Anonym bruker Skrevet 8. juli 2010 #51 Skrevet 8. juli 2010 Da gjør han så lite at han burde hatt bank
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2010 #52 Skrevet 8. juli 2010 17.32 her. Var den til meg? At han gjør så lite at han skulle ha hatt bank? Det kan godt hende. Men, han som har stått økonomisk ansvarlig siste året.. Vet ikke om det kanskje " hjelper" ... Dessuten så jobber han 12-16 timer hver dag. Så litt begrenset hva han kan gjøre å.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2010 #53 Skrevet 8. juli 2010 Naboen min sa: mannfolk skal jobbe og tjene penger, kvinnfolk tar seg av barna og huset. Mannen er ikke skapt til for å skifte bleier og svinge vasketua. Jeg synes synd på de tøflene som må gjøre kvinnfolkarbeid og ikke tør si ifra. Jeg trodde først han tullet og lo høyt. Det viste seg at han tullet ikke...Og kona satt der og smilte og nikket... Og etter å ha lest her inne skjønner jeg at han nok ikke var så alene om de meningene som jeg trodde.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2010 #54 Skrevet 8. juli 2010 Jeg skifter dekk på min bil, han på sin, setter opp kontakter må man være elektriker for å gjøre, så det gjør ingen av oss, vi måkker snø når det er nødvendig, snekrer gjør vi sammen(noe av det morsomte vi gjør i lag), henter ved gjør den som oppdager at det er tomt for ved. Sjelden han baker kaker, vasker klær eller skifter på sengeklærne, men jeg mener jeg kan gjør det meste like bra som han om jeg bare får sjansen til å prøve!
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2010 #55 Skrevet 8. juli 2010 Folkene på dekkhotellet skifter dekk (men skulle nøden være der så har jeg gjort dette før), vi har ikke vedovn (men var med pappa å hogde ved da jeg var jentungen), snekre er gøy (flatpakker tar jeg gjerne), setter ikke opp kontakter - det gjør ikke mannen min heller, sånn overlater jeg til de som har peil. Jeg måker ikke snø (for det første bor vi i borettslag og for det andre tåler ikke leddene belastningen). Klipte gress da vi hadde hage, jeg står ved grillen, og male vegger er helt greit. ellers mener jeg at likestilling ikke går på at man absolutt skal kunne gjøre alt, men at man skal ha muligheten til å gjøre det man liker uansett kjønn, og at bor man to eller flere i ett hjem så skal alle hjelpe til. den som er flink til å lage mat, lager mat, den som er flink til å snekre snerkrer...værre er det ikke
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2010 #56 Skrevet 8. juli 2010 Ingen av oss skifter dekk, hugger eller bærer ved, snekrer, setter opp kontakter,... Måke snø deler vi på.. Gresset klipper han, mens jeg har ansvar for luking og planter osv.. Jeg har ansvar for klær, inkl klesvask og innkjøp, han for husvask og innkjøp av mat.. Matlaging deler vi på..
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2010 #57 Skrevet 8. juli 2010 likestilling handler om å dele på de oppgavene et hus og en heim produserer,IKKE hvem som gjør hva til enhver tid! poenget må jo være at begge parter gjør noenlunde like mye og at begge er fornøyd med hvordan de deler det mellom seg,samme om det er HAN som vasker do eller HUN som skifter dekk! er ikke alle for likestilling? de som ikke er det er enten tjukke i hodet eller helt skrudd av...
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2010 #58 Skrevet 8. juli 2010 Likestilling går ikke på hva du gjør men hva du tenker om hverandres rettigheter og muligheter. Likestilling er ikke å være like men å få lov til å være den man er og ønsker uten å bli presset inn i en rolle. Hadde ikke mannen min selv ønsket å gjøre mye av dette så måtte jeg ha gjort det. Han gjør også de tunge tingene fordi han er sterk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå