernet, bare for at du henvender deg til sosialen! Du er jo i krise! De ser heller det at du faktisk prøver å ordne opp i forholdene, enn å bli satt på gata med ungen din!
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #9 Skrevet 27. september 2010 Hva med å leie billigere? 14 000 i mnd er jo en hårreisende sum på en inntekt.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #10 Skrevet 27. september 2010 Jeg jobber 100% jeg.... det er bare han som er student. Mannen min tar ikke særlig ansvar for slike ting nå, men han var helt fantastisk frem til han hadde det forholdet... Nå som forholdet er over har han ikke truet med å gå fra meg...det er vel mer jeg som er redd for det ( håper jeg da) Ser vi har mye å jobbe med, men det er så vannvittig mye på en gang... Jo kan bo hos familie eller venner, og kan sikkert finne en liten hybel vi kan bo i midlertidig...Men det å prøve å finne alle disse løsningene mens jeg ser tiden renne ut er ufattelig tungt. Tusen takk for svar!
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #11 Skrevet 27. september 2010 Å låne av private aktører er noe jeg er desperat nok til nå, men hvor finner man det? 14 000 er mye ja, men vi har mange barn så det er vanskelig å finne billigere. Men akkurat nå hadde jeg gladelig tatt til takke med en 1-roms hybel bare jeg følte meg "trygg". Skal prøve sosialen...men kjenner jeg er virkelig redd for det... Er dårlig økonomi alene grunn nok til melding til barnevernet? Vet vi er gode foreldre sånn ellers. Setter VELDIG pris på svarene... godt å kunne dele problemene med noen!
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #12 Skrevet 27. september 2010 Har dere bil? Mulig sosialen vil kreve at dere selger den før de hjelper dere. Hvor mye penger mangler dere da?
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #13 Skrevet 27. september 2010 Og om dere alltid har vært presise med husleien før så skal de mye til før huseier kan kaste dere ut med barn.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #14 Skrevet 27. september 2010 Nei vi har ikke bil. Hadde jeg hatt hadde jeg gladelig solgt den i den situasjonen vi er i nå.. Vi har bare virkelig ikke noe av verdi som jeg klarer å komme på....men forslag tas i mot med takk! Vi mangler 30 000
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #15 Skrevet 27. september 2010 Kjære HI. Jeg har ikke så mange gode råd å gi deg, ville bare sende deg en trøsteklem... Håper ting ordner seg for deg her i livet, du fortjener så utrolig mye bedre enn dette!!! Prøv sosialen som flere her sier. Dessuten synes jeg mannen din bør jobbe selv. Han må jo se at dette ikke går?!??!?!!? Det er OK at folk vil studere i voksen alder med små barn, men ikke for enhver pris! Han burde helt klart holdt seg for god til det nå, og ventet noen år! Uansett.. Han burde jobbet i helgene, og kanskje noen dager i uken på kveldstid etter skoletid. Det er mange tusen ungdommer som gjør det, så jeg synes han også bør gjøre det..
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #16 Skrevet 27. september 2010 Vi flyttet inn før sommeren, så det har ikke vært noen periode med rettidige innbetalinger... Og de sier de kommer på døra på fredag for å skifte lås om jeg ikke har ordnet det jeg skal ordne...
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #17 Skrevet 27. september 2010 Jeg synes samboeren din burde ta mer ansvar her. Selvom det kanskje er litt sent nå. Synes synd på deg.....ville prøvd sosialen. Låne penger av de.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #18 Skrevet 27. september 2010 Tuuuusen takk for klem....det betyr så utrolig mye nå. Svaret ditt fikk tårene til å flomme her. Mannen min jobber noen timer i uka, og har studielån...men det er absolutt langt i fra nok. Jeg har nok fokusert for mye på å få beholde mannen min, og dermed ta alt det vanskelige selv. Jeg tror ikke han er klar over hvor vannvittig jeg sliter med å finne løsningen denne gangen... Jeg må nok spørre om han kan utsette studiene, vi klarer det ikke lenger...
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #19 Skrevet 27. september 2010 huff dette hørtes ikke godt ut nei. hadde jeg hatt skulle du så gjerne fått lånt av meg,men sitter midt i en trang periode selv nå stor trøsteklem fra meg også. skal sende gode tanker. håper det ordner seg lykke til. klem
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #20 Skrevet 27. september 2010 Vet du, jeg har en god magefølelse når det gjelder situasjonen deres!! Av og til kjenner jeg den følelsen, og ofte så stemmer den Når jeg selv sitter i vanskelige situasjoner så kommer noen ganger den følelsen, og da skjønner jeg med en gang at det blir å ordne seg! Vi satt skikkelig dypt nede i økonomiske problemer en stund, vi var 12.000kr i minus hver mnd plutselig! Og etter godt over et halvt år i den situasjonen så så alt veldig svart ut Med knallhard prioritering og hard jobbing så ordnet det seg heldigvis. Vi sitter fortsatt med hus og bil, og har nå en stabil økonomi Så jeg krysser det jeg har å krysse og håper at det ordner seg til det beste for dere
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #21 Skrevet 27. september 2010 Det er ikke lov å bare kaste folk ut, selv ikke når de ikke har betalt leien. Når leietaker har barn er det enda vanskeligere. Da må huseier evt ha med seg politi og namsmann, kommer de alene uten vedtak derfra, har de ingenting de skulle ha sagt. Foreløpig hvertfall.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #22 Skrevet 27. september 2010 Mannen din må begynne å jobbe i tillegg til skolen! Det er fullt mulig å ha deltidsjobb som student - dette er noe de fleste studenter gjør for å kunne overleve, da de 6000 i mnd fra lånekassen er altfor lite. Ellers vet jeg ikke hvordan dere skal få tak i 30.000, dere vil jo alltid slite med pengene når dere har lav inntekt og låner slik dere blir enda mer i i minus. HVorfor i alle dager reiste dere til begravelsene uten å ha penger til det? Noen ganger så må man droppe reiser osv, samme om det bryllup er begravelse. Mannen din er dritsløv og trenger å skjerpe seg veldig.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #23 Skrevet 27. september 2010 1557: Hva om det er mor eller far som har dødd? Skjerpings!
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #24 Skrevet 27. september 2010 Tusen takk for klem! Bare det å ikke føle seg så vannvittig alene er det stor hjelp i! Klem tilbake!
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #25 Skrevet 27. september 2010 Tusen takk for svar Det er godt å høre at andre som har hatt det vanskelig har kommet seg på beina igjen. Håper magefølelsen din stemmer denne gangen også Glad jeg skrev dette innlegget, for det hjalp utrolig masse å kunne "dele" det med noen. I morgen kontakter jeg både bank og sosialen, og så skal jeg vri hjernen på om vi har noe som helst av verdi...slik at det kan selges. Uansett hva som skjer på fredag skal jeg iallefall vite at jeg har gjort ALT for å løse det. Stor klem til alle dere flotte damer.... vit at dere har hjulpet meg masse idag!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå