Gå til innhold

Hold vaksinene unna! La barn vokse opp, naturlig sunne og friske


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

>Har du lagt merke til at det er metodiske feil i studien fra DK?

 

Det er i såfall en feiltolkning fra din side. Det er en svakhet i at noen tilfeller av autisme ikke vil fanges opp pga. en tidsbegrensning, men dette rammer begge grupper, de MMR-vaksinerte og -uvaksinerte likt. Å betegne det som en metodefeil vil være å kritisere den danske befolkningen for å ikke føde slik studien helst ville ha det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke myndighetene som forsket. Dess videre er helsemyndighetene først og fremst interessert i størst mulig helsegevinst i forhold til brukte ressurser. Derfor har de basert på forskningen -pussig nok- kommet til samme konklusjon som alle andre land vi liker å sammenligne oss med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helseinterressert: mener du at den danske staten har interesse av å ha så mange autister som mulig?

 

EJ09: det er ikke helt sammenlignbart det du sier om den danske fødselsraten. Men nei, det er ikke en metodisk feil. Snarere er det en liten metodisk svakhet som viser seg å ikke få betydning, siden den statistiske styrken vedrørende en manglende sammenheng er mer enn tilstrekkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette er jeg enig i EJ09. Men de er også interessert i at sine vaksineråd ikke skal vise seg å ha skadet sitt folk og interessert i minst mulig erstatningssaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå glir du over i det lett konspirasjonteoretiske hjørnet. Det er godt mulig at en og annen politiker har tatt feil beslutning basert på dårlig forskning, og gjerne vil skjule sine spor, men (ny) forskning bryr seg overhodet ikke om (gamle) politikere. Sålenge forskning offentliggjøres på den måten den gjør, nemlig for fagfellevurdering og offentlig granskning, er faren for at den skjules eller dekkes til og motarbeides av sammensvergelser minimal, og deres eventuelle sjanser på suksess blir - la meg kalle det - begrenset.

At så mange land anbefaler de samme vaksinene, og det skal være avtalt for å skjule noe - det får alle varsellampene i mitt bullshitfilter til å lyse. Nei, det er ikke slik verden fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At mange anbefaler det samme er ikke det samme som at anbefalingene er riktige. Mange trodde at jorden var flat lenge også men det viste seg at det ikke var riktig for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, så du tror danske myndigheter VET at vaksiner er skadelige, men at de ikke innrømmer det av redsel for erstatningssaker. Hvorfor fortsetter de isåfall å anbefale folk å vaksinere barna sine? Tror du ikke f.eks. autisme koster staten en del penger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke lagt merke til smarøret mellom myndigheter og legemiddelindustri? At feks her hjemme i Norge så blir statens rådgivere betalt av legemiddelindustrien?

 

Tror du virkelig at vaksinepushingen kommer fra uavhengige krefter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det har jeg ikke lagt merke til. Statens rådgivere blir betalt av legemiddelindustrien? Du mener slik som Hanne Nøklebye (hun er forøvrig ikke statens rådgiver), som får betalt for å holde et foredrag for legemiddelindustrien - et faktum vi vet om fordi hun selv har fortalt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, "korrupsjon" er det rette ordet. Du leste kanskje ikke at de fleste av disse fikk en eneste krone i godtgjørelse? Hun som ble ansatt trakk seg fra gruppen? At alle er åpne om hvor mye penger de har fått? Er det ikke et kjennetegn ved korrupsjon at man ikke forteller at man har fått penger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er imponerende hvor naiv og godtroende du er til legestanden, legemiddelprodusene og helsemyndighetene. Men du ser, det graves opp grums stadig vekk. Noen skriver også om det - om de tør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stilte deg en rekke spørsmål du ikke har svart på. Hvilken "sammensmørje" er det du snakker om? Er det et dokument?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At eksperter som skal rådgi staten i vaksinespørsmål er betalt av legemiddelindustrien. Er du helt ukritisk til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på å være ukritisk og å kalle det korrupsjon. Det er dessuten forskjell på "å være betalt" av legemiddelindustrien og å delta i forskning som er finansiert av legemiddelindustrien. Du smører tjukt på når du setter igang!

 

Jeg er enig i at i en ideell verden hadde det ikke vært noen forbindelser mellom rådgivere og legemiddelindustri. Eller, nei, i en ideell verden hadde det ikke eksistert noen legemiddelindustri, slik at ikke medisinutvikling var styrt av økonomi overhodet - og man faktisk fikk malariamedisin til alle som trenger det i stedet for hundrevis av piller mot for høyt kolesterol. Men sånn er det altså ikke. Vi må forholde oss til at vi bor i et lite land hvor det skal mye til at ikke en rådgiver har holdt et foredrag eller vært med i en studie som legemiddelindustrien har finansiert. Så lenge man er åpen om det (og det er man da beviselig) synes jeg det er relativt uproblematisk. Det er jo også slik at selv den forskningen legemiddelindustrien produserer gjennomgår kvalitetssikring på linje med annen forskning, og ingen er interessert i å bli avslørt som juksemaker. Du ser jo ut til å tro at alle som forsker innen medisin er fullstendig uten integritet og utelukkende har dollartegn i øynene. Dét er jo et interessant menneskesyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo lese boka piller och profiter av Dr Virapen så kan du komme tilbake og forsvare ditt eget menneskesyn etterpå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resyme fra piller och profiter:

 

Piller & Profiter är en skakande berättelse om hur miljarder kronor spenderas på marknadsföringen av våra dagliga läkemedel och hur oetiska metoder används för att påverka såväl läkare, myndigheter som patienter.

 

John Virapen beskriver även hur läkemedelsindustrin manipulerar forskningsresultat i syfte att mörklägga till exempel förekomsten av dödsfall i samband med kliniska studier av nya obeprövade läkemedel.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror så gjerne mye av dette er tilfelle. At det mørklegges dødsfall har jeg derimot svært vondt for å tro. Istedet er det gjerne slik at man kan tøye i tallene for å få f.eks. effekten av et legemiddel til å se fordelaktig ut i forhold til et annet. ForskningsJUKS i regi av legemiddelindustrien tror jeg derimot er ekstremt sjelden, fordi en avsløring vil få så store konsevenser for firmaet det gjelder (tilbaketrekking av markedsføringstillatelse, tap av inntekter og anseelse etc).

 

Heldigvis er det jo også slik at legemiddelindustrien i seg selv ikke er én samlet front, snarere er det mange firmaer som konkurrerer mot hverandre og er svært interessert i å felle hverandre når det bedrives eksempelvis lovstridig reklame med påstander man ikke har dekning for. I tillegg er det i Norge nokså strengt - og man foretar kontinuerlig vurdering - av hvilke legemidler man skal gi på blå resept, slik at man ikke bruker unødig mye penger på et legemiddel som er uforholdsmessig dyrt, men heller benytter generiske kopier når patentet er utløpt. (Ref. tiazid-debatten for noen år siden)

 

Uansett hva legemiddelindustrien bedriver av, er det er altså ikke sånn at alle medisinske forskere jobber hos vaksineprodusenter. Faktisk gjør de færreste det. Noen jobber på universiteter, noen ved andre forskningsinstitusjoner - både offentlige og private, noen ved sykehus - eller en kombinasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det strengt i Norge? Svineinfluensavaksinen og HPV vaksinen viser at man ikke trenger å teste en vaksine ift kliniske funn før den blir pushet på befolkningen.

 

Man trenger heller ikke å henvise til studier av helt uvaksinerte vs vaksinertes helse for å pushe vaksiner med å si at det er trygt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser du overhodet ikke det jeg skriver?

 

Jeg skrev "I tillegg er det i Norge nokså strengt - og man foretar kontinuerlig vurdering - av hvilke legemidler man skal gi på blå resept, slik at man ikke bruker unødig mye penger på et legemiddel som er uforholdsmessig dyrt, men heller benytter generiske kopier når patentet er utløpt. (Ref. tiazid-debatten for noen år siden)"

 

Det var dessuten ikke det som var temaet her. Det var du som mente legemiddelindustrien jukset med dødstall, og at alle medisinske forskere er korrupte.

 

Hvor i all verden har du det fra at ikke HPV-vaksinen er testet ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helseinterressert sa: "Man trenger heller ikke å henvise til studier av helt uvaksinerte vs vaksinertes helse..."

 

Ja, fordi det i beste fall blir en dårlig kontrollert studie og i verste fall ikke kommer til å kunne si noenting i det hele tatt. Når man sammenligner grupper i kontrollerte studier prøver man å isolere variabler for å kunne si noe om hvilken forskjell de medfører mellom gruppene. Når man har mange variabler, kan forskjellene ikke henføres til én av variablene. En studie mellom en gruppe som har 10 vaksiner og en gruppe som har ingen vaksiner ville vært en studie med mange variable mellom gruppene.

Det har jeg prøvd å forklare deg før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...