Gå til innhold

Hva sier dere til bøssebærere..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg betaler ekstremt mye skatt, har hatt reparasjoner til bilen til 50000 kr i de siste to måneder, fikk nylig avslag på utsettelse av studielån tross for helt fryktelig dårlig økonomi, strømregning på 8000 kr, den utrolig idiotisk årsavgift, tv lisens.....

Jeg har IKKE penger til å gi, synes heller folk burde begynner å samle inn til folk som meg! Ikke alle de hundredvis av millioner kroner som går stadig til u-land. Er faktisk folk som trenger hjelp her i Norge også!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gitt til:

GoRed aksjonen - forskning på kvinnehjertet

Rosa sløyfe aksjonen - brystkreft

Røde Kors - Haiti

Dette er saker som jeg brenner for.

Så DU 19:37 skal ikke dømme meg pga at jeg ikke gav noe idag. Og som jeg forstod av de andre som ikke har gitt idag så har de gitt bidrag til andre organisasjoner. Dessuten betaler vi da skatt :-)

Skrevet

Du er tragisk. Bare tragisk.

Skrevet

Herregud da pekefinger damer. Er det riktig bare fordi det er årets innsamlingsaksjon da? Hva med alle de som ikke får innsamlingsaksjon? Jeg velger hvem jeg støtter og støtter et par organisasjoner. Ingen grunn til å være sjokkert over meg. Ikke skammer jeg meg heller. Jeg gir, men jeg gir til de jeg vil. Dere som gir til innsamlingsaksjonen: Fint for dere og de det gjelder, men dere gir da ikke til alle som trenger det dere heller.. skal jeg si "skam dere" fordi?

Jeg sa: "Nei takk", i en høflig tone i dag. Kommer vel til å brenne i helvete jeg da.. :P

Skrevet

Om du tenker på tv-aksjonen, så gir vi ikke til den uavhengig av hva den støtter, nei.

(Uten at jeg synes det har noe med skatten vår å gjøre, da).

Vært et par tur rundt verden likevel.

Skrevet

Jeg foreslår at du sier:

"Jeg er så gjerrig at jeg ikke gidder å gi noe. Så kan de som er rammet av naturkatastrofer bare ha det så godt. Jeg bor nemlig i Norge og bryr meg ikke".

Grådige kvinnfolk! Alle kan gi litt, så forbanna ille er det ingen her som har det!

Skrevet

Oi, litt av en diskusjon jeg har stellt istand her! Lurte jo bare på om noen hadde tips til hva jeg kunne si når de kommer..

Det har litt med å gjøre at tigging på dørene ikke er så kjekt, men mest at vi ikke har 5øre til overs, heller en del på minus siden. De får gi de som har mulighet, bare flott det for de som har penger til overs!

HI

Skrevet

Ja men herregud da Adele!!!!!!! Folk har sine grunner for å ikke gi, trenger nødvendigvis ikke å være grådighet!!!!

HI

Skrevet

"Ikke i dag", "Dessverre, det passer dårlig nå". Mange ok ting det går an å si om det ikke passer. Men at man betaler skatt er en utroooolig dårlig unnskyldning!

Skatten går blant annet til å betale skolegangen til barna deres, dekke svangerskapskontroller og fødsler, mesteparten av kostnaden når dere, barna deres, foreldrene deres eller vennene deres er syke, og så videre!

Skrevet

Det er faktisk avsatt penger til u-hjelp via skatten vår ;-) så det blir faktisk en GOD del penger av det!

Skrevet

Døh, dama? Skatten "din" har du sikkert brukt opp selv for lenge siden.

Visst driver den norske stat bistand, men her snakker vi olje og næring, ikke private lønnsmottakeres dråper i havet.

Skrevet

Neitakk.

Jeg gir aldri.

Skrevet

nei takk, jeg gir ikke..

Hvis de spørr hvorfor så svarer jeg at jeg har bodd i div uland og sett hvordan bistandspengene brukes og jeg tror ikke at presidentene i div land trenger enda flere spela nye biler, fly, hus, luksusklær til familien shoppet i New York, Dubai, Paris eller London, mens befolkningne sulter.

Hvis jeg skal bistå så reiser jeg heller tilbake igjen og hjelper de lokale på stedet.

Skrevet

Du har sikkert bodd i diverse u-land ja. Fjott.

Skrevet

"Har ikke kontanter, dessverre."

Eneste jeg kjøper av eller gir til som kommer på døra her er visse av de lokale idrettslagene, ellers ingenting.

Skrevet

Å du er sikkert mer en ti år! Ass....

Skrevet

Det er da bare å være ærlig når de kommer.

"Jeg har ikke kontanter!

"Jeg har valgt å støtte noe annet denne gangen"

"Jeg har ikke kontanter"

En av disse grunnene passer sikkert.

For min del er det helt opp til hver enkelt om de ønsker å støtte eller ei, personlig så gir jeg om jeg har kontanter. I dag ble det 24kr.

Om jeg har annledning så velger jeg å støtte gode formål,og da spesiellt bøsseaksjoner.

Skrevet

Pleier å svare noe sånt som;

* beklager, men jeg er blakk

* sorry, men jeg har ikke kontanter..

Ellers så ser man jo hvor mange MILLIONER staten sender ut for å hjelpe f.eks. naturkatastroferammede!

De kunne kanskje gitt LITT mindre til dem, og heller hjulpet de som virkelig sliter her i landet! Er faktisk ganske mange som faktisk ikke har råd til å spise skikkelig hver dag!

Skrevet

Det er faktisk bare 1 % av statsbudskjettet som går til bistand...resten går til skolegang, veier, sv. ktr., opphold på sykehus, gratis lege og medisiner til barn under 12 år, og for ikke å snakke om SVANGERSKAPSPERMISJONER, OG DIVERSE TRYGDEUTGYTELSER....som kommer fra VELFERDSstaten Norge som DU bor i som du bør være SJELEGLAD for å kunne være en del av....

Skjerp dere og våkn opp!!! NATURKATASTROFER rammer de fattigste i verden, de som allerede har lite fra før av...

Hvordan går det an å være så hjerteråe?? Skammer meg på deres vegne...pinlig...rett og slett....

Skrevet

Det VET jeg at det er ; MEN her i landet kan man faktisk gå på f. eks. frelsesarmeen å få mat hver uke...INGEN behøver å sulte i Norge selv om det kan være nedverdigende å ta i mot hjelp...

I mange land har man faktisk ikke noe valg...

Man risikerer livet for å få noe å spise...

Skrevet

1% er ganske så mye når man tenker på alle som betaler skatt i Norge :-p

Skrevet

Eh...da kan du jo si at 99 % er JÆVLA mye med tanke på alle som betaler skatt...

Skrevet

Kommer ikke til å ta tilbake at det er smålig å ikke gi noe nei..

Jeg mener det at det er skikkelig grådighet av dere som ikke gir noe...

Du har da råd til pc og internett så sååååååtrangt kan dere ikke ha det, at man ikke har råd til en 20 kroning..

Skrevet

Jeg støtter 2 formål, leger uten grenser og redd barna. Man kan ikke hjelpe absolut alle, jeg gir heller til de jeg brenner for.

Skrevet

Jeg gir alltid til folk som kommer på døra. Unntaket er innsamlinger til religiøse folk, og folk som liksom skal være døvstumme tiggere fra østblokkland som gir meg et kort der det står et eller annet tøv om at de er døvstumme og trenger hjelp til blablabla..(jeg har vel aldri lest ferdig kortet før jeg har "sjusjet" dem bort.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...