Anonym bruker Skrevet 23. mai 2010 #26 Skrevet 23. mai 2010 Jeg stemmer frp. Jeg har en helt normal 3 årig høyskoleutdannelse, det samme har min samboer. Vi har 2 unger, har enebolig i et typisk familevennlig område. Jeg lever et ganske normalt liv er verken rik eller fattig og har aldri gått på "sosialen", eneste jeg motar fra nav er barnetryggd. Har et godt sosialt nettverk med mange gode venner som stemmer alt fra sv til frp, men jeg dømmer dem ikke i det hele tatt eller setter dem i noen gruppe. Du hi viker og være ganske snever i din tankegang!!
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2010 #27 Skrevet 23. mai 2010 Ja, dette var en velfundert sosiologisk studie. Frpere finnes dessverre i alle samfunnslag og blandt alle typer mennesker. Jeg har blitt sjokkert mer enn en gang over mennesker jeg har trodd sto for andre verdier plutselig kommer opp med "Frp - ytringer" Jeg opplever Frpere som egoistiske. De vil være sin egen lykkes smed. Håper de er født med gullhår i ræva, for med den politikken kommer ikke vårt velstandsamfunn til å bestå.
Anne-B. Skrevet 23. mai 2010 #28 Skrevet 23. mai 2010 Alle FrPere er ikke slik, men partiet tiltrekker seg mange idioter som syns at Siv Jensen tar rotta på de andre politikerne når hun sitter og småler og rister på hodet av dem i offentlige debatter. Det kalles bare for dårlig folkeskikk.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2010 #29 Skrevet 23. mai 2010 Partiet tiltrekker seg en de idioter, ja... Skriker frp om mindre skatt, strengere asylpolitikk og ja til bruk av mere oljepenger, går de på limpinnen. Det som er så trist er at mange av de som stemmer frp på dette grunnlaget desverre er de som vil tape mest på det.. Og de skjønner det ikke selv. Selv har jeg en meget god kvinnelig kollega som er svært aktiv frp- politiker. Selv om vi nesten står så langt fra hverandre politisk som overhodet mulig, oppfatter jeg henne som en som tilhører den mer "runde" delen av partiet. Hun uttrykker at hun er meget oppgitt over mange av de "eldre sjømennene" som ser verden i svart og hvitt, og mener disse ødelegger mye for partiet. Jeg skjønner godt hva hun mener.... Mange av de som stemmer frp er trygdede og lavtlønna... Den gruppen som vil tape mest på at de kom til makta...
Ikkelektuell Skrevet 24. mai 2010 #30 Skrevet 24. mai 2010 Vel, vet du med sikkerhet at hun ER sosialist, da?
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2010 #31 Skrevet 24. mai 2010 Nei, det er derfor jeg skriver at du kan arrestere meg på den konklusjonen. Leseforståelse er no dritt, eller?
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2010 #33 Skrevet 24. mai 2010 Dere pene med høyskole utdanning osv.....hvorfor stemmer dere Frp da? Ellers er jeg enig med HI,men det er desverre en farlig ting å si.Man bør ikke snakke dritt om FrP velgerne- da får de desverre støtte av "på gjerde sitterne" som plutselig stemmer FrP for å vise støtte mot mobbing og generalisering av denne gruppen mennesker. Så slike ting må vi aldri si før valget;-)
Gjest Skrevet 24. mai 2010 #34 Skrevet 24. mai 2010 Jeg er svært fiendtlig innstilt til Frp selv, men syns likevel ikke disse kategoriene dine var så treffende.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2010 #35 Skrevet 24. mai 2010 Det finnes nok også dem som mener at liberalisme er en fornuftig politisk retning, men dessverre er Frp og deres populistiske politikk det eneste alternativet disse har. Jeg synes liberalismen har mye bra i seg, men kommer nok aldri til å stemme Frp uansett.
Ikkelektuell Skrevet 24. mai 2010 #36 Skrevet 24. mai 2010 Nå var det vel nettopp det jeg gjorde da jeg skrev det første svaret til deg ettersom du uttrykte deg som om HI ikke kunne være annet enn sosialist, så hva er det du syter for?
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2010 #37 Skrevet 25. mai 2010 Du tok meg i hovedsak fordi du mente jeg ikke klarte å forstå at det finnes andre alternativer til FrP enn sosialisme. Du er ganske trettende. Ikke skjønner du teksten, ikke klarer du å kritisere teksten og når du faktisk får forklart hva du kan kritisere er du så blåst at du ikke henger med da heller. Likevel tror du tiksynelatende at du er temmelig intelligent, hvis man leser tidligere innlegg av deg. En del av dere kranglere er så lite reflekterte.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2010 #38 Skrevet 25. mai 2010 Jeg kan ikke si meg enig i at dette var spesielt gode kategorier - selv om en kan lese FrP-koden og se bestemte ting der, som faktisk er sosiologisk relevant - i motsetning til din synsing og generalisering. Rent utover det synes jeg det er litt småfarlig å skulle definere og plassere mennesker som stemmer et parti i såkalte grupperinger - spesielt når de er såpass sneversynte som de du kommer med. Har ikke mye til overs for FrP selv - ikke et parti jeg ville ha stemt, men jeg har i hvert fall fornuft nok til å ikke generalisere på en så usmakelig måte.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2010 #39 Skrevet 25. mai 2010 hehe husker jeg faktisk avslo en date fordi en jeg skulle date var politisk aktiv for Frp. Beklager å si det men da valgte jeg å date en annen.....
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2010 #40 Skrevet 25. mai 2010 Jeg stemmer ikke FRP, men jeg må bare si det Siv over Kristin any day.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2010 #41 Skrevet 25. mai 2010 Kan du begrunne det 12:15 Tenker du da personene eller politikken?
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2010 #42 Skrevet 25. mai 2010 utrolig bra! særlig Type 2. Og de som reiser til Sverige for å handle for da sparer de sååå mye når de kjøper masse de ikke hadde kjøpt ellers... Også sparer de 8 kr på ei flakse vin... er jo 1/10 av bensinutgiftene det!!! Hurra!! Og de som ikke ser at tobakk og alkohol er unødvendige luksusartikler som man egentlig bare kjøper viss en har virkelig råd til det (hvilket man har om man har lønnet arbeid, men en del forventer at staten skal betale mer i trygd så de får mesket seg i luksusartiklene, men skatt skal de ikke betale...)
Ikkelektuell Skrevet 25. mai 2010 #43 Skrevet 25. mai 2010 A propos trettende, ja: Liten vits i å henge meg fordi du selv ikke evner eller ikke vil lese mer i et enkelt spørsmål enn den bokstavelige betydningen av det. Naturligvis er jeg klar over at det finnes andre alternativer enn sosialisme og frp - spørsmålet var åpenbart retorisk. Det tipper jeg du skjønte, men du håper kanskje på å flytte fokus med monotone påstander om at jeg er mindre intelligent enn du tror at jeg tror at jeg er. Du gir meg en god latter, da - det skal du ha.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2010 #44 Skrevet 25. mai 2010 Jeg syns dette innlegget vitner om barnslige holdninger, Patetica. At ikke folk kan holde seg for god til å rakke ned på andres meninger og livsyn. Her inne prates det om høyt og lavt om hvor fælt det er når barn mobber andre barn. Så klarer dere la vær selv? Patetica, syns du har valgt et passende nick til deg selv.
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 25. mai 2010 #45 Skrevet 25. mai 2010 Jeg skulle da virkelig ikke være anonym. 12:46
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2010 #46 Skrevet 25. mai 2010 O skrekk. Her er du igang igjen, i den gode stilen til de som tror de representerer en åndselite her inne. Det er nitrist. Dine retoriske sprøsmål er intet annet enn elendige forsøk på å sette andre i et dårlig lys. Det er jo stort sett stilen du kjører her inne så det er faktisk urkomisk at du prøver og arrestere meg for geriljataktikken du har perfeksjonert. Ha en nydelig uke
Ikkelektuell Skrevet 25. mai 2010 #47 Skrevet 25. mai 2010 Du maser og maser om åndselite og at jeg tror jeg er smartere enn deg, men hva er det egentlig du tar til inntekt for disse oppfatningene? Du må nesten vise til noe relevant, ikke bare innlegg hvor jeg sier meg uenig med andre. Ellers kan det jo fort virke som om du rett og slett bare foretrekker at folk gjør seg dummere enn de er, slik at du kan få føle deg bedre. Og det, min kjære NN, er nitrist.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2010 #48 Skrevet 25. mai 2010 Nei for en overraskelse, rare og feilaktige tolkninger fra deg. Det var som forventet. Du er en stadig kilde til latter, og det setter jeg pris på.
Ikkelektuell Skrevet 25. mai 2010 #49 Skrevet 25. mai 2010 Men noen forklaring greier du ikke å komme med, nei. Må likevel si at du er uvanlig standhaftig selv til idiot å være, og det er jo hyggelig med forsøk på motstand. Please come again!
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2010 #50 Skrevet 25. mai 2010 Hehe. Jeg trenger ikke forklare noe. Du ordnet det for meg med det siste innlegget ditt. Du (og enkelte andre her inne) er dere selv lik, etter en liten stund blir dere nedlatende drittkjerringer. Det slår sjelden feil. I rest my case. Ha en flott uke. Jeg skal nyte fremtidige innlegg fra deg, det er sjelden intellektuelt stimulerende, men det er underholdning i se&hør stil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå