Anonym bruker Skrevet 11. august 2010 #26 Skrevet 11. august 2010 ...forts 22:08...da er jo faktisk ikke "jeg" gravid heller da...men magen min
Anonym bruker Skrevet 11. august 2010 #27 Skrevet 11. august 2010 Beklager å måtte si det. Til tross for flere års høyere utdannelse tar du feil. Du er gravid, dere venter barn. Selv om min mor pleier min far som har store ryggsmerter, er det han som har skiveutglidning, ikke hun. Selv om hun lager middag til ham og stryker ham på kinnet:-) Men for all del, kall det hva du vil. Mange vil synes du er ganske spesiell, men hvem bryr seg?
Anonym bruker Skrevet 11. august 2010 #28 Skrevet 11. august 2010 Ikke si at dere er gravide på jobb, dine kolleger tenker seg sitt. Hilsen gravid siviløkonom
Anonym bruker Skrevet 11. august 2010 #29 Skrevet 11. august 2010 Er ikke magen din en del av deg? Eller er du så unik at alle dine kroppsdeler har hver sin identitet? Spennende!
Spinella Skrevet 11. august 2010 #30 Skrevet 11. august 2010 Hvis jeg alltid skulle gå rundt å være redd for hva folk skulle si om meg om jeg sa en ting på den ene eller den andre måten, så tror jeg jeg hadde vært et veldig usikkert menneske.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2010 #31 Skrevet 11. august 2010 Det er fint at du ikke bryr deg om sånt, men feil har du uansett:-)
Anonym bruker Skrevet 11. august 2010 #32 Skrevet 11. august 2010 Ikke rart at du syns at også din mann er gravid. Jeg kikket på bloggen din, ja, du var jo helt desperat. Ser ut som hele ditt liv kretser rundt graviditeten slik at du må dele alt med alle, så i det minste mannen må være helt oppi det.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2010 #33 Skrevet 11. august 2010 En mann kan fysisk sett ikke bli gravid, det er derfor det høres så innmari dumt ut når de sier "vi er gravide" Vi venter barn er korrekt, dama er gravid!
Anonym bruker Skrevet 11. august 2010 #34 Skrevet 11. august 2010 22:15: Det var ironi. Jeg refererte til eksempelet om at "Jeg ser" er feil fordi det er øynene som ser.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2010 #35 Skrevet 11. august 2010 Du eier et fjell med selvtillit Spinella. Det er bra for du trenger det.
Spinella Skrevet 11. august 2010 #36 Skrevet 11. august 2010 Hvordan kan jeg ta feil? Så lenge Norsk Språkråd ikke har kommet med en regel som sier at det er gramatisk feil å si "vi er gravid", så har jeg rett.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2010 #37 Skrevet 11. august 2010 Interessant blogg - not. Gud, at noen tør å legge ut alt dette om seg selv. Leste nettopp at siste kontroll ikke kan godtas, bare halvparten av graviditeten var tilstede, andre halvparten var på jobb
Anonym bruker Skrevet 11. august 2010 #38 Skrevet 11. august 2010 Har din mann et barn i magen? Hvis svaret er ja, da er han gravid. Dere venter barn, du er gravid. Bare kvinner kan bli gravide, selv om du Norsk Språkråd ikke har spesifisert at menn ikke kan bli gravide. Det betyr ikke at du har rett bare fordi Norsk Språkråd ikke har dementert at din mann har et foster i magen.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2010 #39 Skrevet 11. august 2010 Haha, det har jo ingenting med gramatikk å gjøre!
Anonym bruker Skrevet 11. august 2010 #40 Skrevet 11. august 2010 Vi får vel ta hennes uttalelser med en klype salt, da hun sikkert er en smule hormonell om dagen:-) Sikkert godt å kverulere på nett:-)
Anonym bruker Skrevet 11. august 2010 #41 Skrevet 11. august 2010 Norsk Språkråd har egne jordmødre i staben, må vite:-D
Anonym bruker Skrevet 11. august 2010 #42 Skrevet 11. august 2010 Ja, man skal for all del ikke tas alvorlig i løpet av de 9 mnd man er gravid.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2010 #43 Skrevet 11. august 2010 Dette klarer jeg ikke å ta alvorlig.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2010 #44 Skrevet 11. august 2010 Jeg skal ikke hindre noen i å si "Vi er gravide", men vær forberedt på å bli tatt for å være litt tett.
Spinella Skrevet 11. august 2010 #46 Skrevet 11. august 2010 Det har noe med språket vårt å gjøre, måten vi snakker på. Jeg personlig går ikke rundt å passer på at hver setning jeg sier er medisinsk korrekt. Vi kan snakke i bilder, bruke metaforer. Man kan snakke om graviditet som en tilstand, noe man opplever, og ikke kun som noe fysisk som skjer med kroppen. Men ja, klart dette bare er kverrulering. Noe som HI nok sikkert er enig i.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2010 #47 Skrevet 11. august 2010 Jeg tror faktisk hele forløpet av denne (og mange andre) diskusjoner hadde vært lettere å følge om man ikke var anonym, da det er umulig å se hvem som følger opp hva her:-)
Anonym bruker Skrevet 11. august 2010 #48 Skrevet 11. august 2010 Selvfølgelig snakker vi ikke korrekt i alt vi sier. Men man sender signaler om hvem og hvordan man er gjennom bl.a. språkbruken vår. Å påstå at din mann er gravid, ikke bare i hverdagstale men i skrevne diskusjoner, gir et inntrykk av hvem du er. Vi er forskjellige, kan man si:-)
Spinella Skrevet 11. august 2010 #49 Skrevet 11. august 2010 Det første du sier er jeg faktisk enig i, man sender ut et signal om hvem man er når man sier "Vi er gravide". Kanskje det jeg sier er at jeg er svevende forelsket i mannen min, at denne graviditeten som vi kjempet i to år for å få til er noe av det største som har skjedd i mitt liv, og at jeg er så lykkelig at kanskje det er kvalmende for noen. Så ja, kanskje jeg er litt tett da
Anonym bruker Skrevet 11. august 2010 #50 Skrevet 11. august 2010 "Vi er gravide". Så koselig! Å ja jeg driter en lang marsj i om det er fysisk ukorrekt. Har dere aldri sagt f.eks åhh er så sulten at jeg holder på å dø eller noe i den duren??? Lykkelige par som venter barn sammen og er engasjerte, er gravide sammen. IKKE fordi mannen også fysisk er gravid, men de deler gleden over det som skjer. Hurra for de som gleder seg sammen-dobbel lykke!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå