Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #26 Skrevet 10. september 2010 Er det viktigere med materielle ting, enn å være lykkelig? Man kan ikke alltid styre følelsene sine, og disse damene kan helt sikkert ikke for at de ønsker seg en jente, og at de sørger over å ikke ha fått det. Er det ikke da bedre at familien bruker litt penger på å prøve å få jenta, slik at mor (og meget mulig far også, siden han er med på alle disse forsøkene selv) blir lykkelige, eller rettere sagt, føler at familien er komplett? Eller må man bare innfinne seg med å leve med den sorgen og føle seg ulykkelig resten av livet? Men jeg glemmer jo helt at dette er ikke noe som går an å diskutere med dere her inne, for dere er jo så inn i granskauen perfekte, og dømmer hvem som helst nedenom og hjem om de ikke føler, tenker og gjør likt som dere selv.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #27 Skrevet 10. september 2010 Altså , når man har 8 friske fine gutter - så minner det meg litt om å bare kjøre på til jenta kommer. De guttene man får i mellom betyr liksom ikke noe....Tenk hva de føler da. Det er greit at man ønsker seg det, men noen ganger må man lever med en slik sorg. Get over it. Man kan ikke få alt man ønsker seg her i livet. Selv har jeg to nydelige gutter. Skulle gjerne hatt ei jente også, og hadde jeg vært garantert at nr tre ble ei jente med naturmetoden, hadde vi kanskje fått en til. Men slik er det ikke, og da satser jeg heller på å dulle med niesene mine.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #28 Skrevet 10. september 2010 Så det at man gjør sine guttebarn ulykkelige i prosessen, det teller ikke?
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #29 Skrevet 10. september 2010 hehe... 21:58, les igjennom innlegget ditt en gang til. Hører du selv hvor teit det høres ut det du skriver??
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #30 Skrevet 10. september 2010 Men hva vet du om det? Jeg er sikker på at disse mødrene elsker sine gutter og gir dem alt av seg selv, selv om de også ønsker seg en jente. Hvorfor er dere så enten eller? Hvis man ønsker seg jente, så er man ikke glad i guttene sine og viser avsky ovenfor dem? Er det det dere tenker? Jeg tviler på at der er slik det er. Han voksne gutten som kommenterte det, er nok voksen nok til å forstå at selv om mamma også ønsker seg ei jente så er hun ikke mindre glad i ham. Og de småbarna tviler jeg på vet noe i det hele tatt, og det var da tydelig at de elsket guttene sine. Alt er ikke svart hvitt vet dere.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #31 Skrevet 10. september 2010 Hun blir i alle fall velsignet med en drøss med svigerdøtre:) Good luck;)
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #32 Skrevet 10. september 2010 Nå har jeg lest det over flere ganger, og jeg skjønner ikke hva som er så teit? Jeg prøver bare å skinne et lys på noe dere tydeligvis ikke har evne til å forstå. Kanskje fordi dere selv aldri har følt det, hva vet jeg. Ikke alle er like. Jeg klarer iallefall å snu på mynten å sette meg litt inn i andre sine sko og forestille meg hva de må føle og tenke. 21.58
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #33 Skrevet 10. september 2010 Fikk ikke med meg denne..... Kan man se den på nett? I så fall: kan noen legge ut en link? Takk=)
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #34 Skrevet 10. september 2010 21:58, hvis du setter deg inn i andres situasjon skjønner du kansje at de som ikke har problemer med å bli gravid ikke skal ta plass i køen til de som trenger det?
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #35 Skrevet 10. september 2010 Programmer og diskusjoner som dette gjør meg så ekstra stolt av gutten min. Føler nesten at jeg blir enda litt mer glad i han:) Heia guttemammaer!
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #36 Skrevet 10. september 2010 Jeg har ikke sett dette, men jeg tror ikke at det er sånn at hun ikke elsker sønnene sine. Det er vel sånn at hun bare savner å ha en jente i tillegg.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #37 Skrevet 10. september 2010 Signerer 22:35, ekstra stolt av guttene mine.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #38 Skrevet 10. september 2010 Nja, her er vel heller seks eller syv små gutter er resulat av mammas ønske om å få en datter. Hadde jenta kommet på andre forsøk så hadde de ikke engang eksistert, og langt mindre vært savnet, slik som "søsteren" så til de grader blir. Klart barna merker det!
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #39 Skrevet 10. september 2010 Det er jeg helt enig med deg i. Men når der først finnes land og klinikker som driver med kjønnsseleksjon så er det helt klart at folk som har og ikke har problemer med å få barn benytter seg av det. Jeg håper jo at de som ikke har barn blir prioritert, men nå vet vi (iallefall jeg) veldig lite om det er store køer og lange ventetider ved slike klinikker. Er det like galt mon tro, om noen som ikke har barn (og kanskje ei heller problemer med å få barn) reiser til en slik klinikk for å sikre at de får det kjønnet de vil ha, før de i det hele tatt prøver på egenhånd? Eller er det bare galt nå man har prøvd og dermed har barn, og ikke får til det ønskede kjønn?
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #40 Skrevet 10. september 2010 Det å velge kjønn blir galt om du har barn fra før eller ei mener nå jeg.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #41 Skrevet 10. september 2010 Synes nesten det ble for teit. Greit jeg skjønner at det sikkert hadde vært rå koselig å fått ei jente. Men man burde være glad for de barna man får. Tenk på alle de som ikke kan få barn selv i det hele tatt! Man skal være takknemlig for de barna man får! Jeg har ei datter på 3 og venter ei jente til. Så ja, jeg vet vell ikke nøyaktig hvordan de føler det. Jeg hadde et lite håp om å få en gutt denne gangen, men det ble ei jente til. Men jeg er kjempe glad for det. Det viktigste for meg er at barnet er frisk =)
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #42 Skrevet 10. september 2010 Hvorfor det? Er det like galt at dårlige egg ved IVF ikke engang blir vurdert satt inn? Man velger jo da bort potensielt syke barn tenker jeg.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #43 Skrevet 10. september 2010 Så du sidestiller altså guttebarn med sykdom. Sjarmerende.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #44 Skrevet 10. september 2010 Noe av det mest provoserende for min del, var hun med tvillingjentene (eller var det moren hennes?), som overhodet ikke kunne se hva som skulle være galt med kjønnsbestemt IVF... Man kan godt mene at det bare er snakk om celleklumper, men syns det vitner om en utrolig liten respekt og ydmykhet i forhold til liv og liv in spe, når man ikke kan engang kan TENKE seg hva som skal være problemet med å sitte med flere levedyktige, befruktede egg som rett og slett kasseres fordi de representerer feil kjønn...
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #45 Skrevet 10. september 2010 Nei, jeg gjør ikke det. Jeg har snakket om kjønn generelt, og det kan like gjerne være en familie med bare jenter som ønsker seg en gutt. Men jeg forstår at det er mer uglesett å åpenlyst ønske seg en jente, enn det er å ønske seg en gutt. Kan tenke meg at hadde det vært jentemammaer som gikk igjennom det disse på tv'en gjorde for å få en gutt, så hadde de blitt hyllet istedet for.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #46 Skrevet 10. september 2010 Så du sidestiller altså kjønn med sykdom. Sjarmerende.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #47 Skrevet 10. september 2010 De eggene kan de donere bortt. Og de setter inn usikre egg ved ivf også, om en ikke har fått noen bedre. De som kan fryses blir det. Men, kjønnsbestemt ivf er jeg sterkt imot. Har selv flere forsøk bak meg også i utlandet kunne ikke falle meg inn å bestemme kjønn.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #48 Skrevet 10. september 2010 Vi synes jo det er så grusomt med alle de avbrutte svangerskapene i Kina og India, fordi fostrene viser seg å være jente. Jeg tror ikke vi ville oppført oss noe bedre, dersom vi hadde mulighet til det samme. Bare les "Her i Danmark" lenger ned på siden. Det har blitt en utrolig jentefiksering i vestlige land, på gutters bekostning.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #49 Skrevet 10. september 2010 Nei! Her er det snakk om valg! Når man får barn på naturmåten kan man ikke velge kjønn, eller om barnet er friskt eller ei. Alle ønsker seg friske barn, men betyr det at de som får syke barn er mindre glade i dem? Nei, det gjør det ikke. Men slik som dere dømmer valg av kjønn her, fordi man får jo ta det naturen gir en, så burde en jo heller ikke få velge bort de dårlig eggene, og de burde få like stor sjans som de friske. Ved IVF får en kun satt inn de beste eggene, og om ett kjønn kan ha noe å si for følelsen av "completeness" for en familie, burde en da ikke kunne få velge det, så sant ressursene er der? For de som føler et slik savn eller ønske, kan det å få det etterlengtedet barnet, uansett kjønn, ha mye å si på livskvaliteten til mor og/eller far. Jeg ser ærligtalt ikke problemet.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #50 Skrevet 10. september 2010 Hva er så galt med gutt? Første min er gutt, da jeg ble gravid igjen så var jeg først og fremst overlykkelig. Men, det koster å få meg gravid da!! Ble gravid med tvillinger, fikk vite at den ene var gutt andre usikker. Følte meg faktisk litt slem da jeg håpet litt på to gutter, men det var det som jeg var kjent med. Fikk en av hver, beste som kunne skje:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå