Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #51 Skrevet 12. august 2010 Ja for all del. Flytt sammen med han. La jenta di bli glad i han. Det er jo bare å flytte hvis hasjen blir et problem. Herlighet, skulle vi alle tenkt sånn om hver eneste mann vi møtte så hadde det blitt mange samboerskap i omløp.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #52 Skrevet 12. august 2010 hehe...da kjenner kanskje ikke røykekompisen din så mange? men HI her er det ganske enkelt to valg 1) du må godta at han er den han er eller 2) ikke godta det og gå synes jo det er synd om du lar et forhold med en mann du synes er så fantastisk gå i dukken pga noen få jointer, men samtidig er det viktig at du føler deg vel i forholdet, så det hele går på hva du kan leve resten av livet med...
Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #53 Skrevet 12. august 2010 Om marihuana er lett tilgjengelig eller ikke kommer vel an på hvor i landet man bor, eller?? Håper jo virkelig ikke at det er mangel på tilgang som avgjør mengden denne mannen røyker - DA er problemet langt større enn slik som HI beskriver det : En mann som VELGER å røyke bare en svært sjelden gang.. Du har virkelig kastet en brannfakkel her HI - her var det fryktelig mange meninger ute og gikk.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #54 Skrevet 12. august 2010 Skal treffe min kjære nå i kveld, og tenker jeg skal ta en LANG prat med han rundt dette. Jeg håper jo inderlig at han skal si at han kan kutte ut dette for at vi skal kunne ha det bra sammen... Men frykter at han ikke gjør det Da vet jeg virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Da velger han jo på en måte rusen over meg da, det er jo ingen god følelse. Jeg tror jeg kjenner han godt nok til å vite om han lyver eller ikke, så om omfanget av rusbruken er større enn han har innrømt overfor meg, så tror jeg at jeg vil gjennomskue han - da er det definitivt kroken på døra. Leilighetsjakta blir nok lagt på is i allefall - dette må tenkes og snakkes nøye igjennom. Takk for mange konstruktive svar jenter - både de som snakker positivt om rus, og dere som er negative. Kjekt med ulike nyanser, så får jeg tenkt igjennom alle de ulike scenarioene. Vet jo at dette i bunn og grunn er mitt valg, og et valg jeg skal kunne stå for i fremtiden, også overfor jenta mi. HI
Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #55 Skrevet 12. august 2010 Positive ting om rus? Ja der satte du spikeren i bordet for å si det sånn. Det høres ikke riktig ut gjør det vel? Ja det er ditt valg og husk at alle valgene du gjør påvirker barnet ditt for resten av livet. Hvis han slutter er det jo kjempebra, men har selv vært i din situasjon og jeg valgte barnet mitt over kjærligheten. Har aldri angret Det begynte i det små og ballet seg på. Rakk heldigvis aldri å bli samboere. Nå har jeg heldivis en samboer som tar avstand fra slike ting. Kunne ikke fått en bedre stefar til datteren min Lykke til
Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #56 Skrevet 12. august 2010 for ikke å snakke om at alle mannfolk ble ropt pappa etter seg på hvert eneste gatehjørne de gikk rundt
Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #57 Skrevet 12. august 2010 Min x samboer røket hasj. Han ble tatt med noen gram av politiet, men jeg hørte aldri et pip fra barnevernet.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #58 Skrevet 12. august 2010 Jo han kjenner MANGE. Han røyker hasj, det er ikke det samme som marihuana som er pollenet til blomsten. Så om det er marihuana kun han røyker og ikke hasj, så røyker han nok ikke så ofte for det er ikke så ofte i omsettning om man ikke kjenner noen som dyrker. Og OM han gjør det, ja da er det iallefall inget godt tengn....
Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #59 Skrevet 12. august 2010 Orker ikke lese gjennom alle svarene du har fått, men tipper de fleste er svært negativt stemt... Jeg for min del er ikke så streng på det der. Har selv røykt hasj i ny og ne og synes det er en mildere rus enn alkohol. Man blir litt sløv, komfortabel, sulten på søtsaker og lattermild og det er det. Synes allikevel at barna ikke bør få vite om det hvis du velger å flytte sammen med han og han fortsetter å gjøre det et par ganger i halvåret. Bare fordi de ikke trenger å vokse opp med en holdning til at rusmidler er ikke noe problem å prøve seg på. Bør vel kanskje ta en prat med han om når det er ok for deg at han gjør det? For eksempel kan du jo si at du ikke vil at han skal oppbevare det i huset (Det er ulovlig å ha det, men ikke å være rusa på det). Og at han aldri får være under påvirkning av det mens han er med barna (som man ofte har som regel når det kommer til alkohol også). Kanskje dette er en greie han gjør med kompiser, og da trenger det ikke være så stort problem? Da kan han jo bare gjøre det en sjelden gang mens han er borte hos venner? Greit at folk er prinsippfaste, men selv synes jeg ikke den situasjonen din er så stort problem hvis han snakker sant. For om han gjør det er han langt fra narkoman. Da har han jo brukt det en gang i blant i mange år uten at han har gjort det til noe daglig/ukentlig affære. Jeg og mine venner som har drevet med det nå og da i perioder (noen oftere enn andre) har aldri merket noe avhengighet iallfall, og de fleste har enten sluttet eller gjør det nå kun en sjelden gang i blant (selv har jeg ikke gjort det etter jeg ble mor siden jeg rett og slett ikke har følt for det, verken mer eller mindre) og man kan bli ganske lei av det mer enn man blir avhengig. Det er folk som bruker det for å flykte fra problemer og vanskelige situasjoner som ofte begynner å ty til det i hverdagen og deretter kanskje prøver ut sterkere saker når de blir lei av den tross alt svært milde rusen. Alkohol er faktisk på veldig mange måter mer skadelig. Iallfall når det kommer til senvirkninger! De fleste drikker jo oftere enn et par ganger i halvåret også, og man kan bli avhengig av det også i like stor/større grad enn hasj. ¨ Han høres ut som en flott fyr, så ikke la en sånn liten detalj ødelegge om du virkelig trur dere kan leve lykkelige sammen Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #60 Skrevet 12. august 2010 Hvor lenge er det siden? Det er ca 1år siden politiet fikk nulltolleranse for stoffet.Men et gr er vel nokså lite, fikk kanskje kun en liten bot da. Men vil få fram at marihuana IKKE er det samme som hasj, hasj er det som er vanligst i Norge. Marihuana er vanskelig å skaffe selv i Oslo, der er det ofte de som dealer hasj som får inn stoffet men selger det ut fort fordi det er vanskelig å få tak i. Mange har noen planter hjemme og er "selvforsynt" men selger "litt" til kjente.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #61 Skrevet 12. august 2010 Dette må jo bare være dagen "beste" innlegg! Du minnet meg på hvorfor jeg aldri spør dinbaby damene om råd til slike alvorlige avgjørelser. Må si det er en feiende flott fyr gitt! Hold på han! Øhhhh
Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #62 Skrevet 12. august 2010 Tommel opp for 21:02! Er så enig så enig :-D
Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #63 Skrevet 12. august 2010 hva i alle dager.. det er virkelig ikke et problem! syntes jeg da! bare å flytte sammen
Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #64 Skrevet 12. august 2010 Neida, det at han ikke vil slutte for hennes skyld, selv om hun har et barn, er intet problem. Det at de risikerer barnevernet på døra pga narkotika er slett ikke noe å bry seg med. Joda, hell og lykke til dere!
Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #65 Skrevet 12. august 2010 Synes en del av svara blir litt usaklige her jeg. Det høres jo ut som om HI har et godt forhold til denne mannen, og at det faktisk er en vanskelig avgjørelse for henne. Om dere andre synes det er en selvfølge hva hun bør gjøre, så er det tydeligvis ikke det for henne. Trenger vel ikke å svare på slik en nedlatende måte. Hun sier jo rett ut at hun ikke har peiling på hva dette handler om, når det gjelder skadevirkninger etc.. Er vel bedre å komme med noen konkrete opplysninger da, faktaopplysninger. Istedetfor svar av typen: herregud vet du ikke bedre, så kan du bare ha det så godt! Jeg vil ikke komme med noen råd til deg HI, rett og slett fordi jeg ikke vet hva jeg selv ville ha gjort i tilsvarende situasjon. Ville bare ønske deg lykke til. Håper det ordner seg til det beste for både deg og den lille jenta di!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå