Gå til innhold

7 dpo idag, flere som venter på "Dagen"? :-)


MiraculixGRAVID

Anbefalte innlegg

Da er jeg endelig kommet til dagen 7 dpo, og håper at tiden frem til ikm går sånn temmelig raskt videre.. :-)

 

Har ingen tidlige symptomer utenom endel kritthvit utflod (Sorry detaljene), mye mer enn vanlig men vet ikke om det kan kalles for ett symptom engang så tidlig? Ellers hadde jeg en del stikking på høyre side igår som varte fra etter jobb til jeg la meg. Idag er det ingenting.. Men fortsatt tidlig da! Må jo være positiv :-)

 

Flere som nærmer seg ikm? Det er lenge til min ikm forsåvidt, med mine laange lutealfaser på 17 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 DPO her.... veldig spent, selv om vi kun hadde sex en gang rundt den tiden (ikke planlagt prøving).

Og det var ifølge eggløsningskalkulatoren på selve eggløsningsdagen.

 

Jeg har murring i magen, ømme bryster.... jada, typiske pms tegn sånn egentlig vel?

 

Gleder meg til første PP om 2 uker. Tenkte jeg skulle kjøre på med eggløsningstest og temping hele syklusen. Ingen vits å vente vel?

 

Masse lykke til! Stikking er vel et bra tegn vel? Hvorfor har du lange lutealfaser, og hva bestemmere det? Vil du kunne få tidlig test allikevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men da er det håp om klaff da, om dere hadde sex på selve Dagen :-)

 

Jeg tror lutealfasen er fra El-dagen og frem til mensen. Jeg har 35 dagers sykuser, og el var på dag 16, så da er det noen dager igjen med venting :-( Kjederlig altså. Jeg vet ikke ang testing, tror jeg tester senere positivt da isåfall? Ikke helt "inne i" det der altså. Skulle ønske jeg kunne teste på dag 10-14 eller noe, men det er jo poengløst om den uannsett blir negativ!

 

Murring og ømme bryster er jo også grav.tegn det da :-) Må tenke positivt! :)) Neida, jeg syntes det er veldig greit med el-tester, så er man sikker liksom, men sdet koster jo penger da om man blir holdende på en stund. Temping er sikkert også bra, men det må man vel gjøre noen sykluser for å få skikkelig "kontroll" på sin egen temping? Driver ikke med det jeg da, så det vet jeg heller ikke så mye om :-)

 

Masse lykke til da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har karra meg til 10 dpo i dag!! 15 dagers lutealfase, så ventes mensen på lørdag.

 

Eier ikke et symptom! Svimling og vonde pupper, men det er p.g.a. eggløsningen, ikke noe baby. Hehe. Men har ikke blitt sur og sint enda, så tar det som et godt tegn :P Er tross alt nærmere ikm enn el-dagen! Hoho.

 

Er så spent denne pp'en! Første reelle sjangse siden vi ble prøvere jooo!!

 

Men utflod kan jo være et godt tegn da! Spesielt om det er noe som er utenom normalen! :) Ja, her pepper vi hverandre opp, bare i tilfelle en positiv test..ingen tenker på hva som skjer når tanta kommer og en er helt opp-peppa. Haha. Huff.. Er så mye mere gøy å være optimist.

 

Ååååh! Jeg vil være graviiiid!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) I dag er jeg ca 6/7 DPO. IKM 17. Mai dersom jeg har 29 dager syklus denne måneden også. Har stort sett syklus på 29 - 31 dager.

 

Pleier alltid å få PMS symptomer ca 8 dager før TR og i dag er det 7 dager til IKM og har ingen symptomer annet enn en forferdelig halsbrann som startet i går. Har nettopp fått billigstrimler (High sensitive som måler hcg ned i 10) i posten og klarte ikke å la være å teste i dag til tross for at det mest sannsynlig er ALTFOR tidlig :-S

 

Jeg har flere perioder fått såkalte skyggestreker (fargeløse) nærmere IKM og hadde håpet på at jeg ikke skulle få det med denne typen også selv om de er sensitive. Selvfølgelig kom det en skyggestrek innenfor avlesningstiden på disse også (FRUSTRERENDE!), veldig vanskelig å si om den er ultrasvak rosa, men en strek er det ihvertfall. Får vente noen dager hvis jeg klarer og så teste igjen.

 

Tvitvi til alle oss som venter på IKM :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare 4 DPO, men har syklus på 26-29 dager. Denne måneden tok jeg EL-tester og fant EL på dag 13 i syklusen. Så da blir det 27 dager i denne syklusen, og IKM 20.mai.

 

2 DPO kjente jeg en sånn intens kløe og svie på brystvortene, og etter det har jeg hatt ømme brystvorter. Ellers har jeg bare kjent stikkinger og en støl fornemmelse nederst i magen. Vet det er veldig tidlig, derfor tar jeg det ikke så alvorlig. Men pleier å kjenne mensmurringer etter EL, og det har jeg ikke kjent nå :-)

 

Er så lenge å vente på IKM.... Sier til meg selv at jeg ikke skal kjenne etter symptomer, men det er jammen ikke lett...

 

Lykke til dere andre! Håper på positiv test for oss alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Go` morgen jenter :-))

 

Det er sannerlig ikke lett å holde seg unna disse sidene altså, prøver febrilsk å senke forventninger og leve normalt - men det blir veldig mye fokus på babylaging, symptomer, telle dager osv. Nå må jeg bare innse at det går ikke ann å "presse" seg selv til å ikke tenke på babylaging eller symptomer. Både på jobb, mens jeg trener, når jeg handler, når jeg lager middag, når jeg vasker - generellt HELE dagen så dukker disse tankene opp, med kanskje ett avbrekk en time eller to.. Jaja, tror jeg heller får lære meg å leve med det assa..! Og heller ta skuffelsen når den kommer (OM den kommer ;-)

 

Da er jeg hoppet oer til hele 8 dpo - YEAH - så dagene går jo sakte, men sikkert!

 

Kjenner ingen symptomer jeg heller, det var kun en dag med stikkinger og økt utflod, men nå er alt back to normal. Så vet ikke om akkuratt den dagen hadde så mye å si.

 

Jeg har mellom 32-35 dagers sykluser, vanligvis 35, men denne pp har jeg tatt pergo og når jeg tok pergo sist for en god stund tilbake så fikk jeg 32 dagerssyklus både den og mnd etter. Så har funnet ut at jeg mest sannsynlig kan teste 17-19 mai.... :-) Har allerede laget meg en testeplan, vettu, herregud... Og jeg GLEDER meg skikkelig :-) 17 mai er jeg 14 dpo, det bør vel kunne slå ut på test da? Selv om ikm ikke er før 18-19? Er ikke rart mannen min tror jeg har blitt sprø under dette babyprosjektet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke lenge igjen til du kan teste, Drømme stress-less!!!!! Tiden nærmer seg jo knallfort!!

 

Det er egentlig vår første virkelige reelle sjangse på laang tid dette her også, siden vi vet 100% at vi traff nærme/på el!! Så derfor syntes jeg også at det er veldig, veldig VELDIG spennende denne pp!!! Så forstår veeeldig godt hvordan du har det!

 

Jaja, utflod symptomet mitt forsvant igjen, så nå sitter jeg med null symptomer igjen. Hehe.. Jaja, trøster meg med at når jeg har vært gravid tidligere har jeg aldri kjent noen spesielle symptomer før jeg er 5-8 uker på vei. Da begynnte det først å bli tydelig at jeg var gravid! Så da regner jeg med at det er det samme nå ;-P

 

Ååååååh! Håper vi er gravide hele gjengen!!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi-hi, kjenner meg så godt igjen her Miraculix86.

Disse sidene er som et trekkplaster, og jeg klarer ikke la være å inn å titte og lese og drømme...

Teller dager her også, nesten så jeg legger meg tidlig hver kveld for da er jeg en dag nærmere testdagen.

Jeg er 9 DPO i dag, og lurer litt på om jeg skulle testet i morgen kanskje?

Venter IKM 16.mai. Kanskje lurt å vente med å teste da?

 

Håper vi er gravide hele gjengen ja!! Vi har egentlig ikke prøvd denne mnd, men hadde tilfeldigvis ubeskyttet sex på "eggløsningskalkultator-dagen".

Så da får vi se, første PP blir neste mnd!

 

Har dere noen symptomer i dag da damer?

 

Jeg er hoven i sjeden, har ømme bryster (ikke brystvorter) og er ellers irritabel! PMS tegn med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Huff ja, prøver å ikke tenke på det men det er helt utrolig vansklig!

MÅ inn hver dag å kikke..

Har ikke eggløsning før i morra, så er ikke IKM før 24. mai!

Vi er i PP 4 allerede, håper snart spiren sitter :-)

 

Er det noen andre som klør noe helt sinnsykt rundt brystvortene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Slenger meg med her jeg. Er 7dpo i dag og har ikm 17. mai. Jeg har i går og i dag vært veldig plaget med kvalme. Den har kommet kastende over meg når jeg bl.a. lager varm mat, og når jeg drikker kaffe. Siden vi har hatt AIH denne pp og jeg går på crinone (progesteronstøtte), er det vanskelig å tolke symptomer. Kvalme kan være en bivirkning på crinonen. Men, har brukt den før, og synes det er annerledes denne gangen. Dessuten tisser jeg veldig ofte.

Blir spennende å følge dere jenter. Håper vi får et rush av positive tester rundt 17. mai. Regner meg at jeg begynner testefesten litt tidligere. He, he...vet jeg ikke vil greie å holde meg unna tidlig testing ;-) Masse lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så moro! Jeg har flere sånne strimler fra billigtest liggende så antar at testetrangen bare blir større og større for hver dag som går. Jeg blir ikke overrasket om jeg svir av den første allerede onsdag/torsdag. He, he.Og det blir sikkert en hver morgen da ja;-) Du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig ikke på første PP engang.. så her går det i dyre tester fra apotektet....

Skal innom i dag tenkte jeg...

Noen tips? CB best? Digital eller de enkle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt vi er fler :-) Jeg skal på nattevakt i natt og når gubben er på jobb nå da så blir det mye BIM titting.. :-)

Skulle vel egentlig vært flink til å gjort de andre tingene jeg egentlig skulle gjort, men... Hehe, går an å utsette det litt da! :-)

 

Skulle ønske jeg også hadde noen symptomer jeg kunne satt fingeren på, men jeg får vel bare bite i det sure eplet og vente enda litt..!

 

Jeg så det ar en annen bim-bruker som hadde testet 10 dpo og testet positit, så det er absolutt mulig :-) Men har du is i magen er det sikkert ikke så dumt å vente. Men jeg vet av erfaring hvor vanskelig det kan være ;-P

 

Masse lykke til iallefall :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei så gla`! :-)

 

Vi er heelt likt i løypa (8 dpo, ikm 17, 18)! Moro å følge noen så tett da :-)

 

Tror jeg skal slenge meg på den testefesten deres jeg! ;-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte på apoteket før jeg å, men fant ut av at det ble så dyrt! Nå bruker jeg bare www.billigtester.no billig og greit, kommer rett i postkassa i en veldig diskre pakke :-)

Jeg bruker ikke digital :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Miraculix! Testefest blir spennende ;-)) Jeg har aldri før testet positivt tidlig, men greier likevel ikke la være. He, he.. Det har lett for å bli litt mye bimming spesielt i perioden mellom el og ikm. Jeg går hjemme og har også et par ting som jeg absolutt burde gjort i huset. Blir litt frem og tilbake mellom gjøremål og bim. Men, om ikke lenge skal jeg ut og gå lang tur, så da må det bli et avbrekk.

Jeg tror det er mer vanlig å ikke merke noen symptomer når vi er så tidlig som vi er. Mine kommer nok av hormonene jeg har tatt og tar. Vi krysser fingrene for at det blir en heidundrandes testefest med etter hvert masse symptomer på hele gjengen ;-)

Lykke til!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke jeg heller, så sjangsen er vel ikke altfor stor for positiv test tidlig. Men jeg har som deg, også tatt hormoner (pergo) denne syklus, så kaanskje jeg, om jeg er gravid, tester positivt litt tidligere .. :-P

 

God tur :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 6 dpo,men er allerede sikker på at det ikke har klaffet denne pp heller. Murringene startet igår og regner med jeg får tanta er her iløpet av uka. Slitt med at lutealfasen er kort, 9 dager sist pp. Skal idag å ta siste sett med blodprøver. Det har stukket i puppene de siste par dager, men jeg prøver å overse alt av symptomer.

Kommer tanta og hormonverdiene er i orden blir det på nytt akupunktur fra neste pp. Ble jo klaff på det i oktober.

 

Håper det kommer mange positive tester her og at hele forumet tømmes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi håper hele forumet tømmes og at vi kan fortsette lykken på 1.trimester :)

 

Nå har jeg vært på apoteket og kjøpt tester, så nå er jeg klar for testefest! DYRT!! CB+ (vanlige) kostet 197,- for to stk.

Sitter ikke denne på første forsøk neste mnd, så blir det å bestille på nett.

 

Også..... må jeg legge til... at jeg troooooor kaaaaanskje jeg kjenner et symptom til.... jeg har ikke lyst på godteri!

Og det må jo være bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da Carina, håper det ikke er tr som murrer i magen, men heller ett lykketroll..! Må ikke miste motet, og ømme bryster er jo bra!

 

Ja, apotek tester blir aaaltfor dyrt, når man holder på en stund! Jeg pleier å kjøpe på billig-tester.no, om jeg ikke husker feil finnes det ett strimmel sett til 199,- med 21 el-tester og 5 gr.tester. Jeg pleier å kjøpe det settet, og kanskje en litt mer "fancy" gr.test i tillegg..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg rullet inn på 9 dpo!! ;-) Har vært våken inatt (nattevakt) og sånn i 3-4 tiden, syntes jeg tydelig jeg kjente stikking i brystene!! WOW, jeg fikk jo fullt av adrenalin i kroppen med det samme, og plutselig var jeg lys våken ;-) Det kan jo selfølgelig være pergo`n som gjorde det, men det tenker jeg ikke på ;-)

 

Har dessuten funnet ett nytt (litt kvalmt) symptom; jeg har utrolig mye luft i magen. Har egentlig hatt det de siste tre dagene, men visste ikke at det kunne være ett tidlig gr.tegn. Men nå er forventningene skyhøye igjen, så nå får jeg jekke meg ned litt.

 

Skal nevnes at den stikkingen i brystene varte ikke mer enn 30 min, nå er det borte igjen.. Jaja, er lov å drømme!

 

Da blir det snart hjem og kose seg i senga, merker øyenlokkene er tunge nå!

 

Ha en flott dag, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...