Anonym bruker Skrevet 23. juni 2010 #51 Skrevet 23. juni 2010 Hi her igjen Ser det er mange som unnskylder mine handlinger.. til de som tror at det er hi som kommer med alle argumenter for at det er greit.. vel er ikke meg.. jeg kommer ikke til å bortforklare noen ting.. kommer til å beklage, og si at det aldri kommer til å gjenta seg... men kommer selvsagt til å forklare at det ikke akkurat er e6 jeg har kjørt ...bare forklare helt konkret hendelsen... og svare på spørsmålene så korrekt som mulig ut i fra situasjonene.... er ikke redd for barnevernet de gjør en strålende jobb.. er bare litt lei meg for at ikke mine naboer kunne snakke med oss istedenfor å ta telefonen til bv. hilsen hi
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #53 Skrevet 24. juni 2010 Jeg er glad de meldte deg, HI! Det at du tar så lett på det og tilogmed har en smiley bak i overskriften din viser at du er clueless. Så skriver du at du er så lovlydig og "..jobber selv for politiet for å si det slik.." Du jobber ikke i politiet med FOR politiet? Med hva da? Vasker du gulv da, eller? Jeg håper du får deg en kraftig smekk på fingrene, for om du faktisk er født i -76 og ikke vet bedre enn det her, ja da er det dårlig stelt med deg!
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #54 Skrevet 24. juni 2010 Eg køyrer med mine barn på fanget fra postkassa og bort til huset. Har ikkje gassen inne ein gong. Ungene sitt og på i traktor på bakkene her. Men på trafikkert veg, det betyr i praksis -alle andre steder enn heime hjå oss, sitter ungene forsvarleg festa i bilen -selvfølgeleg. hysteri å komme med argumet som at ein kan få illebefinnende dei 10 sekundene det varer. Kan også få illebefinnende når eg triller ungen den laaange bratte bakken ned til svigermor, da ville ungen iallefall bli hardt skadet. Ulovlig -ja det er det.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #55 Skrevet 24. juni 2010 Ikke så mye lenger: http://www.rbnett.no/nyheter/article216609.ece
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #56 Skrevet 24. juni 2010 Jeg jobber FOR politiet.. du vet at alle bla. vektere, de som transporteret fanger til og fra retten i tinghuset, og grensevaktene, passkontrolører er sivilbefolkning som jobber for politiet... Jeg vet ikke hvorfor du tror jeg tar lett på det, men hver tredje kjører faktisk hjem fra føden med babyen usikret, eller feilsikret.. så jeg er langt fra alene.. (de kjører til og med lenger en kun fra postkassen sin og ned) Jeg tar det alvorlig, men syns det kan bli tøft å bo her dersom all komunikasjon skal foregå via barnevernet.. for det er noe man heller ikke skal ta lett på..altså å melde til de umiddelbart..(har som nevnt over at det kun har skjedd to ganger) og de andre mammaene i gata gjør også ganske mye "litt over kanten " med sine barn....
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #59 Skrevet 24. juni 2010 i artikkelen stod det SNART altså i IKKE ENDA... så foreløbig er det ikke påbudt i traktor i følge denne artikkelen da...
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #60 Skrevet 24. juni 2010 Hvordan kan du være så dum at du forsvarer din idioti med at andre leker med livet til babyene sine? Det virker som om lyset er på men at absolutt ingen er hjemme.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #61 Skrevet 24. juni 2010 09.33 Jeg forsvarer ikke noenting... bare opplyser om Norsk statestikk.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #62 Skrevet 24. juni 2010 Hvis det ikke er et forsvar, på hvilken måte er det relevant å nevne dette flere ganger gjennom tråden? Det har jo absolutt ingen verdi annet enn hvis du har innsett dine feil og ønsker å starte opplysnings- og holdningsendrende arbeid.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #63 Skrevet 24. juni 2010 Orka ikke å lese alle innlegga her, så det er fare for at det jeg skal si er sagt før. Barn skal alltid sikres i bilen, også på korte avstander spør du meg. En annen ting som jeg syns er viktig er holdningene vi gir videre til våre barn, om hva som er ok. Barn, fra veldig ung alder får utrolig lett med seg hva vi som foreldre gjør, og ikke hva vi sier... Dette gjelder mange forskjellige forhold. Ved bilkjøring bør man tenke på hvordan vi ønsker barna skal bli når de blir eldre. Kjøre med eller uten sele, kjøre for fort... banne og steike til andre dårlige sjåfører...osv...
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #64 Skrevet 24. juni 2010 hm... føler du deg truffet mon tro?? Jeg har innsett mine feil, og ønsker å starte en opplysnings og holdningskapende arbeid...
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #65 Skrevet 24. juni 2010 Alt har gått bra... Barnevernet har fantastiske ansatte, som ser ting slik som jeg gjør. Var ett hyggelig møte... god kaffe, hyggelig pedagog... barna var med, og fikk skravlet litt de også... Jeg er letta og glad Saken henlagt.. hilsen hi
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #66 Skrevet 24. juni 2010 det var godt å høre, hi! folk er vist fryktelig hysteriske for tiden!
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #67 Skrevet 24. juni 2010 Truffet av hva da? Jeg er en av de som setter bilsikring høyt. Jeg har aldri noengang kjørt med noen som ikke er tilfrestillende sikret, jeg ville heller aldri drømt om å gjøre det.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #69 Skrevet 24. juni 2010 I hvilken etat jobber du HI? Husk at ikke alle de du nevnte her er sivile da. Det er både sivile, Politiutdannede, og sivile med politimyndighet tildelt av Kripos. Men uansett, syns ikke det var krise at du hadde kjørt den lille strekningen med barnet ditt... Tror de fleste klarer å vurdere om det er trygt å kjøre de 40 m fra postkassa til huset sitt eller ikke, for mange er det sikkert en lite trafikkert vei, privat oppkjørsel eller noe slikt.. så dette blir hysteria.
Cat.68 Skrevet 24. juni 2010 #70 Skrevet 24. juni 2010 Jeg klarer ikke å skjønne hvordan man kan se på mennesker som setter trafikk sikkerhet som hysteriske?
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #71 Skrevet 24. juni 2010 Flott at det ordnet seg denne gangen HI! Men jobber du for politiet, ja da bør du og SKAL du gå foran med et godt eksempel!!!!!! Tenk litt på det neste gang du "bare" skal gjøre noe du mener ikke er farlig, som du egentlig VET er lovstridig. Jeg/vi er heller ikke perfekte, men loven, ja den følger vi faktisk, yrkesstolthet, kjære deg!!!! Hvordan skal jeg kunne håndheve loven ovenfor publikum om jeg ikke gidder selv? Mvh politikvinne med noen år på baken
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #72 Skrevet 24. juni 2010 Cat 68: helt enig med deg!!! Å ha fokus på sikkerhet er enhver forelder sin plikt og ansvar, og om det er å være hysterisk, javel, kommer til å FORTSETTE med det både på jobb og hjemme!! Politidamen...
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2010 #73 Skrevet 6. juli 2010 Jeg ville aldri aldri meldt min nabo til barnevernet, hvis barnet hadde kjørt på fanget hennes noen meter frem til huset. Det blir for hysterisk! Jeg reiste mye med mine foreldre, blant annet mye mye biltur. Hver gang vi kom frem til en fergekai, fikk jeg krabbe frem til pappa og "kjørte" bil inn på fergen. Noe jeg vet at MANGE har gjort.. Skal min far anmeldes til barnevernet ? Skulle jeg vært plassert i fosterhjem? Hvis man skal meldes til barnevern for slikt, så er det mange foreldre som skulle vært meldt inn for diverse grunner.. Alle gjør ting annerledes, det kommer vi alltid til å gjøre. Ikke alt vi trenger å peke og skrike for..
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2010 #74 Skrevet 6. juli 2010 Husker du hun som for noen uker siden kjørte seg i hjel på ferja i Rogaland? Hun fikk et illebefinnende som gjorde at hun trykket inn gassen og ikke greide å slippe og akselererte heller og krasjet i stor fart inne på ferja. Kjørte ned og skadet tre, et av de to barna i bilen ble skadet og hun selv drept. Hun trodde sikkert heller ikke at dette skulle skje. Vær føre var. Tenker mye på familien hennes. Tenk om hun hadde hatt et barn på fanget.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 6. juli 2010 #75 Skrevet 6. juli 2010 Signerer 12:43. Jeg vet hvem denne damen var, og dette var noe ingen kunne forutsett. Tenker med gru på om et av barna hadde sittet på fanget her, eller usikret i bilen.. Sikkerhet i bil, båt og på sykkel er noe jeg brenner for. Så får folk bare mene jeg er hysterisk så mye de bare vil. Heller hysterisk enn dau eller ansvarlig for mitt barns død.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå