Gjest Skrevet 18. mai 2010 #26 Skrevet 18. mai 2010 Jeg leverte også i teningtøy i dag, fordi jeg tar mei ei runde med snuppa i bæremeisa etter levering, men det betyr jo ikke at jeg trenger å se shabby ut =)
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #27 Skrevet 18. mai 2010 Til dere som faktisk trur jeg bryr meg katta om hvordan dere ser ut; Jeg bare spør, det er derfor det er et anonymforum, hadde ikke folk lurt på hva andre folk tenker om en sak så hadde det ikke vært et forum for det. Sånn ellers er dere faktisk bare svart skrift på skjermen min.. Synes bare flere bør tenke seg om og gjenoppdage seg selv litt, etter en altfor lang periode med nedprioriteringer. Ustrålingen som følger med smitter over på alle rundt. Og til dere som nå sier, ja men jeg stråler uansett; det er ikke til å stikke under en stol at man stråler faktisk ENDA mer av å se bra ut. Bare det å få tid til å trene litt, så man kan fortsette å være en sunn og utholden mamma, i flere år enn en som har satt seg i soffan for å bli der resten av livet.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #28 Skrevet 18. mai 2010 Forklaring: 1: Jeg har ikke noe behov for å stråle mer. 2: Jeg beveger meg nok. 3: Jeg synes dagens mote ser hesselig ut.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #29 Skrevet 18. mai 2010 Enig! God hygiene og rene klær kan vel alle klare. Man behøver ikke sminke og hippe klær, men man kan vel være ren? Tar vel ikke lengere tid å kle på seg rent tøy enn skittent tøy? Her sviver vaskemaskinen i ett med 4 barn i hus, og vi har alle rene klær hver dag. Selvfølgelig!
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #30 Skrevet 18. mai 2010 hæ???? er dette svar på dette ; Hvorfor går hygiene, selvrespekt, sexappell og klessmak og folkeskikk rett i dassen til så mange etter å ha blitt mor? ok...????
trollmamma Skrevet 18. mai 2010 #31 Skrevet 18. mai 2010 Der kom det ja. Du ser med andre ord ned på "uflide" mødre fordi du rekner med at de har satt seg i soffan for å bli der resten a livet? Mens vellstelte mødre er sunne, utholdende mammer som trener? hehehe
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #32 Skrevet 18. mai 2010 Har du noen problemer med det? Kan sikkert utdype enkelte punkter om du ikke klarer skjønne det av degselv?
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #33 Skrevet 18. mai 2010 trollmamma; hvilket innlegg kommentert de..? Der kom det ja...? Skjønte ikke helt =)
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #34 Skrevet 18. mai 2010 Jeg reagerer heller negativt på de mødrene som har flott nyfrisert hår,lange lakkerte negler,masse sminke og "sexappeal" tøy. Jeg setter faktisk barn og hus foran mitt utseende! Barna er rene og lykkelige,jeg er ren og huset er rent. Da spiller det vel liten rolle at jeg kan gå i joggedress ved levering/henting i barnehage? Tiden hjemme bruker vi på hverandre, ikke på at jeg sminker meg eller lakker negler. Og jeg har tidligere vasket hus for privtpersoner. De mest møkkete husene var hos de med lange lakkerte negler:-S
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #35 Skrevet 18. mai 2010 Ja men da ser du vel heller ikke uflidd ut? Eller? Dagens mote, det finnes tusen forskjellige trender, bare å kjøpe nye klær i butikken det, så er man ikke uflidd. Eller mener du at loppemarked og uff er tingen fordi ingen av dagens klær er fine?
Gjest Skrevet 18. mai 2010 #36 Skrevet 18. mai 2010 ohoy =) Her er det som vanlig svart/hvitt =) Går jo ikke an å dusje hver dag, ta på litt maskara, litt reint tøy og sette opp håret fint, og allikavel prioritere barna...???? h ehe he, dette er lett underholdning! ,o) Trenger ikke være pyntedukke for å være litt fresh!
LillaGorilla♥♥ Skrevet 18. mai 2010 #37 Skrevet 18. mai 2010 Til info forøvrig, så er ikke jeg fan av å trene med dongeribukse eller mine fineste klær, så om man ser meg en morgen med treningstøy, så henger det som regel sammen med at jeg skal trene/trener/nettopp har trent. Så vet du det, om du skulle treffe på meg i noe annet enn et 'lekkert antrekk'.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #38 Skrevet 18. mai 2010 Omvendt av de nevnte punkter har du en velstelt, sunn, utholden mamma ja. Hadde de brukt litt mer tid på segselv er jeg hellig overbevist om at de hadde hatt det bedre med segselv og. Å se ned på var dine ord, men om en person leser dette og skjønner at hun har tid og lyst til å gjøre noen positive endringer ved segselv og får det bedre sånn sett så var det vel verdt det.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #39 Skrevet 18. mai 2010 Hvorfor må alle ha mascara da? og oppsatt hår? Syns nå det er finere med løst hår enn oppsatt.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #40 Skrevet 18. mai 2010 Jeg er definivt en av de uflidde mødre uten sexapell og klessmak. -og mangel på sexapell er for øyeblikket en fordel, da jeg da slipper å avvise gubben forde jeg er så sliiiten. Men folkeskikk og selvrespekt har jeg i bøtter og spann og jeg ser ikke helt sammenhengen mellom at jeg leverer minsten i barnehagen mens jeg går i en slafsete bukse og crocks og har sovehår. Det viktige er jo at minsten er stelt så kan jeg ta meg av meg selv når barnet er levert... Joda jeg tenker en del på hvordan jeg blir opfattet, og frykter nok sånne som HI som har meninger om meg, men det betyr vel ikke at det er jeg som har problemet gjør det??
trollmamma Skrevet 18. mai 2010 #42 Skrevet 18. mai 2010 Nå veit ikkje eg kor HI bur. Men eg må innrømme at eg har ikkje sett særleg mange uflide mødre her kor eg bur. De ser da alle vellstelte og normale ut. I mine auger da hehe Og de aller flest normale mennesker har da normal hygiene. Fordi man ikkje har på seg de lekreste klær, og ikkje har sexappell, så betyr jo ikkje det at ein stinker svette og går med flekkete klær fordet vell?
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #43 Skrevet 18. mai 2010 Hvorfor i all verden skal jeg ta på maskara og sette opp håret fint. Rent tøy er også totalt uvesentlig på min jobb. Jeg blir like skitten etter 10 minutter. Liten vits i å dusje før jobb da.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #44 Skrevet 18. mai 2010 Jeg er hi og jeg leverte med joggebukse og ikke sminke i dag jeg og. De som tar opp den problemstillingen er absolutt ikke meg. Jeg tar opp det som er mer på generelt plan, de som aldri ALDRI tenker på segselv og gjør noen få trekk for å se og føle seg bedre. Det er jo sannsynligvis regel nr 1 å få bedre selvtillit ved at andre synes du ser fresh ut. Ikke nødvendigvis gjøre det for mannen sin eller andre rundt, men for segselv, så får de fleste nok et bedre, lenger og mer hyggelig hverdag og liv!
Gjest Skrevet 18. mai 2010 #45 Skrevet 18. mai 2010 Jeg er enig med "hi" om at mange både kvinner og menn bryr seg lite om hvordan de ser ut. Ikke at det bryr meg hvordan folk jeg ikke kjenner kler seg, men det er snakk om å ta vare på seg selv for egen del og eventuelt for mannens del (hvis man fortsatt har en). Det er litt typisk norsk å være litt naturlig, akkurat som det er typisk italiensk å pynte seg til hverdags. Det beste er kanskje den gyldne middelvei. At man i perioder under graviditet og i en hektisk hverdag loffer litt skjønner jeg, men det er ofte snakk om prioriteringer.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #46 Skrevet 18. mai 2010 Folkeskikk? Du er en merr av klasse, hi. Hadde jeg møtt deg skulle jeg gladelig ha gitt deg en på tygga. Du er usivilisert, og jeg kan ikke vente til evolusjonen rydder deg og dine av veien for alltid.
trollmamma Skrevet 18. mai 2010 #47 Skrevet 18. mai 2010 Meiner du da at alle som i dine auge ser uflide ut har dårlig sjølvtillit? Korleis veit du det da? Eg tenker ofte omvendt eg. At damer som alltid må dolle seg opp, har ekstremt dårlig sjølvtillit og er avhengig av andres bekreftelse på at de er bra nok. Men altså, eg er einig med det at normal hygiene er et must, og er lett å få til sjølv i ein hektisk kvardag.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #48 Skrevet 18. mai 2010 Jeg er i barselpermisjon nå og kler meg akkurat som jeg vil! Og det kan bety en kosedress med håret i tutt på toppen. Men har husket å dusje med jevne mellomrom siden babyen var 3 uker,hahaha Når en baby ikke sover i timevis i strekk syns jeg det er vanskelig å rekke alt jeg skal.(spise,rydde/vaske tøy/vaske hus/lage middag til resten,dusje osv) Dusjen glemmer jeg da:-( Når babyen sover for natta må jo jeg bare legge meg,ellers går alt til hel**** Men jeg vasker meg da:-) så jeg lukter ikke vondt. Mødre som er uflidde bør kanskje kjøpe en one pice? Da er vi vel "inne" på klesfronten?
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #49 Skrevet 18. mai 2010 Hvis du vil få det bedre med degselv så slipper du frykte det. Vi mennesker vet du. Stirrer, bedømmer, tenker sitt. Sånn er det bare. Problemet er ingens, det er ikke noe problem for noen. Det er ikke det som er spørsmålet. Men hvorfor noen vil ha det slik. Og jeg mener ikke at noen passer under alle punktene, noen trenger bare å tenke over noen av de. Andre ingen. Noen kun det med folkeskikk, at de ikke trenger tru at de eier verden fordi de er mor, som om ingen andre er det her i verden. Noen kan kanskje gre håret eller farge det , så kommer de nok til å føle seg mye bedre. Det er ikke alle som tenker over det, men kanskje trenger å bli konfrontert med det, eler i det minste plukke opp tips fra et innlegg som dette for å få en ahaopplevelse og spark i riktig retning.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #50 Skrevet 18. mai 2010 Å gjenoppdage seg selv er ikke noe man BØR. Det er noe som skjer av seg selv når tiden er inne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå