Anonym bruker Skrevet 11. august 2010 #51 Skrevet 11. august 2010 "Mannen har bare levert byggevarene"? Hva har det med saken å gjøre at han har levert det jeg antar er planker eller mursteiner ett eller annet sted? For du kan jo ikke mene sæd, siden sæd ikke bygger noe og dermed ikke er byggevarer. Hvis du skal kritisere andre på hvordan de bruker språket må du tenke på hvordan du bruker det selv.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2010 #52 Skrevet 11. august 2010 hehehe det samme tenkte jeg anonym 21:30. er så enig med hi! Fnatt fnatt fnatt. Er bare damer som kan bli det, men ja mannen venter også barn...
Anonym bruker Skrevet 11. august 2010 #53 Skrevet 11. august 2010 her går det i "vi venter barn", takler ikke "vi er gravid"
Anonym bruker Skrevet 11. august 2010 #54 Skrevet 11. august 2010 hehehhee fnis fnis. Hun er så gravid at jeg får helt dilla. Jada, flott at du er gravid! Men mannen din er IKKE det, få det inn i nøtta! ååååååååh... Er så glad for at jeg ikke har en mann som stryker meg på ryggen når jeg spyr.......Skal se han kommer til å få fødselsdepresjoner.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2010 #55 Skrevet 11. august 2010 Hva skjer med at puppene dine er dobbelt så svære som hodet ditt, Spinella?? Ser ut som du har tre grsvidmager.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2010 #57 Skrevet 11. august 2010 "Vi er gravide" er det mest fjollete jeg hører! Jeg gikk da aldri rundt og sa det da jeg var gravid, selv om jeg elsker mannen min! JEG er gravid ikke vi! Men vi venter barn, slik hi sier.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #58 Skrevet 12. august 2010 00:07: Du synes ikke dette var litt usaklig og under beltestedet eller? Enn hvor uenig jeg er med Spinella, så var det der virkelig lavmål.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #59 Skrevet 12. august 2010 Har ikke lest alle innleggene over her. Men jeg forstår ikke at dette er provoserende egentlig... alle vet jo at mannen ikke er gravid, og derfor at "vi er gravide" kun er en måte å si at vi skal ha et barn sammen. Det for så vidt jeg vet kun et utrykk - som jeg tror kanskje kommer fra engelsk. Har egentlig aldri hørt dette uttrykket på norsk før.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #60 Skrevet 12. august 2010 Poenget er vel ikke bare at det er ukorrekt, men det høres ut som man prøver å framstå som en slags idealfamilie når man sier det. "Vi er sammen om alt og er knapt to individer lenger, og vi er enige om alt og alt er så flott på glanset papir". Slik oppleves det for meg. Det virker som om begge identitetene har druknet i en slags naiv illusjon om den perfekte familie. Litt krampaktig nesten.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #61 Skrevet 12. august 2010 Jeg er litt enig med 9:59. Som om man kan viske ut alle kjønnsforskjeller ved å påstå at man er gravide begge to. Men det er man jo ikke. Det er jammenmeg noen som blir provosert andre veien også Jeg og mannen min deler ganske likt på alt som er, men aksepterer jo naturen og hvordan ting er. Men så sa svigermor at "dere er jo gravide begge to" og da sa jo jeg at det stemmer jo ikke. Det er kun jeg som er gravid. Hvis han var gravid så måtte hun ikke gi ham vin i hvertfall og da skulle han heller ikke få spise gravlaksen han der og da satt og koste seg med. (kjefta ikke, det var mer som en morsomhet fordi jeg synes det var så rart sagt) Hun ble KJEMPESINT og mente at jeg ekskluderte ham. Det mente ikke han selv da, han er jo veldig involvert og skal blandt annet ha halve foreldrepermisjonen.. Han MÅ jo ikke late som om han er gravid selv om han skal bli far:)
Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #62 Skrevet 12. august 2010 9:59 her. Nettopp. Mannen min mente han skulle slutte å drikke, røyke og snuse når jeg ble gravid. Røykingen er det flott at han er solidarisk med, men ikke søren om jeg skal sitte og se på at han avstår fra alt han koser seg med fordi jeg er gravid. Hva i all verden hjelper det meg eller oss om han ikke skal kunne ta en øl til maten eller spise en blodig biff? Det er jeg som har barn i magen. Noe av det første min beste venninne sa til meg da jeg fortalte henne at jeg var gravid var "Ja, bare du ikke begynner å si at DERE er det så"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå