Gå til innhold

Ei mor som ikke har tid til ungene sine.

Anbefalte innlegg

Skrevet

12.17 du snakker faen meg mye pisspreik!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dei som skriver her, kan ikke vere over 20år,

siden dei synst det er grett og drikke når man er mor !

dere som synst det er grett med festing, dere skulle jaggu ha ventet noen år til før dere fekk ungen til verden !

Skrevet

Ja, la alle som tar seg en fest miste ungene til BV 12.25. ditt dumme dumme skrell av et nek!! tenk deg noe så grusomt som å ta en fest når man er mamma.

Skrevet

og ta seg en fest hver mnd er grusomt JA,

men kansje ikke for deg ?

Skrevet

...for det er bare mennesker under 20 år som drikker alkohol, nemlig!...

Skrevet

Kan det være et annet aspekt med denne saken? At fordi dama er så heldig som har besteforeldre til å hjelpe seg kan hun få den tiden til å ta seg en fest, og derfor er hun en bedre mamma resten av tiden? Som ikke føler seg fengslet i småbarnsmortilværelsen?

Skrevet

Jeg ville følgt litt med på hun, og om ho forsette slik hadde jeg faktisk kontakta BV.

Hun kan ikke forsette sitt gamle liv no når hun har fått unger.

Og att hun sier att legen (???) sier hun skal gå ut og feste og slik,

HALLO liksom ?

Hun kan ikke vere helt på stell !

da trenge hun seriøst hjelp!

Skrevet

Det som slår meg når jeg leser det innlegget er at hun må jo ha vanvittige snille og rolige tvillinger?!?

Jeg har bare et barn og det første året med henne syns jeg sofan/senga var det eneste som frista når jeg først fikk barnefri^^ Sove var prioritet nr 1! ikke det jeg var jo ute med venner og et par ganger på byen, men egentlig hadde jeg mest lyst til å være hjemme og sove^^

Så de tvillingene må jo være utrolig rolige, sove hele natta og egentlig være enkle å ha med å gjøre for å kunne ha energi for å gjøre alt dette som hi beskriver.

hmmm.. jeg skjønner egentlig åssen det er mulig å få til alt som er beskrevet med to tvillinger på 8 mnd.

Og hvordan får man egentlig to små barn i den alderen til å sitte i vippestol i så mange timer uten et sikkelig ramaskrik?!?

men uansett, jeg tror det mangler mye i den historien. Derfor syns jeg det egentlig er vansklig å gi noen svar på det.

For alt vi vet kan jo den jenta slite med fødselsdeprisjoner og derfor fått en anbefalling av legen til å fortsette ungdumslivet av den grunn. Det kan være en overgangsperiode der besteforeldrene prøver å hjelpe henne så godt de kan. Det kan egentlig være mange grunner til det er som det er, og det blir for dumt å spekulere om "venninnen" din er en god mor eller ikke på så tynt grunnlag.

Jeg syns heller du kunne ha oppmuntret henne til å bli med på noe sammen med barna i stede^^

Skrevet

da noterer jeg det.... "...lære dem opp fra fødselen til å sitte stille..." Takk skal du ha, da gjør jeg det med nestemann.

Skrevet

Det er faktisk mulig..Hvorfor tror dere alle barn på barnehjem i russland, Kina, Korea ligger på seg sår i bakhodet? Jo de lærer fort at å skrike ikke fører til noen ting...På den måten får man rolige,- apatiske ja, men rolige barn.....Null problem, bare man holder ut et par uker med skrik, hyl og holder "På sitt".....Men viktig at man ALDRI stimulerer barne særlig mye.:Ikke ut over mating og bleiskift.....

Jeg er anonym med det LAAAAANGE innlegget lenger oppe. Tvillinger er som regel premature,- premature barn generelt krever fysikalsk behandling/oppfølging og trening med foreldre. Jeg har tvillinger selv. OG har i forbindelse med det kontakt med mange prematurforeldre....

Hvorfor er man sjalu med en gang man sier at å feste en gang i måneden er for mye? Jeg synes det er mye, barn eller ikke..Når man er voksen har man da for f....andre interesser enn å dra på byn, hvis ikke har man et fryktelig trist liv..hvis det morsomste man kan finne på ei helg er å dra på fest når man er blitt voksen, ja da synes jeg fryktelig synd på den persoene...Har denne barn i tillegg, er det vel enda mer synd..Altså, fest = selvrealsiering??? Festin er det man skal gjøre når man realiserer seg selv...Når man har fritid og skal ta seg tid til seg selv, så skal det festes..Det er DET inntykket dere gir alle som henger dere opp i den ene setninge HI bemerker,- om fest en gang im ånedne.:OGså glemmer dere allle de andre bekymringspunktene...

Og ang snille besteforeldre som stiller opp..Hvem er dere som tror at besteforelder VIL passe på barna? Hva om de gjør det for at de vet alternativet er ei innleid, upålitelig nabojenta på 12?? Og at mora drar ut okke som?

Jeg tror det er mange, mange her inne som sitter mye på data, fester ofte og som bruker unnskyldnigen " er ikke mor lykkelig, er ingen lykkelig":...FOr makan til forsvar av ei som høres ut som ei egosentrisk tenåringsjente på 14, som faktisk er mamma,- DET hadde jeg ikke trodd var mulig....

Og igjen...Økonomien da jenter..Det koster og feste..Inngang, garderobe, taxi, alkohol, "festgarderobe" som jevnlig må oppdateres.....Og igjen,- hvilken voksen perosn har behov for å feste en gang imåneden? Ikke er det særlig sosialt, ikke er det bra for helsa, ikke er det bra for lommeboka, ikke treffer man nye interessante mennesker, ikke får man opplevd verden, ikke tar man vare på seg selv..........Barn eller ikke.....

Skrevet

Hæ?

Forsto rett og slett ikke hva du prøver å si anon. 13:35, du motsier jo deg selv i hele innlegget?

Skrevet

Hvor motsier jeg meg selv????

Skrevet

Herregud, er jo reine krigen her !

Hun er 18 år, og ungene sove hele natta og er rolig som bare det.

Og hun sa til meg face to face, att hun hadde ikke badet ungene sine på 8 uker !

Er det noe vi kan kalle ei god mor?

Nei !

Og engang jeg var der for og levere noe, sto hun ute og røyket,

Og dei låg i 2 etasje i vippestolen og såg på tv.

Og ho har heller ikke sikkring med trappa ned til 1 etasje.

HI

Skrevet

Herregud, det er da IKKE grusomt og barnemishandling omtrent å feste en gang i mnd, nå må dere ned på jorda jenter.

Jeg er alene med min, og den ene helga i mnd han er på overnatting med besteforeldrene, spiller det noen rolle om jeg sitter hjemme å spiller yatzy eller om jeg drikker meg dritings? Trodde ikke det heller...

JA, det er forjævlig å sette ungene i vippestolen å trykke på dataen i timesvis, og JA, jeg ville faktisk kontaktet helsestasjonen eller barnevernet. Mora trenger ikke bli fratatt ungene, men hun trenger veiledning, for her har hun misforstått noe kraftig.

Skrevet

Hvis du mener barna har det så ille, hvorfor i all verden har du ikke meldt fra til barnevernet? Hvis du unnlater å melde fra om omsorgssvikt er du delvis medskyldig.

Skrevet

du som sier jeg heller kan finne på noe med hun og barna,

Vell jeg har spurt om hun ikke ville komme og besøke meg og sønnen min.

Joda ho kom ho, uten ungene vell og merke !

HI

Skrevet

Slutt å vær så jævlig tafatt, hvis du synes det er ille må du for pokker melde henne til barnevernet.

Det er latterlig å sitte her å snakke dritt om ei jente som trenger hjelp.

Så få ræven din i gir å gjør noe fornuftig.

Skrevet

gud så barnslige enkelte er.

HI snakker no ikke dritt om henne vell?

Hun forteller om hvordan hun oppfører seg, og kansje vil ha råd ?

Noe som dei eldre har klart og legge fram i innlegget til HI.

Blir så oppgitt over enkelte!

Skrevet

ehhhh.. jaha.. da vet du vel tydligvis hva du bør gjøre hvis hun er en dårlig mor? Hvis du oppriktig er bekymret så send en bekymringsmelding til barnevernet, så kan de sjekke opp saken.

Merkelig at du reagerer så mye på at trappa ikke har sikkring, når du skrev lengere opp at barna ikke engang kunne rulle? ( og de i tillegg sitter fast i en stol?)

Jeg reagerer egentlig på hele innlegget, hvor mye tid bruker du egentlig til å "passe på" denne bekjente av deg? selv om hun har barna i vippestol når hun er ute å røyker, betyr ikke det nødvendigvis at barna sitter i timesvis i vippestol forran tv`n.

Hvis ikke hun har badet barna på 8 uker, syns jeg det er ekstremt merkelig at ikke noen av besteforeldrene gjør det?

Jeg mener det er omsorgssvikt i alle ledd hvis det er så ille som du beskriver og besteforeldrene har barna så ofte som du sier.

Nei jeg syns fortsatt at ikke ting "stemmer" helt i denne historien, men som sagt mener du det er grunn for bekymring så sender du en bekymringsmelding til bv.

Skrevet

Hvordan vet du hi at disse ungene sitter timesvis i vippestolene sine hver eneste dag? Er du der?

Skrevet

Nope, jeg er nok ikke der, men hun sier det til meg.

Når hun sier att hun ikke har badet sine unger på 8 uker, so tørr jo ho og si att dei sitte i stolen sin heile tiden og.

Hun legge ikke skjul på det akkuratt.

HI

Skrevet

Det er ingen fare å ikke bade en unge på 8 mnd på 8 uker. Hun steller de nok daglig med vann:)

Skrevet

Herregud da jenter,

er det grett att foreldre ikke vasker ungen sin på 8 uker?

14:34 du kan ikke vere riktig frisk !

2 mnd uten bading ?

HAR IKKE ORD !

Skrevet

Tulleinnlegg?

Synes det virker som om HI svarer flere ganger her i regi av annie...

Skrevet

14.37 her var det snakk om BADING, ikke IKKE VASKE UNGEN!! Tror du ungen blir syk av å ikke få et bad på 8 uker? Er du dum eller bare later du som?! Da er det mange barn i denne verden som burde være dødssyke! Fy faen for en mental gjeng som er her inne!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...