Gå til innhold

Hvorfor må folk vente til nesten klokken 21 med å klippe gresset?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Klikker for meg altså. Ja, jeg vet at jeg ikke eier lufta og verden rundt meg, men det må da gå ann å vise litt hensyn? La gutten min for 1 time siden, og jeg skal banne på at naboen klarer å vekke han innen 10 minutter. En time å legge 2 sekunder å vekke.

 

TAKK, jævla nabo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er vi hjemme fra jobb ca kl 17:00 (ikke begge to, men da er familien samlet igjen) Så er det mat - barnetv - eventyr og kveldsstell av tre små, som hvis alt går etter planen sovner ca kl 20:00. Så etter litt rydding og en liten hvil blir fort klokka nærmere ni her også, før gresset ligger flatt i hagen.

 

Sorry, men får det ikke til på andre måter. Søndager er det også noen som irriterer seg over og lørdagene er ikke fast gressklippedag her i gården. Men selvfølgelig, mannen kan jo søke om 80% stilling slik at vi får klippet gresset før du skal legge barnet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme problem hadde jeg, til jeg var gravid igjen og hormonell, gikk ut og stoppet naboen, forklarte nok så beskt at han kunne hoppe i havet! Han kom til å vekke ungene min, og gjorde han det, så var han barnepasser i natt. Vi bor på landet, og han er eneste nabo på ca 500 m. Så her er det nå stille og godt etter 18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi folk er onskapsfulle og frekke... hehe, har det samme problemet her. Ut å ruse litt bil klokka 7 på søndagsmorran og sånn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du hadde eid litt respekt, hadde du tatt gresset med en gang du kom hjem fra jobb, eller lørdager! Skjønner ikke at dere ikke klarer å klippe før 21? Det klarer da vi, og vi er hjemme kl 17 vi og.... Prioriteringer kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi noen av oss lever et liv der leggetid for barna er nærmere midnatt, eller enda verre: barna har flyttet hjemmefra! Og da faller det seg ikke naturlig å tenke på eller ta hensyn til at noen har småtroll, og det skulle heller ikke være nødvendig å måtte innrette oss etter dem. Naboen klipper neppe gresset etter klokka 21 hver kveld, så da står nok både du og ungen det over at det bråker litt.

 

Alle vi med større unger har kommet oss gjennom både gressklippinger, snøfresinger, nabofester og tubaøvelser uten å forvente at naboen tenker på oss, så da klarer nok du det også. Lukk vinduet hos småtten, eller sitt inne hos han så du kan roe han med en gang han våkner, så venner han seg til at litt lyd ikke er noe å bry seg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud for noen folk!! Gjelder de samme reglene når bøndene holder på i slåtten?? Da kjører de i skytteltrafikk med traktorer her fra kl 07-23. Skal jeg stå i vinduet og hytte med neven og si "nei nei nei ungene mine sover! Du må vente til i morgen!!" når han egentlig har 4 timer igjen av arbeidsdagen??

 

 

sender forøvrig ut mannen for å klippe plenen her ETTER at ungene har sovnet for kvelden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min gikk ut for å klippe nå. Vi har ikke hatt tid før nå. Og det tar jo litt tid siden den er manuell også.

 

Men så mye bråk det er i nabolaget her om natta så tror jeg ikke noen bryr seg. Og klokka er jo ikke 23-24 heller akkurat.

 

Barna våre sovner 18 og 19, skulle vi krevet at alle andre dempet seg etter dette? en smule urimelig ville vi jo vært da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er såååå glad for at jeg, med vilje, la ungen til å sove ute i vogna når naboen klipte gresset, når guttungen på andre siden av veien øvde på el.gitar og når ungene skrålte på fotballbanen. Og jeg er såååå glad for at jeg støvsugde hver kveld etter at ungen hadde lagt seg, at jeg spilte høy musikk og så på tv.

Jeg er sååå glad for at jeg vendte henne til lyd(er) og at hun sover uansett slik at jeg slipper å irritere meg over søvnløs unge og at naboene ikke tar hensyn når de ikke trenger å gjøre det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er prioriteringer, og det er ikke kanskje en gang. Vi prioriterer barna, og å få i de litt middagsmat og være litt sammen med dem før leggetid.

 

Vi bor i Oslo, ved en vei med en del trafikk. Naboen øver trommer og andre er på trampoline. Her er det menneskelig akitvitet fra morgen til kveld, og vi liker det, derfor bor vi her.

 

Tror forresten at hvor fort barn vokner opp fra søvn er en vane. Gjør man barna vant med at alle skal gå på tåspissene når de sover, så gjør man dem og seg selv en bjørnetjeneste. Her sover tre stykker fra klokken 20:00, selv med gressklipping, trommer og trafikk. Selv med det sinnsyke tordenvære for litt siden, hvor det braket løs på alle kanter, så sov alle tre seg gjennom hele uværet.

 

Hadde vi bodd på landet, men en sart nabo å ta hensyn til, så ville vi nok gått for naturtomt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men herregud da dame, jeg sier jo ikke at jeg er et spesielt tilfelle??!! Er sikkert flere som har det slik som meg, og ikke tålererer det. Fordi om du ikke ble provosert over det, har vel jeg lov til det? Hva slags rar innstilling er det?

 

Naboen klipper ikke gresset hver dag, så derfor mener jeg at når han først skal klippe/snøfrese/snekre osv kan han legge det til en LØRDAG eller tidligere på dagen. Handler om å respektere naboene sine! Jeg hadde følt meg dum og flau om jeg hadde klart å vekke ungene til naboen fordi mine behov for å (noe så simpelt som å) klippe plenen var større enn å respektere at naboen sine barn sov.

 

Har selv en nabo som har ei tulle på 1 år, og når jeg var ute å klippet plenen KLOKKEN 18, spurte jeg henne om jentungen hennes sov, slik at jeg kunne ta resten dagen etter om det var nødvendig. Det er som jeg sier, å ha et godt forhold til sine naboer, og respektere at man bor nært og må føye seg til hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FOLK SOM KLIPPER GRESS ETTER KL 19 BURDE SKAMME SEG! Om de har så store problemer med å få tid til å gjøre det, så VENT TIL HELGEN!!!!!!!!!!!!!

 

Eg blir selv forbanna når folk klipper gress når ungen eller eg selv skal sove... Ville ALDRI selv hatt begynt med noe sånt etter vanlig leggetid for små barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg mener ikke at du skal kreve det. Jeg mener at naboen din skal skjønne det selv. Og du! Slutte å klippe plenen så sent!

 

Lurer på hva alle her inne driver med, siden de ikke kan klippe gress før klokken 21 på kvelden? Bare 1 time før man kan ringe politiet å klage på husbråk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gjorde det selv engang.. har en 2 åring,han sov fint over...

Pleier som regel å få det unna tidligere ja,men rekker det aldri før 19 ( eller klipper søndag ettermiddag) så barna i nabolaget tar jeg ikke hensyn til...å det gjør forresten ikke resten av nabolaget heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som forventer at verden snurrer rundt barnas akse og at alle skal ta hensyn til dem fordi de har klart å reprodusere seg må jeg bare le HØYT av!!! :D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du er nok ikke et spesielt tilfelle. Du er i godt selskap av hysteriske mødre foreningen, men sjarmerende er det ikke!

 

I følge loven skal det være stille mellom klokken 23:00 og klokken 06/07:00. Skal du bråke i den tiden må du søke om tillatelse, hvis ikke kan politiet komme å ta deg. Politiet tar ikke personer med gressklippere klokken ni om kvelden, men det gjør tydeligvis du!

 

Lær barnet ditt å sove med lyd rundt seg, så slipper du og barnet å bli så avhengig av å føle på at folk ikke tar hensyn, at dere ikke får respekt osv.

Det virker bare slitsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ler med deg 21:16. Dette er bare latterlig!

 

Skal småbarnsforeldre som bor i nærheten av Gardermoen få ekstra barnetrygd som plaster på såret kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå er det jo en gylden middelvei. Min sønn våkner ikke av at jeg ser tv, spiller litt musikk eller setter på oppvaskmaskinen, liksom, men han våkner fort om naboen (som har hagen sin 3 meter fra soveromsvinduet hans) durer igang en gammel gressklipper! Har jo ingenting med å måtte gå på tå hjemme???!!!!

 

Selv sover jeg som en dupp uansett hvor jeg sovner, men klarer ikke å sove med 100desibel midt inn i hodet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21:16

 

Eg tar hensyn til mine- OG andres barn! Feks så roper eg ikke høyt når eg ser en barnevogn, klipper ikke gress etter 19(spiller heller ikke høy musikk sent på kvelden) og banker på døra, istedet for å bruke ringeklokka om eg skal besøke folk med barn... Går an å tenke litt lenger enn til sin egen nesetipp frøken!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er virkelig glad jeg ikke har noen av dere som svarer at dere ikke respekterer naboene, som naboer. Takk gud for at jeg har flotte naboer som respekterer både meg og de andre som bor rundt her.

 

Hadde noen fyrt opp gressklipperen her nå, etter at jeg har brukt 3 timer på å få gutten min til å sove, hadde jeg gått ut og spurt om han/hun kunne vente til i morgen. Men heldigvis er ikke det en issue her jeg bor, og igjen, takk for deeeeeet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stopp verden i barnet mitt sine sovetider!

 

Det handler om respekt, for det handler om respekt, og det handler om hensyn, ja hensyn!

 

Nye raplåten til Ravi når nurket kommer, eller forresten, han er vel ganske rund i kantene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det går an å tenke litt lengre enn sin nesetipp og det er noe mange småbarnsforeldre burde ta til seg. Verden stopper ikke opp selv om ditt barn skal sove og en kan ikke forvente at naboer skal ta hensyn til deg og ditt.

Jeg tror ikke jeg vet om noen annen gruppe som klager, krever og forlanger så mye av menneskene rundt seg som akkurat småbarnsforeldre.

 

21:16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det er det dummeste jeg har lest. For det første: 2 timer før man kan klage på husbråk. For det andre: Hvis man skal være stille en time før man egentlig må være stille.

 

Neida, HI, det er du som har bæsja på leggen og ikke vendt ungen din på søvn under støy, og nå klager du på at ingen tar hensyn til deg, når det er du som har gjort en feil.

 

Ungen min sovner til gressklipperlyd, skal jeg nekte folk å klippe plenen klokka 16 bare fordi ungen min sovner sittende i sofaen med en gang en gressklipper blir slått på? Eller er det forskjell fordi det er ditt barn kanskje? Vi bor ved en flyplass med jagerfly, skal jeg ringe til dem og si at jeg våkner når de skal ut og jage russere klokka 04 om natta? Eller drite i det og tenke på at det er nasjonal sikkerhet?

 

Man kan ikke få alt man vil her i livet, og så lenge det ikke bryter loven så er det ingenting du kan gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tørre å påstå at barn og støy forbundet med barn generelt er større kilde til irritasjon hos folk enn det gressklippere er. En undersøkelse om hva som irriterer folk så kom nettopp barn på førsteplass.

 

Så vis hensyn, bruk kondom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hysterisk?? Er jeg hysterisk fordi jeg ikke vil være våken hele natta med ungen, når jeg skal på jobb klokken 6 i morgen og guttungen skal i barnehage? Er det virkelig hysterisk å mene at det er dårlig gjort å ødelegge en hel nattesøvn for meg fordi naboen ABSOLUTT må klippe gresset så sent på kvelden? Tror ikke det. Er som sagt snakk om respekt. Prøv å smak på ordet, for du har tydligvis veldig lite forhold til akkurat den sammensetningen av bokstaver.

 

Lite sjarmerende? Lurer på om det er du eller jeg som er lite sjarmerende.... En som gir f... i alle rundt seg eller en som bryr seg om sine medmennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...