Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #51 Skrevet 10. september 2010 Det er IKKE det samme! Et sykt barn kan få lidelser og smerter, og vokse opp som en grønnsak. Man påfører ikke barn lidelser og smerte med vilje, om man kan unngå det! Forkastelig syn du har på kjønn, 23.09! Grøsser bare jeg tenker på det. Minner meg om da de la jentebarn ut i skogen for å dø i gamle dager, fordi de var "mindreverdige".
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #52 Skrevet 10. september 2010 Ingenting er galt med gutter. Man har bare ikke lov som mor og ønske seg en jente også, for da er man ikke like glad i gutten(e) sin(e). Du er ei møkkakjærring om du ønsker deg jente, men om du ønsker deg gutt er du helt suuuuper! Jeg forstår ikke den holdningen. Noen ønsker seg jente, mens andre ønsker seg gutt. Noen ønsker seg til og med begge kjønn! UHØRT! Det får da være enten eller, for her er alt svart hvitt!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #53 Skrevet 10. september 2010 Kunne du ha valgt vekk et foster med feil kjønn?
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #54 Skrevet 10. september 2010 Du treffer ikke helt der... Poenget er at de eggene som ikke blir befruktet eller etter befruktning ikke utvikler seg riktig (og dermed ikke holder tilstrekkelig kvalitet til å bli satt inn eller frosset ned) aldri vil kunne bli til barn.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #55 Skrevet 10. september 2010 Hadde aldri valgt fra meg et foster. Hadde fått kjempeproblemer om fosteret hadde store avvik og ikke ville kunne leve opp.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #56 Skrevet 10. september 2010 ...ved IVF får man ikke "kun satt inn de beste eggene". Det er heller ikke snakk om å velge bort de dårlige eggene. Alle egg som på de aktuelle tidspunktet er befruktet og har delt seg riktig (som er en forutsetning for å kunne utvikle seg videre) blir enten satt inn eller frosset ned for senere bruk. Man "velger aldri bort" egg som ville kunne utvikle seg videre og feste seg for så å bli til et barn.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #57 Skrevet 10. september 2010 ...ved IVF får man ikke "kun satt inn de beste eggene". Det er heller ikke snakk om å velge bort de dårlige eggene. Alle egg som på de aktuelle tidspunktet er befruktet og har delt seg riktig (som er en forutsetning for å kunne utvikle seg videre) blir enten satt inn eller frosset ned for senere bruk. Man "velger aldri bort" egg som ville kunne utvikle seg videre og feste seg for så å bli til et barn.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #58 Skrevet 10. september 2010 Nei. Når jeg først var gravid kunne jeg aldri valgt bort et foster om det ikke var det kjønnet jeg hadde et ønske om. Jeg hadde elsket det av hele mitt hjerte uansett, fordi det var barnet mitt. Men OM jeg hadde fått mulighet til å velge FØR jeg ble befruktet, så kunne jeg gjort det. Jeg ser ikke på et egg og en sædcelle i et glass som liv. Det har potensiale til liv, men det er det ikke (enda). Mange egg og sædceller går til spille hver eneste dag/mnd (ejakulasjon og mens). Hvordan er det annerledes?
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #59 Skrevet 10. september 2010 Jeg har alltid ønsket meg en av hver. Nå fikk jeg gutt først, så da jeg ble gravid med nr 2 ønsket jeg meg av hele hjertet en jente. UL viste klart og tydelig en gutt. Ja, jeg ble skuffet. Men som jeg sa til mannen min. La meg få være litt lei meg et par dager nå, så har jeg fått det ut av systemet når barnet kommer. Det tok meg noen dager, men nå er jeg kjempe glad for å vente en frisk og fin gutt. Det blir ikke flere barn på oss (i alle fall på naturmetoden) siden jeg har vært fryktelig syk under begge svangerskapene. Så dette var på en måte min siste sjanse. Jeg ville aldri drømt om å ta abort fordi det var "feil" kjønn, føde barn på barn for å få jente eller bruke tusenvis av kroner for å kanskje øke sjansen for å få jente. Men jeg synes man skal få lov til å ha en liten sorgreaksjon hvis maan ønsker seg et kjønn veldig. De fleste vil etter kort tid være lykkelig for å få et barn til uansett kjønn.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #60 Skrevet 10. september 2010 Signerer anonym 23:35 sine meninger. Dette er normale følelser! Lykke til videre med graviditet og et nytt herlig guttenurk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå