Gå til innhold

Hvorfor må folk vente til nesten klokken 21 med å klippe gresset?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

haha, nei vet du, det kommer vi ikke til å slutte med. Hørte du ikke at jeg sa at vi ikke har mulighet før?

 

Nå er det manuell klipper uansett, så den bråker jo ikke så mye da.

 

23 kan man ringe politiet, så to timer før ja. Syns ikke du har noe å klage over. Slutt å kommandere andre til å tilpasse sine liv etter deg, HI!

 

Hilsen hun med mannen som gikk ut 21 for å klippe.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det var smart. For da er det jo ingen igjen om 100 år til å irritere seg over.

 

Litt forskjell på å kutte ut populasjonen og å la være å klippe gresset etter 19, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flytt på landet, hvor du har over en kilometer til nærmeste nabo. Du kan ikke diktere naboen, og du må også respektere at naboen din kanskje ikke har mulighet til å klippe i helgene. Du har ikke full kontroll over livet hans/hennes, og kan dermed ikke bestemme.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å prøve å respekter at naboen din lever et annet liv enn deg! Han forholder seg til norsk lov, er opptatt av hagen sin og lever et liv blant småbarnsfamilier. Synes han fortjener respekt også jeg!

 

Som småbarnsmor har jeg full forståelse for at du ønsker søvn, men ikke skyld på andre når du ikke får den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke å kutte barna. Man kan oppdra dem og lære dem å holde snavla. Inntil det skjer så fortsetter jeg å klippe gresset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det virkelig snakk om å stoppe verden? Det er vel heller bare et spørsmål om folk kan ta hensyn? Er det å stoppe verden å be folk om å klippe plenen sin kl 19 istedenfor kl 21-22?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

etter klokka 19? Er dere helt gærne eller? Det er jo såååå mye igjen av dagen da at det er sterkt urimelig å kreve av andre.

 

Herregud.

 

Ikke rart folk driter i hva dere syns om gressklipping om dere bruker så teite krav som det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg respekterer han som bare det jeg. Han får parkere akkurat som han vil inne på vårt område, han har katter som går å pisser ned gården her og han har noen gode fester som varer til morgenkvisten en gang i mellom, uten at vi kjefter på han for det. Vil også legge til at han har døtrene sine annenhver helg i mnd, og da tar JEG ansvar. Det samme med de andre naboene mine. Tar hand om deres behov, slik de tar hand om mine, bortsett fra denne mannen som klipper plenen enda!

 

Så kom heller med et bedre argument.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke godt nok argument for deg at han ikke gjør noe galt når han klipper gresset sitt klokken ni om kvelden?

 

Plager hans fester deg til langt på natt så har du mulighet til å ringe politiet da. Du får glede deg til neste gang han har fest, ringe politiet fem over elleve og få utløp for din frustrasjon da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommandere? Hvor får dere det fra? GLAD jeg ikke er deres naboer. Gikk ut og sa ifra til naboen og spurte han om det var greit han tok resten av plenen i morgen. Det var selvfølgelig helt greit, og han forklarte at han helt hadde glemt at klokken hadde blitt så mye.

 

Her er tidsfristen 22 på hverdager og 23 i helger, så en time er det her.

 

Dere får holde på å drite i andre, så kommer nok karmaen og biter dere i ræva.

 

Og du som bor ved en flyplassen. Ditt valg. Jeg har ikke valgt å flytte vedisden av en som klipper plenen klokken 21..nå snart 22. (men som sagt er ferdig)

 

VELDIG glad jeg har moral og respekt for andre mennesker. Noe mange her inne ikke har....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har valgt å flytte vedsiden av mennesker!

 

Jeg har massevis av respekt for naboene mine jeg, ikke klipper jeg plenen på kveldstid, har aldri fester som varer lengre enn til 23 og er til liten bry, men jeg tolererer at andre gjør det annerledes.

 

Og jeg har faktisk sagt ifra til naboene når de har gjort noe ufint eller noe som ikke er akseptabelt, vi respekterer hverandre, og jeg respekterer at folk må få kunne klippe plenen når de selv vil sålenge de gjør det før 23.

 

Kan godt være du har respekt, men du har iallefall ikke medfølelse og det vitner om at du forventer at andre skal tilpasse seg deg. For all del, det er helt greit å spørre om noen kan vente til neste dag med plenklipping, men du kan ikke forvente deg et ja, ei heller at de hører på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, når jeg leser dine innlegg så er det nettopp det inntrykket jeg sitter igjen med. Her har vi et menneske med høy moral og dyp respekt for sine medmennesker. Takk for at du deler deg selv med oss en mandagskveld. Takk for alt du har lært oss og for at du har ledet oss inne på bedre veier.

Takk igjen og god natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo akkurat det jeg har! Medfølelse for at alle skal ha det bra, selv de 3 småbarnsfamiliene som bor her! Å klippe plenen kan man gjøre hele dagen, før kvelden, eller i helgene, eller nå som man har hatt sommerferie i 3 uker, men syntes det er lite hensynsfullt å la meg sitte oppe hele natten med en unge som ikke vil sove, for så å dra på jobb klokken 6 på morgenen, fordi plenen trenger en trim i DAG! Ingen regel som sier at JEG ikke kan irritere meg over det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får nok bare være enige om at da er vi uenige om det. Jeg synes det er helt greit at naboer holder på med små og store mer eller mindre høylydte ting rundt meg klokken ni om kvelden, du synes ikke det er greit!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en unge som er våken hele natta fordi h*n tilfeldigvis ble vekket klokka ni så har du tydeligvis mye å jobbe med når det gjelder søvnvaner. Her fritar jeg naboen din all skyld! Uheldig at barnet våknet, men med tanke på så mye du sitter her og skriver så er det lett å få inntrykk av at poden sover sin søteste søvn. Det bør kanskje du også snart gjøre, hvis du skal opp klokka seks. God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare er du en person med moral og evne til å respektere andre, du behersker sarkasme bedre enn de fleste også. Har du noen gang fått medalje?

 

Virker forresten ikke som du er opptatt med småbarn som ikke vil sove!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA, ungen sover heldigvis. Våkner sønnen min etter 3 timers søvn, får ikke jeg lagt han igjen. Slik fungerer det for mange, så slapp av Dr. Phil. Det har ingenting med dårlig søvnvaner å gjøre. Naboen har ikke noe skyld, men kunne hatt det om ungen min hadde våknet.

 

Gå å legg deg nå, før du sprekker. God natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du 22:18, mener at man må ha en medalje for å ha moral, respekt for andre individer på denne planeten, og beherske sarkasme, lurer jeg fælt på hva slags menneske du er. Disse egenskapene er vel egentlig egenskaper man blir født med og/eller får inn via oppdragelsen. Men du har vel kanskje ikke enset det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med HI.

 

Det hadde dere vært også, om dere slet like mye som det jeg gjør for å legge alle barna mine. To i trassalderen og en som våkner hver 3 time.

 

Handler ikke om å stoppe opp hele livet sitt for meg, men litt hensyn syntes jeg folk burde ha for nabofredens skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...