Gå til innhold

2,5 år er for tidlig for delt omsorg sant?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Sønnen min er 5 år og vi har han 50/50. Faren fikk i sommer presset meg til å gå fra vanlig samvær til 5 dager i uken annenhver uke.

Nå har har han kalt inn til mekling og vil prøve på 50/50 på jenten vår og.

Hun er akkurat blitt 2,5 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan kanskje være lurt at søsken holder sammen og hun er ikke så langt unna 3 år så 50/50 trenger ikke være noen dum idè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i mot 50/50 uansett, jeg da....

 

Kan ikke fatte at å ha to likestilte hjem kan være godt for noen. Hvilken voksen hadde likt å hatt 2 helt likestilte hjem de skulle flytte mellom jevnlig? Meget få, tror jeg....

 

Det er uansett ikke anbefalt 50/50 for barn under 3 år. Men jeg forstår ikke at det skal være noe bra for barn over 3 år heller.

 

Hadde far her fått tilnærmet 50/50 i retten, så hadde han fått alt av omsorgen, og jeg hadde tatt samvær jeg mener passer barna bedre. Dette fordi jeg mener det ikke er barnets beste å ha 50/50, men at barna har best av å ha en base som sitt barndomshjem, og ett hjem de har samvær i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50/50 er en fin deling når barn blir eldre enn dette. syns mor skal ha omsorg og far anhverhelg og en gang i uken..

 

barna er for små for at jeg liker slik deling..

 

men søsken burde få være sammen og ikke deles i slik omsorgsdeling..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det var derfor samværet ble øket sist gang. Men hun på 2,5 år gråter om kveldene (eller når hun ikke får viljen sin :-) ) på pappa, vil til pappaen min. Men regner med at dette er vanlig uansett.

 

Meklingen er på fredag og jeg føler meg litt overkjørt av faren her.

 

Har noen noen holdepunkter som vil hjelpe meg i denne saken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utgangspunktet bør uansett være å holde søsken sammen.

 

Han føler seg kanskje litt overkjørt av deg også? Det er hans barn også så tenk litt på hvordan det hadde vært for deg om situasjonen var omvendt.

Ikke for at du skal gå med på alt mulig "rart" som måtte bli foreslått, men for å kanskje skjønne hvordan han har det og at det kanskje vil være lettere for dere å komme til enighet.

 

Men uansett hva dere gjør: Hold søskene sammen og ikke del dem opp for at dere voksne skal få viljen deres. Det er ikke rettferdig for barna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vil du selv? Virker ikke som du har så mye i mot at de skal deles mellom dere, da hadde du kjempet hardere for å unngå det. Man lar seg ikke bare "presse" til å se ungene sine mindre...

 

Kanskje de har det like greit hos far hvis du egentlig synes det er like greit?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tenker på det og, men her er det snakk om at han da tar over alt.

Gir jeg ham fingeren tar han hele armen. Ikke bare hånden.

Jeg vil ikke ha det sånn men jenten min.Så egentlig ønsker jeg det ikke anderledes enn vi har det nå. Er redd jeg ikke har noe å si lenger etter en 50/50 deling. Men det er en annen side av saken da. Jeg er jeg er nødt å tenke på barne først og fremst, men det kan ikke være bra for dem at det kun er far som skal ta alle avgjørelser heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke bli frekk, da har du ikke noe i mitt innlegg å gjøre.

Jeg har kjempet for datteren min mer enn du aner, men jeg må tenke på hva som er best for henne. Hadde det vært opp til meg så skulle han ikke sett henne i det hele tatt. Han ville nemlig at jeg skulle ta abort og er grunnen til at vi gikk fra henne. Nettopp fordi han ikke ville ha noe med henne å gjøre i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hos oss har vi hatt 50/50 siden datteren vår var ett år. Ikke fordi jeg ikke skulle ønske jeg kunne ha henne hele tiden, men fordi jeg vet (og forstår veldig godt) at far også vil det, og da blir det egoistisk å tenke annerledes. Og barnet vårt har det like godt hos begge.

 

Å dele søsknene sånn du skriver, syns jeg høres helt feil ut, de må jo få være sammen uavhengig av om mor og far er uenige??!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fatter ikke hvordan mødre kan klikke i vinkel fordi far vil se barnet mer? du må slutte å tenke på deg selv!! herregud, tenk på barna!! 2,5 år er ikke tidlig i det hele tatt

 

og at du har latt deg presse til å ha 50-50 med sønnen din,SÆRLIG! ingen lar seg presses til å se barna sine mindre, det skjønner vel du å`?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var dette i utgangspunktet gjort sånn fordi at far ikke ville ha noe med henne å gjøre i starten da, og jeg måtte faktisk tvinge gjennom samværet på min måte som var å be NAV regne ut bidraget. Vi hadde avtale på 1000 i mnd. Han hadde da samvær med henne for å få redusert bidraget. Men følelsene hans har jo endret seg for henne etterhvert.

 

Men nå er ikke 50/50 heller anbefalt før de bikker 3 år og retten dømmer ikke 50/50 før de er 7 år så det sier vel litt da. Men det går vel på hukommelsen deres, at de ikke husker at hovedomsorgspersonen faktisk eksisterer selv om de ikke er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en da burde du isåfall kontakte politiet da hvis du blir så voldsomt presset.slutt å sutr, å ta deg sammen,oppfører deg som en mamma som du faktisk er......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du mener at det å ikke komme overens med barnefar og kranlge om omsorg er action, isåfall har jeg lite action hjemme. jeg er lykkelig med barnefar og vi har det supert :) mer enn hva du kan si tenker jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett til å mene at de ikke er for små til delt omsorg når de er 2,5 år. Men når man blir frarådet på det sterkeste å dele omsorgen for barn under 3 år av familievernskontoret så er det jo ikke uten grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...