Gå til innhold

Gud så mange uflidde mødre det er rundtomkring..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor går hygiene, selvrespekt, sexappell og klessmak og folkeskikk rett i dassen til så mange etter å ha blitt mor?

Snakker absolutt ikke om alle, men de det gjelder, tenker dere aldri på hvordan andre oppfatter dere lenger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finnes unger som har kolikk. Hvis du hadde hatt en selv og gjerne flere i tillegg så er det ikke sikkert du hadde hatt så mye tid til pynting og shopping.

Skrevet

Hva vet du om meg og mine sysler? Bortsett fra at jeg ikke liker de nevnte uvanene? Og jeg snakker ikke om nybakte mødre... Kan godt ta i og si de med barn tre 3 år pluss, for å være på sikre siden og jeg..

Skrevet

La oss nå ha en liten periode i livet, hvor utseendet ikke betyr alt!

Jeg er ustelt noen dager nå, for det er andre ting som er viktigere men ustelt trenger ikke bety uhygenisk. Jeg dusjer like ofte som før.

Gud så overflatiske noen er.

Skrevet

Man gir fullstendig faen i hvordan andre oppfatter en når man har underskudd på søvn og har bomull i hodet. Kanskje du HI burde tenke på litt viktigere ting enn hvor mye sex appeal småbarnsmødre har. Når man får barn og sliter med sykdom og søvnvansker kommer mor i andre rekke. Selvrespekten forsvinner ikke selv om man gjør alt man kan for sine barn, heller ikke folkeskikk. Din folkeskikk derimot er fraværende, noterer jeg meg.

Skrevet

Enig med deg, HI. Det er greit å se ut som en dass når alt du gjør er å trøste en skrikende baby, men etterhvert må man begynne å tenke litt på seg selv igjen. Og det er ingen på denne jord som kler skitne joggiser og hår i en bustete tutt på toppen av huet. Sleng på litt mascara, dra kammen gjennom håret og hiv på deg et pent antrekk. Verre er det ikke, tross alt.

Skrevet

Jaja, overfladisk eller nysgjerrig, kall det hva du vil. Bare lurer på hva som "forsvant" og hvorfor. Og snakker ikke om den lille perioden, men de som aldri kommer seg ut av den, men synes det er helt greit å fortsette slik i evig tid!

Skrevet

ødre med barn over 3 år kan også være fullstendig utslit. I mange familier faller alt ansvar med hjem og barn på mor, i tillegg til full jobb. Far har jobb og hobbyer og er flink hvis han hjelper til hjemme. Da er det ikke sminke som står øverst på prioriteringslisten, dumme lille HI...

Skrevet

Synes folk kan få gjøre akkurat hva de vil, det bryr meg lite...

Skrevet

jeg mener det er folkeskikk å være noenlunde anstendeig jeg da..... Var ei mor som kom å leverte ungen i halvskitten daffedress og hår som ikke kan ha vært i dusjen på ei uke...

ser ikke bra ut altså... jeg skjønner ikke at det er mer slitsomt å dra på seg reine klær hvrtfall.....!

Skrevet

Jeg må ærlig talt si at det er ytterst sjelden jeg ser kvinner i det offentlige rom som går med skitne joggebukser og bustete tutt på hodet. De få jeg ser får gå i fred for meg. Det er sikkert en grunn til at de ikke har klart mer den dagen. Heldigvis har jeg et liv og har et minimum av dybde. Derfor synes jeg det er sørgelig med sånne overfladiske kvinner som HI og 11:12. Tanken på at disse kvinnene skal oppfostre barn er trist, barna får jo ingen dypere verdier i livet. man får håpe at det finnes andre oppegående voksne i nærheten som kan redde stumpene...

Skrevet

Det du reagerer på når du ser denne moren som ikke har vasket seg på en uke er altså fravær av folkeskikk? Et normalt tenkende menneske ville blitt bekymret på hennes vegne og tenkt at hun har problemer, er utslitt og trenger hjelp. At det ikke ser bra ut er vel det minste problemet...

Skrevet

Her går vaskemaskinen i ett, men noen ganger har jeg allikevel ikke reine klær, og noen ganger blir jeg møkkete av grisete barnehender før jeg nesten har fått på meg klærne. Gidder virkelig ikke pynte meg for at dere damer her inne skal bli fornøyd. Har ett topp sexliv selv om jeg ikke bruker tiden på mote og sminke!

Skrevet

De fleste har ikke syke barn eller er syke selv etter å ha blitt mor. Har man søvnvansker hver natt bør en vurdere å stå opp på skift eller ha avlastning med gode hjelpere/familie. Dette er sannsynligvis ei heller et vedvarende problem som mor, som man skal være til man dør.. Alle fortjener litt egentid iblant, og det er jeg sikker på at mannen i forholdet eller de rundt gladelig hjelper til å stille opp for at mor får i blant, om det skulle mangle på tid.

Det er og mye man kan gjøre for seg selv når ungen er i bhg og på skole! Man har tid til alt man tar seg tid til! Det finnes faktisk gode mødre som trener regelmessig, går i fine klær (trur det tar like lang tid å kle på seg noe fint som noe stygt og flekkete) bruker fin sminke og ser sunne og friske ut, og ikke på perm fra lukka avd..

Skrevet

Hvorfor er det viktig hvordan jeg ser ut?

Jeg føler meg ikke mer vell med sminke, nyfrisert hår og flotte klær og for mannen min betyr det ingenting. Tro meg. Vi har pratet om det mange ganger.

Er det ikke tross alt bra at noen våger å vise seg ute uten å pynte seg. Det får tross alt deg som bryr deg om slikt til å skille deg possetivt ut. Takk heller slike som meg for at vi hjelper til å fremheve hvodan bra du ser ut.

Skrevet

Hvorfor er det et problem for deg at ikke alle mødre pynter seg? Jeg sminker meg ikke daglig, pynter meg sjelden, er skitten hver dag grunnet skitne barnehender. Jeg kommer ikke til å forandre meg for at tullinger som deg skal bli fornøyd. Jeg tar ikke på meg klær som er stygge og flekkete men det blir de etter noen timer.

Skrevet

Tusen takk du, håper du er stolt.

Skrevet

Altså, nå er jeg av dem som liker å både sminke meg og kle meg pent, og i og med at jeg har 'luksusunge', så har jeg tid og overskudd til det.

Men si meg- hva betyr det for deg hvordan andre kvinner ser ut?

Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hva andre kler seg i, hårfrisyren deres og hvor mye sminke de har på seg. Jeg konsentrerer meg om meg selv, andre får gjøre hva de vil for min del.

Skrevet

Stolt er jeg, men hvordan jeg ser ut har lite med det å gjøre.

Skrevet

Jeg kan love dere at barna mine setter mer pris på en aktiv lekende skitten mor enn en pyntedukke som vil se fin ut for andre skrullete mødre.

Skrevet

hahaha, fekk meg ein god latter av denne tråden.

Sexappell???? hahaha. Kvifor skal eg det? For å glede andre menn, kvinner, barna i barnehagen??????????

Eg går gjerne i joggedressen og hestehale uten sminke når eg leverer i barnehagen for å kunne ta meg ein dysj i fred og ro når eg kjem heim, og ta på meg reine klær før eg skal på jobb. Er jo ikkje vits før det, 5 minutter med reine klær så har eg fått snørr på skuldra eller skitt på buksa etter å ha hjelpt unger inn og ut av bil.

Klessmak varerer jo frå person til person og lommebok til lommebok.

Og folkeskikk? Har det noko med klær å gjere da? Forutsett at folk ikkje går nakne inn i barnehagen da hahaha

Eg har såpass sjølvrespekt at eg kler meg sånn som det passer meg, sminker meg når eg vil etter dagsform og behov. Ikkje for å tekke andre og dekke andres overfladiske behov.

Skrevet

Jeg går også i treningsklær når jeg leverer barna i barnehagen og sfo men det er ofte fordi jeg skal på trening.

Jeg tar meg ofte i at jeg ser nokså uflidd ut til tider... *skammermeg*

Nei nå er det skjerpings altså... er nok litt enig med HI her ja ;)

Skrevet

he he, kjenner jo dama! Ho gir bar F... tenger ikke hjelp, ho er bare shabby.... =( Og ja; jeg mener det er dårlig folkeskikk =)

Skrevet

Ja, huff. Stakkars barna mine :( Snufs.

Skrevet

Man føler seg jo mye bedre og mer fresh om man har på seg ei litt pen bukse og har nyvasket hår. Skal ikke så mye til for å bedre selvfølelsen. Så om man ikke gjør det for andre så gjør det for seg selv. Har venninner som har gått hjemme i permisjon og av prinsipp har dusjet og kledd seg ordentlig selv om de ikke sku ut døra den dagen. Bare for å være litt menneskelig, tror overgangen til hverdagen og jobb blir lettere da... og hva om noen plutselig stikker innom en tur.... tar da ikke lenger tid å ta på seg en dongeri bukse enn en daffebukse....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...