Gå til innhold

Mannen røyker marihuana...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en tidligere kompis som røyka (hasj) endel, også når han hadde datteren på 7år hos seg. Han bodde hos meg og min samboer i en periode, da gikk han ut å røyka på altanen mans hun lekte eller så på tv. Han gikk også ut å røyka rett før han kjørte henne til flyplassen når de egentlig hadde dårlig tid for at de hadde forsovet seg.

Syns det er rart at det ikke passes bedre på slikt da familievernkontoret vet at han har en fortid som hasj røyker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den situasjonen som du over her beskriver, er da ikke identisk med den HI forteller om??

I "ditt" tilfelle er det snakk om en mann som ruser seg sammen med barnet sitt - og kjører bil i ruspåvirket tilstand. DA stiller saken seg helt annerledes, i mine øyne.

Skrevet

Du vet at om noen får nyss i dette, at du bor og har et barn i hus med en som misbruker et ulovlig rusmiddel, så kan de melde deg til barneverent og dere få alvorlige problemer?

Skrevet

Mener du at bv vil ta omsorgen for barnet mmitt pga av samboers rusbruk?? Eller vil de evt kreve at han slutter el flytter??

Helt blank på dette feltet jeg. Både i forhold til barnevernet, og i forhold til rusbruk...

Føler meg som en uvitende tosk :(

HI

Skrevet

Helt enig i det. Men slike folk lyver ofte at de gjør det av og til også er det egentlig en ting de gjør ofte. Min kompis sa aldri til sine damer at han røyka ofte, han pyntet på det eller ungikk å si noe. Men oppførselen ovenfor datteren rystet meg dypt!

Skrevet

Ja, det kan de.

Jeg er ikke den som skrev det forige innlegget men jeg er hun med røykekompisen. Om han blir tatt med hasj eller tatt i å kjøpe/selge av politiet sender de med det samme bekymringsmelling til BV om det er barn inn i bildet. Så en artikkel om dette i aftenpostn for ca 1 1/2 år siden.

Skrevet

Om dette stemmer, så er det jo igrunn ikke så mye å lure på da...

Kan jo ikke ta risken på dette.

Er uendelig gla i kjæresten min, men frøkna mi kommer først uansett. Jeg får vel bare be han om å velge da.. rusen eller meg! Om jeg ikke er viktigere enn en joint i ny og ne - så er han kanskje ikke ordentli glad i meg likevel :/

Skrevet

Så lenge han allerede har sagt at han ikke ville slutte, så har han jo på sett og vis valgt rusen foran deg allerede, du ville bare ikke innse det.

Skrevet

Jeg personlig har nulltoleranse for narkotika. Jeg prøvde litt daVi jeg var yngre og uten barn. Men nå som jeg er voksen og har fått barn så holder jeg meg unna både narkotika og folk som driver med det.

Det er et valg jeg har tatt. Enkelt og greit. Samme med min samboer.

Alkohol drikker vi sjeldent, og hvis vi drikker så blir vi aldri fulle. Alt det tullet der gjorde jeg når jeg var tenåring, så er ikke så spennende lenger.

Jeg hadde ikke flyttet sammen med en mann som røyket hasj av og til. Hva vet vel du om det er to ganger i året. Og vis han røyker så sjeldent, så kan det vel ikke være så vanskelig for han å kutte det ut? Og gjør han ikke det så har han tydligvis lite selvkontroll.

Dessuten er det også ulovlig og for meg betyr det mye. Hvertfall i forhold til jobb. Jeg er sykepleier og mannen min er politi, så det ville vært helt bak mål hvis noen av oss skulle drevet med slikt. Vi er avhengige av å ha en plettfri vandel. Dessuten har jeg sett så mye hva narkotika gjør med folk, og ikke minst barna deres. Rykter går fort og skal ikke se bort i fra at barna får høre dette når de blir eldre.

Skrevet

Takk for den, kjære deg. Akkurat det jeg trengte, her jeg sitter å "moter meg opp" til å ta denne konfrontasjonen med mannen i mitt liv..

Hadde hatt mer bruk for et "lykke til" eller "håper mannen tar til fornuften..." noe i den dur. Men er vel for mye forlangt det, på et anonymforum.. :/

HI

Skrevet

Det er ingen grunn til å bli fornærmet over svaret fra 18.01, for det er realiteten. Om han virkelig velger rusen foran deg, er han ingenting å samle på.

Skrevet

Hvis han røyker en joint 2-4 ganger i året på fest, så ser jeg ikke problemet i det hele tatt. Det må da være bedre det enn å ramle inn døra, møkkings etter en bytur eller hva det måtte være 20 ganger i året. Nå vet jeg ikke om kjæresten din gjør det, men hvis han har et sunt alkoholforbruk og kun røyker så lite som han sier, så hadde det vært problemfritt for meg. Man er ikke narkoman om man røyker marihuana/hasj 4 ganer i året.

Skrevet

Men man er narkoman om man nekter å slutte å røyke hasj dersom den man liksom skal elske spør om man kan det. Spesielt om det er barn i bildet, og man ikke makter å ta mer hensyn enn det.

Skrevet

kjære vene man er da ikke narkoman bare fordi man tar en joint i ny og ne, misbruker ja, narkoman nei!

Skrevet

Man er narkoman når man ikke greier å slutte. Når man setter narkotikaen høyere enn dem man er glad i, har man et alvorlig stort problem!

Skrevet

Ikke hør på hun, han vil nok velge deg om du gir han et ultimatum. SÅ viktig for han er det sikkert ikke. Og om dt så er det så er han ikke noe å samle på. Du er verdt mer enn det, husk det:)

Hilsen meg med røykekompisen:)

Skrevet

Hun har ikke satt det valget til han enda, så kan godt hende han velger henne da han forstår at han ikke kommer unna med det. Kan hende han sa det på den måten han gjorde for å "sikre" seg!

Skrevet

djises hysteriske kvinnemenneske...mannen tar en joint i ny og ned og så er han liksom narkoman...er det dummeste jeg har hørt! Mannen min tar seg en øl eller fem opptil flere ganger i året, er han alkoholiker da om han nekter å slutte med alkohol?

forskjell på å ikke ville slutte og ikke greie å slutte vøttø! at han ikke vil slutte fordi han ikke ser problemet med å ta seg en joint i ny og ned gjør ham definitivt ikke til en narkoman!

Skrevet

Ja ut i fra svaret ditt anonym så sitter du vel å deler jointen din med ungene dine på 18-års dagen deres. Det er jo liksom ikke så farlig å skadelig å røyke hasj i ny og ne.

Kan ikke dere hasjelskere ta den ihelrøyka hjernen deres et annent sted.

Hasj blir aldri legalisert her i Norge, dere kan bare glemme det.

Så dere kan bare fortsette å sitte hjemme i stuene deres og røyke hasj noen ganger i året, å tenke at dere er kjempesmarte.

Ærlig talt hva er greia med hasj som gjør at voksne mennesker fortsetter å bruke dette langt etter tenårene? Det er jo ikke spesielt godt heller. Skjønner ikke hvorfor dere støtter et slikt stoff som ødelegger så mange mennesker, familier og barn.

Skrevet

har aldri toucha så mye som en vanlig sigarettrøyk engang, og her i huset er det fullstendig røykfritt... og ennå så greier jeg å se forskjellen her! hva med alkoholen? hvor mange familier har ikke den ødelagt? nekter du mannen din å drikke og?? Man trenger ikke å være for legalisering for å se at en joint i ny og ned ikke kan ødelegge noe som helst med mindre man lar det. Men klart blir man hakke galen bare fordi partneren røyker 4 joint i året så vil jo og familien ødelegges

Skrevet

Enig med FrøkenFreidig.

Jeg ville heller ikke bekymra meg for at bv skulle ta ungen min dersom mannen ble tatt for det.Da kan du i så fall si at du ikke visste om bruken. Da kan ingen si eller gjøre noe!

Så lenge han ikke røyker sammen med dere og i deres leilighet, så kan da ikke dette være så farlig, vel?

Hadde helt klart ikke likt det selv hvis det var min mann, men å ofre et forhold du virkelig har trua på, hadde jeg ikke gjort for det.

Det er jo ikke sånn at man er stuck for evig og alltid med ham hvis du velger å flytte med han nå. Hvis marihuanaen skulle gå over de store bredddegrader får du heller bare ta med deg jenta di å dra.

Jeg ville sagt til ham at han kan gjøre som han vil på fest, men du vil aldri høre ham snakke om det, se ham påvirka eller oppleve noen konsekvenser av det.

Så lever dere som vanlig, og du kommer ikke til å merke noe til det.

Lykke til:)

Skrevet

Sier du det samme om alkohol? Hva er det som gjør at voksne mennesker drikker seg fulle og driter seg ut, er utro, slår partneren sin eller havner i bråk? Jeg vil tro statistisk sett at alkohol ødelegger en smule mer enn hva røyking gjør.

Ingen misbruk av rus er ok. Røyke av og til fremfor festing hver helg? Ja, heller det.

Skrevet

Gidder ikke å lese innleggene under her før jeg svarer deg, 11:14, så kanskje noen allerede har påpekt dette: trenger ikke å være livsfarlig, krise, umoralsk, syndig, perverst, skadelig, du skjønner tegninga, fordi om noe er forbudt!!!

Seksuelt samvær mellom menn var forbudt i Norge helt til 1972.

Kvinner fikk ikke lov til å stemme før i 1913.

Verden går heldigvis fremover.

Legaliser narkotika!

Skrevet

Om det er marihuana så gjør han det ikke så ofte for det er vanskelig å få tak i. Man får kun tak i det noen ganger i året ifølge min røykekompis:)

Skrevet

Alkohol er ikke et problem her i huset. Vi drikker sjeldent, og kun små mengder.

Alkohol ødelegger mange familier ja! Er det ikke nok å måtte forholde seg til dette lovlige rusmidlet. Hvorfor dra inn narkotiske stoffer når alkohol allerede er et så stort problem?

Hvorfor er det enten heller for dere? Enten så røyker man en bønne i ny og ned eller så drikker man seg full. Det finnes faktisk familier hvor ingen verken røyker hasj eller drikker seg fulle.

Heldigvis slipper jeg å velge mellom en partner som enten drikker seg full hver helg eller røyker hasj innimellom. Min samboer gjør heldigvis ingen av tingene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...