Gå til innhold

Jente for enhver pris.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går nå på tvNorge. Mange dibbere som kjenner seg igjen tipper jeg.

Går jo så mange tråder om nettopp dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Zap zap og havnet her mens jeg venter på Nytt på nytt:)

Skrevet

Interessant program! Selv har vi en av hver, og begge er like ønsket, og det spilte ingen rolle hvilket kjønn det var..

Men hun med 8 gutter, det må jo være meget usannsynlig å få 8 gutter!

Skrevet

Hvis man har åtte sønner som resultat av at man prøver å få en jente så kan vel ikke disse guttene føle seg veldig elsket og velkomne hos mor?

Skrevet

HUFF!!! Jeg synes det er helt forferdelig! Stakkars barn, synes det er slemt jeg.

Skrevet

Det er helt fryktelig, men jeg skjønner faktisk savnet etter en datter. Jeg har alltid hatt et bilde av en liten jente, og har på en måte visst at jeg skulle få en datter. Hvis hun ikke kom, ville jeg nok ha savnet henne.

Jeg kjenner dem som har den samme følelsen i forhold til at de har sett for seg å få en gutt, og derfor dybt inne i seg ønsker seg det.

Det er bare menneskelig.

Skrevet

nei fy faen for ei kjerring!!! fy skam!!!

Skrevet

Ei jeg kjenner har nå 4 gutter, og er besatt på å få ei jente....hun er 40 år nå, og jeg begynner å synes synd i de guttene hun har. Synes det hele bare er dumt.

Skrevet

Er det virkelig så gale å ønske seg en jente? Eller i det hele tatt ønske seg det kjønnet man ikke har?

Føler det er mer uglesett om man ønsker seg en jente, enn om man ønsker seg en gutt. Hadde dere syns disse damene var like skammelige om de satt der med jenter og ønsket seg en gutt?

Det at man ønsker seg ett kjønn, betyr ikke at man er mindre glad i de barna man har, men at man sørger over det barnet man ikke fikk.

Selv har jeg ikke barn enda, er i prøverfasen, og jeg vet at jeg ønsker meg fælt en jente. Det er ikke noe jeg kan skru av, men det betyr ikke at jeg blir mindre glad om jeg får en gutt. Det er også mindre viktig hva det første barnet er, så lenge jeg også en gang får en jente. Er det så galt?

Jeg gråt forøvrig mine modige tårer for henne som viste nok en gutt på ultralyden. Så utrolig sårt når det er siste barnet, og sjansen for jente er ute av vinduet.

Skrevet

Jeg har snart 2 av hver, så jeg vet ikke hva det betyr å "savne" en datter eller sønn. Men jeg blir helt kvalm av noen av damene på tv'n. Hva er det med dem egentlig? Er det fordi de så veldig ønsker seg små prinsesser som de kan dulle og dolle med? Jeg forstår det med at de ikke er skuffet for guttene, men har et savn etter jenta de aldri fikk.. Men når man setter flere barn til verden i håp om om få ett kjønn, da syns jeg det er galskap!

Hilsen ei som er like stolt av og glad i gutta mine som i jentene mine

Skrevet

du gråt?? for at hu skulle få en frisk og fin gutt??

Skrevet

Det var ganske så ekstremt ja, og jeg syns synd i disse guttene fordi de sikkert får med seg dette. Jeg hadde i alle fall følt meg mindreverdig dersom min mor gråt fordi hun skulle få enda en jente.

Likevel - jeg vet ikke hvordan jeg ville ha reagert dersom jenta ikke kom..

Skrevet

Det er ikke det at det er dumt å ønske seg ett spesielt kjønn som er problemet. Men når man sitter og surmuler og er åpenlyst skuffa over det kjønnet man får, da mister jeg all sympati! Tenk på alle de stakkars barnløse som så inderlig ønsker seg et barn, som kanskje har prøvd i mange år, som aldri får mulighet til å bli biologiske foreldre! Så når noen ikke mer enn har ploppa ut den ene ungen, så hiver de seg inn i det på nytt, for KANSKJE jeg blir fornøyd denne gangen. Du ser forskjellen, eller??

Skrevet

Syns det er helt greit å ønske seg et bestemt kjønn, så lenge man likevel er fornøyd med det man faktisk får !!

Skrevet

Jeg skjønner absolutt at det går an å ønske seg et bestemt kjønn, det har jeg også gjort. Men når det blir en besettelse, og går utover de barna man har, da er det ikke naturlig lengre, da blir det sykt. Synes faktisk det er litt ille det du over her beskriver, "jeg gråt mine modige tårer da ultralyd viste en gutt til". Er man så besatt på å få et bestemt kjønn synes jeg faktisk det er bedre å betale for kjønnsbestemt IVF enn å forsøke om og om igjen. Det går iallefall ikke utover annet enn lommeboka.

Skrevet

Jeg synes at denne diskusjonen er helt smakløs. Aldri før jeg ble en "dibber" har jeg noen gang tenkt på hvilket kjønn jeg ønsket meg på barna mine, eller tenkt tanken om at jeg kom til å savne det ene kjønnet om jeg ikke hadde fått det osv. For noe stort tull! Det jeg har ønsket meg er friske barn og om det ble gutt eller jente er revnende likegyldig, og en overraskelse som vi har gledet oss til ved hver fødsel.

Synes at det er fryktelig egoistisk å tenke slik mange av dere tydligvis gjør, "vil ha, vil ha", dere er bortskjemte! Vær glad for at dere i det hele tatt kan få barn.

Skrevet

Kan man betale for kjønnsbestent IVF i Norge?

Skrevet

de får ta sjansen på at en av guttene er blodhomo da så får de seg ei "jente"..neida..men så programmet ja og jeg skjemmes på vegne av de.herremin.

Er gravid med nr 2 nå og det blir også en gutt og kunne ikke vært mer lykkelig selv om jeg vet mine ønsker vil bli sterkt nedprioritert i årene som kommer..hehe..

Skrevet

Synes de tok det litt langt ja.

Greit å ha litt forhåpninger inni seg, noe helt annet er disse som bruker hundretusener av kroner - som familien kunne trengt til andre ting - for å kanskje få ei jente.

Og hun med tvillingjentene var også sær. Nektet å gifte seg med mannen før han hadde gitt henne en jente....

Og så bare dill og dall. Kan shoppe en heeeel dag.

Pjuk.

Vi får ta hva naturen gir oss.

Skrevet

Nei, ikke uten videre. Var ikke den Mehmet diskusjonen rundt dette ?

Skrevet

tenker på hva guttene føler når foreldrene bruker alle pengene de har og litt til får å lage en jente...

Skrevet

Nei, jeg gråt ikke fordi hun fikk en frisk og fin gutt, men fordi hun aldri vil få en jente. Det er en forskjell her, som dere tydeligvis er for sneversynte til å se.

Jeg kan forstå at dere synes det er helt skammelig at de føder barn på barn i håp om å få jente, eller "endelig bli fornøyd", jeg kan være enig i den. Men jeg klarer også å forstå at det er sårt og ikke få det kjønnet man ønsker seg.

Å det kan jeg si, uten å ha ett eneste barn selv enda. For meg er lengselen etter barn så stor at jeg først og fremst tar det jeg får og blir overlykkelig for det, men har alikevel et ønske å håp om en jente en eller annen gang om det ikke blir førstemann.

Skrevet

Ååååå nei!!! Jeg skulle jo få med meg denne dokumentaren, men ble sittende å se x-taktor istedet:(( Er det mulig å se den på nett eller i reprise?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...