Gå til innhold

Hahahahahahahahhahahahahahahaha

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hahahaha! Utrolig masse morsomme historier!! Kunne sikkert kommet med endel jeg og, - har nemlig vært utrooolig surrete, glemsom og hormonell under mine to svangerskap... -og det er f.eks kun når jeg har vært gravid at jeg har fått prikker på førerkortet og fått x antall parkeringsbøter... Men for ikke å sitte her og skrive resten av dagen, kan jeg jo iaf begynne med én historie...

Da jeg var gravid med den første lille trulta mi var jeg FORFERDELIG kvalm, tålte omtrent ingen lukter, kastet opp masse og var mildt sagt i dårlig form. Men forholdsvis tidlig i graviditeten fant jeg ut noe jeg både tålte lukten av, og klarte å spise uten å spy. IKEA-pølser!!! Og jeg som ikke likte pølser fra før av engang! (før graviditeten var det faktisk sånn at jeg ble kvalm av pølser, og en halv pølse var det meste jeg klarte å få i meg før det sa stopp). Men som gravid altså...jeg bare eeeelsket de pølsene, og heldigvis for meg, så bodde vi ikke så langt unna en IKEA, og jeg var innom der så ofte jeg kunne. Jeg studerte på den tiden, og nesten hver bidige dag var jeg innom IKEA på vei hjem fra skolen - gikk av bussen et godt stykke før hjemme (altså ved IKEA), gikk inn, rett mot kiosken i første etasje, krysset fingrene for at ikke det skulle være spesielt lang kø (var nemlig sikker på at jeg da ville komet til å dø av sult og lengsel etter pølse), kjøpte tre(!!) saftige, utrolig fantastisk nydelige og smakfulle IKEApølser og en brus og satte igang med å nye "gourmet-måltidet". Jeg husker at jeg husket tilbake på tiden før jeg var gravid, og at jeg hadde smakt på de IKEApølsene og tenkt at de var utrolig tamme og kjedelige -på grensa til ekle. Jeg kunne da ikke fatte at det var muuulig å tenke noe sånt! Pølsene var jo bare helt fantastiske! Fikk rett og slett ikke nok!! Hehe :) Jeg liksom prøvde å skvisje smaken ut av dem inni munnen, de var sååå gode, at jeg nesten ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg..... urolig merkelig, men sånn var det nå en gang.... Har faktisk kjøpt meg IKEApølse i etterkant av denne graviditeten, for å finne ut hva jeg syns om smaken nå, kanskje de faktisk er gode?? Men neida....de ER tamme og kjedelige og på grensa til ekle...hehe! ;)

Jaja...det var en av mine gravid-historier :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehehehe! Så herlig! Utrolig hvordan hele kroppen endrer seg totalt når man blir gravid!

Jeg har heller ikke vært begeistret for Ikea pølser, men tok meg en tur ut for halvanne måned siden, og endte opp med å spise to stk!

Så kanskje det er noe der ? En hemmelig ingrediens som vi gravide blir vill i nøtten av ? hmm....Nå fikk jeg altfor lyst på pølse :( og ikea som er hele 45 min unna.....

Skrevet

Hihi, ja kanskje det er en hemmelig ingrediens som appellerer til gravide ;) Du får nok ta deg en tur! Ser forresten på profilen din at du bor i bergen - det var der jeg også bodde den gangen, og IKEA på åsane hadde stadig besøk av meg :) Nå bor jeg på østlandet, og har litt lenger vei til nærmeste IKEA -nesten to timer... Men men...jeg liker jo ikke de pølsene lenger uansett, så da er det jo ikke så farlig ;)

MEN...om du ikke har mulighet til å kjøre i 45 minutter med det første så har jeg et annet godt alternativ du kan prøve ut. Som jeg ikke skrev om i innlegget mitt over her var at jeg også hadde en annen type pølse jeg kunne spise, som kom på en god plass nr.2: Chef ostepølse m/bacon rundt og rømmedressing oppå! Nam! Disse er å få tak i på bl.a. Statoil.. Men det er viktig at det er Chef! Ikke Leiv Vidar, for de er pittelitt tykkere og ikke like sprø i skinnet, og derfor ekle...(var konklusjonen min da jeg var gravid). Statoil (og kiosken på fergen mellom utne og kvanndal) reddet meg mange ganger på lange bilturer mellom vest- og øst-landet den gangen, så kanskje verdt et forsøk for deg og?? Hehe... Kos deg! :)

Skrevet

Haha! Så morsomt! Jeg kjenner det MÅ bli pølser til mat i dag! Det bare MÅ! .... Skal lett ringe samboer etterpå å be han pent dra med seg en diger haug pølser hjem til Struttemor... *smile* Åh, for en bra kveld det skal bli <3

tusen takk for tips =D

Skrevet

Hihi, fantastisk! :) Dere får kose dere masse med pølsefest! ;)

Skrevet

Hehe! Ble pølser både i går og i dag! Takk for tipset!

* Lykkelig Struttemor *

Skrevet

Hehe, jo bare hyggelig ;)

Og når vi først er i pølse-hjørnet, så kan jeg jo gi et annet tips og... Som jeg fortalte så er jeg jo vanligvis ikke så veldig glad i pølser, og spiser det veldig sjeldent. MEN når vi først har det til middag eller som turmat, pleier jeg å ha Gilde (stekte) grill- eller (kokte) wienerpølser som jeg ruller et par gulost-skiver rundt (slik at osten dekker omtrent hele pølsa, legger den så i et godt pølsebrød og strør over mais. Da kan jeg faktisk klare å spise hele TO pølser, og det er ikke værst...hehe... Men det er rett og slett fordi akkurat denne blandingen smaker veldig, veldig godt! -syns jeg... :) Så kan jo være verdt et forsøk, hvis det høres fristende ut?? ;)

Skrevet

Ha ha ha ha ha, sit 1 og 2 var min favoritt :))

Skrevet

Hahahahahaha!!! Akkuratkommet hjem fra naboen og bimmer litt i senga:)

Har ledd så jeg griner nå i ti min! Guriland så bra:D

Skrevet

Da jeg gikk gravid med førstemann var jeg veldig følsom og jeg reagerte på alt som kunne være rørende, sårende, morsomt osv. Men det jeg (og sambo antagligvis) husker best er en dag vi var på Elkjøp og tittet. Vi gikk rundt der, og det var masse folk der. Vi tullet og lo, også kom jeg med en tullete kommentar om sambo (kan ikke huske hva) og da svarer sambo på tull: " slem mamma". Det skulle han ikke gjort. Jeg satte i gang og hylgrine, for jeg fikk det for meg at han mente jeg kom til å bli en dårlig mor. Stakar han visste ikke hva han skulle gjøre. Folk snudde seg og lurte i all verden på hva som skjedde. Men jeg klarte ikke å stoppe. Så sambo måtte bare lokke meg med ut av butikken og trøste meg utenfor. Heheh...

Skulle nesten tru han hadde lært etter den gangen, men neida.. Nå venter vi nummer to og jeg er like følsom denne gangen. Jeg har vanligvis masse selvironi og jeg kan tulles masse med, men IKKE i svangerskapet tydeligvis..

Vi pusser opp huset nå, og som en følge av det, driver sambo med det mange kvelder. Her en dag sa han at han skulle ta seg fri, og jeg spør glad og lykkelig ommhan ville vi skulle finne på noe koselig sammen. Da svarer sambo, med ironi, at nei han skulle reise å finne på noe alene. Og da var det gjort.... Gudskjelov var vi hjemme denne gangen sa, men uansett like leit for han. Der står jeg og hylgråter fordi han ikke vil være med meg. Og han står og prøver å trøste meg.. Han blir jo så lei seg og ikke minst sjokka av reaksjonen min da. Men jeg kan ikke noe for der, det går ikke ann å stoppe der. Hehe..

Er guskjelov ikke lenge igjen til jeg er ferdig nå. :)

Skrevet

Ler så jeg griner!

Jeg er bare i uke 6, men er temmelig hormonell. Griner og kjefter...

Jeg ringte til mannen min her en dag, og sa han måtte kjøpe med hjem melk. Vi er 4 i familien, og han kom hjem med 1 liter melk, noe som ga følgende reaksjon: "Hallo??? 1 liter melk til 4 personer?? Det går jo an å tenke??!!" osv, osv... jeg gnålte en stund om dette da..

Så noen dager etter ringte jeg og sa han måtte kjøpe med hjem julebrus. Så da kommer jo selvfølgelig han hjem med 3 flasker, sikkert i frykt for å ha handlet "feil". Og da kom denne reaksjonen: "Hallo??? TRE flasker julebrus??? Hva skal vi med det liksom?? Da drikker vi så mye brus!" Osv.. Da det gikk opp for meg hvor teit alt var med både melk og brus fikk jeg helt grineanfall. Følte meg som verdens største drittsekk.. Min tålmodige mann bare ler av det hele heldigivs. :)

Skrevet

en ting til: Jeg ble fysisk kvalm nå når jeg leste om IKEA pølser! *grøsse* Måtte finne fram noe " Farris bris med lemon og lemongrass" for å stagge kvalmen *ler*

Da jeg gikk gravid sist (4 år siden) var vi på hyttetur i påska. Jeg visste ikke at jeg var gravid, men hadde mine mistanker. Husker jeg syns at det var ei sånn rar lukt i hytta, og jeg kverna om det hele tiden, sukket og stønnet over den jævlige hyttelukta!

I ettertid har mannen min fortalt at han TENKTE følgene om meg : "JÆVLA SURE HURPE!" *ler* Jeg tror vi begge skal være glade for at han ikke sa det høyt:))

Skrevet

Hahahah!

Dytter denne opp! Viktig med en god latter på hormonelle dager!

Skrevet

hahaha :) gravide jenter er herlig :)

jeg kjenner meg ikke igjen i svangerskapet, jeg har alltid hatt god tolmodighet og godt humør men har blitt den grinete kjerringa i svangerskapet. Svære humørsvingninger!!

Var i bilen på vei til skolen en tidlig og mørkt morgen, det regnet og var skikkelig dritt vær. Jeg skulle svinge til venstre i en rundkjøring og hadde vikeplikt. I Sandnes der jeg bor er det myyyye kø på morningen og du må "flette" selv om du har vikeplikt, ingen gjorde da dette for meg så jeg ble stående å prøve å komme meg ut på veien. Bak meg sto en stor taxi og blinka med lysa, sikkert for at jeg skulle være mer aggressiv, så begynte han å burte, mange ganger. Jeg ble super stressa og begynte å grine og skrike i bilen "Eg komme jo faenkje udpå din jæ....." Var rett før jeg gikk ut av bilen og ga han en over hodet. Tror den bilen som da etterhvert stoppa så at jeg satt og hylgrein og slapp meg utpå :P

Det var den emosonelle meg, dette er den aggressive meg:

Vi var en hel gjeng i spania i sommer, min kjære vennine som selv har to barn og vet hvor irreterende det er hvis noen kommenterer humøret ditt når du er gravid klarte prestere å si "du trenge ikke være så poddesur bare for du er gravid" Det endte da med at jeg tok hele det stooore glasset mitt med vann og isbeter og hellte over hodet hennes, før jeg gikk rett hjem til hotellet, med min kjære mann i leende i hælene :) hihi! sinnapropp! Må også si at jeg hadde blitt dratt med på shopping hele dagen med bekkenløsning og det hele, alle var godt beruset utenom meg som ikke kunne drikke, jeg var lei, varm og sur, ville til hotellet, men alle bare MÅTTE på karaokebar :P hehe

Ellers er det mange andre småting, grein av at sausen til middagen brant seg litt fast i bunnen. At det var tomt for balsam her en dag osv :)

Skal bli deilig å komme tilbake til meg selv igjen, mannen er også en smue lei av sytinga mi med god grunn :) 8 uker igjen i dag :)

reiser ikke med vennegjengen på sydentur gravid en eneste gang til :)

Skrevet

Herlig med alle historiene! Det er godt at vi er mange, slik at man ikke føler seg alene i verden med alle disse "problemene"..

Den verste tror jeg var da jeg skulle steke egg til en søndagsfrokost, og klarte å miste et egg på gulvet slik at det knuste. Knakk helt sammen, satt på gulvet, gråt høylytt, mens jeg brakk meg fordi egg var så ekkelt.. Morro i etterkant, slettes ikke morro der og da :/

I går gråt jeg en skvett fordi jeg hadde så lyst på muffinsrøre.. :D

Skrevet

Herlig med alle historiene! Det er godt at vi er mange, slik at man ikke føler seg alene i verden med alle disse "problemene"..

Den verste tror jeg var da jeg skulle steke egg til en søndagsfrokost, og klarte å miste et egg på gulvet slik at det knuste. Knakk helt sammen, satt på gulvet, gråt høylytt, mens jeg brakk meg fordi egg var så ekkelt.. Morro i etterkant, slettes ikke morro der og da :/

Skrevet

Skrevet

Hehehe! Så utrolig søtt =D

Skrevet

dytter opp lattertråden

Skrevet

I går ble vi bedt om å peke ut en person på jobb som hadde utmerket seg på noe vis. Da det kom til meg og jeg skulle fortelle hvem jeg hadde valgt og hvorfor ble jeg selv så rørt at jeg måtte gråte en skvett *FLAUUUUT*

Skrevet

Heheh! Så søøt! <3 Heldigvis kan vi skylde på magen når hormonene tar overhånd =D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...