Gå til innhold

Jeg var så DUM at jeg leste minn manns meldinger...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jada,alle har vel HØRT om det, men det er vel ytterst få som faktisk er det? Jeg vil påstå at det finnes flere flåsete bakfulle kamerater enn menn som er utro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde spurt ham rett ut, for jeg hadde ikke orka å gå og gnage på det uten å vite hvordan det egentlig er. Det er menneskelig å være litt nysgjerrig, og selv om mange ikke akkurat syns det er greit å lese andres meldinger, så er det vel nok av folk som har gjort det. Hvis han ikke har noe å skjule, så er det begrenset hvor sint han kan bli for at du har lest meldingene hans.

 

Jeg må også legge til at hvis jeg legger igjen mobilen min hjemme, så hadde jeg ikke brydd meg om hvis mannen min hadde lest meldingene mine heller. Det er greit at det er min "private" telefon, men jeg har ingenting på den som det ikke hadde vært greit for ham å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror mange driver sine menn til å være utro. selv om de i utgangspuktet ikke har vært det, men etter mnd eller år med beskyldninger og mistillitt er det vel lettere å gi etter for fristelser når en har blitt stemplet allerede. kona sier jeg er utro så da kan jeg like så godt være det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen her som er klar over at å sjekke andres tlf og epost ikke er lov i Norge? Det er det samme som å åpne andres post..Og, er folk virkelig så dumme og velger å få barn med personer de ikke stoler på???? Om kjæresten min hadde kommet til meg og fortalt at han hadde vært inne på tlf min, hadde jeg sett rødt i flere timer etterpå, enda jeg vet med meg selv at der er det ingenting spennende å finne, det er en prinsippsak! Lavmål er det og...Skjerp dere, dere som sjekker andres privatliv, og tenk på hvordan dere ville følt dere om noen hadde sjekket deres tlf, epost eller brevpost for den slags skyld! Smakløst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi mail, telefon, post osv liggende åpenlyst, og vi åpner til og med konvoluttene og kaster dem når vi sjekker posten samme hvilket navn som står på det.

Fyyy meg, kast meg i fengsel! Herregud for et hysteri. Greit nok med privatliv men enkelte her skal jo beskytte absolutt alt som en statshemmelighet.

Stoler man på hverandre, og ikke har noe å skjule for hverandre så driter man i sånne ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om man på tlf har mld fra for eksempel mor/far, søster/bror eller en nær venn som har skrevet noe til en og hatt tillit til at det forblir en hemmelighet? Også kommer en kjæreste og leser det, og vil kanskje endre oppførsel mot vedkommende om det er info han/hun finner ut at det hadde vært greiest å ikke vite likevel? Nei, jeg ville blitt forbannet om noen andre gikk inn på min tlf uten å ha fått min tillatelse først. Man kan jo ha sensitiv info der som ikke gjelder en selv eller egen utroskap/egne løgner, men andres, som man prøver å hjelpe på en eller annen måte...Ikke mange som sletter mld hver dag, og da kan også gammelt rusk komme frem...Så, nok en gang: Smakløst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så hvis mannen/samboeren din leser en melding på telefonen din som i utgangspunktet ikke omhandler ham, men noen andre, så går han direkte til vedkommende meldingen gjelder og forteller det?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14:41: Da mener jeg at du bør ha avklart dette med den du sender sensitiv informasjon til før du gjør det, eller ta slik info muntlig. Telefonen kan bli stjålet eller hvem som helst kan se inn på enhver telefon de får tak i. Har i huset blir telefonene brukt av begge, men vi er ikke plaget av å få veldig sensitiv informasjon på sms heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neh, vi driver ikke på med å lage drama eller har store mørke hemmeligheter, så det er faktisk ikke noe problem. Hadden noen i min famile vært utro, så hadde jeg mistet all respekt for dem og bedt dem om å ryke og dra.

Dessuten så er det jo LITT vel vanskelig å holde slike "familie-hendelser" skjult for den du er gift med? Tror han ville skjønt at ett eller aent var på gang ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ man skal ikke snakke om private ting over SMS og lignende i tilfelle telefonen blir stjålet?

Eller mener du kanskje at telefonen din står i stor fare for å bli stjålet på stuebordet hjemme hos deg selv? :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her.

Nå har min mann vært hjemme en tur.

Han har to jobber, og før han går til den som er på ettermiddag kveld, så har han en time her hjemme.

 

Vel. Han kom hjem.

Jeg møtte han i døren med sønnen vår på armen, men ikke noe kyss eller smil fra meg.

Jeg var lavmelt og litt irritert i stemmen uansett hva han spurte om.

Han spurte etter en stund:

"Ja, så du at jeg hadde lagt fra meg mobilen hjemme?"

Jeg svarte litt sint i stemmen

"Ja, jeg så det!"

Han svarer lett: "Ja, jeg innså det da jeg var nede ved ytterdøren, men tenkte at det var ikke så farlig. Ville ikke komme forsent på konferansen på jobb heller"

 

Etter det var det ikke noe mer snakk om mobilen.

Han var på godt humør, mens jeg var stille og mutt.

Jeg var virkelig ikke hyggelig mot han.

da han måtte gå klapset han meg kjærlig på rumpa og lurte på om jeg og lillegutt kom på jobben hans etterpå så vi kunne spise litt sammen.

 

Fikk ikke akkurat inntrykk av at han ville skjule noe eller ble nærvøs.

Hmmm.

Tror jeg skal la det ligge, og heller følge litt med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev ikke noe om at han/hun som leser vil gå rett til den som har sendt mld, men kanskje begynne å oppføre seg annerledes mot avsender.

Hva om f.eks min venninne sender mld om at hun vurderer å gå fra kjæresten sin fordi han har vært utro, og kjæresten min er kompis med hennes kjæreste...? Vil ikke min kjæreste da være veldig usikker på hvordan han skal forholde seg ovenfor både min venninne og hans egen kompis? Og hvordan skulle han ha forklart å vite dette, uten å avsløre seg som en som ikke stoler på sin egen kjæreste? det er ett eksempel, et annet er om min søster/bror beklager seg til meg om en vond situasjon(f.eks en pinlig kjønnssykdom? Vil kjæresten min klare å oppføre seg normalt ovenfor henne/ham? Og, skal jeg virkelig være nødt til å "advare" venner og familie mot at "det kan hende kjæresten føler at han må sjekke tlf min, så ikke skriv mld med sensitiv info til meg er du snill?"

Ens egen tlf er ens egen tlf, det er min mening! Og jeg ville aldri, samme hvor nysgjerrig jeg hadde vært, tråkket over den grensen mot noen andre heller. Men, mange har tydeligvis ikke den type samvittighet lenger, dessverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker sånne situasjoner som du beskriver, ikke hadde skjedd hjemme hos meg. Jeg er da såpass fortrolig med mannen min, at vi forteller hverandre det meste uten at han må lese meldingene mine for å få vite hva som skjer. Og så må jeg bare påpeke at i sånne tilfeller sm du beskriver her, så tror jeg ikke det hadde blitt tatt opp via meldinger... Og hvis det hadde vært sånn at jeg hadde fått en så sensitiv melding av en venninne, som ikke ville at noen andre skulle vite noe om det, så hadde jeg slettet den tvert.

 

Både mannen min og jeg er fullstending inneforstått om at at alle har sine problemer, og at det nettopp er deres, ikke våre, så vi klarer å forholde oss normalt til mennesker selv om vi kanskje vet noen ubehagelige sannheter om andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at når du velger å gi fra deg informasjon til noen andre, og kanskje spesielt skriftlig, så er det visse farer med det. Har selv funnet telefoner som er mistet og det er mange som får telefonen sin stjålet. På stuebordet mitt hjemme er det nok flere som kan snoke hvis de virkelig ønsker det også, men jeg tror ikke at det skjer, men kan ikke garantere det.

 

Det jeg mener er at hvis du gir informasjon til noen andre, så kan du ikke kreve at den informasjonen blir behandlet på en bestemt måte, for det er opp til hver enkelt hvordan de lar andre bruke telefonen deres, pluss at det kan skje ting som de ikke bestemmer over selv (tyveri, mistet telefon, snoking fra andre osv).

 

 

14:47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet er, hvorfor i alle dager leste du meldingene hans i utgangspunktet? Stoler du ikke på ham? Det burde være et større spørsmål hos deg akkurat nå, enn hva du skal gjøre med din stjålne informasjon.

 

Hva så om han flørter med en som heter Maria, alle mennesker flørter innimellom, det krydrer tilværelsen og er hyggelig! Og ja man blir ti og med litt forelsket i andre innimellom selv om man er i et forhold. Slik er det å være i et langsiktig forhold. Grow up!! Dere burde kanskje ha en prat om hva som er akseptabel oppførsel innenfor rammene av DERES forhold. Noen tåler at mennene deres flørter mye, andre tåler ikke engang at mannen deres tar en dans med en annen i et bryllup. Hva er akseptabelt for deg?

 

Men flørting betyr ikke at mannen er utro! Og at han ikke ønsker barn med deg eller ønsker å være sammen med deg. For min del -og for mange andre tror jeg- er det nokså langt mellom flørt og utroskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm... kanskje han har fått kompisen til å skrive det og lagt den igjen med vilje for å sjekke om du ville snoke.... apropos fjernsynsteateret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her.

Hva ialle dager var det som skjedde der?

 

For det første, jeg vet det var dumt å lese meldingene hans. det er jeg klar over. Jeg skriver også at jeg har trampet over pga det.

 

Jeg skriver IKKE at jeg er redd han ikke vil være sammen med meg. Eller at han ikke vil ha barn med meg, det har vi jo allerede.

 

Grunnen til at jeg skrev hvordan han oppførte seg da han kom hjem var jo fordi det var det noen rådet meg til. Å se ann oppførselen hans.

Jeg har ikke problemer med en liten flirt. Jeg vil dog ikke se det ;-)

Men, når man skriver "spread the seeds" så er ikke det en FLIRT. Det er mer.

 

Jaja, takk til dere som ga meg kontruktive råd :-)

Og prøv gjerne å lese reaksjonen hans når han kom hjem, og si hva dere syns.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hengte meg sånn opp i dette med at det var kriminellt at jeg MÅ bare kommentere her:

15:03, jeg er helt enig med deg. Sånn har vi det også, og ingen av oss har noe behov for å gå rundt og sladre og konfrontere folk som vi egentlig ikke har snakket med personlig om det hvis vi skulle fått visst noe.

Og ja, vi sletter også alltid meldinger som er veldig private, så det er ingen fare for at noen andre får vite om det hvis tlf blir stjålet.

Forresten skal det godt gjøres at min blir stjålet siden jeg går med tlf i lomma. Tror jeg hadde merket det om noen begynte å grave nedi der!

 

Og HI:

Stol på reaksjonen til mannen din. Det var nok ingenting. En mann som er utro er besatt av å huske tlf, og han hadde garantert tatt sjansen på å komme for seint til konferansen hvis han hadde hatt noe å skjule.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, alle blir ikke forelsket i andre innimellom. Det fungerer ikke sånn om en har det bra i forholdet og ikke har noen grunn til å utforske og observere andre muligheter.

De som blir forelsket i andre bør kanskje revurdere forholdet de er i, og heller finne seg en som de klarer å holde seg til, både fysisk og følelsesmessig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok de aller fleste opplever "følelser" av ulik art (enten man kaller det tiltrukket av, forelsket i, lyst på osv) for andre enn sin mann/kone, dersom man er sammen leeeenge, og da mener jeg lengre enn 5 år. Har ingenting med om man har det bra i forholdet eller ikke. Er helt menneskelig! Men jeg sa jo ikke at man skulle "utforske andre muligheter", DET blir jo noe helt annet! Men å tro at ikke vanlige mennesker innimellom blir tiltrukket av andre, det er er så naivt at jeg tror ikke du egentlig mener det dersom du er voksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bel jeg leser det dit hennat du har det fint med mannen din og helst ikke ville finne ut noe om han.

 

likevel velger du å se på mobilen hans?

 

vel nå har du funnet ut noe som skurrer for deg noe som gir deg litt å tenke på. likevel så skulle du ønske at du ikke hadde sett dette.

 

vel da kan du vel bare børste dette under teppet, late som du ikke har lest dette, og glemme det.

 

eller du kan velge å undersøke det næremere for så å gripe tak i situasjonen slik den er.

 

gutte prat er en ting og gutter liker å tulle å skryte på seg litt og han kammereaten kan være en slik en som gjør dette mye. og som regner det for god fisk å tulle med kompissen sin om slikt. det kan til ogmed hende at mannen din har fortsatt spøken med kompissen selv om det ikke harskjedd noe.

 

jeg villevelheller vært mer bekymret for at han har slettet utboksen sin. det er ikke vanlig. for mobilen tar jo automatisk vare på de siste Ca. 20 sendte meldingene. og når de er borte har han noe å skjule tenker jeg. me nå skal ikke jeg så frø.

 

jeg ville ikke i utgangspunktet sjekket andres mobil. og heller ikke reagert på noe slikt. men så er jeg lite sjalu av meg og tenker ikke så veldig over slikt. det kan komme å bite meg i baken en dag . men jeg gidder ikke å være mistenksom skulle min mann være meg utro vel så får han ryke og reise når jeg finner det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...