Anonym bruker Skrevet 7. april 2010 #1 Skrevet 7. april 2010 Jeg blir så provesert av ei bekjent av meg. hun drikker hver mnd. Av og til 3 ganger per helg. Og ute med venner og kjøyre bil dagen lang, menst dei er hos mora hennes. Ungene er 8 mnd, og det er tvillinger. Hun har som unnskylding att legen til ungene sier hun kan gå ut og feste og forsette ungdoms livet sitt. Ikke er hun ute med dei heller, har aldri sett att hun har trilla vogna. Kun svigers og mora hennes. Synst faktisk synd i ungene hennes, av og til vil jeg bare gå og hente dei og ta vare på dei. Dei var jo planlagt og, men kansje det ikke var so kjekt i lengden?
Anonym bruker Skrevet 7. april 2010 #2 Skrevet 7. april 2010 Godt at hun har mor og svigermor som stiller opp, da!
Anonym bruker Skrevet 7. april 2010 #3 Skrevet 7. april 2010 Kanskje hun er sliten av tvillingene? Jeg har selv tvillinger på 9 mnd, det er ikke bare bare alltid. De er jo hos besteforeldrene, og der har de det vel fint? Hun drikker vel ikke når hun har ungene hjemme?
Siljevanilje:) Skrevet 7. april 2010 #5 Skrevet 7. april 2010 Har ungene det bra? Får de mat og omsorg?
Anonym bruker Skrevet 7. april 2010 #6 Skrevet 7. april 2010 Drikker hver måned? ( Er det så ille...?) Tre ganger per helg. ( Hvordan rekker man det? Fredag, lørdag og søndag?) Så lenge hun har besteforeldre som stiller opp så er det vel greit. Verre med de som slenger ungen til et stort utvalg av ulike barnevakter som egentlig ikke kjenner ungen.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2010 #7 Skrevet 7. april 2010 Når man har valgt og bli foreldre, synst jeg det blir for dumt med og gå ut og feste med venner hver helg spør du meg. Enkelte klarer ikke og legge ungdomslivet bak seg. Synd og se.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2010 #8 Skrevet 7. april 2010 vell mat får dei får jeg håpe. Men omsorg... hun setter dei i vippestolen og slår på dataen, og der sitter hun i flere timer. Dei kan ikke krype eller rulle rundt enda, heller ikke sitte. Jeg får vondt av og vite det. Synst faktisk synd i dei små. HI
Anonym bruker Skrevet 7. april 2010 #9 Skrevet 7. april 2010 Jeg innbiller meg at tvillinger ofte er litt senere med utviklingen enn andre..? Kan det stemme? Rulle rundt etc.?
Anonym bruker Skrevet 7. april 2010 #10 Skrevet 7. april 2010 Mine tvillinger var ikke seinere enn andre unger med utviklingen sin. Synst heller ikke det er så slitsomt med tvillinger. Skjønner du blir provesert av att hun drikker så ofte, det hadde jaggu jeg og blitt.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2010 #11 Skrevet 7. april 2010 Om de hadde hatt tre eldre søsken som mor også var hjemme med, hadde mor hatt anledning til å gi dem mer tid da?
Anonym bruker Skrevet 7. april 2010 #12 Skrevet 7. april 2010 11.22 her; Jeg prøver bare å sette ting litt i perspektiv for å forstå hva jeg skal tenke om saken.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2010 #13 Skrevet 7. april 2010 Men no har dei ikke 3 eldre søsken. Og barn skal ha oppmerksomhet, i stede for og ligge i en vippestol som HI sier lengre oppe.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2010 #14 Skrevet 7. april 2010 Enig! Men er det en alvorlig situasjon for barna? Må noen gripe inn? Må noe gjøres? Det er det jeg prøver å få et bilde av!
Anonym bruker Skrevet 7. april 2010 #15 Skrevet 7. april 2010 du får ikke 2 8 mnd gamle unger til å sitte rolig i vippestoler i maange timer hver dag, så her er det nok endel overdriving.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2010 #17 Skrevet 7. april 2010 Jeg synst synd i barna etter det HI skriver. Ingen mor skal legge ungen/ungene sine i vippestolen for så og slå på dataen og sitte der i mange timer. Og ihvertfall ikke gå ut på fest hver mnd når mann har valgt og sette barna til verden. Hun viste godt hva kun gikk til vil jeg tru. Synst slike folk ikke er voksen nok til og ha ansvar for barn. Barn trenger omsorg og kjærlighet i massevis !
Anonym bruker Skrevet 7. april 2010 #18 Skrevet 7. april 2010 Mener du at noen burde gripe inn? Er det så gale?
Anonym bruker Skrevet 7. april 2010 #19 Skrevet 7. april 2010 Du kan lett klare og sette en baby på 8mnd i en vippestol lenge, så lenge han har noe og leike med, og tar litt på han i ny og ned vil eg tru. Når dei er vandt med og sitte i stolen lenge, so vil eg ikke tru det er vansklig for ho og sette dei der. Kor gammal er denne mora egentlig?
Anonym bruker Skrevet 7. april 2010 #20 Skrevet 7. april 2010 Tvillinger er oftere sen i utviklingen fordi de oftere enn andre er for tidlig født. Det er altså pga prematurfødsel de er sen i utviklingen, ikke pga det faktum at de er tvillinger. Hvis disse tvillingene ikke er premature, er det ingen grunn til at de skal være sen i utviklingen. Ellers synes jeg at det er drøyt å overlate omsorgen til besteforeldre. Denne moren er tydeligvis ikke voksen enda, så barna får det sikkert bedre hos bestemødrene enn hos henne. Å gå ut 3 ganger på en helg er ikke forenelig med å ha små barn. Når legen sier at hun kan fortsette ungdomslivet sitt tviler jeg på at han hadde i tankene at hun skulle råne rundt i bil og drikke hver helg og overlate barna til andre.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2010 #21 Skrevet 7. april 2010 da er det unormale 8 mnd gamle unger om begge to sitter i ro der i flere timer hver eneste dag.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2010 #23 Skrevet 7. april 2010 Hvordan får hun ungene til å sitte stille i timesvis? Jeg trenger tips!
Anonym bruker Skrevet 7. april 2010 #24 Skrevet 7. april 2010 Herregud..Mener dere det er greit og fortsette og dra ut like mye ETTER man fikk barn, som før man fikk barn? Jeg mener, når man får barn må man bruke tid til de.:Så fremt man ikke hadde flere timer pr dag FØR man fikk barn hvor man ikke hadde noe og gjøre, så MÅ man ta tid fra andre "aktiviteter" og bruke på barna, for døgnet får ikke flere timer etter barna er født.... Er det viktigere og dra på fest flere gang i måneden, opprettholde den frekvense, fremfor og opprettholde frekvens på trening f.eks? Man må liksom velge hva man vil "velge bort" når man får barn, eller? JEg mistenker mange for å ha fått barn fordi man har så mye ledig tid at man vil fylle den med noe.:FOr det er visst helt tullerusk og tenke på at man må ta "egentid" man hadde før man fikk barn til å bruke på barna? Å feste mindre, trene sjeldnere, dra på vennindebesøk (uten barn) , kjæresteturer, dby-shopping (uten barn) osv osv det skalm an gjøre like ofte som FØR man fikk barn, og jeg lurer da på,- hva har dere byttet barnetiden mot..Hva gjorde dere før, den tid dere nå tilbringer med barna? Noe som var MINDRE viktig enn festing, antar jeg..Siden å dra på fest en gang i måneden "Ikke er mye":.... Og hvordan har dere RÅD til å feste en gang i måneden,- eller mer..Det går kajpt 1000 kr, pr fest..MINST 12000 i året på fest? ER det virkelig verdt det? OG å ha barn i timesvis i vippestole er lett, man venner de på det fra fødsel av..Barn lærer fort at det ikke er vits i å "be om " oppmerksomhet.. Ja, tvillinger KAN være senere utviklet og de aller, aller fleste tvillinger, pga prematur fødsel, skal trenes hver dag hjemme, samt hos fysioterapeut/barnelege for oppfølging i det første leverår eller to... Tror dere HI skriver dette for skøy? Det er klart man blir bekymret..Men det er ikke direkte barnemishandling...Heldigvis har visst besteforelde litt tak i seg, men mora (og faren)m å jo ha slik behandling av barna FRA et sted og da er det nærtliggende og tro at dere foreldre ikke er særlig mer aktive i barneoppfølgingen enn de selv? Jeg synes det er skremmende at HI får kjeft for å være bekymret for noen barn hun tydeligvis kjenner ganske godt...Mens en mor som som ikke stiller opp som hun burde (kanskej )blir forsvart med nebb og klør.:FOr kjære vene.:Det er jo MORENS ve og vel man må tenke på..OM ungene ikke blir stimulert nok, og risikerer og henge etter resten av livet pga dette, så er ikke det så farlig..Er det vel? SÅ lenge mora får "realisere seg selv"; og ikke blir mistenkeliggjort for noe hun mest sannsynlig gjør feil mot ungene,- eller kanskje ikke... La mor få feste så mye hun vil.La besteforelde (som ikek tør si nei???) passe ungene hele småbarnstiden, om det gjør mor lykkelig...MOR må få ta vare på seg selv som hun vil uten at andre bryr seg.Ungene har jo ikke begynt livet enda, og vet jo ikke av annet enn å evt bli oversett, så hva kan de lide for,-liksom.. Skjerp dere....Greit og si at man ikke skal mistenkeliggjøre noen uten grunnlag, men den dag vi alle slutter og bekymre oss for andre barn enn våre egne, den dag alle slutter og bry seg selv om de TROR noe ikke er bra hjemme hos andre barn,- da har barna våre tapt....... Bedre og gripe inn en gang for mye når man tror barn ikke har det godt...Enn å la et barn lide for lenge under foreldres vannskjøtsel.. SOm en liten fotnote;- den hurtigst økende formen for barnemishandling er likegyldighet ovenfor barna......De får nok mat, materielle goder og være med på det andre barn får..Men foreldre bruker ikke tid på de..Ikke stimulering når de er babyer, ikke leker med de når de blir eldre osv osv...Dette gjør barn asosiale og ute av stand til å samhandle og leke med andre barn..Og mangler de disse egenskapene fra spedbarnsstadiet av så kan det være for sent å lære de det når de begynner i barnehage...... Jeg synes du fortsatt skal bekymre deg, følg med og grip inn om noe skulle skje som er bekymringsfullt. Via besteforeldrene kanskje...
Anonym bruker Skrevet 7. april 2010 #25 Skrevet 7. april 2010 Sier du at tvillinger skal trenes/følges opp eller premature tvillinger?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå