Gå til innhold

en trå på hvordan det gikk på UL.... snart tiden for ul for de fleste av oss:))


saratussen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Teller ned dagene til ul...Har termin 28/29jan og ul er 30aug....Vi er såååå spente på hva som skjuler seg inne i magen.Ønsker oss ei lita prinsesse siden jeg har gutt fra før...Men i familien til kjæresten min er det sååååå mye gutter, så jeg trur nok ikke det finnes håp om at vi får ei jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VAr på UL fredag og det var helt fantastisk!!!!!! Såg hvordan babyen bevegde på seg, hjertet som slo go munnen som svelgte :) Hærlig opplevelse altså! Fikk også vite at vi får en gutt. Somet inn på tissefanten...hihihi termin 15.januar!

Noen fra Ålesund her??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal på UL neste mandag altså den 23. aug.. er da 18 uker. Har mens termin 27. jan. og syntes det er helt ok å få time til UL såpass "tidlig" ettersom jeg ikke har vært på kontroll hos lege siden uke 8. Legen var ikke int. i å ha meg på ny konrtoll før i uke 20, altså etter ordinær UL. Han mente det ikke var noe vits i det.. Syns dette var litt pussig, men har vært frisk og fin hele svangerskapet så regner ikke med det er noe i veien.. Hjertelyden har vi funnet selv med doppler, så vi greier oss fint uten den dumme legen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var ord. UL ferdig og det ble bekreftet at det er en gutt som spreller rundt inni der! :) Hun måtte presse ganske hardt for å få målt hodet, noe som var veldig ubehagelig, og ble veldig stram og rar i magen etter på men.. Det går vel over. Det var i allefall masse liv! :) Alt som det skulle! Fikk ikke så bra bilder denne gangen syns jeg, men den romsterte vel sånn at det ikke ble så veldig... og så så vidt med 3d.. På de private var det mye 3d, så ble litt skuffa, men men. Jeg vet jo at alt er bra, så det er jo det viktigste! Nå har jeg sendt blå smukker i posten til mamma og noen andre, som venter spent på å få vite hva det er;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også vært på ultralyd i dag! Jeg var såå sikker på at det var en liten gutt, men to jordmødre mente de var jente :) Hehe! Alt var bra med babyen heldigvis. Ble satt en uke tilbake i tid, så ny termin er 22 januar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var åsså på ultralyd i dag, å alt sto bra til :) Var SKRÅ sikker på at d var en gutt, men nei der var det en lita jente :) hehe,...

termin vart flyttet bare 1 dag, så d var egentli veldi greit. så nå har jeg termin 18 januar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på ultralyd i dag, for en herlig opplevelse. Var skikkelig nervøs før undersøkelsen, men roet meg fort da jeg fikk vite at alt var fint med babyen :) Det var en svært aktiv liten gutt, og termin er satt til 17 januar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var min UL overstått også :-) en frisk liten bebbis inni der :-) min menstermin var 17 januar, og jammen fikk jeg ikke 17 januar på ul termin også da hehe :-) har en foranliggende morkake, så kan vel ta sin tid før jeg kjenner daglig liv vil jeg tro :-) Ble litt skuffa over hele ultralyden må jeg innrømme :-( var veldig vanskelig å se noe serlig pga bilde langt unna, fikk bare 1 dårlig bilde med meg hjem, og papira er mangelfyllt utfyllte :-( men men, han forklarte egentlig bra, og allt er jo bra med den lille, så da er det det viktigste :-) husker bare hvor fornøyd jeg var etter ul med min datter på 3 år... :-) det var en helt annen opplevelse føler jeg :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultralyd idag, viste at vi får en gutt:) Så da blir det en av hver, har jente fra før. Alt så veldig bra ut og jeg er kjempeglad og lettet =) Ultralyd og menstermin ble den samma datoen; 13. januar.

Det var kjempegøy å se at den lille sprella og sparket inni der, helt utrolig. For en fantastisk følelse det er å bli mamma!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

endelig var det vårs tur, føltes ut som vi måtte vente en evighet =P

 

alt stod heldigvis bra til med den lille, alt var som normalt. Jordmoren trodde det var en jente, men kunne ikke si det helt for sikkert. den lille var nemlig ikke så samarbeidsvillig, jordmoren mistenkte at hun lå å sov =P men føtter og armer sprellet, og det var kjempe gøy å se.. deilig å få bekreftelse på liv.

 

nå er det bare å glede seg til neste ultralyd (jormoren holder på å etterutdanne seg, så derfor fikk vi tilbud om å komme en gang til, noe vi selvfølgelig sa ja til), det er ikke før i oktober. men det er så absolutt verd å vente på.

 

lykke til de de som ikke har vært ennå =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var vi på Ultralyd.

Jordmor tok seg veldig god tid. Detet var den beste ultrlydtimen jeg har vært på hvis jeg skal sammenlikne med de to andre svangerskapene.

 

Termin ble flyttet hele 10 dager noe som overrasket VELDIG siden gyn i uke 11+5 kunne bekrefte at spiren var akkurat såp stor som menstermin tilsa. Men.. etter 5 mål måtte de sette termin til 26.januar.

så er 17 + 2 i dag. blir litt rart siden jeg skull evært 19 på fredag.

 

De kunne bekrefte med 100% sikkerhet at det var en gutt i magen.

Lille lå å smakte på fingrene sine og lå tett godt sammenkrøllet mot ryggen min. Morkaka lå mot ryggen min.

 

Jeg skal til ny kontroll i uke 24 pga det var da jeg begynte å få forkortet livmorhals og litt modning med nr 2.. Nå tar de ingen sjanser og vil være på den sikre siden.

 

Nå er det bare å nyte tiden fremover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag er vi kommet til uke 18+2, og undersøkelsen viser så langt en frisk fin gutte baby:)

 

Når jeg lå der ble jeg litt paff når hun sa gutt, jeg var hos gynekolog for knappe to uker siden pga en liten blødning. Da var han sååå sikker på at det var ei jente. Men til hans forsvar, var det ikke et moderne apparat slik det var i dag......det viktigste for meg den gang etter blødningen var jo å se at hjerte fortsatt slo:)

 

Min mann ble så glad, og veldig rørt:) Siden dette er vårt første barn, tror jeg han lettere ser for seg at det er lettere og identifisere seg med en gutt enn ei jente.........det viktigste for oss begge er jo at alt ser fint ut og at den lille lever:) Mistet før i uke 19 og uke 9.......

 

Ønsker dere alle god helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var på ul idag: fikk se en så nydelig liten ryggrad:) hehe:) sjenert var den, fikk nesten se profilen, men det var såvidt, fikk med ett bilde som man kan nesten se profilen, men en tydelig hand:) hun prøvde å finne ut hvilket kjønn det var, men den smarte lille hadde navlestrengen godt sikret mellom beina! :) så det får vente i spenning....! alt sto bra til! :) var fantastisk å se armer og bein sprelle!!! :) <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UL viste frisk liten gutt! så da blir det en av hver, supert. Var på UL i uke 8 som viste at jeg var 3 dager etter menstermin, så hadde ikke forventet å bli flyttet frem 3 dager. Fra 20 til 17. januar. Gleder oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var endelig på ordinær ul i dag! Kjempestas! Skjermen vi så på var ganske stor, og hun fikk zoomet godt inn på den lille! Alt stod bare bra til, og jeg fikk fastsatt terminen min, endelig!

 

Så 12. januar ventes ei nydelig liten jente! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på UL i går, fikk se en aktiv liten baby som sprellet og hadde det "artig" inne i magen. morkaka låg mot ryggen min og alt så bra ut. Jeg spurte etter nesebenet, og jm ble litt brydd.. men jeg hadde nettopp lest inne på bim at det var noen som var på ul og der de ikke fant nesebenet.. så jeg måtte bare spørre.. men alt så bra ut, far var litt opptatt av kjønnet og spurte etter en stund, men da sa hun at hun måtte gjøre seg ferdig med målingene.. men etter hvert så ble hun ferdig og siktet inn på underlivet til babyn, hun mente det var ei jente som lå der, men var litt vanskelig å se i og med hun låg i seteleie. men mest trolig og sannsynelig sa hun at det er ei jente =) Det som var rart var at Terminen ble flytta fram til 14 jan og ikke 1 jan, merkelig at jeg ble satt tilbake så mye. men mens terminen var ikke sikker, men VAR mer sikker enn som så.. men men, viktigste er jo at alt er bra. =) så da får vi en av hver :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var vi på ultralyd, Gøy å se den bevege seg så mye:) Så med en gang at det var en liten Prins der, har fått termin 30 januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi allerede vært på to UL, skal snart på den tredje, for på første ultralyd så vi to små nurk som koste seg masse der inne:) Det var en skummel, men utrolig koselig beskjed å få og nå gleder vi oss bare masse til de kommer:) Ul termin ble som min egen 17. Januar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk opplevelse på UL i dag! Alt er som det skal og herlig normalt! Puh! Vi som har vært så engstelige! Lå med hjertet i halsen hele seansen helt til hun sa at alt så bra ut!

 

Og vi som følte at vi skulle få en gutt tok feil, for så vidt JM kunne se, var det en liten prinsesse i stedet! Så nå må tankene vende seg om fra lyseblått til rosa!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magefølelsen min er ikkje noko å skryte av her heller ...har trudd gut heile tida. Ultralyden viste ei lita livleg jente i går:)) Alt tilsynelatande i orden - er så letta og glad:)

 

Så då får storesøster ei veslesøster, og ho er i ekstase. (Ho har forresten spurt Gud om ei søster, så her i huset har me antakeleg ein nyfrelst 6åring....)

Termin korrigert frå 28. til 21. januar, noko eg hadde mistanke om - bra! Snart 20 veker med andre ord....godt å tenke på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...