Gå til innhold

Elsker dere og være mamma

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, selfølgelig! beste i verden :)

Skrevet

Elsker det ikke, men elsker barnet mitt, og mitt kommende barn.

Skrevet

Ja det gjør jeg. Det er fantastisk. Ville ikke unnvært barna mine for alt i verden.

Skrevet

Jeg elsker å være mamma, synes det er en evig rus på livet. Meen , jeg blir også sliten. Jeg kan til og med brøle til dem hvis grensa blir tøyd for mye. Men kan ikke annet enn å si at jeg elsker rollen og tanken på at noens liv er 100 % avhengig av meg <3

Skrevet

Ikke foreløpig.... Men ville ikke vært foruten babyen min heller.

Skrevet

Elsker alltid å være mamma. Noen dager elsker jeg det mindre, og andre dager elsker jeg det mer. Enkelt og greit!

Skrevet

Nei. Det er ganske kjedelig å være mamma. Jeg elsker babyen, men jeg synes det er ganske så kjedelig. Blir kanskje bedre etterhvert...

Skrevet

Nei.. men elsker barnet mitt. Håper jeg elsker mammarollen mer etterhvert som hun blir større.

Skrevet

Nja, vet ikke jeg. Jeg har vært mamma i snart 4 år og jeg er jo stort sett den samme bare med mindre søvn og krefter og slikt.

Jeg elsker barna. men jeg elsker vel ikke å være mamma. Ikke alltid. Noen ganger fint, noen ganger fælt. Angrer ikke på å få barn da.

Skrevet

Nei, det vil jeg ikke påstå. Jeg elsker ungene mine og vil dem alt godt i livet, liker å tilbringe mye (men ikke all min) tid sammen med dem, synes de er morsomme, søte, nydelige osv, men å si at jeg elsker mammarollen vil være å ta litt hardt i. Fordi den innebærer også alt det negative med å ha barn, og det er mye der jeg ikke liker. Jeg liker ikke å bli vekket om natten, liker ikke å bytte bleier, liker ikke å tørke opp matrester, tiss, spy osv, liker ikke å skille slossende unger, gi samme beskjed tusen ganger fordi de ikke hører første gangen, liker ikke å høre på sutring og syting i timesvis, eller kjenne armene og ryggen verker av å bære på en småsyk baby osv, osv. Men det er en del av det å være mamma, en del jeg gleder meg stort til er over, og som jeg tross alt holder ut fordi de positive sidene er så veldig mange flere og gir meg så ufattelig mye.

Jeg liker stort sett å være mamma, jeg koser meg stort sett med å være mamma... men elsker det? Hele tiden? Nei. Det er heller ikke det som er hele livet for meg slik det virker som det er for en del kvinner. Jeg er fortsatt meg selv, har mine interesser, tanker og meninger utenom barna, og vil fortsette et lykkelig liv når barna blir store. Ikke sitte igjen med hendene i fanget og lure på hva jeg skal gjøre nå. Å være mamma er en del av livsoppgaven min, men ikke hele livsoppgaven min :-)

Skrevet

Nei vet du hva! Jeg signerer ikke Alva!

Hvis man definerer morsrollen som de negative ting hun her ramset opp så ville vel ingen elske det å være mamma? På samme måten som jeg skulle spørre -Elsker dere å leve? Og så få til svar samme oppramsinga av alt det negative som følger med det å leve, så nei jeg elsker ikke å leve.

Jeg har store problemer med å skjønne mange av dere mødre. Å være mamma er det beste på jord og jeg ELSKER DET! Ingenting kan sammenlignes med lukten av din nybadede baby, de deilige pludrende lydene, herlige barnestemmer når de har begynt å snakke, de undrende blikkene når de lurer på noe, deilige lubne armer som strekker seg mot deg og smyger seg rundt halsen din. Ropene etter mamma eller pappa en tiiiidlig morgen fordi poden ennå er for liten til å klatre over grinsenga på egenhånd, eller når de er så store at de kommer tassende inn til deg på morgenkvisten med ett øye åpent, bustete hår og bamsen på slep.

Takknemligheten du får for ting du tar som en selvfølge, tilliten de gir deg uansett hva du sier, og den ufattelige kjærligheten de gir og gir og gir. At det følger med snørr og nattevåk og drittbleier forsvinner langt bort i den deilige mammarusen som jeg setter så utrolig pris på.

Jeg er glad og ærlig og stolt når jeg med hånden på hjertet kan si at jeg har elsket hver dag jeg har vært mamma de siste 16 årene!!!

Skrevet

De første 5-6 mnd: NEI.

6-7 mnd: Likte det godt.

Nå 10 mnd etter fødsel så kan jeg nesten si at jeg elsker det. Samtidig som jeg syns det er et tungt ansvar å være mamma. Det er ikke bare godt å være mamma om jeg skal være 100% ærlig.

Men jeg elsker ungen min overalt på jord likevel.

Skrevet

Hadde nok sett for meg at jeg skulle elske det mer, ja..

Skrevet

Ja, jeg elsker å være mamma! :D Hva drev jeg med før jeg fikk barn egentlig? Svinset rundt;)

Skrevet

Jeg elsker barnet mitt!

Skrevet

Elsker det ja! Vil heller si at jeg elsker det med enkelte unntak enn å si at jeg elsker ting ved å være mamma men ikke hele tiden.

Skrevet

Livet går opp og ned. Jeg er glad i livet, men har vært dager jeg ikke har elsket å leve. Har aldri tenkt tanken på å ta livet av meg fordi om.

Jeg liker å være mamma, og stort sett er det fantastisk, men det er ikke alltid jeg går der og tenker når ungen skriker og skråler at gud som jeg elsker å være mamma.

Det går opp og ned med den rollen som med alle andre roller her i livet.

Jeg lever ikke i en mammarus.

Jeg signerer Alva. Jeg elsker barna mine overalt på jord, jeg ofrer MYE for dem, men ikke absolutt alt. Jeg liker å være for meg selv også, og slik har jeg alltid vært. Likevel er jeg sammen med barna mine så og si 99.9 % tiden fordi jeg elsker ungene mine. Man har lov til å være et selvstendig individ fordi om man er mamma. Bare det ikke går nevneverdig utover barna. Jeg elsket livet like mye før jeg ble mor, nå føler jeg bare at jeg har fått et ekstra ansvar, både på godt og vondt. Men jeg påtar meg det ansvaret med glede, det har jeg valgt selv.

Skrevet

Det er en viss forskjell på å elske barna sine og elske mammarollen da....

Skrevet

Jeg trodde HI mente at hun elsker oss og å være mamma. Lett for misforståelser når grammatikken er feil.

Elsker dere Å være mamma? Med å og spørsmålstegn!

Svaret er forresten ja, så klart! Mer enn noe!

Skrevet

Jeg synes ikke det jeg. Hvis man ikke elsker mammarollen så er det jo fordi den er belastende på ett vis? Jeg håper min mamma elsket mammarollen OG meg da jeg var barn. Det følte jeg i hvert fall at hun gjorde. Jeg synes det er trist at mammaer ikke elsker mammarollen sin.

Jeg elsker uansett både det å være mamma og barna mine og setter egentlig likhetstrekk ved det. Jeg vil ikke gi barna følelsen av at det er ett ork for meg at de er syke eller at jeg hater bleieskift... Det er jo en del av det å ha barn.

Skrevet

Jeg signerer Alva! Absolutt!

Jeg elsker til tider å være mamma!:D men morsrollen er ikke bare en dans på roser! Det er vel der noe av "feilen" i dag ligger .jenter som velger å få barn i tidlig,TIDLIG alder fordi de tror morsrollen bare er kos,moro og fantastisk. De får det inn med t-skje at det er så godt å elske noen på den måten, men det er ingen som opplyser dem og de negative sidene ved å være mamma...

Men når det er sagt, jeg er glad jeg ikke er så ung og at jeg hadde godt begrep på hva jeg begikk meg ut på da jeg ble gravid:)

Jeg elsker å være mamma mesteparten av tiden, men som sagt ikke alltid, selvom jeg elsker den lille gutten min over alt på denne jord!

Og jeg har heller ikke behov for å være anonym bare fordi dette er et anonymt forum:)

Skrevet

haha hvis man ikke skal være anonym så lønner det seg å ikke glemme å ta bort krysset i boksen :P

Hilsen meg som skrev forrige svar;P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...