Gå til innhold

hvor mye blod mistet dere under fødselen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

fikk dere blod?jeg hadde hb på 7.2 da jeg fødte for en uke siden. veldig dårlig form. håper den stiger raskt!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ca 200 ml. Vet ikke hva som er vanlig jeg men tror ikke jeg mistet så mye..

Skrevet

Mistet ca 400 ml. Fikk beskjed om at det var litt mye, men trengte ingen behandling for det. Følte meg fjern en måneds tid, og legen mente det var derfor...

Skrevet

Mistet ingenting.

Men vet om to som mistet nesten 2 liter, og ingen av dem fikk blodoverføring. En av dem fikk muligheten, men takket nei.

Aner ikke hvor lav hb de hadde..

Skrevet

Det vet jeg faktisk ikke, tror ikke jeg mistet noe blod, eller er det vanlig å miste noe tro?

Nei, fikk ikke noe blod i allefall.

Skrevet

Mistet 1 liter med førstemann. Fikk ingen blodoverføring.

Mistet heldigvis bare 200ml med andremann.

Skrevet

3-400 ml

var helt gåen, slapp og sliten i 3 uker etterpå!

Skrevet

21.49. Fikk du irkelig beskjed om at 400 ml er mye? Merkelig! Det er helt normalt å blø opp til 500 ml under fødsel. En blødning anses ikke som en alvorlig blødning før man blør over en liter.

Skrevet

Hva var grunnen til at dere mistet blod da?

Skrevet

Mistet 150ml.. Jeg syntes det var mye når jeg så det, mem er visst ingenting.. :)

Skrevet

200 ml, tror det er lite og normalt. Hadde store rifter.

Skrevet

mistet 1,2 liter. fikk to ulike drypp, men ikke blod. hadde en hb på 8. var ikke i dårlig form på barsel, men kjente jeg var slapp da jeg kom hjem. sank litt i starten, men i løpet av ett år så var blodprosent og jernlager bra igjen. måtte vente med å trene før det hadde gått ett år. ble slapp og uvel av det, men nå er det stabilt:)

Skrevet

Mistet i overkant av 500. Var mye pga store rifter. Vel blir ikke 500 sett på som mye medisinsk sett etter fødsel, men det er mye for kroppen og noen er også ekstra ømfintlige for det. De føler seg derfor ganske dårlige, og da blir jo 500 mye, selv om det ikke er noen big deal i fødselssammenheng.

Skrevet

"ganske mye" er ikke det samme som alvorlig blødning.. Trengte som sagt ingen behandling heller. 21:49.

Skrevet

Husker ikke helt hvor mye jeg mistet, men hadde hb på 7. Fikk ikke noe blod nei. Bortsett fra første dagen etter fødsel (svimte av når jeg var på do første gang) så følte jeg meg egentlig ikke så verst.

Første uka ble jeg fort sliten hvis jeg forsøkte å gjøre noe i huset, men var ute og gikk lang trilletur 9 dager etter fødsel. Gikk kanskje litt lenger enn jeg burde, men det kjente jeg ikke skikkelig før jeg kom hjem :-/.

Tok flytende jerntilskud da jeg føler det gir raskere virkning, og er mer skånsomt for magen. Vet ikke helt når hb var normal igjen, innen 4 uker vil jeg tro. På 6 ukerskontroll var den hvertfall helt fin.

Skrevet

I overkant av 2 liter.. hb på litt under 6. 13 dager senere mista jeg 2 nye liter, og igjen lav hb. fikk 4 l i blodoverføring. Anbefales ikke...

Skrevet

Mistet 1.5 l blod, fikk 2 poser m drypp, men ikke blod. Hb på 5 , mange store rifter og var kjempe dårlig lenge

Skrevet

fødselen i seg selv er nok grunnen til normalt blodtap.. når morkaken skal ut er det jo et stort sår invendig der den har vært fast før livmoren får trukket seg ordentlig sammen.. alle blør, noen mye, noen litt og andre veldig lite..

mistet selv ca 200ml, merket ikke særlig forskjell, annet enn svimmelhet døgnet etter..

Skrevet

Første fødsel mistet jeg 150ml, andre fødsel (tvillinger) 350ml.

Skrevet

dette pga store rifter langt inni, de måtte nesten fjerne livmora:( og rester av morkaka som var grodd inn i livmorveggen. Hadde tre utskrapninger og fikk infeksjon... 22:07

Skrevet

400 ml ca.. Fikk jernmangel etter fødsel og var mye svimmel.

Skrevet

400 ett-eller-annet. :P

Merket likevel ikke noe til det:)

Skrevet

1.fødsel: 900 ml, var ganske/veldig slapp i et par mndr etterpå. Fikk ikke blod, kun Ringer Acetat(?)

2.fødsel: 400 ml, nokså OK form

3.fødsel: 100 ml, det går veldig greit (fødte for 5 dager siden)

Skrevet

Under selve fødselen mistet jeg nok omtrent 600 ml, men så blødde jeg kraftig en stund etterpå også. Jeg hadde 7 i hb da jeg fikk sjekket det dagen etter og jeg fikk til slutt. Legen regnet med at jeg hadde mistet en drøy liter blod til sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...