Gå til innhold

Hvorfor må folk vente til nesten klokken 21 med å klippe gresset?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jo, tanken har streifet meg. Men tanken på at folk som mener de ikke får den respekten de fortjener på grunn av en fullt ut legitim og høyst vanlig handling hos et annet menneske, kanskje mangeler litt av de etterspurte egenskapene selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er tydeligvis forskjell på steder, folk og nabolag. Det høres jo ut som om du har det bra der du bor, og jeg trives heldigvis her jeg bor, så da trenger vi vel ikke være så uenige. Med mindre det er en prinsippsak for deg da, men prinsipper er uansett meningsløse å diskutere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi i dag var det dritvarmt, og noen mennekser (slik som meg) greier ikke slå plenen i slik varme. Da må man vente til det blir litt kjøligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine barn er ikke lette å legge. de våkner hele tiden også. men om jeg skulle bedt folk la være å klippe gresset etter 19 så måtte jeg nok bedt bilene utenfor la være å kjøre også. Det bråker omtrent like mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg kom med var at jeg syntes det er rart å komme med snakk om å hedres for å eie de forskjellige egenskapene man burde ha som voksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må si at jeg forstår begge sider her, men heller nok litt mot de som mener at man ikke kan ta hensyn til naboer hele tiden, men loven.

 

Det skal være ro mellom 23.00-07.00.

 

Nei, det er ikke nødvendig å klippe plenen så seint. Men, det er lov.

 

Så har man de som har barn som sover på dagtid, gravide som skal slappe av litt på dagen, noen barn legger seg kl 18.00, andre legger seg 21.00..... Skal man ta hensyn da også?

 

Har man bosatt seg et sted med naboer, ja, da må man tåle litt bråk. Er det på den andre siden feks noen naboer som står på utsiden av soverommet til ungen og prater og ler (feks forbipasserende som møtes) så er det greit å si at ungen sover der.

 

Plenklipping kl 21 er jo litt seint synes jeg. Men når går egentlig grensen da? Hadde HI hatt en unge som la seg 19.00 så hadde det jo vært et problem da også.

 

Jeg tar hensyn til mine naboer. Hvis de skal ha en fest av og til så er det helt i orden. Klipper de plenen seint så er det også helt i orden. Jeg lar de få leve sine liv på lik linje som meg, selv om jeg har en datter på 2 år. Hadde de derimot hatt fest hver helg, hadde jeg nok sagt ifra etter 23.00.

 

Og dette med lørdager, noen må faktisk på jobb på lørdagene også. Eller de har kanskje andre prioriteringer siden det etter norsk lov er lovlig å klippe plenen på hverdager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke skjønne at folk ikke kan respektere naboer.

 

Selv har jeg 5 flotte naboer som tar hensyn til meg, og jeg tar hensyn til de.

 

Har en jente på 3 år og en liten baby på 5 mnd.

De sovner klokken 18.

Hadde naboen begynt å klippe plenen klokken 21, hadde begge ungene våknet, og jeg hadde slitt med å legge begge på likt. Jeg mener ikke at naboen skal føye seg til meg. Og jeg mener ikke at jeg skal bestemme når noen skal klippe gresset, men mine naboer har nogenlunde iq til å forstå at det å klippe plenen klokken 21, er ikke helt heldig for min situasjon, eller de andre småbarnsforeldrene i nærheten. Det er jeg takknemlig for og verdsetter det høyt. Så høyt at jeg faktisk gjengjelder den respekten tilbake med tanke på støy og uro.

 

Gjør mot andre slik du vil andre skal gjøre mot deg, er det noe som heter. Det gjelder i de fleste situasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20:57, hvorfor i alle dager skulle noen prioritere å klippe gresset framfor å få litt tid med barnet sitt før middag, få i stand og konsumere en middag og deretter la den synke litt? Litt lyd må man leve med at det finnes i verden altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig så vanskelig å få til å klippe plenen med barna? Eller uten å bortprioritere barna? Man MÅ ikke være med barna 24/7. Har du ikke en mann som kunne klippet gresset mens du har barna? Eller omvendt?

 

Hilsen ikke 20:57, men veldig oppgitt over at folk virkelig ikke eier noe hensyn i det heletatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klokka 6-7-8 på fine kvelder sitter ofte flere naboer ute i sine hager, prater med venner og griller. Skal jeg da klippe plenen "rett i ansiktet" på dem og ødelegge hyggen?

 

Dessuten er ikke folk så velvillige overfor barn hvis de har hørt på 120 desibel støy fra naboens trampoline hele dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...