GogJSpentNå Skrevet 3. august 2010 #26 Skrevet 3. august 2010 Må jo si at katter er jo utedyr, di aller fleste da. Å har og fått erfare at dem gjør i fra seg i andre sine hager,på andre sine trapper, sandkasser, veranda, ute bord og stoler, til og med inne hvis dem kommer seg dit. Legger seg i vognen til barn, til og med dem som har netting, hvordan dem kommer seg inn dær lurer jeg sterkt på. Jeg har selv had to katter, men da bodde jeg ikke i tettbebygd støk i sentrum. Jeg gav bort mine to katter til noen som har gård når vi startet familie å måtte kjøpe hus i sentrum. Men her er mange andre som har kstter her, noe jeg ikke skjønner.. Mange mange katter som blir påkjørt her for det kjører så masse biler, å da får dem seg bare ny katt.. Synes det er egoistisk jeg, stakkars katter.. Noen plasser passer d seg rett og slett ikke og ha utekatter, sån er det bare.. Men jeg tar forhondsregler og har lokk over sandkassen og noe luktegreier kattene ikke liker på trappen min.. Går ganske bra det synes jeg.. Men kan godt henne det er for at alle kattene blir påkjørt når dem blir store nok til å gå ut..
Mamman til Stella og Håkon Skrevet 3. august 2010 #27 Skrevet 3. august 2010 katten min er 5 år gamel å har aldri blitt påskjørt ! jeg bor i et nabolag, der hvor det er lov å ha katt rekkehusene, altså der hvor jeg bor. hvis de andre ikke liker det får de flytte til en plass hvor det ikke er lov med katter da. dessuten er det 30 km/t her, hvis noen kjører på katten min er det h*nnes feil.
Gjest Skrevet 3. august 2010 #28 Skrevet 3. august 2010 Enig med HI her jeg.. skjønner jo at dere katte eiere elsker å er glad i kjæledyra deres. Men ikke alle vil ha dem over til seg.. De som har hunder, lar jo ikke hundene fly løs, inn til andre, tisse på verandaene til naboen osv.. Så jeg mener katter heller ikke skal fly rundt til hvemsomhelst. Skjønner dette er vanskelig å styre, men bra irritende med katt på møbler, inn i huset osv når man ikke vil ha de der.. Gubben her jager de heldigvis bort om det kommer noen, så noen av de har skjønt tegninga... men ikke alle..
lindynatt Skrevet 3. august 2010 #29 Skrevet 3. august 2010 Vi hadde en haug med skit i hagen og irriterte oss over disse nabo kattene. Helt til vi så at skiten ikke ble lagt av nabokattene, men av 3 pinnsvin som da koste seg i hagen vår. Skjønner ikke helt problemet, det er en del av livet med katter og jeg synes synd i innekatter, det er ikke det katter trenger
Fru.Antonsen Skrevet 3. august 2010 #30 Skrevet 3. august 2010 Må ikke bruke en formue på keep tha cat away, bruk oppraspet sitronskall i blomsterbed <(syns ikke under blomsterbladene likevel). Kjøp en luftfriskner med sitrus lukt, vask bordet med jif m sitron osv. Du merker meget lite til denne sitrusfrukten selv men kattene kjenner det
Mamman til Stella og Håkon Skrevet 3. august 2010 #31 Skrevet 3. august 2010 ja, det finnes mange kreative måter for å holde kattene unna hvis man ikke vil det. hvis man virkelig gidder bryet med å irritere seg over det da.dessuten så er det bare å legge putene til møblene i en putekasse eller inne om natten. ikke værre en det. hunder å katter er helt forskjellige... man går jo helst ikke i bånd med katten da! ......7777777777777777777q2 ( det siste skrev foresten pusekatt bebisen min på 7 uker, hun elsker å gå på tastaturet )
Cat&Gullungene Skrevet 4. august 2010 #32 Skrevet 4. august 2010 Snakk med naboene dine og be de kasterere hannkatten sin (el steriliserer hvis det er en hunnkatt), så er iallefall tisseproblemet løst. I strøk hvor man har mange tette naboer synes jeg at dette burde være en slags "lov". Skjønner godt at man blir fortvilet hvis katter markerer seg på møbler o.l... Når det er sagt synes jeg vel du overreagerer noe. Skjønner at det ikke er morro med kattebæsj heller, men man får ta sine forhåndsregler. Når man har naboer er det alltid noe man kan irritere seg over. Jeg hater f.eks at de under oss røyker ute slik at det siver opp på vår veranda, eller at enkelte av naboungene ikke har oppdragelse og oppfører seg deretter, +++ Men sånn er det å ha tette naboer, på godt og vondt. Jeg er stort sett veldig fornøyd jeg da ;-))))
2 fra før,nr3 født jan.2011:) Skrevet 4. august 2010 #33 Skrevet 4. august 2010 Hei! Jeg har selv to kastrerte katter, vi har katteluke så de går inn og ut slik det passer dem selv. HELT supert Vi bor heldigvis landlig til, så de har nok med å boltre seg på vårt sitt område, også siden de er kastrerte så går de aldri langt;-) Sandkassen te gutta har vi lokk på for sikkerhets skyld. (de pisser/skiter heldigvis ikke i nærheten av huset eller direkte i hagen, så er ikke plaget med kattepisslukt, bæsj e.l.) Men forstår folk som blir fortvilte over andres katter som skiter i blomsterbed, og ikke minst pisser rundt husvegger og inngangsdører . (mine foreldre er plaget med nabokatter) De kan ikke ha garasjeporten åpen, for da er det alltid masse poteavtrykk på bilene, så pisser kattene også inne i garasjen. Kattebæsj i blomsterbedene, og hvis de setter sko e.l. rundt inngangspartiet så risikerer man at de lukter kattepiss dagen etterpå. Ekkelt er dette, men jeg tror det hadde vært litt bedre hvis alle katteeiere hadde kastrert kattene sine. Da hadde de ikke fart rundt å skvettet overalt på andres eiendommer, og kanskje holdt seg mer i ro også?
Lemonia Skrevet 4. august 2010 #34 Skrevet 4. august 2010 Hvis man velger å bo i hus med hage så må man regne med at andre har katt, det er en del av livet. De som bor i blokk må f.eks. regne med mer støy fra naboene enn de som har enebolig. Liker du ikke katter får du flytte til leilighet. Så enkelt er det faktisk.
Mamman til Stella og Håkon Skrevet 4. august 2010 #35 Skrevet 4. august 2010 signerer den siste her !
Hera1 Skrevet 7. august 2010 #36 Skrevet 7. august 2010 Foreløpig er jo ikke vi mennesker de eneste vesenene på jordens overflate, og om vi vil det eller ikke, er vi nødt til å dele den med andre dyr, både de vi liker og de vi ikke liker. For at dette skal gå så smertefritt som mulig, må vi tilpasse oss hverandre så godt vi kan, istedetfor å bure inne alle dyr vi ikke liker. Dette innebærer at det av og til kan komme f.eks pinnsvin, maur, snegler, rådyr, elg eller katt inn i hagen din, da disse dyrene ikke har et eiendomsmarked som fungerer på samme måte som vårt. Vær istedet glad for at ikke det er en løve som tusler inn i hagen din!
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 7. august 2010 #37 Skrevet 7. august 2010 Vel, man får jo sandkasser med lokk. De er ganske kjekke, så slipper man fuglemøkk i sandkassa også. Siden fuglemøkk ikke er spesiellt sunt for helsa heller:-) men ellers vil jeg si meg enig med deg forsåvidt. Jeg har 3 katter, og tar ansvaret mitt. Og jeg kan med hånden på hjertet si at ingen av mine katter har bæsjet i sandkassa til unga på feltet her. Grunnen til at jeg vet det, er fordi det aldri var kattemøkk i sandkassa, før en ny nabo flyttet inn. Og jeg irriterer meg grønn. Har sprayet sandkassa og greier. Endå det ikke er mine katter som driter der. Mine er nemlig bare i hagen eller skauen rundt her, siden de ikke er superbegeistret for andre mennesker enn oss. Nå har vi en kattunge da, og han har jeg nok hatt litt mindre kustus på. Men har oppfordret naboer til å sprute ham vekk fra hagene hvis de ikke vil ha ham der, og det har funket. Men nå er han fremdeles liten, og han skal kastreres veldig snart. For det mener jeg er nr 1 som katteeier, kastrering og sterilisering. Det handler faktisk om kattens beste også. Men det er synd at du har så lite omtenksomme naboer. Mine er tydeligvis veloppdratte, til forskjell fra unga;-) de holder seg til her vi bor liksom. Men vet du hva som gjør meg forbanna? Hundemøkk. På feltet her, er det dritmange bikkjer, og nesten ikke en kjeft som plukker opp etter de. Man kunne jo ikke la unga stabbe rundt når de var små tilfelle de ramlet i hundemøkk. Og det er ikke nusselige små marker som ligger igjen, men digre kabler...
trollmamma Skrevet 8. august 2010 #38 Skrevet 8. august 2010 Her hvor jeg bor er ikke katter noe problem. Vi bor landlig til. Jeg kan ikke fordra hunder. De bjeffer og er ekle. Skal jeg på spasertur så må jeg gå forbi naboens hus, og de bjeffer som bare F. Irriterer meg, for viss jeg har en sovende unge i vogna, så våkner jo hun. Det går også hester forbi vår veg, og de skiter store ruer midt i vegen. Ekkelt, farlig og irriterende. Så da bør både hunde- og hestehold forbys Også er jeg veeeldig allergisk mopt gress, så synst at det skal forbys å ha gress på jordkloden, ettersom det er irriterende for mange mennesker, ja og bjørk også da.
Mamman til Stella og Håkon Skrevet 8. august 2010 #39 Skrevet 8. august 2010 hahaha :') Trollmamma har et poeng. *ler*
mammagull&prinsessa_i_magen Skrevet 8. august 2010 #40 Skrevet 8. august 2010 haha ja dette blir for dumt å kreve at folk skal holde kattene sine innendørs... som mange andre sier her at da får du flytte i en leilighet.... vi bor på landet her jeg er vokst opp.. vi har mulvarp som graver i hagen, vi har rådyr som har spist i stykker ene tujaen.. vi har fugler som lager reir oppunder husveggen og lager til tider irriterende lyder og BÆSJ på bakken under. vi finner BÆSJ etter både rådyr, elg og hare i hagen vår... og en annen ting, de som røyker rett på ut siden av inngangen til div sentere og butikker irriterer meg... ikke vanskelig å gå noen meter til bort fra døra... men klager jeg over det, NEI!!!!!!!!!!!! fordi man må ta hensyn over hverandres behov!!!! men kan vel for f*** ikke nekte dyra å komme inn i vår hage heller....
Mamman til Stella og Håkon Skrevet 8. august 2010 #41 Skrevet 8. august 2010 kunne ikke vært mer enig
JenteOgGutterMamma! Skrevet 8. august 2010 #42 Skrevet 8. august 2010 Heeelt enig med Havfruen Arie!!! Det er jo båndtvang på hunder og skulle vært det på katter også!!!! Her i byggefeltet der vi bor er det et STORT problem, det er over 20 katter på et lite område, og vi og naboene kan ikke ha hageputer, vogner ute.... dei pisser og bæsjer overalt, og vi har 5 barn, og det er ikke mange dagen siden det var bæsj i sankassen igjen.... og dei bæsjer til og med på plenen uten å grave det ned!!!! Det er IKKE moro å gå gravid med så stort katteproblem, må passe seg til stadighet for barna må jo få leke ute, ogdet er IKKE moro med kattebæsj på klær og sko!!! Hater katter!!!
AO3 Skrevet 8. august 2010 #43 Skrevet 8. august 2010 Ja, med det samme kan man jo forby: - småfugler (bæsj og bråk) - måker (ditto pluss terrorisering når de har reir) - kråker (bråker, bæsjer, dessuten Salmonellafare på lik linje med de to første punktene) - gressklippere - biler - barn (gud, som de bråker! Hold dem innendørs!) - hunder (bjeffer, bæsjer) - bier, veps, mygg - snegler - å høre på musikk eller ha på TV med åpne dører/vinduer - snakke høyt med åpne dører/vinduer Vel, når jeg tenker meg om burde vi vel alle egentlig bo i isolerte hytter ute i skogen, hvor det er umulig å irritere seg over naboer fordi det ikke ER noen naboer. Å ha naboer innebærer at man må finne seg i både katter, gressklippere og barn. Er man ikke innstilt på det, bør man bo på et sted der man ikke HAR naboer. Nå regner jeg ikke med "gale kattedamer" med 20+ ukastrerte katter som løper vilt rundt, slike kattehold er jeg enig i burde stoppes. Men hvis du ikke vil være ute i hagen pga en og annen nabokatt, da er kanskje DU det egentlige problemet, ikke katten? Jeg har selv innekatter, forresten, så jeg hadde kanskje blitt "godtatt" som nabo av deg?
Hera1 Skrevet 8. august 2010 #44 Skrevet 8. august 2010 Helt enig! Hva skal man med barn? Hvis man absolutt må ha det, får man holde dem inne. De bråker og kommer inn i hagen, dessuten skremmer de kattene våre!
Mamman til Stella og Håkon Skrevet 8. august 2010 #45 Skrevet 8. august 2010 enig med de to siste ...! haha og du som ser du "hater katter!!!" jeg elsker katter <333
Cat&Gullungene Skrevet 9. august 2010 #46 Skrevet 9. august 2010 Jeg må le litt av hele denne debatten!!! Men man kan jo foreslå at folk kan begynne å ha barna sine i bånd, for det er mange unger som foreldrene har absolutt ingen kontroll over.
WPW Skrevet 9. august 2010 #47 Skrevet 9. august 2010 For et fantastisk og ærlig innlegg!! Sånn som de fleste uten katt tenker, men ikke tørr si:)
Linnymor_87 Skrevet 9. august 2010 #48 Skrevet 9. august 2010 jeg har 2 katter.. og det å stenge dem inne tror jeg hadde blitt helt forjævlig for dem, unnskyld uttrykket... men om en katt har lyst til å gå ut så syns jeg det er forferdelig dyreplageri å holde dem inne.... særlig på varme sommerdager... mine katter er ihvertfall veldig glade i sol.... men jeg skjønner frustrasjonen din... det må jeg si.... kattebæsj er ekkelt og katteppiss stinker helvete... jeg har kastrert hankatten min og sterilisert hunkatten min så de har ikke noe behov for å markere noe sted.. jeg har aldri sett det ihvertfall... og en annen ting er at de er litt "rare" i forhold til andre katter, så de kommer inn og går i kassa si og så går de ut igjen.... desverre er ikke alle katter så snåle...
AO3 Skrevet 9. august 2010 #49 Skrevet 9. august 2010 Linnymor: Litt OT, men det du skriver her er typisk for en person som ikke vet hvordan det er å ha innekatt. Jeg kan si det er like fælt for utekatter å bli overkjørt av biler, f.eks, eller slåss og få farlige smittsomme sykdommer. De fleste innekatter har vært inne hele sitt liv, det er ikke snakk om å stenge inne en katt som er vant til å være ute - det går vanligvis ikke. Hvis man steriliserer/kastrerer katten sin, slipper man problemet med markering helt - for ja, jeg er helt enig: Hannkattpiss stinker noe helt GRUSOMT. Ansvarlige katteeiere kastrerer/steriliserer kattene sine!!! Men at kattebæsj skal være noe stort problem - jeg har selv vokst opp i villastrøk, vi har hatt katt selv og naboene har hatt katter - men jeg har aldri sett en eneste kattebæsj noe sted? Aldri tråkket i en? Jeg kan skjønne det hvis man har en "gal kattedame" med haugevis med katter til nabo, men det er vel ikke vanligvis tilfellet?
mammagull&prinsessa_i_magen Skrevet 9. august 2010 #50 Skrevet 9. august 2010 meg80: er rart du sier det, jeg har heller ALDRI tråkket i kattebæsj noe sted og jeg bor veldig landlig, med mange katter i nabolaget..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå