Havfruen Ariel Skrevet 2. august 2010 #1 Skrevet 2. august 2010 Skal du ha katt, så kos deg med den inne. Hvorfor er det ikke forbudt med utekatter i bebodde strøk??? Det er meg helt uforståelig. Jeg synes det er så vanvittig selvisk å slippe ut katter i nabolaget..så alle andre må slite med dritten. Naboer til kattemennesker kan: - helst ikke ha sandkasse så barn får kose seg i egen hage - bør helst bruke en formue på keep the cat away - lukke alle åpninger til terrasser osv for å unngå illeluktende tissing - utemøbler må passes godt på og puter må for all del ikke bli liggende ute en natt...da er de fulle av ekle katter hår. Med andre ord du som har katt - er du klar over at du ødelegger utekosen til mange av naboene dinei den korte tiden vi faktisk kan være ute i hagen.
Mamman til Stella og Håkon Skrevet 2. august 2010 #2 Skrevet 2. august 2010 fordi katter er kjæledyr å mange knytter seg til de å anser de som et lite familiemedlem. har selv 2 katter som jeg elsker <3
de_to og den lille Skrevet 2. august 2010 #3 Skrevet 2. august 2010 Og var ikke det et ganske selvisk innlegg? - dekk til sandkassen med noen planker eller en presenning - grav heller ned noen appelsinskall i blomsterbed el. andre steder du ikke vil katten skal gå - bare å helle mandeldråper oppå kattetisset så lukter det ikke mere - ha en putekasse og legg putene inn der Jeg har ikke katt og kan heller ikke ha det pga allergi, men katter er fine dyr og trenger å bevege seg ute i det fri. Om man skal forby alt som irriterer folk hadde man fort endt opp med forbud mot, eks. røyking ute, hunder, unger, fugler... u name it. Ta heller noen forhåndsregler og forsøk å irritere deg mindre
Havfruen Ariel Skrevet 2. august 2010 Forfatter #4 Skrevet 2. august 2010 Og det skjønner jeg..men ha de da for all del inne...det er du som har gjort det valget med kjæledyr og da skal jo ikke området rundt deg lide for dine behov.....
Lykken_er_tre Skrevet 2. august 2010 #5 Skrevet 2. august 2010 Signerer det siste innlegget, slapp av og ikke irriter deg så mye.. må være så slitsomt å ha det slik.
Havfruen Ariel Skrevet 2. august 2010 Forfatter #6 Skrevet 2. august 2010 Vi har vært litt kreative i vår egen hage og laget et flott lekeanlegg til våre barn...i dag fant jeg en bæsj....jeg håper du har forståelse for at vi faktisk ønsker å ha frihet til å kose oss i vår egen hage...og jeg gjør alt for å holde katter borte....eneste jeg ikke gjør er å legge rottegift i deilig lokkemat Katter koser seg dessverre i andre hager...løsningen på det er å forby utekatter :-)
Mamman til Stella og Håkon Skrevet 2. august 2010 #7 Skrevet 2. august 2010 haha, dette blir bare teit.. unskyld meg, men de fleste katter er jo utedyr å man stenger de ikke inne pga folk som irriterer seg over småting. naboene mine er glade i kattene mine å har aldri hørt noen klage på de! forby utekatter ja.. lykketil med den saken..den kommer du nok ikke langt med
Des-10 Skrevet 2. august 2010 #8 Skrevet 2. august 2010 ...da jeg var ute i dag ble jeg stukket av en veps...i min egen hage. Vepser koser seg også i andres hager...kanskje det også bør forbys?? Og naboens hund stod inne og bjeffet når min lille gutt skulle sove. Så han kunne ikke sove ute i hagen allikevel. Kanskje hundehold også bør bli forbudt..? Det kommer aldri til å bli noen lov som forbyr utekatter, så mitt tips er å bare gjøre det beste ut av det, og ikke bruke så mye engergi på å irritere seg over det.
peak Skrevet 2. august 2010 #9 Skrevet 2. august 2010 Hei Havfruen Ariel. Jeg er helt ening med deg. Jeg er livredd katter og her hos meg kryr det. Har en liten gutt på 3 år som elsker å gå barfot i gresset, men det er ikke få ganger han kommer inn med kattedrit under foten, sandkassen måtte vi bare fjerne for den var så full av kattedrit og det hjelper ikke å dekke det til når ungene ikke før er ferdig å leke så er de der. Skal man ha katt for de ha det i sin egen hage og ikke hos naboene. Men de som har katt selv har ikke dette problemet for katten gjør jo alt hos naboene sine. Jeg spyr og nå som jeg er gravid og må være forsiktig med katteavføring å slikt er det helt pyton. Du har min fulle støtte i dette innlegget og dere som har katt bør slutte å være så egoistiske og ta så lite hensyn til andre. Jeg tør ikke gå forbi en katt engang og det er svært plagsomt og være så redd disse dyrene som går så fritt. Alle sier jo at deres katt er ikke farlig, ta hensyn... Ha forståelse at ikke alle liker disse dyrene og at noen er redd.
Mamman til Stella og Håkon Skrevet 2. august 2010 #10 Skrevet 2. august 2010 haha, dette blir bare teit.. unskyld meg, men de fleste katter er jo utedyr å man stenger de ikke inne pga folk som irriterer seg over småting. naboene mine er glade i kattene mine å har aldri hørt noen klage på de! forby utekatter ja.. lykketil med den saken..den kommer du nok ikke langt med
de_to og den lille Skrevet 2. august 2010 #11 Skrevet 2. august 2010 Jeg er livredd meitemark, og var livredd hunder. Men kan jo ikke drive å forby disse. Get used to it - or get over it
Havfruen Ariel Skrevet 2. august 2010 Forfatter #12 Skrevet 2. august 2010 Drømmetenking..jeg vet at det aldri kommer til å skje...men drømmer kan man ha :-) Jeg liker ikker katter og katter i min hage er der på egen risiko.
Ziz Skrevet 2. august 2010 #13 Skrevet 2. august 2010 Jeg tipper dere hadde ønsket kattene tilbake når husene deres ble invadert av mus, rotter og andre skadedyr som katten holder borte
Havfruen Ariel Skrevet 2. august 2010 Forfatter #14 Skrevet 2. august 2010 Bor man på landet...helt greit. Men i byer og tettstedet....seriøst... de som har katt blir litt trangsynt og "tror" at alle liker kattene dere.... Jeg vil ferdes i min egen hage uten å tråkke i kattebæsj fra naboens katt....jeg synes faktisk bæsj og tiss er ekkelt...
Havfruen Ariel Skrevet 2. august 2010 Forfatter #15 Skrevet 2. august 2010 Vesp stikker ikke bare... Hunder løper ikke rundt og bæsjer i andres hager....og hvis de gjør det er det er stort uhell da de vanligvis er i bånd eller på sin eieres tomt Jeg hadde heller vært redd for at en katt la seg over ansiktet til mitt barn...........................
Mamman til Stella og Håkon Skrevet 2. august 2010 #16 Skrevet 2. august 2010 signerer den siste her! dessuten så må det være noe rart med en som ikke liker de søte små pelsdottene <3 jeg VET at alle i mitt nabolag liker katten min, så er nok ikke trangsynt nei. haha. hadde vært noe annet om en var allergisk, men kan alikevel ikke forby katter å være frie, dyrene var her foresten FØR menneskene
kajago*Fødeklar* Skrevet 2. august 2010 #17 Skrevet 2. august 2010 Jeg kunne ikke sagt meg mer enig i det innlegget her!!
Catheriine Skrevet 2. august 2010 #18 Skrevet 2. august 2010 Enig med deg HI. Naboenen våre hadde to katter. Alt var ok helt til våren kom og de fikk baby. Da var kattene ute mer enn noen gang. De hang rundt her hos oss, bæsjet, mjauet, gikk inn med en gang døren sto åpen, rullet i sengen (og jeg er super allergisk!!) Satt plutslig på kjøkkenbenken, osv. Det hele toppet seg da den minste katten klarte å snike seg inn vårt soveromsvindu, og videre opp i sengen til vår sovende datter. Satt i stuen da vi plutselig hørte ett hjerteskjærende hyl!!! Løp inn, og der hopper katten rundt i sengen hennes mens hun fekter som en gal med hendene. Tok LANG tid før hun kom over det!!! Mye frustrasjon her da. Var vant til at hun la seg fint hver kveld, men pga. katten ble det en brå slutt på det! De har heldigvis flyttet nå.
Mamman til Stella og Håkon Skrevet 2. august 2010 #19 Skrevet 2. august 2010 herregud, alle katter er ikke sånn heller!! dessuten så burde dere lære å respektere dyrene å naturen til de, det er naturlig for katter å markere seg i området..hvis dere ikke liker katter så får dere flytte til en høyblokk, eller lavblokk der de ikke tillater katter å da slipper dere katter på verandaen deres... men i hager så må dere bare gjøre regning med at kattene kommer å markerer seg.. !
Catheriine Skrevet 2. august 2010 #20 Skrevet 2. august 2010 Jeg respekterer både dyrene og naturen. Men synes fortsatt ikke det er noe koselig med andre sine katter i mitt hjem til alle døgnes tider!
togutter-08og10 Skrevet 2. august 2010 #21 Skrevet 2. august 2010 HI: Dette burde du postet på kranglesiden...
Havfruen Ariel Skrevet 2. august 2010 Forfatter #22 Skrevet 2. august 2010 Jeg skjønner det nå..beklager :-)
Havfruen Ariel Skrevet 2. august 2010 Forfatter #23 Skrevet 2. august 2010 Jeg respekterer dyr i høyeste grad. Når du vet at det er naturlig for katter å markere områder ved å tisse og bæsje hos naboen...da hadde jeg aldri skaffet med utekatt...men heller innekatt hvor mine egne behov for å ha dyr ble dekket - av respekt for mine naboer og deres hager og terraser.... Katter går jo også inn til folk som har terrassedøren åpen...Jeg er allergisk og blir ganske sint når en katt beveger seg mot en av våre dører. Jeg etterlyser litt mer forståelse fra katteiere - kanskje prøv å ha katten inne dersom du skal bo i tettbebygget strøk!
Mamman til Stella og Håkon Skrevet 3. august 2010 #25 Skrevet 3. august 2010 jeg stenger faen ikke inn katten min pga sure å teite naboer å stenge de inne er jo dyremisshandling!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå