Anonym bruker Skrevet 23. mars 2010 #2 Skrevet 23. mars 2010 Jeg gir aldri til bøssebærere og når de kommer så sier jeg "nei, takk. jeg gir ikke"
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2010 #3 Skrevet 23. mars 2010 Lar bare vær å åpne døren, da slipper man jo å si noe som helst:=)
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2010 #4 Skrevet 23. mars 2010 Nei, takk! Var nettopp noen på døra her, og gubben takket pent nei.
Gjest Skrevet 23. mars 2010 #5 Skrevet 23. mars 2010 Jeg gir ALLTID!!! Synes det er skikkelig smålig av dere som ikke gir noe. Når man bor i et land som Norge og har det så godt som vi har det synes jeg det er vår plikt å kunne bidra til en mer rettferdig deling av godene...
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2010 #7 Skrevet 23. mars 2010 Nei, det er ikke smålig. Jeg gir hver måned til organisasjoner jeg selv har valgt å støtte. Tigging på dørene støtter jeg ikke 18:31
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2010 #8 Skrevet 23. mars 2010 Jeg betaler mer enn nok til fellesskap og u-land - kalles skatt.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2010 #9 Skrevet 23. mars 2010 Jeg gir ALLTID! Om det ikke er så mye, så er det hvertfall noe.. Fra 50 -200 kr. Min datter er Bøssebærer ikveld, ta vel imot henne :=)
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2010 #11 Skrevet 23. mars 2010 Enig med begge 18:43! Jeg betaler skatt, og jeg har gitt bidrag allerede til andre organisasjoner :-) så den skal du ikke ta meg på!
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2010 #12 Skrevet 23. mars 2010 at jeg desverre ikke bruker kontanter, kun kort
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 23. mars 2010 #13 Skrevet 23. mars 2010 Har stort sett ikke småpenger i lommeboka, så jeg bruker ikke gi noe.. Junior ville gi når de kom nå, og alt jeg hadde var en 5'r.. Endte opp med at jeg måtte legge den på da.. Hehe
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2010 #14 Skrevet 23. mars 2010 Neffi: Så fint for deg da. Vi lever veldig trangt økonomisk, så synes du skal trekke den der tilbake om at det er smålig å ikke gi! Synes det er noen på døren her hele tiden, begynner å bli så lei av å si nei takk. Var noen her nettopp, husker ikke hva de samlet inn til faktisk.. HI
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2010 #15 Skrevet 23. mars 2010 beklager jeg har bare visakort på meg ---------------
Verbena Skrevet 23. mars 2010 #16 Skrevet 23. mars 2010 Gir stortsett litt småpenger, aldri store summene om det ikke er noe jeg virkelig synes fortjenner masse støtte. Synes det er en grei anledning til å snakke med barna om at det ikke er alle som har det like bra som oss. Også synes de det er kjekt å få putte på pengene også da. Var her fra kirkens nødhjelp nå nettopp, på de ble d hele 12,50. Mere kontanter fantes det ikke her i huset i dag gitt, om man ser bort fra ungene sine spareglass da.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2010 #17 Skrevet 23. mars 2010 bruker å gi litt småmynter,men akkurat idag hadde jeg ikke nooe kontanter.. så da ble det: dessverre,jeg har ikke penger.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2010 #18 Skrevet 23. mars 2010 Jeg gir alltid når det er bøssebærere. Det er så koslig å vite at man støtter litt:)
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2010 #19 Skrevet 23. mars 2010 Synes det bare er griseirriterende tiden de kommer på. Pleier å komme etter barna har lagt seg og da blir det kaos etterpå. Setter lapp over ringeklokka så de ikke kan ringe på.. Støtter uansett ikke sånne som kommer på døren. Har et par organisasjoner jeg velger å støtte..
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2010 #21 Skrevet 23. mars 2010 Er det faktisk så mange som velger å ikke gi? Det sjokkerer meg :-o Vi bor pålandet og de er utenkelig for oss å ikke gi, om det er konfirmantene som samler inn til kirkensnødhjelp, eller om det er nabo jenta som selger lodd for det lokale fotball laget eller skolemusikken. Vi gir ikke så mye hver gang, en femtilapp eller mindre.
Gjest ->>- Skrevet 23. mars 2010 #22 Skrevet 23. mars 2010 Hvorfor er det så sjokkerende? Det er da slett ikke alle som støtter alle formål, og det er selvsagt ikke slik at man ikke gir noe til veldedighet/bistand etc. selv om man ikke gjør det via innsamlingsaksjoner av typen gå fra dør til dør.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2010 #25 Skrevet 23. mars 2010 "Jeg betaler skatt"??? Hva faen, damer? Gir dere ikke til den årlige innsamlingsaksjonen heller da? 90 % i denne tråden sier at de ikke gir, det er hårreisende! Dere skulle vært en tur rundt om i verden og fått et annet perspektiv på saker og ting, jeg skammer meg på deres vegne!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå