Mom2Two Skrevet 22. august 2010 #1 Skrevet 22. august 2010 Jeg tenker på "type" ferie: camping, backpacking, hytte til hytte osv. Jeg tror de to ferieformene som står nederst på listen for min del er cruise og "all inclusive". Hadde jeg vunnet et cruise i Karibien, så er det faktisk fare for at jeg bare hadde gitt det bort til noen jeg vet hadde i det minste hatt lyst (selv om jeg selv hadde hatt anledning til å dra). All inclusive hadde jeg ikke byttet bort, for hotellet kan jo være bra, og man kunne brukt det som base til å dra andre steder:)
Zitro Skrevet 22. august 2010 #2 Skrevet 22. august 2010 "fylleferie" Alså jeg sover hvorsom helst og når som helst bare jeg slipper drita fulle folk rundt meg når jeg beveger meg noe sted...
Teline Skrevet 22. august 2010 #3 Skrevet 22. august 2010 Camping. Jeg har lidd meg gjennom et døgn på en campingplass i campingvogn og absolutt aldri mer.
2 Sommerbarn Skrevet 22. august 2010 #5 Skrevet 22. august 2010 Fjellturer fra hytte til hytte der du treffer totalt fremmede i hyttene og det ikke er strøm eller vann...grøss. Camping med telt....fysj. Er nok litt for glad i komfort jeg ;-)
Nå da? Skrevet 22. august 2010 #6 Skrevet 22. august 2010 Cruise i karibien er faktisk helt fantastisk!! Det er den beste ferieformen min... Ellers orker jeg ikke type camping i telt, bobil eller campingvogn. Nest nederst er charterferie på hotell med stupfulle nordmenn i hjelm med horn.. Bra vi er forskjellige ;-)
husmus &2 Skrevet 22. august 2010 #7 Skrevet 22. august 2010 Syden, cruise og camping. Æsj, blir svett og klam av bare tanken!
Kortslutning Skrevet 22. august 2010 #8 Skrevet 22. august 2010 Ferie til en plass som jeg må sitte på fly i 10-12 timer for å komme til. Jeg ønsker heller ikke å dra på typiske fylleplasser. Heller ikke de mest kriminelle plassene.
Gjest Skrevet 22. august 2010 #9 Skrevet 22. august 2010 Telt er mareritt nr. 1. Jeg må ha all tenkelig komfort for å trives (ikke en sympatisk egenskap:)
Gjest Skrevet 22. august 2010 #10 Skrevet 22. august 2010 "Sydentur" til de mest forfyllede og turistifiserte plassene: Aya Napa, Playa del Ingles, Ibiza osv.
tante grusom master of law Skrevet 22. august 2010 #11 Skrevet 22. august 2010 Charterturer til steder slik som kakedamen over her beskriver. Har aldri vært på en slik og kommer ikke til å dra heller. Virker så lite tiltalende som det kan bli. Jeg har vært på all inclusive en gang i caribien, og det var faktisk helt supert!
Gjest ->>- Skrevet 22. august 2010 #12 Skrevet 22. august 2010 Cruise ville gitt meg ekstrem-klaustrofobi. Innesperret på en båt med masse fremmede mennesker, liksom? Jeg synes danskebåten er ille, og den går over på et halvt døgn, tross alt. All inclusive er helt greit om man bare vil lese og sove og la ungene løpe i en ukes tid.
___ Skrevet 22. august 2010 #13 Skrevet 22. august 2010 Det siste jeg kunne tenke meg er storby/shoppingferie.
Mom2Two Skrevet 22. august 2010 Forfatter #14 Skrevet 22. august 2010 Jeg kan ikke fordra danskebåten heller, men som du sier, det er bare et halv døgn.. Jeg kan se poenget med all inclusive hvis man er en "storfamilie" på tur med flere unger osv. som kan leke sammen, og man bare vil slappe av, men sånn bortsett fra det er det jo egentlig litt "cruise på land", eller hva? Jeg har vært "ufrivillig" på all inclusive i Karibien, fordi at det var det eneste hotellet som var okay og innenfor det vi ville betale i et område vi skulle dra til for å besøke venner. Aldri igjen..hehe:) Enda hotellet var kjempefint og sånn. Det var uten unger da.
Mom2Two Skrevet 22. august 2010 Forfatter #15 Skrevet 22. august 2010 Man trenger ikke shoppe i storbyer da. Jeg elsker å dra til storbyer, men er egentlig lite glad i å shoppe.
meg & to små vampyrer Skrevet 22. august 2010 #16 Skrevet 22. august 2010 Sånn type sydenferie der målet er sol, billig alkohol og minst mulig opplevelser utenom det. Når de lokale kan norsk og svensk liksom, da syns jeg det er greit å ikke være på ferie der.
winneboo Skrevet 22. august 2010 #17 Skrevet 22. august 2010 Til opplysning til dere som ikke kan tenke dere å reise med cruise pga "klaus". Det er ikke vanlig å kun være på båten i 3 uker. Gjerne 4-5 forskjellige stopp i diverse byer og øyer, der man tilbringer 2-3 dager om gangen. Mine foreldre er ofte på cruise har hatt vært innom både flere byer i USA+ mange øyer rundt rundt i verden. Skulle gjerne hatt råd til å reise på cruise selv. Personlig liker jeg ikke campingferie eller telting. Er heller ikke noe fan av "syden", er mer glad i thailand og usa. Men pga reisevei og pris blir det ofte disse trøtte øyene.
Sylteflesk Skrevet 22. august 2010 #18 Skrevet 22. august 2010 Tradisjonelt cruise tror jeg kommer aller nederst på ønskelisten min over ferieformer, kunne vært interessert hvis det var snakk om en svært spesiell reiserute som Antarktis, Alaska, Grønland etc.
Tante Gustava Skrevet 22. august 2010 #19 Skrevet 22. august 2010 Interrail. Tanken på å humpe på tog, med en ryggsekk med hele livet mitt i, samt overnatting på div hostels med alskens romkamerater får meg til å grøsse....
Store My Skrevet 22. august 2010 #20 Skrevet 22. august 2010 Charter... Har bare vært på charterferie en eneste gang og det frister ikke til gjentakelse!
___ Skrevet 22. august 2010 #21 Skrevet 22. august 2010 En ting som muligens ville være værre var spaferie. Jeg blir "gal" etter 30 minutter i sånne miljøer.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 22. august 2010 #22 Skrevet 22. august 2010 Syden/ charterferie til steder som har norske menyer på restaurantene og fulle skandinaviske ungdom overalt, pluss campingferie til harrytass-land med høy grilldress- og slippersfaktor.
cherry coke Skrevet 22. august 2010 #23 Skrevet 22. august 2010 Camping og spa!! Grøss... Sånn, "nå skal vi reise mange familier med barn sammen på syden/hytteferie og kooooose oss" ferie får jeg også makk ut av. Sydenferier står heller ikke så høyt oppe på lista mi.
Gjest Skrevet 22. august 2010 #24 Skrevet 22. august 2010 Telt, campingvogn, bobil og den slags. Ville fått noia! Hadde heller ikke foretrukket hytte-til-hytte opplegg.
Nå da? Skrevet 22. august 2010 #25 Skrevet 22. august 2010 Synes det e morsomt å lese at noen sammenligner cruise med danskebåten...!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå