Anonym bruker Skrevet 4. juli 2010 #51 Skrevet 4. juli 2010 Folk vil jo ikke komme med argumenter slik at det går an å diskutere politikken. Det er bare den samme gamle leksa om og om igjen. Dere som ikke stemmer frp har jo tydeligvis skjønt et poeng som ikke jeg har, dere er tolerante og inkluderende, generaliserer aldri og har et menneskesyn på linje med Mor Teresa. Bortsett fra når det gjelder meg og mine partifeller da selvfølgelig, da skralter det på både det ene og det andre. Frp har på sine sider en god oversikt over hva de står for innen de forskjellige områdene som berører norsk politikk, utenrikspolitikk og samfunsspørsmål som berører oss alle. Les gjennom hvis du ønsker å ha et litt mer nyansert bilde selv av en frper!
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2010 #52 Skrevet 4. juli 2010 1. Fattige, trygdede stønadsmottagere som tydeligvis er omtåket. De er blendet av FrPs løfter om bedre kår for de svakere stilte, og er ute av stand til å se at denne økonomiske politikken ikke er gjennomførbar. 2. Innvandringsfiendlige, gjerne ressurssvake mennesker, som mener at innvandrerne er årsaken til deres uheldige livssituasjon. 3. Kristenkonservative mennesker som føler seg truet av andre religioner, spesielt muslimer. Muslimene har intet større ønske enn å overta verden og omvende alle gode, pliktoppfyllende norske kristne. 4. "The self made man" og dens etterkommere. De ha jobbet seg opp fra grunnen. De er hardtarbeidende og ofte friske. Derfor ser de det som urimelig at de skal bidra ved hjelp av skatter og avgifter for å "lønne" de late og syke menneskene i samfunnet (altså enda mer radikal skatte- og avgiftspolitikk enn høyre). Andres mer uheldige stilling i samfunnet er utelukkende selvforskyldt, og muligheten til rikdom og god helse er i utgangspunktet det samme for alle. Det finnes ingen nyanser. 5. Hvermansen med normal inntekt som ser på fjerning av alle skatter- og avgifter, samt fjerning av alle innvandrere og kriminelle som inngangsbilletten for egen spirende "rikdom". Det er enhvers menneskerett å kunne kjøpe det man ønsker av bil, hytte, hus, båt osv. Dessuten skal man kunne benytte seg av flotte veier med drivstoff som er tilnærmet gratis, og hvis sykdommen inntreffer bør pleien være 5-stjerners. Vi bor i verdens rikeste land, det er VÅR rikdom som skal disponeres etter innbyggernes ønske. For det er en selvfølge at vi som trakk vinnerloddet i kampen om naturressursene, skal kunne velte oss i disse pengene ene og alene - Og de skal helst overøses dagens generasjoner, framtiden og medmennesker kan vi bekymre oss for senere. 6: Eldre som mener at samfunnet står i gjeld til dem. Det er tross alt de personlig (for alle er de edle), som har bygget opp landet med sine egne hender. De bør kunne forlate livet behandlet som konger og dronninger. (Ja da, jeg mener selvfølgelig at eldre bør få en verdig behandling).
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2010 #53 Skrevet 4. juli 2010 Vi er på et anonymforum. Du som ikke stemmer frp er vel smart nok til å vite det? Selv støtter jeg kun innvandringspolitikken til partiet, så derfor får de ikke min stemme.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2010 #54 Skrevet 4. juli 2010 Skal vi se: Er usannsynlig aktiv i klassen, rekker alltid opp hånda og klarer av en eller annen merkelig grunn alltid å vinkle alle mulige tenkelige problemstillinger inn på tema innvandring (som også omfatter asylsøkere og flyktninger blant annet, og glemmer selvsagt/skjønner ikke at svenskene også faller inn under gruppen innvandrer). Begynner da alltid setningen med: "Jeg er ikke rasist, men..." etterfulgt av at vedkommende mener "de" skal sendes på et eget fjell, Norge har mange, og bo der. Så slipper "vi" den domme (ja, de tror det skrives slik) religionen deres og den fæle hvitløkslukta. Står så vidt på eksamen innen helsefag, og er dritstolt over det. Går ut i verden og arbeider med mennesker, trangsynt og rasistisk. En annen gruppe; henger utenfor samvirkelaget i grilldressen sin, røyker rullings, er overvektig, holder i påsan med cola og tjukkpølse til middag, snakker høyt om alle svartingene som stjeler jobbene deres. Har ikke engang vett til å skjemmes over å kalle andre mennesker for svartinger, niggere og pakkis. For de er stolte FrPere kan skjønne! Reiser til Syden for å bli brunene enn brunest, roper diego etter de "innfødte", og klager over alle de domme apekattene som finnes nedi landene. Har slagordet "Norge for nordmenn" på innerlomma, fordi de tror at rasisme nå er legalisert fordi partiet FrP sier det er slik.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2010 #55 Skrevet 4. juli 2010 Jeg mener ikke at noen er bedre enn andre! Alle mennesker er like mye verdt uavhengig av farge, nasjonalitet og politisk/kulturelt/religiøst ståsted. Jeg mener likevel at mye av fremskrittspartiet sine løsninger når det gjeldre innvandring er fornuftig! Og hvis du ser hva Jens Stoltenberg, Kristin Halvorsen, Erna Solberg, Kronprins Haakon, naboen din, naboen min, naboens filleonkel og ja i det hele tatt, folket generelt snakker om når de bruker ordet innvandrer så mener de ikke svensker. Det trengs ikke politisk beslutninger i 2010 for å ta imot svensker, islendinger, dansker, og ja, du klarer sikkert tenke resten selv. Så kan du spørre hvorfor, men selv det tenker jeg du har svaret på hvis du tenker litt etter. Hvis du er ute etter å kverulere derimot, så kan du sikkert finne eksempler på at innvandring fra Sverige er et problem og en utfordring for den norske velferdstaten! Det er ikke så rart synes jeg, at folk må begynne med å si at de ikke er rasistiske, for det ordet blir kastet etter folk i hytt og pine, i svært mange tilfeller uten god grunn.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2010 #56 Skrevet 4. juli 2010 En av mine kollegaer stemmer Frp, og hun er det dummeste mennesket jeg kjenner.. Klager og syter over at asylsøkere og vår nye landsmenn bare får alt lagt i hendene mens hun må jobbe og slite.. Jeg gidder ikke engang å komme med motargumenter, for det hun sier er så forstokkende sumt at jeg ler innvendig.. Men jeg vil jo ikke si at alle som stemmer Frp er sånn som denne kollegaen min.. Men det virker som mange av dem har et merkelig syn på mye her i verden.. Samboeren min har sagt på tull at han skal stemme Frp, men jeg vet at det ikke er sant, han vil bare sjokkere meg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå