Gå til innhold

Hva bruker dere dåpspengene til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, sant, men virkeligheten blir at han går på hjørnet og kjøper no crap i en sprøyte, som han står i parken ved Oslo S og setter i foten...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ikke vurdert å bruke de til bilbarnestol nei.... Men på den andre side tror jeg ikke mini bryr seg stor om hvrken dåpen eller pengene. Han har verken valgt å bli døpt eller få gaver... Dere skal vel uansett spare penger på barnets konto så da går det vel opp i opp?

Skrevet

Ta det helt med ro:-) Moralpolitiet her inne kan ikke se for seg en annen virkelighet enn sin egen. Jeg synes det er supert at du brukte pengene på barnestol:-) Det er jo noe barnet får bruk for:-) Mange gir penger pga at de ikke vet hva de skal kjøpe, og overlater innkjøpet til foreldrene.

Det hadde vært noe helt annet hvis du hadde brent pengene på nærmeste pub, men for noen er det tydeligvis verre at du har kjøpt barnestol - iiiik!

Skrevet

00.29 - Dette er jo den beste ideen hittil. Heller en dødskul sjørøverskute i plæstic enn kokain eller horer ;-p

Skrevet

Det er ikke alle som har mulighet til å spare penger, hverken til seg selv eller barnet. For mange lavtlønnede er hverdagen sånn at på slutten av hver måned er det ikke penger på bok, i lommeboken eller på sparebøssen.

Skrevet

Neimenn, å gid a' meg, så pedagogisk korrekte vi er her inne på Dib...

Jeeeses!

Skrevet

Du vet at man må ha IQ på linje med en 4- åring for å fatte ironi sant??

Skrevet

Ungen er en baby, og blir sikkert ikke indignert over at mamma kjøper bilstol for dåpspengene. Nei, det er ikke alle som har råd til å kjøpe det selv.

Skrevet

00.36 her

En tripp trapp stol kjøpte vi da - så den kan han jo "ha" til han blir stor. (og kanskje til sine egne barn? hehe) det kan han jo ikke med en bilstol... men det er jo egentlig like ille- ser den altså. Bare det at jeg aldri tenkte på det på den måten- føler meg skikkelig blond, og litt frekk faktisk.

Æsj. fra nå av blir alt av pengegaver satt rett på kontoene til ungene. Det verste er at nå skjønner jeg hvorfor min mor bare kikket litt rart på meg da jeg stolt og fornøyd sa hva vi hadde brukt pengene på.

Skrevet

Du har høye forventninger til avkommet må jeg si.. :S

Skrevet

Det fikk ikke jeg heller, men da var det ikke vanlig å gi penger i dåpsgave (i min familie), men jeg har en ring, smykker og et inngravert fat jeg fikk til dåpen :)

Skrevet

Ja, helt ærlig, hva hadde du brukt 20 000 på som 18-åring? Man tenker jo ikke så veldig mye på fremtiden eller whatever i russetia f.eks?

Skrevet

hehe! nå ler jeg litt nervøst her, føler meg satt til veggs på grunn av den der tripp trapp stolen- blir paranoid!

Helt svett i hendene- nå skjønner jeg utrykket moralpoliti og dibpoliti osv. Takk fo gid-a-meg kommentaren, føler beina landet litt på jorden igjen. åkei, så jeg er ingen tyv som stjeler frekkt fra barnet mitt likevel.

Pjuh!

:P

:)

Skrevet

Er du kort eller??

Det var da virkelig avkommet til anonym over her som skulle gifte bort ungen sin, jeg snakket om :P

Du er trøtt. Gå å legg deg!

Skrevet

Stjele og stjele... Tja...

Skrevet

Ja, jeg skjønner jo at det var fryktelig galt av oss å ønske oss bilstolen. Da dropper vi den og slenger han heller bare løs bak i baksete, med pengene trygt inne på en konto!

Takk Dib for at dere er dere!

Skrevet

Pass deg så ingen sender bekymringsmelding til BV nå.... :)

Moahahahahaha! Hysteriske kvinnfolk!

Skrevet

"Moralpolitiet" her... :D

Poenget mitt var egentlig at når barnet har fått en gave enten det er penger, smykker eller andre ting..., så er det barnet sin eiendom.

Ikke "vårt" selv om det er "våre" barn.

Hva gjør folk her med konfirmasjonsgavene til ungene da? Ungen er egentlig ikke mer myndig da enn når den er døpt...? Det betyr vel ikke at mor og far bruker pengene?

Skrevet

Ja, heller det! For all del; eller ha han på taket!

Skrevet

Pass deg så ingen sender bekymringsmelding til BV nå....

Moahahahahaha! Hysteriske kvinnfolk!

Skrevet

Ja, heller det! For all del; eller ha han på taket!

Skrevet

Sjå kva du spurde om først då dama... Det var jo ikkje ungen som fikk pengar til bilstol, det var jo dere som fikk det...

Skrevet

DERE ønsket dere bilstolen, jaah..

Skrevet

Jeg med bilstolen er ikke HI, jeg bare svarte på hva vi brukte pengene til :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...