Pappan til W Skrevet 27. mars 2010 #1 Skrevet 27. mars 2010 Har lest mange "snodige" innlegg på trådene til "Mamma'n til William". Er veldig i tvil på om de som svarer anonymt egentlig vet hva de prater om. Det er mange som, med god grunn, støtter "Mamma'n.....". Det som egentilg er litt fint med at hun tar seg en ferie "alene" er at både mor og sønn får seg en "hviletid". Det er her snakk om to besteforeldre som forgudes av barnet og som tidligere har hatt barnet i mange dager tildigere bla. pga. sykehusopphold. Det har også vært en reise for å lete opp "lost" familie hvor bestemor har vært med barnet. De som mener at barn ikke har godt av å være vekke fra foreldre må ha veldig dårlige alternativ. Det er her snakk om besteforledre som riktignok er 2 timers flyreise unna men da det er så godt forhold mellom disse så er dette ikke noe problem. At noen derimot mener at det er for lenge å ha barnet (3 år) borte fra seg i 2 uker er et tegn på at deres barn vil få det veldig vanskelig senere i livet. Dersom barnet ikke blir vant til å være borte i kortere tidsrom så vil det kreve veldig mye å få disse til å fungere i samfunnet senere i livet. De blir jo da vant til at "mor og far" (evnt. mor eller far, som ikke er noe bedre alternativ) syr puter under armene til dem og derfor vil ha et mye dårligere utgangspunkt når de blir eldre og en gang skal flytte hjemmenfra. Det er jo selvasgt helt greit dersom man vil at søn/datter skal bo hjemme til de er 35 før de skal få lov til å få et eget liv men det bryr kanskje ikke enkelte inleggere seg om. :-)
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2010 #3 Skrevet 27. mars 2010 ...?? Hva snakker du egentlig om? Henviser du til en konkret tråd, eller generelt? Får ikke helt tak i budskapet ditt, må jeg innrømme.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2010 #5 Skrevet 27. mars 2010 "At noen derimot mener at det er for lenge å ha barnet (3 år) borte fra seg i 2 uker er et tegn på at deres barn vil få det veldig vanskelig senere i livet. Dersom barnet ikke blir vant til å være borte i kortere tidsrom så vil det kreve veldig mye å få disse til å fungere i samfunnet senere i livet." Du hadde mye fornuftig å si helt til dette svadaet jeg siterte kom. Dette er bare tull. Det du skriver i det jeg har sitert vitner om at du har lite kunnskap om det du uttaler deg om. Les deg opp på psykologi og pedagogikk før du kommer med sånt tull som det der.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2010 #6 Skrevet 27. mars 2010 Må si jeg blir imponert når noen forsvarer det å dra fra barnet sitt noen uker når det er 3år gammelt med at man ikke skal sy puter under armene på det. Virkelig godt du tenker allerede nå på at du ikke vil ha barnet dit boende hjemme til det er 35. Viktig med langsiktighet... Og ikke overdreven heller..... :D
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2010 #7 Skrevet 27. mars 2010 Det er jo en rimelig stor overdrivelse å trekke paralleller mellom å ikke ønske at en treåring skal være borte fra foreldrene i to uker og det å ville at barna skal bo hjemme til de er 35. Det er ingen som helst sammenheng mellom de to. Jeg mener at en TREåring er altfor liten til å være borte i to hele uker fra foreldrene sine, selv om det er hos besteforeldre som han/hun kjenner godt. Andre må selvsagt gjøre akkurat hva de vil med barna sine, men jeg holder fast på min mening i den saken. Det er nå engang slik at ikke alle er enig om hva som er riktig oppdragelse. Jeg bryr meg f.eks. lite om de som gir barna sine saft og snop flere ganger i uka, så lenge jeg vet at mitt barn kun får fornuftige mengder usunn mat. Jeg bryr meg også fint lite om de som aldri leser for barna sine, lar barna se på TV og spille PC-spill i flere timer hver dag, sender dem i barnehagen 8-9 timer daglig allerede fra ett år, lar babyer ligge i sengen og skrike lenge uten å ta dem opp, synes at Toro tomatsuppe er et sunt hverdagsmåltid for et barn eller sender dem til familie et par uker om gangen mens de drar på ferie, men jeg vil likevel alltid mene at dette er ting som ikke er det optimale for småbarn, og det har jeg heldigvis lov til å mene og uttrykke.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2010 #8 Skrevet 27. mars 2010 "Les deg opp på psykologi og pedagogikk før du kommer med sånt tull som det der." ........evt hva med sunn fornuft....?? Fatter ikke noen sammenheng her, men man skal vel ikke "lære" småbarn å være uten foreldrene sine ut i fra et egoistisk behov for forledrene til å være uten barna sine?!? Folk jobber merkelig hardt for å få barn de rsten av de kommende 18 år jobber hardt for å være uten.
Gjest Ambivalent Skrevet 27. mars 2010 #9 Skrevet 27. mars 2010 Likevel mener dere at det er greit, når ett barn på tre år som såvidt kjenner pappan sin er borte fra mor i to uker på sommerferie hos pappan. Snakker vi dobbeltmoral? Om ett barn kjenner faren dårlig skal det likevel være hos faren for enhver pris, to uker om sommeren, ifølge mange dib mammaer. Men ett barn på tre år som kjenner besteforeldrene sine godt kan IKKE være hos dem i to uker, da er det plutselig skadelig for barnet. Tror folk her inne virkelig vrir på "reglene" slik det passer dem selv best jeg.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2010 #10 Skrevet 27. mars 2010 Nei. Jeg mener ikke at det er helt greit med en treåring heller. Samværssystemet i Norge er sjelden basert på barnets beste, men på hva som er fint for foreldrene (eller en av dem).
Gjest Skrevet 27. mars 2010 #11 Skrevet 27. mars 2010 16 dager er ikke "et kortere tidsrom" for en 3-åring.Skjønner at dere har behov for å retferdiggjøre deres egosistiske valg, men jeg tror på ingen måte at min 3-åring kommer til å bo hjemme til han er 35 fordi min mann og jeg ikke forlater han mer enn 1 dag eller 2.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2010 #13 Skrevet 27. mars 2010 Nå drar du jo inn en helt annen diskusjon. Men nei, jeg synes ikke det er greit at et barn sendes to uker til en relativt ukjent far.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2010 #14 Skrevet 27. mars 2010 Er dette et tulleinnlegg der det prøves på å helle bensin på bålet til en for lengst utdatert debatt? Hvis ikke, god tur, er glad det ikke er min unge som må oppleve dette.
Gjest Ambivalent Skrevet 27. mars 2010 #15 Skrevet 27. mars 2010 Jeg drar ikke inn en annen diskusjon egentlig, jeg trekker sammenligninger til et annet tema for å vise dobbeltmoralen.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2010 #16 Skrevet 27. mars 2010 Uansett om barnet tar skade av å være borte fra sin mamma i to uker, eller ei, så vet jeg at jeg som mamma ALDRI ALDRI hadde klart å være borte fra barna mine i to uker. Uansett om det var hos besteforeldre som kjente dem, eller ei..
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2010 #17 Skrevet 27. mars 2010 Men du siktet til mitt innlegg, og JEG er ikke dobbeltmoralsk, så jeg skjønner ikke helt hvorfor du skriver om dette i denne tråden. Det er ingen her som har hevdet at barn ikke kan være hos besteforeldre i to uker, men som synes det er greit at de er hos sin ukjente far i to uker.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2010 #19 Skrevet 27. mars 2010 Datteren min var borte hver sommerferie i minst to uker fra hun var 1 år, og hun elsker både og pappa'n sin. Jeg holde rfortsatt med Mamma'n til William i denne saken. Det må da for svarte være mulig å reise bort i to uker uten en treåring. jeg ville gjort det samme med en ettåring viser jo erfaringen. Voks opp kjerringer.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2010 #20 Skrevet 27. mars 2010 Alle vet jo at døde hester som piskes, raskt gjenoppstår og løper videre!
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2010 #22 Skrevet 27. mars 2010 Dette er blodig alvor og derfor ikke noe å fnise av! Løpende, piskete, døde hester forekommer flere ganger daglig på DiB! ;-P
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2010 #23 Skrevet 27. mars 2010 Signerer Pappan til W! Er noen sinnsykt hysteriske kvinnfolk her inne.. Skal man nå holde seg unna Toro tomatsuppe? Really? Take a chillpill.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2010 #24 Skrevet 27. mars 2010 Det er tydelig at du HI bare prøver å retferdigjøre det dere har tenkt å utsette ungen deres for. Du har ingen kunskap om hva dette kan gjøre med en 3 år gammel unge, men bare prøver å forsvare hva dere foreldre vil gjøre. Les deg litt opp på emnet og du vil se at dette ikke er heldig for ungen deres. Om dere vil ungen deres sitt beste utsetter dere denne ture i en del år og tar kortere turer enn så lenge. Om ikke får dere bare være ærlige og si at dere ikke bryr dere om hva dette kan gjøre mot ungen deres så lenge dere får turen deres.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2010 #25 Skrevet 27. mars 2010 Så du mener dette: "At noen derimot mener at det er for lenge å ha barnet (3 år) borte fra seg i 2 uker er et tegn på at deres barn vil få det veldig vanskelig senere i livet. Dersom barnet ikke blir vant til å være borte i kortere tidsrom så vil det kreve veldig mye å få disse til å fungere i samfunnet senere i livet." er korrekt? take a chill pill selv. Makan til dustete innlegg enn det jeg limte inn her har jeg ikke sett siden nøffemor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå