Anonym bruker Skrevet 9. april 2010 #51 Skrevet 9. april 2010 Du er virkelig tøff som klarte å fortsette å jobbe med denne mannen. Jeg tror nemlig ikke jeg er sterk nok ting er nok slitsomt som det er i livet akkurat nå, så jeg tror neppe jeg klarer dette oppå det hele. For meg er det lettest å flykte fra hele situasjonen. Føler egentlig at jeg verken skylder jobben eller mannen at jeg blir og at situasjonen blir skuffet bort. Det er jo jeg som blir sittende igjen som taperen uansett her. Derfor føles det lettere å bare la det være, og gå videre med livet mitt på en annen arbeidsplass. Mulig jeg er feig, men det er det jeg føler er det beste for meg. Det eneste jeg frykter nå er at jeg må jobbe ut mai måned, siden legen ikke gir meg sykemelding. H.I
Gjest Skrevet 9. april 2010 #52 Skrevet 9. april 2010 Hvis det er det rette for deg å bytte jobb gjør du det vet du. Vi er alle forskjellige. Kjedelig hvis du må jobbe ut mai. Kanskje lederen din kan være grei og la deg gå på dagen? (eventuelt hinte om at du begynner å føle deg såpass utkjørt at du er "redd du blir sykemeldt" uansett ...)
AnonymeAnine Skrevet 9. april 2010 #53 Skrevet 9. april 2010 Er du medlem av en fagforening? De vil kunne hjelpe deg. Uansett, dette er veldig vanskelig, men jeg tror det vil være bra for deg og evt. andre "ofre" at du står frem og lar ham ta straffen. Hvorfor skal du slutte i jobben? Det er han som burde få fyken. Du har vel en ansattesrepresentant på jobben? Du bør lage et helsike, for det går ikke an å behandle en person som har vært utsatt for noe slikt på den måten, dette er ikke din feil! Det er han som er idiot og sjefen din også. Kontakt arbeidstilsynet siden du ikke får hjelp av arbeidgiver. Makan.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2010 #54 Skrevet 9. april 2010 Vet du hva jeg ville ha gjort? Hørt med en annen lege! Synes denne legen din virker usympatisk, og lite forståelsesfull. Og det med at så lenge du ikke sa ifra der og da, så har du ingenting du skulle sagt nå er direkte avstøtende.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2010 #55 Skrevet 9. april 2010 Er ikke medlem av en fagforening nei men saken er det hvis sjefen min går videre med dette så sa hun at en avgjørelse var flere måneder unna. Oddsen for at jeg slutter før dette er stor, da jeg tror neppe jeg orker å ha noe med den mannen der å gjøre i mange måneder. Jeg har inget problem med å stå frem med det som har skjedd. Men spørsmålet for meg er: er det verdt det? han har ikke brutt arbeidsmiljøloven fordi jeg sa aldri nei. Så saken min er ikke spesielt sterk sa legen. Jeg trodde hvertfall at legen skulle være litt mer forståelsesfull jeg er jo aldri ellers sykemeldt, så jeg er ikke en gjenganger når det gjelder slike spørsmål. Hun kunne strekke seg til 1 uke, thats it. Jeg sa at meningen min var å finne en annen jobb så fort det var mulig, for planen min er ikke å "skulke å gå sykemeldt fordi jeg er lat. Fikk nesten det inntrykket.. at det er bare komme seg på jobb å face realiteten og legge det bak meg. Har snakket med hun som er verneombud på avdelingen min, hun skulle rådføre seg med sine rådgivere, så jeg venter på et svar om hva som skjer videre der. H.I
Anonym bruker Skrevet 9. april 2010 #56 Skrevet 9. april 2010 Skulle gjerne hatt et visst sexpress på jobben min, jeg. Ville gjort det litt mindre kjedelig, om ikke annet. Og så er det jo noen kjekke menn her. Mennene sier at vi gjerne må prøve oss mer aktivt.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2010 #57 Skrevet 9. april 2010 Saken kan jo kjøres selv om du slutter? Så hvor mange måneder det tar spiller jo ingen rolle. Kan du ikke undersøke om du kan begynne på sykehjemmet umiddelbart? Så spør du sjefen om du får lov å slutte før oppsigelsestida har gått ut. Hvis hun sier nei til det, ja, da sier du at du ikke har noe annet valg enn å sette hele apparatet i sving i forhold til denne saken. Det vil hun tydeligvis ikke, så da lar hun deg sikkert gå på dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå