Anonym bruker Skrevet 24. mars 2010 #51 Skrevet 24. mars 2010 Jeg gir så og si alltid til bøssebærere, Har sagt nei en gang og det var fordi det kom noen som ba meg støtte Israels krig mot Palestina.Sa bare at jeg brenner heller pengene enn å støtte Israel
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2010 #52 Skrevet 24. mars 2010 Hvor får du dette fra, neffi? Dette er veldig sort/hvitt fra din side.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2010 #53 Skrevet 24. mars 2010 Si at du ikke har penger og ikke bry deg om hva de sier her inne jeg pleier ikke å gi noe om noen kommer på døra, men idag så hadde jeg litt lyst for det er litt kos da. men jeg var ute på verandan da de kom, så sambo hadde bare sagt at vi ikke hadde penger. da ble jeg lei meg og sa at jeg hadde jo mynter i lommeboka, men det hadde jeg ikke
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2010 #54 Skrevet 24. mars 2010 Lurer på hvem som har innsamling i tide og utide til de som sliter mer enn godt er her til lands?? Fikk solid baksmell- noen som samler inn til meg??
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2010 #55 Skrevet 24. mars 2010 Det er smålig, gjerrig og egoistisk ikke å støtte den formen for innsamlingsaksjoner, Argumentet om at man betaler skatt er så dumt og barnslig, og vitner om en egoisme som er skremmende. At man betaler til egenvalgte organisasjoner hver måned er ikke et godt argument. De fire gangene i året det er organiserte bøssebærere klarer man fint å avse 20 kr. +. Har du internett hjemme er du ikke så dårlig stelt at du ikke kan avse 20 kr til Haiti foreksempel. Folk i Norge blir mer og mer egoistiske, de tenker kun på seg og sitt eget behov for luksusgoder. Det sees tydelig i foreksempel FrP sin fremgang. Jeg synes det er utrolig skremmende.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2010 #56 Skrevet 24. mars 2010 Ja det er det faktisk. Det er mange frivillige orgnosasjoner som deler ut mat til mennesker i Norge som sliter. Du er selsvsagt hjertelig velkommen til å oppsøke de.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2010 #57 Skrevet 24. mars 2010 Helt enig med deg. Er det noe jeg ønsker gi en ekstra støtte, så gjør jeg det ved måntlige avtaler, og ved andre anledninger. Men når de går på dørene ser jeg på det som tigging. Da går det litt for langt.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2010 #58 Skrevet 24. mars 2010 vær forsiktig der...da kommer de vel snart med terminaler..
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2010 #59 Skrevet 24. mars 2010 Annie 07:46: Jeg er en av de som ikke støttet igår, og jeg har ingen dårlig samvittighet for det. Jeg har som nevnt tidligere i tråden støttet Rosa sløyfe, GoRed og Røde Kors. Så ikke kom å døm meg!! Jeg er også en av dem som argumenterer med at vi betaler skatt :-) det er faktisk en liten del avsatt til det formålet der. Og det blir en ganske så fin og stor sum ut av det! Støtter du forresten ALLE aksjonene som kommer? Gir du donasjon utenom aksjonene? Ser jeg en liten dobbeltmoral her hmmmm. Og den kommentaren om at det er Frp sin innflytelse at det har blitt sånn er svada, mange av de som ikke støttet igår stemmer et helt annet parti :-p Dessuten er Frp på tilbakegang, følger du ikke følger med i nyhetene! Nei, jeg velger selv hvilken aksjon jeg vil gi til!
Adele Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Skrevet 24. mars 2010 #60 Skrevet 24. mars 2010 07:46: Jeg kunne ikke vært mer enig! Innleggene i denne tråden viser holdninger som er skremmende! Mange her inne på DiB tror jeg bruker sykt mye penger på seg selv, se bare tråder som "jeg ønsker meg ei jente jeg kan dolle opp e.l., men mange av dem bruker faen meg ikke 50 øre på de som trenger det. Jeg blir helt matt av dere som er så ignorante at dere ikke klarer å se forbi nesetippen deres. Og 07:18, du er bare akkurat den type menneske jeg snakker om, innlegget ditt er så arrogant og dumt at jeg blir flau.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2010 #61 Skrevet 24. mars 2010 Nei, du aner ikke noen form for dobbeltmoral. Jeg støtter tre organisasjoner fast hver måned, i tillegg gir jeg til bøssebærere. Jeg skrev heller ikke noe sted at det er FrP sin innflytelse som er årsaken til folks gjerrighet og egoisme. Lær deg å lese.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2010 #62 Skrevet 24. mars 2010 Tror du må lære å lese dine egne innlegg 12:55! Og ja, du har en anelse dobbeltmoral! Skal jeg disse deg fordi du ikke støtter de tingene jeg støtter? Nei, det blir helt feil!
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2010 #63 Skrevet 24. mars 2010 Du blir bare latterlig. Jeg har ikke et eneste sted skrevet at FrP er årsaken til folks gjerrighet og egoisme. Igjen, lær deg å lese. Vennligst gi et eksempel på denne dobbeltmoralen du mener å vite at jeg besitter. Akkurat nå virker du bare mindre smart.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2010 #64 Skrevet 24. mars 2010 Jeg gir stort sett noe. Føler meg heldig som får være født og oppvokst i et land som tar godt vare på alle innbyggerene og skjeldent rammes av naturkatastrofer. Jeg og hele min familie er friske, det er jeg ekstremt takknemlig for og jeg har dyp sympati med de som ikke er like heldige. Derfor synes jeg at foreninger for syke, og de som samler inn til fattige i andre land burde få noe. For å svare på spørsmålet; dersom jeg ikke har kontanter der og da spør jeg om nr til givertlf. De aller fleste har ferdige lapper med dette.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2010 #65 Skrevet 24. mars 2010 Jeg forlater debatten, du er like latterlig! Du gidder heller ikke svare på det jeg spør om en gang. Ha en finfin dag ;-)
sånn ca Skrevet 24. mars 2010 #66 Skrevet 24. mars 2010 Nei jeg sier det som det er^^ Jeg er student og har et veldig stramt budskjett, men jeg lover å ta det igjen til neste år når jeg er i jobb^^
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2010 #67 Skrevet 24. mars 2010 "Skal jeg disse deg fordi du ikke støtter de tingene jeg støtter?" Det fortjente strengt tatt ikke et svar, men svaret er et åpenbart nei. Men jeg konstaterer at du 1. ikke har god leseforståelse, 2. ikke evner å svare på direkte spørsmål og 3. når du blir stilt til veggs forlater du debatten. Jeg må le. Hadde du vært voksen hadde du innrømmet at du misforstod/tolket første innlegget feil, men det var tydeligvis for mye å forvente. Latterlig.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2010 #68 Skrevet 24. mars 2010 Da er jeg vel en jævla egoist for jeg gir ingenting til slike innsamlingsaskjoner, ikke til jul og ikke til påske. Men for all del, gjør det, dere hjerneløse etterfølgere. Mer enn 50 år med u-hjelp og milliarder av kroner, men fremdeles er det 2 milliarder mennesker uten vann. U-hjelp slik den er nå hjelper ikke.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2010 #69 Skrevet 24. mars 2010 husker da jeg gikk på ungdomskolen og samlet inn til røde kors, fikk jeg svinkjeft av ei dame i 30 årene, for jeg forstyrret i legge tiden. *smålig* *egoist* Hvis man ikke har mer kontroll over ungene at ingen kan ringe på om kvelden, bør man ta ned ringeklokka.
ღMadame_mim ღ Skrevet 24. mars 2010 #70 Skrevet 24. mars 2010 Jeg svarer at jeg ikke har kontanter, og det er sannheten. Jeg gir ikke penger til noen som helst av de organisasjonene som driver med slik innsamling. det er altfor lite av pengene som faktisk kommer frem!! Jeg har støttet Rakel Trovi et par ganger, hun stoler jeg på bruker pengene fornuftig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå