Gå til innhold

Kaspara eller Alette?


Anbefalte innlegg

Skrevet

ha ha, uff, det var absolutt ingenting slemt ment med det jeg skrev (jeg er hun som trodde det var slankepiller), noen navn må en bare bli vant til om du skjønner?

 

Jeg er av samme oppfatning som deg ang mobbing og navn.. det er nok helt andre tilfeldige årsaker som forårsaker mobbing!

 

men nå er jeg nysgjerrig på hva eldstemann heter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe, ikke den første i hvert fall! Hilsen "Alette :)-dame nr 1"

Skrevet

Kaspara var da et fryktelig voldsomt og dominerende navn!

Skrevet

Hva med Olivia da?

 

Hilsen en av Alette-stemmerne :)

Skrevet

Olivia er forsåvidt kjempefint, men har en jente i nær familie med det navnet ;)

Skrevet

Alette

 

Kaspara er et ku og hønenavn.

Skrevet

Nydelig og råtøfft! Det likte jeg! Tidemann og Kaspara, synes jeg går godt sammen. :)

Skrevet

Stemmer for Kanutte:) (Evt Kaspara:)

Skrevet

Ku og hønenavn faktisk..... :D Hehe! Nå lo jeg godt altså.

 

Kanskje det er det... Men vi kjenner ikke så mange bønder så tror ikke det gjør noe....men tar det til etterretning!

 

HI

Gjest Persille☠Kadalma
Skrevet

Jeg syns Kaspara er heeeelt forferdelig! Som du sa, smaken er forskjellig. Det er et av jentenavnene jeg misliker mest.

 

Tidemann however, er et av guttenavnene på listen min, tøft, stilig gammelt navn. (Og tobakk, jada jada)

 

Alette;)

Skrevet

Min oldemor hadde Kaspara som mellomnavn og var veldig stolt av det. Jeg synes det er vakkert jeg. Hun var forøvrig hverken en ku eller en høne. ;)

Skrevet

åssen skal det uttales da, KASSpara eller kaspAAAAra?

Alette har jeg aldri hørt om. Jeg må tygge lenge på disse kjenner jeg. Men heller mot Alette.

Skrevet

Jaaaaa! Sånn godfølelse får jeg av Kaspara....nyyyydelig :)

 

Er det bloggen din?? Liker!! Har lagret den i favoritter nå.

 

HI

Skrevet

Tenker nok Kaspara med trykk på første staving.

 

HI

Skrevet

Nei det er ikke min, bare en jeg følger. Men akkurat sånn ser jeg på en kaspara, så derfor ville jeg dele det med deg. Vakkert beskrevet! Lykke til med navnevalget. Jeg er sikker på at dere får en lykkelig liten frøken, uansett hva dere velger. Stol på magefølelsen og hjertet, så blir det nok riktig. :)

Skrevet

I kombinasjon faktisk? Det er jo to flotte navn, men bør få stå for seg selv. Med alle de jålete kombinavnene folk setter på ungene sine heter jo snart halve norge "Aline Chanette", " "Bianca Desireé" og "Aline Melissa" (og nå "Alette Kaspara".

 

Til HI: to flotte navn, Alette er ikke fullt så dominerende som Kaspara, så dere må nesten finne ut av hvor mye dere vil at navnet skal "vises".

Skrevet

Navnet er Kaspaara. Ikke Kasspara. Hvis dere insisterer på å bruke det så bruk det riktig.

Skrevet

Akkurat DET tror jeg m.a er helt avhengig av hvor i landet du kommer fra.

 

I Nord-norge vil jeg tro det er typisk Kaspaara - men her jeg bor har jeg aldri hørt noen uttale det annerledes enn Kasspara.

 

Mange navn som kan uttales på forskjellig måte - betyr ikke at en av uttalene er feil

 

Og sånn er det bare med den saken ;)

 

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...