Gå til innhold

Hvorfor er det slik med endel prøvere?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Synes dette blir en "tullete" diskusjon!

Alle mennesker er forskjellige, i forskjellige situasjoner, med forskjellige ønsker og drømmer og med forskjellige ting de strever med.

Hvem er vi til å sitte å si at en har så mye verre enn den andre og den andre ikke får klage!? Det fins alltid noen som har det verre enn deg, man kan da ikke holde alt inne fordet!

 

Ser for meg at jeg ikke skal kunne snakke om mat til mine venner som har et vanskelig forhold til det, eller ikke kunne klage litt på halsbrann så en nesten kaster opp hver kveld fordi ei ikke har fått barn enda, eller ikke snakke om hva man har kjøpt fordi kanskje en venninne ikke har så god råd, ikke klage på at en er sliten fordi venninna sikkert er mye mer sliten enn meg, ikke klage over forholdet til familien fordi ei kanskje ikke snakker så mye med sin familie.

Ja, man skal selvfølgelig ta hensyn til mennesker rundt seg men samtidig burde folk kunne ta seg selv litt mindre høytidelig og glede seg med andre selvom en ikke er der en ønsker å være i livet sitt selv for øyeblikket.

Det må være rom for at mennesker er forskjellige...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt å høre at noen er enige. Og dette innlegget lagde jeg ikke for å tråkke på hverken gravide eller prøvere. Bare mener det skal være likt begge veier.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må da for helsike være lov å klage over dårlig form i svangerskapet, fordi om man er så heldig å bære på en frisk baby. Greit, man trenger ikke å gni det inn til de som har prøvd forgjeves i flere år, men jeg syns ikke synd på mennesker som bare forventer at de selv skal få sympati, fordi de har det så mye jævligere enn alle andre. Vi klager alle over litt av hvert, stort og smått, det betyr ikke at en ikke vet at andre har det verre. Det er bare litt godt å få ut litt frustrasjon, selv om det ikke er så veldig alvorlig.

 

Det er også fort gjort å glemme. Jeg vet om et par som har prøvd i flere år, fikk tilslutt prøverørsbehandlig som klaffet. Hun ble voldsomt plaget med kvalme, og hun klagde hun også, selv om hun endelig hadde blitt gravid. Der og da så var hun så dårlig at hun hadde nesten glemt alt slitet med å bli gravid.

 

Selvfølgelig: hvis man vil behandlet med respekt, så får en vise respekt også. Den ene eller den andre veien.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...