Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #51 Skrevet 14. juni 2010 Nr 1: 50 ml Nr 2: 500 ml Ikke nødvendig med blodoverføring
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #52 Skrevet 14. juni 2010 Mistet ca 200 ml med nummer 1, med nummer 2 vet jeg ikke, men tror ikke det var så mye. Var i bedre form etter fødsel med nummer 2 enn med nummer 1, selv om jeg hadde en hardere fødsel med nummer 2.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #53 Skrevet 14. juni 2010 Kan man virkelig gå gjennom en fødsel uten å miste noe blod? Det må da være en sensasjon! Selv mistet jeg 5-600 ml med første tror jeg og litt over en liter med nr to. 5-600 ml var mye fikk jeg også beskjed om.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #54 Skrevet 14. juni 2010 Jeg mistet 5 liter. Det så ikke ut der inne! Folk vasset i blod.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 14. juni 2010 #56 Skrevet 14. juni 2010 Mistet 1400 ml og fikk ikke lov til å røre meg ut av senga før det hadde gått ca 30 timer etter fødsel, da fikk jeg endelig lov til å gå i dusjen ,men måtte ha med meg en sykepleier som passet på at jeg ikke svimte av . Ingen blodoverføring .
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #57 Skrevet 14. juni 2010 Oj, dobbelt så mye blod som vi har i kroppen? Ikke dårlig.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #58 Skrevet 14. juni 2010 Jeg mistet bare 200ml, iflg journalen. Det var et akutt ks som ble tatt veldig sent i fødselen, så jeg var nok heldig, det kunne gått MYE verre. Min mor mistet myyye blod etter sin andre fødsel... Hun måtte ikke ha blodoverføring, men det var nære på. Hun fortalte at hun tenkte: "Jaja, er det slik jeg skal dø." Det må være grusomt. Mengdene noen forteller om over her er jo helt ville... Jammen godt vi har blodbanker og sykehus her i landet!
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #59 Skrevet 14. juni 2010 Jeg mistet ingenting under fødselen med noen av mine, men ETTERPÅ mistet jeg 500 ml. Og det sa jordmora var mye, men at jeg ikke mistet noe under fødselen så det var ikke rart at det kom en stooooor levret blodklump på en halvkilo... (måtte veie den fordi den var så stor)
Gjest eelis+kian Skrevet 14. juni 2010 #60 Skrevet 14. juni 2010 Hvordan vet dere hvor mye blod dere mistet? Ingen sa noe om det til meg, og jeg har heller ikke fått noen papirer... Jeg vet bare at jeg ikke så noe blod i det hele tatt, verken på gulvet eller på babyen. Jeg var i toppform etter fødselen, var oppe og sprang noen minutter etter at han var ute, og har ikke opplevd å være sliten eller svimmel. Jeg blødde nesten ingen ting under renselsen heller - det holdt med vanlig libresse de første par dagene, etter det brukte jeg truseinnlegg.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #61 Skrevet 14. juni 2010 Jeg mistet rundt 500-550 ml begge gangene. Fikk høre at det var normalt. Jeg mistet mye mer etter en underlivsopperasjon da jeg skulle rette opp fødselssader. Vet ikke hvor mye, men da var jeg dårlig lenge etterpå.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #62 Skrevet 14. juni 2010 Mistet 1,25 liter pga blødning fra livmor etter fødsel, den var helt utslitt etter 3 timer pressing. Var nede i 6,5 i Hb. Det føltes jævlig, lå som et laken i senga de 2 første dagene, fikk hverken dusjet eller stelt ungen selv, og svimte nesten av hver gang jeg gikk noen få meter til do... Den tredje dagen fikk jeg blodoverføring, pga kommunikasjonsproblemer ble det gitt så sent, men skulle helst fått med en gang, for formen bedret seg mye raskere da!
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 14. juni 2010 #63 Skrevet 14. juni 2010 I papirene fra fødselen stod det 1000 ml +. Jordmor sa at de samler blodet i "bunnen" av fødesenga sånn at de kan måle sånn ca. Men jeg hadde mistet mer enn 1 liter, de hadde ikke fått samlet alt. Livmoren min trakk seg heller ikke sammen, og jeg fikk en grad 3c revne som gjorde at jeg mistet mye blod. Jeg regner også med at jeg mistet mer blod på operasjonsstua når de måtte sy meg sammen igjen. Jeg hadde en hb på 5.3 når jeg var ferdig operert og fikk da 2 enheter blod. Knasket jern i 3 dager, og dagen etter fødsel var jeg oppe i en hb på 9.9, så kom meg relativt raskt. Etter 6 uker var jeg oppe på 13.4 igjen. Heldigvis har jeg et høyt jernlager, så det reddet meg nok. Kan ikke huske jeg var i dårlig form pga blodtapet annet enn den første dagen. Jeg var i dårlig form pga skaden, men det er en annen historie
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå