Gå til innhold

Hvilken type ferie er det siste du har lyst til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Cruise, ferie i Thailand og typiske pakketuriststeder i Europa. Mao. Der menyen er på norsk eller svensk. Tror faktisk jeg og hadde gitt bort slike turer om jeg fikk dem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bilferie, interrail (i min alder, som 18-åring adskillig mer attraktivt;) og fottur fra hytte til hytte i f.eks. Jotunheimen. Ser ikke poenget i det hele tatt og klarer meg fint med helt alminnelige fjellturer hvor familien disponerer egen hytte.

Skrevet

Jeg kunne overhodet ikke tenke meg noe som helst som har med båt å gjøre! Jeg blir så lett sjøsyk at jeg spyr allerede når jeg kommer til kaia...

Skrevet

Altså her er mine 10 ferier jeg har aller minst lyst til (i tilfeldig rekkefølge):

- Cruise

- All inclusive

- Charter til "Syden"

- Sammenklemt med familie/svigerfamilie på liten hytte for mer enn 1 helg

- Feriehus i Danmark med flere familier

- Campingferie (men sover gjerne i telt)

- Fiskeferie (fisking er drittkjedelig)

- Av en eller annen grunn har jeg veldig lite lyst til Baltikum

- Bobilferie

- Sånn busstur nedover Europa

Skrevet

Hytte til hytte er koselig da:)

Skrevet

telttur og hytter uten vann og strøm fremstår for meg som ganske fjernt å dra på

Skrevet

Det er da så koselig lamekjøttmannen:-)

Skrevet

Telttur og hytte uten vann :s

Hver gang mannen forslår noe slikt er det nesten så skilsmissepapirene kommer på bordet ;)

Skrevet

Storbyferier!!! Huff og huff...masete og slitsomt.

Skrevet

Herregud, bortskjemte snørrunger! :ler:

Jeg takker JA til hvilken som helst FERIE!! Charter, camping, cruise, tur til Kiel med båten, telt, hyttetur, interrail.. Bare gi meg en jævla tur så jeg kommer bort fra den av og til "nitriste" hverdagen.. hehe. Jeg har det unasett helt fortreffelig i mitt eget selskap og greier å ignorere fulle turister, svenske menyer, naboen som griller døgnet rundt på campingen, de matchende crocksene til naboparet og damene som vil sitte på kapteinens bord midt utpå bøljan blå!

Skrevet

det forstår jeg meg ikke på.

har aldri noen gang opplevd det som koselig, heller ganske rart og bruke livet på å skaffe seg hus med div ting som gjør livet bedre som tv, komfyr, data, kjøleskap, toalett og dusj. også reiser man fra alt sammen når man først har fri... ehe.. for meg virker det bare ut som et barnslig forsøk på å inbilde seg selv at man kan greie seg flott uten resten av verden fordi man er en kriger eller slikt. ofte et mannlig syndrom... hehe

Skrevet

Fjelltur og hytte-til-hytte, nei takk. Kanskje kjedelig, men jeg liker komfort og særlig når jeg har ferie.

Også Mallorca og Ibiza har fine steder, men da må man kjøre litt bort fra de typiske turiststedene. Enkelt nok når man har leiebil. Hadde nok aldri gått til restaurant som har norsk meny.

Skrevet

Cruise

Camping i villmarken

hytte til hytte

Chartertur til de værste turistfellene

Skrevet

oi, her var det mange ikke-liker.

Jeg tror nesten ikke jeg kan tenke meg noe jeg absolutt ikke vil, for det er så mange alternativer uansett hvor og hvordan man reiser!

Men - jeg vil gjerne ha et minste minimum av ro om natta der jeg er og at det ikke er ravende fulle folk man må passe seg for og som opptrer ubehagelig av den grunn.

Har ikke prøvd cruise og interrail, men det meste annet.

Skrevet

Jeg kan egentlig ikke komme på noe jeg absolutt ikke vil jeg. Kommer såklart an på hvor lang turen er, men hyttetur uten strøm/innlagt vann er helt topp et par døgn, det samme er telttur. Har vært på telt-tur i 14 dager - og har bare gode minner fra den turen.

Har lenge sagt at typisk charter ikke er noe for meg, men etter to uker på Sunwing, som må karakteriseres som fullstendig charter - med idiot-garanti - så kan jeg ikke si det heller. Det var helt herlig :o) Ville ikke reist til et party-sted med bare fulle ungdommer, men er jo mye å velge mellom i charter-verdenen og.

Interrail - tja... det er mange lange tog-turer jeg gjerne kunne tenkt meg (uten små barn vel og merke), men da kanskje ikke med ryggsekk og skitne herberger.

Elsker å reise, og er i grunnen ikke så vanskelig på det - og så lenge man er i godt selskap og klarer å tenke selv og er i stand til å gjøre det beste ut av ting, så er det ikke så mye som blir helt gæærnt. Jeg tror jeg kan trives nesten overalt. Man får ikke mer moro enn man lager selv... :o)

En annen ting er hvor mye man hadde vært villig til å betale for det ene og det andre... og hvor mye tid man gidder å bruke på det :)

Skrevet

Det var jo på en måte det som var poenget, Gla'jenta:) Man har (de fleste av oss i hvert fall) bare et visst antall feriedager per år og de aller fleste må også holde seg innenfor et visst budsjett. Så med de forutsetningene, hvilke ferier ville man da ikke reist på?

Jeg kunne også klart å kose meg de aller fleste steder, det har med innstilling å gjøre, men jeg tenkte mer hva man var villig til å bruke tid og penger på.

Skrevet

Cruise eller spaferie. *grøss* Backpacker er heller ikke noe for meg, forresten.

Skrevet

Campingferie, i vogn eller bobil - å fytti katta, nei takk.

Hytte uten vann og strøm - nei takk.

Hytte til hytte i fjellet - ja takk, for et par-tre, kanskje fire dager.

Cruise & all inclusive - ja takk.

Charter - tja... ikke hvorsomhelst

Storbyferie - ja!!! Man trenger ikke shoppe.

Spaferie - ja takk.

Familieferie i f.eks. Danmark - ja da, det har vi prøvd og det blir det nok mer av.

Ellers ønsker jeg meg hytte MED vann, strøm, dusj, oppvaskmaskin, tv osv på fjellet, og såpass nært hjemme at vi kan dra på hytta på fredag etter jobb. Max en times kjøring.

Skrevet

hvis bobil, sydenturer, charter, langtistander, cruise, hytte, interaill er minst på lista hvor i all verden er det dere reiser?

Skrevet

Langdistanser er ikke på min ikke-liste, hvis det var meg du siktet til:)

Det er da en million steder å reise til hvor man kan unngå alt det du nevnte:)

Skrevet

Man er hjemme, kanskje?

Jeg drømmer om en hytte på fjellet som Kakao beskriver.

Ellers så er det ikke så mye jeg vil utelukke uten å se et konkret tilbud ;o)

Det finnes så mange forskjellige alternativer innenfor alt - så det er umulig å si nei på et generelt grunnlag, synes jeg.

Du kan finne helvete og paradis både her og der - og hvis man utelukker så mange kategorier som mange gjør, da går man glipp av mye moro spør du meg :o)

Skrevet

Er fjellklatring ferie? I så fall må jeg si at "ferie" Mount Everest o.l. må være mitt ultimate mareritt. Hvorfor, liksom? Hvorfor?

Skrevet

Tja, hotellferie noen timer unna, kanskje? På ferie nå i sommer bodde vi på hotell i totalt 8 netter, passa meg utmerket. Ikke alle nettene på samme hotell, altså, men blant annet i Vimmerby i Sverige, siden et av turmålene var Astrid Lindgrens Värld.

Evt. store, nye campinghytter med eget bad og kjøkken. Det kan gå an, men jeg vil ha privatliv, jeg deler f... meg ikke dusj og do med "gud og hvermansen".

Skrevet

Akkurat nå er stressende storbyferie det minst tiltalende. Det jeg trenger nå er en ferie hvor vi bare kan reise bort og slappe av og bli dullet med. Så for meg er all-inclusive drømmeferien akkurat nå. Men situasjonen min er 2 små barn og enda en i magen, har pusset opp hus i mange og og trenger ferie med stor F! meeen må nok vente til neste høst når babyen begynner å nærme seg halvåret tenker jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...