Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #26 Skrevet 3. juli 2010 Mannen min meldte seg inn i ungdommen - har er foreferdelig flau over det nå. Han var kanskje litt frp type når vi møttes også - mente at bilbelte var noe staten påla oss for å kontrollere oss og at bilbelte og fartsgrenser ikke hadde noe å si i forhold til skader i trafikken. I tillegg var han storrøyker. Takk og at det kun var et sært trekk fra ungdommen han tviholdt på. Var ikke så mye som skulle til for å få han til å forstå hvor idiotisk det var. Han er nå ikkerøyker og bilbeltebruker og stemmer SV (han sliter fremdeles litt med fartsgrenser, men prøver så godt han kan...)
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #27 Skrevet 3. juli 2010 Det er jeg helt enig med deg i. Les intervjuet med Egeland i denne ukesn a-magasin (om nødhjelp). Det er provoserende.
Gjest ->>- Skrevet 3. juli 2010 #28 Skrevet 3. juli 2010 Det står jo hvordan, ikke hvor. Legning og hudfarge er typisk medfødte egenskaper. At man greit kan vurdere folk ut fra religion i likhet med politikk er helt kurant, men de fleste religioner har betydelig flere tolkningsmuligheter enn partiprogrammet til FrP.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #29 Skrevet 3. juli 2010 Jeg stemmer ikke Frp, men jeg digger bygdefester, en karsk, campingliv og charterturer. Min venninne som er trofast Rv'er liker akkurat det samme som meg.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #30 Skrevet 3. juli 2010 Det står HVORDAN de er født. Altså som homofil eller som svart, gul eller lilla - og ja, at det kan sammenlignes er fortsatt like forbanna idiotisk å påstå.
Dunder Skrevet 3. juli 2010 #31 Skrevet 3. juli 2010 Jeg tenker at en typisk FrPer er en som ikke er særlig interessert i politikk. Vedkommende er mer opptatt av sin egen situasjon her og nå, og engasjerer seg lite i hva som skjer i resten av verden, eller for den saks skyld hva som skjer rundt omkring i vårt eget land. Ting som ikke direkte berører han selv, er rett og slett ikke noe som opptar FrPeren. Politiske beslutninger er kun interessante dersom de kan gjøre hans liv og hverdag litt bedre.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #32 Skrevet 3. juli 2010 Hei! Så fint å høre hvordan jeg er:) Jeg stemmer frp, så hvis noen lurer på noe mer er det bare å spørre:)
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #33 Skrevet 3. juli 2010 Trengs ikke, vi vet jo allerede hvem du er. Skål!
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #34 Skrevet 3. juli 2010 Skål ja, koser meg med en sixpack med øl her, I morgen skal jeg ut på campingvogna i Strømstad, der er det mer av de billige godsakene! BØ!
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #35 Skrevet 3. juli 2010 typisk frp er som pappan min. tjener mer en gjennomsnittet og klager hele året på skatten, er gjenerelt missfornøyd med alt, selvom han har stor båt, 2 biler og hus, ikke noe lån. hater utlendinger, fordi de "stjæler" skattepengene han betaler... kort summert bitter på det meste. men føler det er to klassiske typer, den rike som vil ha mer penger, og den harry som vil ha billigere øl , røyk og hater utlendinger.. pengefokuserte mennesker..
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #36 Skrevet 3. juli 2010 Vel, pengefokuserte mener jeg vi alle er, i mer eller mindre grad. Selv tjener jeg helt gjennomsnittelig, har boliglån, studielån og billån. Pengene forsvinner fort ut, for å si det sånn. Men vi får det til å gå rundt så jeg skal ikke klage, men det blir ikke ferie på oss i år, så litt mer drømmer jeg om om dagen. Gjør det meg til et dårligere menneske?
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #37 Skrevet 3. juli 2010 Frp'ere driter vel egentlig i fordelingen av pengene. Bare de får mest mulig. De som ikke får, de driter de i.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #38 Skrevet 3. juli 2010 Politikk fra rv til frp handler om fordeling av goder. At frp vil at det skal lønne seg å jobbe og ta anvar for eget liv er for meg ikke egoistisk!
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #39 Skrevet 3. juli 2010 Og der har vi et prakteksempel! ;-) Gratulerer!
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #41 Skrevet 3. juli 2010 Ja, riktig. Skål for lave bensinpriser og billig sprit! Raaap!
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #42 Skrevet 3. juli 2010 Ja, for det er jo bare det det handler om!? Skål likevel:)
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #43 Skrevet 3. juli 2010 Jeg mistenker innlegget for å kun være skrevet for å provosere. Kanskje det eneste man kan komme på å skrive om nå om man er lei alle Lano barna? Vel? Jeg er gift og mor til fire barn. Hvorav ett har en funksjonshemning. Bor i enebolig, alle søknader og papirer i orden. Ikke et hull i vandelsattesten eller cven min. Hobbyen min er hus og hage, elsker planter og være hjemme. Er ekstremt hjemmekjær, Jeg er den i vennekretsen vår som alltid har åpent hus, driver med veldedighet i to forskjellige prosjekter. Har vennemiddager, og spanderer spa på mammaen min når hun ser ut til å trenge det. Eller en luftetur:) Er et naturlig førstevalg for familie og venner som trenger råd eller barnevakt, eller en samtalepartner. I jobb hjelper jeg blant annet fremmedspråklige, spesielt kvinner til å komme seg ut i arbeidet. Jeg startet for meg selv, fordi jeg ønsket det selv. Og fordi jeg liker å jobbe. Liker å være til nytte. Tjener ikke mye, men klager ikke heller. Jeg er oppdatert i nyhetsbildet, setter pris på en god diskusjon- men er ikke fanatisk. Fordi jeg er arbeidsgiver syns jeg at jeg har innsikt i hvilket skjemavelde man har, for selv små bedrifter. Jeg reagerer også på at små bedrifter som enkeltpersonsforetak betaler like mye arbeidsgiveravgift som store firmaer. Skal ikke gå inn på alle elementer, men jeg syns diskusjonene som skal stemple FrPere som det ene eller det andre faller litt mellom to stoler. Jeg stemmer FrP og er stolt av det. Jeg støtter ikke CV juks eller andre forfalskninger. Jeg støttet heller ikke AP når avsløringene rundt flere statsråder kommer for en dag. Jeg tror at mennesker er som de er, enten de stemmer rødt, blått eller grønt. Jeg støtter ikke Landsmoderens helseavsløring, jeg registrer at FrP blir omtalt som campingpartiet, men såvidt meg bekjent er det AP som har landsmøtene sine på en campingplas.. Til orientering.. Det denne tråden kan se ut som, er at en anonym sitter og skriver med seg selv for å prøve å skape debatt. Det er ikke akkurat god journalistikk.. Eller en fremtreden måte å appellere til at man er overlegen andre mennesker på. Er tydeligvis en sjelden FrP velger jeg da? Som ikke har noen likesinnede i eget parti? Om jeg hadde vært alene om det, så er jeg såpass trygg på meg selv og mine at jeg nok sjelden kommer til å søke et nettforum for informasjon om hvilke saker jeg bør/ ikke bør engasjere meg i. Om jeg hadde vært alene om det, så er mine meninger, det jeg tror på, en så stor del av meg og min integritet at litt slarv og forsøk på uthening på Dib ikke bekymrer meg nevneverdig. Har høyskoleutdannelse med tillegg, så jeg bryter visst ethvert kriterie for et FrP medlemsskap... Skål- og hiv i dere noe dere tåler!
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #44 Skrevet 3. juli 2010 Min mann, en FRPer: Lite innblikk i politikk og konsekvenser. Leser og tror alt som står i avisene. Fordommer mot invandrere og omtrent alle med utenlansk bakgrunn. Veldig fokusert på penger og materielle goder. Er en som faktisk vil ha mindre å rutte med hvis FRP kommer til makten, men han klarer ikke se det. En som bryr seg om alle bomstasjonene og den høye tollen på alt og som ikke ser helheten i samfunnet. En som ikke forstår kapitalisme, parlamentarisme, maktfordelingsprinsippet eller folkesuverenitetsprinsippet. Noen ganger lurer jeg på hvordan jeg kan leve med en så blind mann.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #45 Skrevet 3. juli 2010 Folk her inne er ikke ute etter å høre gode argumenter for å stemme på fremskrittspartiet, og du ødelegger bildet av ei dum kjærring, med mor barn lampe og promille fra fredag til søndag når du skriver slike innlegg. Uansett hva du tror du vet, så tar du feil. Du er egoistisk, dum, rasistisk, egoistisk igjen, tenker bare på billig sprit og bensin. Dette er når du tenker da, eller de få gangene du gjør det. Det meste av tiden er du ikke opptatt med å tenke politikk og på samfunnsspørsmål. Du finner litteraturen du trenger på bensinstasjonen og er sur for at du ikke finner ølflaska der også. Sånn, det var kort oppsummert! Hilsen en som stemmer sv, men som har campingvogn og som jevnlig er på harryhandel. (noen fordeler skal man jo ha når man er plassert i Østfold:)) Lykke til videre med prosjektene dine!
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2010 #46 Skrevet 4. juli 2010 23:40: Du bekrefter mistanken min om at FrPere ikke forstår seg på politikk. Ut i fra det du skriver burde jo du stemt Venstre eller evt. Høyre. Venstre skal jo være de små bedrifters parti, de vil gjøre det lettere å starte virksomheter osv. I tillegg er de veldig opptatt av innvandrerkvinnenes levevilkår.
midgard Skrevet 4. juli 2010 #47 Skrevet 4. juli 2010 He he.... morsom debatt:))) Det var en frank filosof som sa: deg liker ikke det du sier, jeg til og med forakter det du står for men jeg vil gå i døden for at du skal ha retten til å si det.... (husker ikke ordrett,men det var noe slikt).... Det handler om respektfor andre, og for all del - tror ikke vi skal undervurdere frp som parti. Personlig tror jeg frp gjør seg best i opposisjon, sv har tapt mye på å være i possisjon (desverre)....
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2010 #48 Skrevet 4. juli 2010 Det er vel litt feil. Den personen som i mange år frontet eldrepolitikken til FrP var John Alvheim. Han var nok noen gode år eldre enn Carl I., og derfor bedre egnet til å snakke om eldre- og helsepolitikk... Han satt forøvrig som leder av stortingets arbeids- og sosialkomité.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2010 #49 Skrevet 4. juli 2010 Både mannen min og jeg stemmer FrP, er begge aktive i politikken. Vi er høyt utdannet, stabile mennesker, røyker eller drikker ikke. Har hund, og er opptatt av dyrs rettigheter. Men det finnes like mange forskjellige FrP-velgere som det finnes forskjeller mellom de som stemmer på et annet parti...
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2010 #50 Skrevet 4. juli 2010 så mange det var som stod frem som stolte frp stemmere, anonymt, i dag...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå