Gå til innhold

Mannen røyker marihuana...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Småsjokkert her jeg sitter... har vært kjæreste med en helt fantastisk mann i godt over et halvt år. Er er den hærligste, snilleste, mest tålmodige... ja dere ser tegninga;) En nydelig mann, som jeg elsker mer enn noe annet!

Den siste tiden har vi begynt å snakke om å flytte sammen, vi to - og barna våre. (Han er samværspappa til en gutt på 4, og jeg har 50% omsorg for jenta mi på 5 år)

I en slik samtale der vi satt å såg på leiligheter, for evt. kjøpr, plumper han plutselig ut med at det er noe han må fortelle meg- før vi kan flytte sammen. emlig at han røyker hasj og marihuana "innimellom"

Kanskje et par ganger i halvåret (sier han selv..) og han har ingen intensjoner om å kutte ut dette, da han ikke anser det som noe problem. Han er en voksen mann, som har bikka 30, og har visstnok holdt på med dette hele sitt voksne liv...

For meg er denne litt tung å svelge. For det første er det ulovlig, og da styrer man vel helst unna, dessuten er jeg usikker på skadevirkningene. Og hva med barna våre?? Skal de vokse opp med en pappa/stefar som ruser seg på pot??

Noen med erfaringer de vil dele med meg??

Føler meg ganske rådvill nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mannen din er narkoman, ikke flytt sammen med ham før han slutter! du burde være viktigere for ham enn å dope seg.

Skrevet

Skadevirkningene er jo at man kan blit litt sløv og virke et hakk dummere enn andre, også når man ikke er rusa. Men om han var slik ville du vel ha merket det uansett.

Jeg mener nå at det finnes langt verre ting i verden enn en voksen mann som tar seg en joint i ny og ne. Røyker det ikke selv, men kjenner da flere helt normale, veltilpassede mennesker som gjør det samme:)

Hvis han røyker foran barna ville jeg ha sagt Adios, på lik linje med en som drikker seg full foran barna, men så lenge dette er noe han gjør når han har barnefri ville jeg ikke tenkt noe mer over det.

Husk nå at det også er ulovlig å kjøre uten bilbelte, å kjøre over fartsgrensa, å spise en smågodt på vei til kassa for å betale for posen med godteri (alt skal jo veies for å betales), å unnlate å betale NRK lisens, osv osv.

Det er forskjell på å runke og rive av seg stasen heldigvis:)

Skrevet

Da hadde jeg gått på flekken! Narkotika er det nulltoleranse for her, og det burde det være for deg også så lenge du har dattera di hos deg jevnlig. Å ha barn i nærheten av rusmisbruk er uansvarlig, og det er din plikt å beskytte jenta di mot det!

Dette er bare en pyntet versjon for å se hvordan du reagerte. Godtar du det nå, så kommer du garantert til å få høre en annen versjon litt senere.

Det er ikke normalt at folk bruker stoff, uansett hvor sjelden det er. Og ihvertfall ikke så normalt som noen få her inne vil ha det til.

Skrevet

Hvorfor syns du det er ille?

Fordi det er ulovlig?

Fordi du ikke liker hvordan folk som bruker det blir når de er rusa?

Jeg hadde sett gjennom fingrene med det første om det bare var prinsippet lovlig/ulovlig som bekymret deg... (ja, jeg får sikkert kjeft for det).

For meg er alkohol like ille. En mann som drikker mange enheter alkohol hver uke hadde vært mye verre enn en som røyka litt noen ganger i halvåret.

Ja, det gir skadevirkninger. Det er jo ingen hemmelighet. Men OM det er så sjelden som han sier, syns jeg ikke det er en stor sak egentlig.

Skrevet

Fantastisk god sammenligning du.. Å bruke stoff er et like uskyldig lovbrudd som å kjøre uten bilbelte... jada, da er jo alle lovbrudd uskyldige da!

Og nei, de du kjenner som røyker den dritten er ikke normale. Hadde de vært det så hadde de ikke gjort det!

Skrevet

Mannen min er vel ikke narkoman vel, det var vel å ta litt vel hard i??? Jeg har som sagt vært sammen med han ganske lenge nå, og har ikke merket noe på han. Han har IKKE vært ruset, når jeg har vært sammen med han- det ville jeg ha merket (Har tidligere jobbet innen rusomsorgen)

Men ja, jeg har tenkt tanken.. at han burde kunne kutte det ut for min skyld, han vet jo at jeg ikke er komfortabel med det.

Vet ikke om jeg vil/kan sette det som et ultimatum heller.. vil jo ikke miste han- jeg elsker han!

Skrevet

DIB: Norges nye forum for dopforkjempere...

Idioter....

Skrevet

hadde du jobbet innen rusomsorgen så hadde du ikke vært i tvil.

TROLL !

Skrevet

Jeg synes ikke en skal ignorere at det er ulovlig jeg da, du kan jo faktisk risikere å få en mann i fengsel, eller evnt. at han må betale bøter hvis han blir tatt for besittelse. Det handler også om å være et godt eksempel for barna. Vil du at datteren din skal begynne med hasj? Hvordan skal du overfor henne forsvare din manns hasjbruk, samtidig som du vil unngå at hun begynner?

Skrevet

Hasj og alkohol har da blitt laget like lenge (sånn omtrent), så det er uansett et idiotisk argument å si at om alkohol hadde vært til vurdering i dag så ville det garantert ikke blitt lovlig.

Det er jo en grunn til at hasj og marihuana ikke ble lovlig på den tiden alkohol ble det? Eller skjønner dere ikke det, dere som er for det etter mange års røyking selv?

Lurer faktisk mer på hvorfor røyk er lovlig i det hele tatt, siden det er verre enn alkohol. DET skulle vært forbudt, sammen med narkotika!

Skrevet

Han er ikke sløvere og dummere enn folk flest, sånn i det daglige nei. Han er en meget oppegående og intelligent mann.

Men jeg vet jo overhode ikke hvordan han er og oppfører seg når han ruser seg. Han har aldri ruset seg i nærheten av meg.

Det som bekymrer meg mest er vel holdningen hans.. at det ikke er så farlig. DET vil jeg på ingen måte at skal videreføres til min lille frøken.

Når det gjelder å ruse seg sammen med barna, så er ikke det noe tema.

Jeg velger å stole på at han forteller meg sannheten når han sier at han røyker på en fest i ny og ne - og at han overhode ikke røyker når han har ansvaret for sønnen sin. (Det samme gjelder da selvfølgelig for datteren min)

Han hevder også at han ikke omgåes og har kontakt med "lugubre" typer.. men han må jo kjøpe det et sted?? ååå... dette er så vanskelig! Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre - hadde bare noen kunne fortelle meg hva som er riktig.

Jeg vil overhodet ikke avslutte ting med han, vi har det kjempefint sammen, og for første gang på lenge, er jeg faktisk lykkelig! Men vil ikke under noen omstendighet utsette lillefrøken for noe evt. negativt/farlig...

HI

Skrevet

Hadde han vært intelligent og oppegående hadde han ikke holdt på med noe i utgangspunktet. Og JO, han har kontakt med skumle typer. Hvor skulle han ellers fått dritten fra?

Skrevet

Hehe.. Troll du liksom- hadde det ennå bare vært så vel, at dette var et fiktivt innlegg - men jeg har ikke jobbet innen rusomsorgen (da hadde jeg kanskje ikke vært usikker på hva slags skadevirkninger dette har??) Og har med andre ord - ikke skrevet innlegget over her..

(Så takk til deg - annie, som svarer som om du skulle ha vært meg ;)

HI

Skrevet

du forsvarer ham og virker ikke særlig mottakelig for råd.

hvis mannen din er så fordømt oppegående så har han ikke behov for narkotika - og ja, en som bruker narkotika uavhengig av mengde er per definisjon narkoman selv om du ikke liker det.

Skrevet

Et sted inni den røykskya sitter det et TROLL og prøver å irritere hormonelle damer

Skrevet

Han fremstår ivertfall som en oppegående mann - og intelligent det er han. Med god utdannelse og bra jobb...

Men ja, som jeg skreiv over her - han må jo få kjøpt stoffet en plass:(

HI

Skrevet

Alltid noen som må hyyyle ut om at HI er et troll, uansett hva innlegget handler om.. Men - kasnkje jeg virkelig er dum og naiv da. Om folk umiddelbart tenker at dette må være tull, når jeg ytrer meningene mine.

Er mottagelig for råd - men synes jo ikke at det kommer noen entydige holdninger her inne.. Synes gjengen her er like ambivalente som jeg føler meg ;)

Må vel ta en prat til med min kjære.. det er vel lov å håpe på at han kan kutte ut for min del, for vår del! OM det er slik som han sier, at det er snakk om et par ganger i halvåret: så bør det vel heller ikke være noe problem å kutte det ut..

HI

Skrevet

Jeg sa jo hva jeg ville gjort, men det var uaktuellt. SÅ da får du bare leve med en som garantert viser seg å bruke mye mer etterhvert nå når du kjenner til hemmeligheten hans, og ta sjansen på å ødelegge dattra di si mentale helse da.

Hilsen 11:12

Skrevet

Herregud, han røyker av og til på fest. Hva er problemet? Heller det enn en dritings kjæreste spør du meg.

Jeg er et oppegående menneske med høy utdannelse, god jobb og røyker selv et par ganger i året sammen med venninnene mine (som er ressurssterke mennesker, jævlig mye smartere enn en gjennomsnittlig kjerring på bim iallefall)

Skrevet

ser det på temperamentet ditt det at du er veldig mye mer oppegående enn folk flest her :-)

Skrevet

Syns dere overdriver litt her...

Hadde vært noe annet om han sa han sniffa kokain eller lignende et par ganger i halvåret... da hadde jeg gått på flekken.

Å røyke på fest et par ganger i året er ikke noe verre enn å drikke seg drita spør du meg... syns det er samme sak... store mengder alkohol er ikke noe bedre for kroppen, selv om det er lovlig.

Men såklart, det er jo bedre om han IKKE røyker da...

men jeg ville aldri ha gått ifra en mann pga noe så ubetydelig.

Skrevet

synes ikke det er en voldsom big deal om de røyker en joint i ny og ned, man er ikke narkoman av den grunn. Mannen min tar en i ny og ned, men aldri hjemme og aldri så jeg eller barnet ser ham rusa. På samme måte som han ikke drikker forran barnet, eller kommer i nærheten av barnet om han er full. Så lenge det overholdes så får han nesten ta ansvar for eget liv og kropp, og selv om vi skulle skilles så vil jo barnet fortsatt ha en far som tar seg en joint i ny og ned - det endrer ikke på den saken.

Den dagen rus blir brukt som en utvei på problemer (det være alkohol, hasj eller whatever) da er det en annen sak, men foreløbig er det ikke slik her iallefall

Skrevet

Hei :)

Her kommer mitt synspunkt.

Hasj kan være skummelt for noen slik noen ikke klarer å drikke alkohol men det er også vanlige ressurssterke oppegående mennesker som kan nyte en jonas i ny og ne uten at det gjør dem til narkomane, sløve, dumme osv osv

Jeg kjenner og vet om flere høyt utdannede (siden dib er veldig opptatt av det) mennesker som røyker av og til. Da mener jeg kommunens mest kjente advokat som har et veldig godt rykte og som har gjort det veldig bra i mange mange år, ei som jobber i bv, leger og andre helt normale mennesker. Tro det eller ikke...

Som du vet er det lovlig i andre land.

Jeg har lagt ut en link her før fra et intervju av Norges fremste rus forsker som tar tilbake sine påstander om hvor farlig hasj er og sier at han spår at det vil være lovlig i Norge om 10-15 år. Han legger hasj på en skala fra 1-10 i midten rett UNDER alkohol og nikotin.

Mange har nulltoleranse for dette fordi dem ikke helt vet ha det dreier seg om og vi har alltid lært at det er veldig farlig og skadelig. Mange har hatt negative erfaring med f eks familiemedlemmer som har fått stoffproblemer.

Det er veldig forskjellig hvordan man reagerer og bruker det.

Mitt mening er at hvis man er ressurssterk og vet hva man gjør så kan dette være et helt greit rusmiddel. Ikke glem at nikotin også regnes som rusmiddel..

Hasj er jo ulovlig i Norge. Men det er også å kjøre over fartsgrensa, uten bilbelte, dumpe søppel og mange andre ting som folk gjør allikevel..

Slik det høres ut så tror ikke jeg mannen har et problem, han har bare valgt seg et rusmiddel han liker. Hvis han bruker det slik du beskriver hadde ikke jeg hatt problem med det. Det med at må til narkomiljøet for å få tak i det er en av grunnene til at jeg mener det skulle vært lovlig. Men det er ikke snakk om store mengder han kjøper så det hadde jeg heller ikke tenkt så mye på.

Men hadde han røyk foran barnet og ikke med måtehold så hadde jeg sagt hadet. Det samme hvis han hadde gjeldt alkohol..

Skjønner at du er usikker og at du vil det beste for barnet ditt. Lykke til med avgjørelsen :)

Skrevet

Snakker vi hysterisk da kvinnfolk!? om han tar seg en joint i ny og ne, så er det vel ærlig talt ikke noe å ta slik på vei for??

Det er omtrent like ille som at du drikker vin, og det gjør du vel iblant?

Nei, all denne propagandaen om hvor farlig cannabis er, er laget nettopp for å skremme slike som deg.

Så lenge han ikke ruser seg sammen med barna, så burde det være uproblematisk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...