Gå til innhold

Elsker dere og være mamma

Anbefalte innlegg

Skrevet

22:53, du er med ditt innlegg her et strålende eksempel på en kverulant!

Ler:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, ikke fordi du var sistemann i tråden, men for det du skrev. Vi duster får sove godt ja;)

Skrevet

haha, enn at noen tror de er bedre mødre fordi de elsker mammarollen. Det er sikkert noen som roper ut at de elsker mammarollen, mens de sitter der med 3.0 i promille med babyen sovende på rommet ved siden av også.

Det er hvordan man utfyller sin rolle som er det viktige. Det nytter ikke å gå rundt å elske å være mamma hvis du ikke kan være mor på en god måte.

Nå sier jeg ikke at noen her ikke er gode mødre, men det er så latterlig å mene at det er synd på barna og nærmest mene at de som ikke alltid elsker morsollen er dårlige mødre.

Skrevet

Ser at dere glupinger med fullført ungdomsskole vet hvordan dere skal bruke ordet kverulant. 22.53 er ikke et eksempel. Ler jeg også.

Hilsen ungdomsskolelærer

Skrevet

Hilsen en som ikke elsker mammarollen, 23.03?

Skrevet

Gidder ikke kverulere om hva en kverulant er så kverulant er jeg ikke! God natt kverulanter!

Skrevet

JA, jeg ELSKER å være mamma. Det er faktisk det beste som har skjedd meg!

Ja, jeg blir også sliten, og nyter ikke å skifte bæsjebleier, tørke gulp og spy opp fra gulv og slikt, hvem gjør vel det?

Men å si at man ikke elsker å være mamma, synes jeg faktisk blir litt drøyt. Da burde man kanskje ventet litt med å få barn, eller ikke fått barn i det hele tatt.

Nei, en kan ikke sove så lenge en vil i helgene, og nei en har ikke bare seg selv å tenke på. Men når en velger å få barn, velger en (iallefall jeg!) bort livsstilen en hadde før barnet kom til verden...

Skrevet

Burde vente med å få barn? Visste du hvordan du var å være mor FØR du fikk barn du eller?

Man velger bort deler av livstilen, men man trenger ikke velge bort hele. Det er love å trene som før selv om du har fått barn. Det er lov å ta seg en liten fest en gang iblant selv om man har fått barn. Det blir ikke like god tid eller mulighet til å leve livet slik man gjorde før, men å legge bort livsstilen helt, det trenger man da ikke.

Skrevet

En ser jo hvem som er smart her inne: "Hvis man ikke elsker å være mamma, så burde man ventet med å få barn". Du er sikkert ei påståelig bedrevitende kjerring som trodde du visste alt om være mor før du ble det. Akkurat som du vet noe om hvilke mødre som befinner seg her inne.

Skrevet

Noen tror visst at livet er svart/hvitt. Det må være enten eller. Hvis man ikke elsker noe, så hater man?

Livet er nyansert, mennesker er forskjellig, mennesker uttrykker seg forskjellig og gjør forskjellige ting. Heldigvis er de aller fleste gode mennesker, og hadde alle vi møttes i virkeligheten, så hadde sikkert ingen tenkt at noen her var dårlige mødre.

Skrevet

Jeg synes det er mer trist at noen sier de elsker mammarollen til enhver tid og lever for barna sine, enn at de sier de elsker barna sine, men ikke alt med denne berømte mammarollen.

Har dere virkelig ikke større perspektiver enn det å føre fram avkom?

Elsker barnet mitt, liker livet mitt, er ikke så veldig opptatt av å definere alt rundt det. Noe er hardt. Noe er fantastisk. Det meste er greit.

Skrevet

Signerer dette og ditt forrige innlegg, Alva!

Det er den mest beskrivende, ærlige og intelligente måten jeg har sett mammaROLLEN beskrevet:)!

Skrevet

Jeg blir ikke overrasket.

I "gamla dar`" fantes det en gruppe mennesker som kaltes "De rettferdige". Dette var mennesker som alltid "gjorde det rette" etter det DE mente var "Guds ord". Disse menneskene utviklet seg i praksis til å bli de mest ondsinnede. De mente at DE hadde rett og derfor kunne straffe de som "hadde feil" i Guds navn på de mest grusomme måter. De kunne dømme alle som sa, tenkte og gjorde andre ting enn dem selv. "Resten" var dårlige mennesker og ble sett ned på og som sagt i verste fall straffet. Hadde ikke samme rettigheter som disse "rettferdige"!

Denne typen mennesker finnes enda...

Kan noen her "gjette" hvem jeg sikter til i nettopp denne tråden;)??

Hvem her dømmer og hvem gjør ikke her?

Anbefaler på det sterkeste enkelte å "ikke kaste stein i glasshus"!!

Skrevet

Nei, jeg elsker ikke mammarollen. Men jeg elsker mine barn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...